Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

За хората дет искат да си чешат пръстите на каквато и да е тема

Анкета - мит или факт е надеждността на Тойота?

мит
18
16%
факт
94
84%
 
Общо гласове: 112

Потребителски аватар
ivied
Мнения: 138
Регистриран: 08 юни 2014 14:39
Репутация: 13
Местоположение: Zug, CH

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от ivied » 09 сеп 2018 10:39

Това би трябвало да означава (ако проблемите отстранени в гаранцията, - а на стария ми RAV 4, сложиха/добавиха гаранционно след 7 год. някаква планка за коланите отзад - не са включени в докладите на Декра, TUV, MOT в Англия), че "статистиките" би трябвало да имат по-голяма тежест за автомобили над 3-5-7 години, когато на повечето автомобили отдавна е изтекла гаранцията... И точно такива има, примерно на Декра - всяка година обхващат към 2-3.000.000 автомобила, като за всеки модел трябва да има поне 1.000 посещения и т.н....
Прим.
https://www.used-car-report.com/en/used ... =ModelData
И пак е, както и да го погледнеш, малко повече от ЕЖК... :D
Сетих се за Закона на Майер:
Ако фактите не подкрепят теорията, те трябва да се изхвърлят. :D
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14489
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 564
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от slowtraveler » 09 сеп 2018 10:58

Имах предвид друго - според статистиката може даден автомобил да е 'мноУ здрав', дори и когато повредите по него са много по-чести, но 'терминални', изискващи незабавна намеса, и то в момент, когато още 'не си стигнал до статистиката'... Или когато са по-лесно установяеми и силно дразнещи при ежедневна експлоатация..
С неработещ двигател едва ли би отишъл на ГТП tooth.gif Би ми била интересна статистиката колко народ е бил хванат на ГТП например с блокирал двигател или излязла биела :)
И как би тълкувал такава статистика - ДВГ е най-здравото нещо в автомобила, защото никога не е 'установявано блокирал двигател' на ГТП ? :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
ivied
Мнения: 138
Регистриран: 08 юни 2014 14:39
Репутация: 13
Местоположение: Zug, CH

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от ivied » 09 сеп 2018 13:30

ok, ама стаистиката на вече споменатата Декра въобще не е само за ГТП, отчитат се всякакви причини изобщо за посещение в сервиз - може да не работят с всички сервизи на 100 %, но в Германия - заради сертификат за състоянието на автомобила - доста ги ползват - т.е. ако искаш да продадеш колата си, наличието на подобен сертификат увеличава сигурноста и шанса за по-добра цена. При автомобили с 1-ви собственик, м/у 3-5 години, т.е. повечето марки вече извън гаранция, това е надлежно/авторитетно удостоверяване на техн. състояние и не се претупва (защото носят отговорност). В много сайтове за продажба на коли, наличието на подобен сертификат или не, го има още в менюто за търсене.
А ако си имал проблем с ДВГ, се предполага/или се е наложило да си посетил сервиз по-рано за отстраняване на проблема - не е нужно да е непременно на марката, но и това се е отчело. Повечето нечужденци ползват официалните, още от закупуването на колата - и те водят статистика (защото носят отговорност). Посещаваш друг - също се отчита/документира (защото носят отговорност). Вкл. за вложени части, материали, работни часове с приложена фактура с касова бележка, в което се упоменава всичко(защото носят отговорност) . Знаеш, че на Запад почти няма сервизи в сивия сектор - от типа гаражни - т.е. причината за посещението се отчита/документира, с талона на колата, респект. VIN номера, вкл. и само смяна на крушка - със/без запазен час, все те вкарват в компютъра... (защото носят отговорност)

P.S. за 10-15 год. автомобили, минали през 3-ръце на неизвестни/несигурни км. и претърпели намеси от знайни и незнайни майстори, евентуално точно документалната липса или наличие на подробна/документирана История решава пазарната им съдба. т.е. да поемат през посредници с автовозите на Изток. И точно дилърите от всякакъв вид и сорт, законно вече (от 2017-та са длъжни да носят отговорност, осигурявайки гаранция) са принудени да отчитат/или взимат под внимание документалната история на автомобилите предлагани от тях и дори при малка несигурност/колебание/възможност за манипулация слагат табелата "За експорт", защото носят сериозна отговорност. вкл. финансова, съдебна и застрахователна при ПТП и не само при инцидент - а и прим. причинено "неудобство", разходи, отнето време и т.н. Т.е. всякакъв "ефтин вариант" вече излиза много скъп и с последствия. И е създадена система за контрол, ползване и достъп, а тая система, вкл. отчитане, контрол или статистика - ако ме разбираш правилно.

P.S.2 За частните лица - въпроса е, не е толкова рестриктивен, но там вече си зависи от човека, примерно. И продавач - и купувач. Но и там, (системата за отчитане/статистика) дава резултати: намаляло е драстично манипулирането на км-жа например, което си беше полузаконно, защото, ако се докаже, че колата, еди кога си, е била вече на тези км. собственика носи съдебна отговорност за измама и т.н. За местните дилъри за местния пазар - вече е ясно, както обясних. Дори араби, турци, поляци и т.н. не си позволяват вече много-много да предлагат открито подобни коли, освен ако не са: "За експорт" и те обикновенно вече са с изтекъл TUV и си чакат заминаването... защото при нов, може да се установи намеса, манипулация, фалшифициране...
(извинявам се за дългото изложение)
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14489
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 564
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от slowtraveler » 09 сеп 2018 16:06

Германия е малка част от общата реална статистика по интересуващите ни критерии (а в България те са предимно - безпроблемна експлоатация, без обръщане на внимание на спирачки, екология и т.н.)... Да, предполагам там според статистиката има повече счупени Поршета отколкото в България - явно тук климата и горивото им понася повече (отново в 'огъня' на коректността на статистиката) tooth.gif

Потребителски аватар
nu4a
Мнения: 16
Регистриран: 07 авг 2018 20:58
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 1.8 Valvematic MT 2013

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от nu4a » 11 сеп 2018 11:20

Ето една интересна статистика.

The Most and Least Expensive Cars to Maintain

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1954
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 231
Местоположение: София

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от BOz » 11 сеп 2018 12:34

Сега за съпоставка.
Имам една Корола, която замени един Фиат. Въпросния Фиат беше на 20 години. От 10 в семейството. За тези 10 години двигателя си работеше като часовник. Изключвайки намесата на един "майстор" при последното обслужване.
Та Королката, която към днешна дата е на 14 години вече направи 2 мизерии. Да вървеше, но едвам-едвам. Без турбо.
Та една "статистика" от мен показва, че 20 годишен Фиат е по-"стабилен" от 14 годишна Тойота. И това от статистически данни за повреди при 10 години употреба на Фиата и само няколко месеца на Тойотата. Не ми се мисли статистиката на тая Тойота след 10 години как ще изглежда. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
nu4a
Мнения: 16
Регистриран: 07 авг 2018 20:58
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 1.8 Valvematic MT 2013

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от nu4a » 11 сеп 2018 14:47

Само за информация, статистиката е за първите 10 години от живота на автомобила.

А за старите коли в твоя случай какво да ти кажа? Както с жените е, всичко е на късмет... :)

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 315
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 17
Местоположение: Бургас

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от ufer » 11 сеп 2018 14:51

Тъй като у нас жените са едни от най-красивите и с най-благ характер, ние всички сме големи късметлии със старите коли... :D

Потребителски аватар
nu4a
Мнения: 16
Регистриран: 07 авг 2018 20:58
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 1.8 Valvematic MT 2013

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от nu4a » 11 сеп 2018 16:37

Не знам обаче какво да ти кажа за италианските жени. Че почти всичките ни стари коли са от Италия... :)

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5257
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 168
Местоположение: София

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от Kiki » 11 сеп 2018 18:18

BOz написа:
11 сеп 2018 12:34
Не ми се мисли статистиката на тая Тойота след 10 години как ще изглежда.
Ееее ти пък! Ще изглежда като нова. Ти умееш да поддържаш колите си. Щом Фиата в твоите ръце е бил като нов, какво да кажем за Королката? ppp.gif tooth.gif

Потребителски аватар
ufer
Мнения: 315
Регистриран: 12 ное 2010 10:35
Репутация: 17
Местоположение: Бургас

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от ufer » 12 сеп 2018 10:14

nu4a написа:
11 сеп 2018 16:37
Че почти всичките ни стари коли са от Италия...
Аз нямам такъв проблем - моите са от Германия, Швейцария и Австрия. Е при някоя от тях има малко ръжда... :D

nowyaris
Мнения: 4362
Регистриран: 11 фев 2009 16:17
Репутация: 87
Местоположение: ЛИНЦ/АТ

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от nowyaris » 12 сеп 2018 12:05

Вчера 280 лева ангренажен комплект и труд по Лагуната.Обстойна диагностика по ходова част,съединител,спирачки - като нова.
Електриките за момента безпроблемни.Любов да е,френска да е.... :) .Стигам вече до извода,че след 15 години марката е без значение.
От значение е моментното състояние.Дали Тойота,дали друга,след определена възраст е важно единствено и само моментното състояние.
Естествено Яриса в ръцете на жена ми продължава упорито да не се чупи.Ама изобщо..... :thumbsup:
Ако искаш да разбереш какво мисли ГОСПОД за парите,виж първо на кого ги дава.....

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 840
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 74
Местоположение: Стара Загора

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от WoLF » 12 сеп 2018 18:37

Именно...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Airfan
Мнения: 1114
Регистриран: 28 сеп 2013 01:31
Репутация: 50
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от Airfan » 14 сеп 2018 01:00

На 38 000 км ми смениха всичко между волана и кормилната кутия, без ел усилвателя. Пукаше при въртене на място и в движение при излизане от кръгово, примерно. Първото пукаше някъде горе до ел усилвателя, а другото долу към кормилната кутия. Второто го имаше от както купих колата и покрай другото пукане, оправиха без да искат и това. Сега е добре, но все пак ми се струва бързичко износването. Новите части са подсилени варианти, т.е. ясно е, че е имало проблем, но не е имало кампания за подмяна... И все пак поздравления за Тойота България в лицето на Тойота Тиксим, че не ми отказаха гаранционен ремонт в 5-тата година.
Изображение

Потребителски аватар
nov
Мнения: 466
Регистриран: 28 яну 2007 19:15
Репутация: 6
Местоположение: Ловеч

Анкета - мит или факт е надеждността на Toyota ?

Мнение от nov » 14 сеп 2018 11:49

nowyaris написа:
12 сеп 2018 12:05
важно единствено и само моментното състояние.
Май това е най-важното.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта