професионално пастиране

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 07 Ное 2008 21:05

diver написа:
Kiki написа:Ако някой иска да види с очите си ефекта от ПОЛИРАНЕТО, да дойде в неделя на срещата в "Кукуш"!По-късно ще има и снимки!
За да се добие представа, не трябва ли да се гледа преди и след?! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Diver, не можеш ли да си представиш кола на четири години?Ако не можеш, огледай се и eла след това в "Кукуш"

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 07 Ное 2008 23:28

Kiki написа:Diver, не можеш ли да си представиш кола на четири години?Ако не можеш, огледай се и eла след това в "Кукуш"
Ми понеже си имам и не мога да си представя кому е нужно....по мойта няма нужда поне...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 08 Ное 2008 17:09

Това е полиране, а не пастиране. Прави се полирпаста и с машина. Това го прави Десо от Габрово. Тази кола не е обаче на 4г., а на 14г.
Прикачени файлове
DSC00692.jpg
DSC00692.jpg (60.75 KiB) Преглеждано 5995 пъти
DSC00691.jpg
DSC00691.jpg (78.7 KiB) Преглеждано 5995 пъти
DSC00689.jpg
DSC00689.jpg (60.8 KiB) Преглеждано 5995 пъти
DSC00687.jpg
DSC00687.jpg (55.54 KiB) Преглеждано 5995 пъти

jingo

Мнение от jingo » 08 Ное 2008 22:00

Защо ли няма интересни постове след снимките ти ? Сигурно не са ги видели или имат нужда от очила или ..........Много добър нагледен материал :thumbsup: ! Браво на Десо ! и на теб също !

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Мнение от slowtraveler » 08 Ное 2008 22:18

Няма постове защото колегите не смятат за нужно да се раздъвква излишно тази тема. Който разбрал-разбрал.
На така надран лак разбира се, че е добре да се полира лака. И разбира се, че ефекта ще е такъв очебиен.
Пастирането и безконтактното миене в повечето случаи предпазва лака точно от такова износване, за да не е необходимо след това да полираш...

П.С. отново повтарям, че нямам нищо против, нито омаловажавам труда на момчетата, извършващи полиране. :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от Kiki » 08 Ное 2008 22:34

jingo написа:Защо ли няма интересни постове след снимките ти ? Сигурно не са ги видели или имат нужда от очила или ..........Много добър нагледен материал :thumbsup: ! Браво на Десо ! и на теб също !
Това си е лично предпочетаниа на всики! Аз не пропагандирам нищо, нито правя реклама на някой. Искам само да е ясно кое какво е! Защото обичам да се наричат нещата с истинските им имена. А право на всеки е да кара кола в какъвто вид си иска! Аз лично карам лъскава кола и се гордея с това, че не съм мърльо! :stop:

niki60
Мнения: 147
Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
Обратна връзка:

Мнение от niki60 » 09 Ное 2008 07:51

както казах-професионално отношение,радвам се че пуснах тази тема тук за да може и други хора да се насладятт от качествената работа на десо,а относно безконтактното миене,беше ми обяснено че не е желателно едно че се скапва лака -второ унищожава и пастирането,аз лично я мия сам и след това колата изглежда точно така както излезе от десо,дори си поръчах онази ръкавица с която той миеше ,за да не се драска лака от песъчинките с гъбата

jingo

Мнение от jingo » 09 Ное 2008 17:43

Kiki написа:
jingo написа:Защо ли няма интересни постове след снимките ти ? Сигурно не са ги видели или имат нужда от очила или ..........Много добър нагледен материал :thumbsup: ! Браво на Десо ! и на теб също !
Това си е лично предпочетаниа на всики! Аз не пропагандирам нищо, нито правя реклама на някой. Искам само да е ясно кое какво е! Защото обичам да се наричат нещата с истинските им имена. А право на всеки е да кара кола в какъвто вид си иска! Аз лично карам лъскава кола и се гордея с това, че не съм мърльо! :stop:
Ще трябва да направим групичка....... :thumbsup:

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

професионално пастиране

Мнение от Himbo » 05 Авг 2019 18:18

Здравейте! Виждам, че е доста старичка темата, но понеже ми е интересна, явно е тук мястото да коментирам. Изчетох темата и виждам, че има голямо объркване на "терминологията", макар по същество повечето от вас да са наясно с процеса, просто като цяло в България сме "изгубени в превода", което е в съчетание с факта, че car-detailing-a, колкото е развит в Америка, толкова е непопулярен в България. Поне, със сигурност през 2008 г. е бил непопулярен, сега малко, да кажем, по-различно стоят нещата.

Но масовата ситуация е, че тези услуги се предлагат по автомивките и повечето хора - изпълнители и клиенти понятие си нямат с какво всъщност се захващат и как се прави изобщо. В общи линии малко хора, дори по автомивките знаят как правилно се мие автомобил. Всеки си има подход, всеки у нас е "разбирач". Само ще кажа, че от толкова разбирачи, аз лично сам си мия колата и нямам доверие да я оставя в автомивка, след което да си я взема. Като цяло, там повече създават проблеми, отколкото да ги решават. След като ги създадат намажат колата с нещо което да скрие фините драскотини (то и олио за филии ще свърши същата работа), до следващия път, когато пак ще трябва да си платите за същата "услуга".

Мога да кажа от опит, че 50%, ако не и повече, от процеса на правилно подържане на лаково-бояджийското покритие се състои в измиването и подсушаването. Аз нищо друго не правя за моята кола (4 години от закупуването й чисто нова), и смея да твърдя, че изглежда доста добре. Обаче, редовно, след дълъг път отстранявам налепените насекоми до няколко часа след приключване на пътуването, на автомивка. Безконтактното миене не е непременно супер вредно. Въпросът е да се спазват някои прости правила:
1) Не мийте колата в горещо време. Не пръскайте препарат върху нагорещени/нагряти повърхности, т.к. оставяйки 2-3 минути препаратът да подейства (аз не използвам никаква четка или гъба, заради риска от надраскване, при нашите битови условия), стават петна, които се чистят по определен начин и той не е за всеки.
2) Аз първо нанасям препарат, за да разтвори мръсотията, после изплаквам, за предпочитане с топла вода, чак после със силната струя. Някой започват първо с вода, за да паднела горната мръсотия и за да охладят колата, но така директно надраскват лака и/или набиват мръсотията в порите му, защото мръсотията не е разтворена. Аз изчаквам на сянка, да се охлади преди да предприемам каквото и да е.
3) Оставете препаратите да подействат 2-3 минути макс. За насекомите - 30 сек.
4) Не дръжте водоструйката твърде близо до автомобила и пръскайте под кос ъгъл - около 30, 40 градуса, не перпендикулярно върху повърхността.
5) подсушавайте с чиста микрофибърна кърпа, или ръкавица, никакви силиконови пера, които нежно дерат лака и с времето това става все по-видимо. Не натискайте повърхността.
Ваксата накрая е нещо чудесно - колкото повече карнауба съдържа, толкова по-трайна и по-добре, но и по-скъпа. Така или иначе вакса която издържа повече от 2-3 месеца не знам дали има.
Не коментираме, че водата трябва да е пречистена чрез осмоса, не трябва да е варовикова и т.н.
Хайде сега, замислете се, колко хора, вкл. и тези дето се пишат специалисти и на колко автомивки, та дори и нашенски "автокозметици" (терминът сега ми дойде наум :) може да се има доверие, че го правят..

Car-detailing-a, доста различна дейност от измиването, макар че то е първия етап от цялостния процес. Не искам да засягам никого във форума, но ако някой ми предложи да ми обработи професионално лако-бояджийското покритие, без да съм говорил с него преди това, за да съм наясно той какъв подход има с почистването на автомобила, има ли си ателие, в което работи, или работи пред блока, където има прах и минават коли, какви пасти използва, има ли индивидуален подход към проблема на конкретния клиент, няма да ми види очите, камо ли парите..

Относно терминологията. Това, за което сте спорили как се нарича - отнемането на част от лака, ако прочетете тук-там, на англ. се нарича sanding - "шкурене". Другото е polishing (превод на български - полиране). То е втората стъпка (или третата, ако броим и измиването най-напред), което и фино изглаждане на останалия лак (остатъци от дълбоки драскотини, ако има, плюс корекция на матиращия ефект, създаден от шкуренето). Накрая се нанася вакса (или други неща - днес има нано-покрития и т.н.), "лустро" ако щете (коренът е латински и значи светлина, блясък), която не само, че нищо не отнема от лака, ами "гланцира" или нанася защитен повърхностен слой върху лака. Толкова. Според мен, терминът "пастиране" се използва, за да се даде наименование на шкуренето и да се различи от полирането. Иначе, лексикално той е неточен и води до объркване (аз и паста за зъби да и сложа на колата, пак ще е "пастиране").

Общо взето, напълно са разбираеми, както цената на тези услуги, която никъде по света не е ниска, заради цените на материалите и трудоемкия процес, така и фактът, че в България има много фактори, които правят почти невъзможно масовият водач да подържа перфектен външен вид на автомобила си, за дълго време.

Накрая един практически въпрос - един път тръгнем ли да шкурим, т.е. отнемаме част от лака, особено на старите коли (които са най-големите ползватели на тези услуги) - какво ще стане, когато рано или късно паднат всички тези мазила, с които е намазана, за да лъщи с цел снимки .... ще трябва пак да ходим да си плащаме. И което е по-лошо - лакът е изтънял, става по-податлив на удари, рискът от напукване от камъчета да речем и прочие, става по-голям. Аз лично затова не съм фен на "пастирането" (шкуренето по моите разбирания) и смятам, че то трябва да се прави в краен случай - като по-евтина алтернатива на пребоядисването и с уговорката, че после следва постоянна, редовна занимавка и подръжка. Предпочитам пазенето и превенцията - мия си колата редовно - махам доколкото е възможно източниците на разяждане и оксидация, а не чакам да се случат. Винаги е по-добре да си пазим здравето, да спортуваме, да се храним правилно, отколкото да чакаме да се разболеем и тогава да се занимаваме с лечение и да очакваме после чудеса..

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

професионално пастиране

Мнение от Kiki » 05 Авг 2019 20:15

Himbo написа: 05 Авг 2019 18:18 Аз лично затова не съм фен на "пастирането" (шкуренето по моите разбирания) и смятам, че то трябва да се прави в краен случай - като по-евтина алтернатива на пребоядисването и с уговорката, че после следва постоянна, редовна занимавка и подръжка.
Здравей, колега,
Много истини си написал в поста си и затова ти дадох и положителна оценка.
За това, което цитирах обаче и още някои неща, не си прав.
Пастирането НЕ Е шкурковане, а полиране с много фина абразивна паста, при което се премахват драскотините и дефектите и се отнема толкова минимално от лака на колата, че може да се прави многократно, без никакъв риск за лака. Всичко това разбира се, се прави от човек, който знае как и какво върши, а не от момчетата по автомивките.
Има хора, които си пастират и полират лака на колата всяка година и още не им е паднал лака.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

професионално пастиране

Мнение от Himbo » 06 Авг 2019 11:16

Привет, Кики,
Оценявам оценката, предвид че ми е дадена именно от теб. :)
Няма смисъл да спорим за терминологията. Важен е процесът и коя стъпка какво всъщност представлява.
Относно абразивната субстанция (нарочно избягвам думата "паста" :) ) и шкуренето - напрактика няма съществена разлика. Не го разбирайте буквално шкурене с грубата шкурка, а разнасяне на субстанция с абразивни частици, които отнемат, изциклят, ако щете, минимален (ако се прави правилно и драскотината не е много дълбока) повърхностен слой от лака до изравняване дъното на драскотината с околната й зона. Така драскотината изчезва. Сам знаеш, че има различни номера субстанции (по-груби и по-фини, според едрината на гранулите), както е и при шкурките. При по-сериозни (но не прекалено) поражения върху лака, се подхожда с по-едри гранули, докато при по-леки наранявания с по-фина "паста", колкото да отнемеш изгорелия от слънцето слой.
При по-новите коли лакът е дебел и има доста мегдан за циклене/шлайфане. Но не съм съгласен, че няма чак никакъв риск за лака, особено при някои по-стари, и то ако всяка година се прави това. И ако се прави само "полиране/пастиране", т.е. много или малко "изтънелия" лак се остави незащитен. А както казахме и защитата пада с времето.. Т.е. нещата си вървят ръка за ръка - пастиране (полиране), ваксиране, време, средства и така.. :) Добрият лак е добре да се почисти в дълбочина, още преди да се почне с тези неща, за да се съхрани колкото е възможно. Интересно ми е например, тук у нас car-detailer-ите знаят ли колко лак оставят на клиента след обработката? Колко от тях му измерват дебелината, преди и след обработване?
Не знам колко е напреднала науката, но мисля, че досега не е измислено нещо по-здраво от лака. Дори най-съвършените, нано-керамични покрития са по-нетрайни. И въпреки това, дори и лакът на кола, излязла от завода/сервиза не може да устои на удар от камъче на магистрала, което лети челно към бронята, а какво да говорим за останалите защитни покрития, или за изтънял лак.. Така, че да си пазим лака :thumbsup: Разбира се, мое мнение. Нито мога, нито искам да ангажирам с него.
Поздрави!

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

професионално пастиране

Мнение от Kiki » 06 Авг 2019 17:37

Himbo написа: 06 Авг 2019 11:16 Няма смисъл да спорим за терминологията. Важен е процесът и коя стъпка какво всъщност представлява.
И аз така мисля!
Няма смисъл да те убеждавам в неща, които съм установил по практически начин, а не по четене в нета.
И това за новите лакове също не е вярно. Те са много по-тънки от по-старите.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

професионално пастиране

Мнение от Himbo » 06 Авг 2019 20:47

Извинявай, но нищо подобно не съм казал. Говоря не за стари или нови лакове, а за лак скоро нанесен според спесификацията, примерно 1-2 "ръце", или колкото трябва, не разбирам от боядисване. И от друга страна за лак - третиран с абразив n на брой пъти.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

професионално пастиране

Мнение от Kiki » 06 Авг 2019 21:16

Himbo написа: 06 Авг 2019 11:16 При по-новите коли лакът е дебел и има доста мегдан за циклене/шлайфане.
wink.gif
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Stop123 и 76 госта