Практически въпроси

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Реконструктор
Мнения: 21
Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
Обратна връзка:

Практически въпроси

Мнение от Реконструктор » 05 Окт 2005 10:56

Току-що се регистрирах, това ще ми е първият пост. :) Имаше малко проблеми с регистрацията, но 10х на jamie, всичко се оправи.

Та така. Решихме с жената да купуваме Карина. Иска ни се да е колкото се може по-нова. Има обяви за Карини '99-та, интересно ми е, до колко са реални? До коя година са се произвеждали? Може ли по VIN-а да се определи годината на производство? Благодраско предварително за отговорите.

ToyotaFan
Мнения: 201
Регистриран на: 13 Сеп 2004 08:23
Местоположение: Sofia

Re: Практически въпроси

Мнение от ToyotaFan » 05 Окт 2005 11:10

Реконструктор написа:Току-що се регистрирах, това ще ми е първият пост. :) Имаше малко проблеми с регистрацията, но 10х на jamie, всичко се оправи.

Та така. Решихме с жената да купуваме Карина. Иска ни се да е колкото се може по-нова. Има обяви за Карини '99-та, интересно ми е, до колко са реални? До коя година са се произвеждали? Може ли по VIN-а да се определи годината на производство? Благодраско предварително за отговорите.
Ха, странно ми е, мисля, че 99-та вече няма Карина, дори 98 вече се прави Авенсис!
Най-реалистично е да очакваш Карина от края на 97-ма!
Успех в търсенето! Няма ги много на пазара...

El Camino

Мнение от El Camino » 05 Окт 2005 11:17

В БГ километрите и годините на колите са много ориентировъчни +- 300 000 са добро начало biggrin.gif. Каринките наистина са правени до 97ма. В началото 93та и началото на 94та са предимно японски, в последствие предимно или (в Европа) изкючително английски.
На кой двигател сте се спряли и как вървят цените? Един познат също търсеше Карина в БГ, само дето наистина избора е ограничен доста.

Реконструктор
Мнения: 21
Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
Обратна връзка:

Мнение от Реконструктор » 05 Окт 2005 11:26

Мамка му, и те ли английски. :( :( Освен Субару май не останаха чисто японски машини.
В mobile.bg вървят от към 6 до към 9 хил., като по-евтинките обикновено са удряни. Иначе мислехме и за Авенсис, но те пък са турски, което е вече прекалено. Пък и Карината ми харесва повече, и като интериор и като екстериор, особено интериора ми се струва по-модерен от този на Авенсиса.
Искаме твърдо бензинов ДВГ, по възможност с газова.

El Camino

Мнение от El Camino » 05 Окт 2005 11:49

Споделям разбиранията ти напълно - и аз смятам, че интериора и външния вид на Карините са над тези на Авенсиса, а и са поизчистени от детски болести и екологични боклуци.
Каринката има огромен багажник (ако Вектра се води рекордьор в БГ, то Карината е с 50 литра повече) и една газова бутилка си плаче за там направо. 2.0 двигателя е дефорсак и е идеален за целта - работно неуморно добиче, няма и какво да му се развали, а заради въртящия момент няма да се разбере, че е на газ. Странното е, че е доста икономичен на дълъг път - 6,хх се постига без да се стараеш особено, но в града си гори доста. Ако не си фен на газта, то 1.8 разправят, че горял най - малко и все още вървял.
Английските не са много по - лоши, но си имат 1 - 2 специфични слаби места. Гледай им кормилната рейка за течове и шумове. В останалото няма големи разлики, а и ти все пак търсиш от последните години, дето са и поизчистени от болежки.

Аватар
Xeku
Мнения: 1396
Регистриран на: 27 Сеп 2004 15:33
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Xeku » 05 Окт 2005 22:15

Иначе мислехме и за Авенсис, но те пък са турски, което е вече прекалено.
Доколкото знам няма "турски" Авенсиси, всички са английски! В Турция се правят само някои от Королите (май седаните)!

Аватар
juri_galev
Мнения: 739
Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45

Мнение от juri_galev » 05 Окт 2005 23:09

[quote="Xeku"][quote]Иначе мислехме и за Авенсис, но те пък са турски, което е вече прекалено. [/quote] Доколкото знам няма "турски" Авенсиси, всички са английски! В Турция се правят само някои от Королите (май седаните)![/quote].


A tochno tazi gadina kola koqto ti tursish avensisi se proizvejda v Japan takache neznam koi ti e kazal che sa turski.Po princip vsichkite novi gi karat ot Gurciq.Po specialno avensis stana evropeiski model i se proizvejda v angliq Yarisa v franciq a drugite sa v Japan :thumbsup: .Uspeh v pokupkata

El Camino

Мнение от El Camino » 06 Окт 2005 00:15

juri_galev написа:
Xeku написа:
Иначе мислехме и за Авенсис, но те пък са турски, което е вече прекалено.
Доколкото знам няма "турски" Авенсиси, всички са английски! В Турция се правят само някои от Королите (май седаните)!
.


A tochno tazi gadina kola koqto ti tursish avensisi se proizvejda v Japan takache neznam koi ti e kazal che sa turski.Po princip vsichkite novi gi karat ot Gurciq.Po specialno avensis stana evropeiski model i se proizvejda v angliq Yarisa v franciq a drugite sa v Japan :thumbsup: .Uspeh v pokupkata
Не си прав Юри.

На майтап погледнах старото форумче в дира и видях, че все още има хора дето пописват епизодично в него. Ето и една тема там по темата тук:
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board= ... &sb=5&vc=1

Аватар
juri_galev
Мнения: 739
Регистриран на: 24 Дек 2004 23:45

Мнение от juri_galev » 06 Окт 2005 13:10

[quote="El Camino"][quote="juri_galev"][quote="Xeku"][quote]Иначе мислехме и за Авенсис, но те пък са турски, което е вече прекалено. [/quote] Доколкото знам няма "турски" Авенсиси, всички са английски! В Турция се правят само някои от Королите (май седаните)![/quote].


A tochno tazi gadina kola koqto ti tursish avensisi se proizvejda v Japan takache neznam koi ti e kazal che sa turski.Po princip vsichkite novi gi karat ot Gurciq.Po specialno avensis stana evropeiski model i se proizvejda v angliq Yarisa v franciq a drugite sa v Japan :thumbsup: .Uspeh v pokupkata[/quote]

Не си прав Юри.

На майтап погледнах старото форумче в дира и видях, че все още има хора дето пописват епизодично в него. Ето и една тема там по темата тук:
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board= ... &sb=5&vc=1[/quote]

Taka znachi razpitah i ne gresha 2000 godina Avensis se pravi v Anglia Avnesis ne se e proizvejdal v Turciq samo Corolla hageback koqto ima prozivodstvo v turciq.Ne e Japan no ne i v Turciq

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 07 Окт 2005 10:36

Колега аз имам карина. Наистина се произвеждат т.до средата на 97-ма. Средата на 96-та има лифтинг. Моята е 1.6. Не е резачка, но върви прилично. Сложих и и газ, след няколко перипетии и висене при майстори си я настроих сам и сега върви сравнително добре и на газ /щом вдига 180 и харчи средно 10/100 газ значи е добре нали wink.gif /. На бензин ми харчеше 9 градско и 7 извънградско.
Мойта беше на 96 хил /така пишеше и в сервизната книжка и изглеждаше, но все-пак кой би се заклел smile.gif /
Досега освен консумативи съм сменил две биелетки отпред и една дюза на инжекциона. Имам я от малко повече от 2 години и около 18 000 км. Доволен съм много от тази кола и си я обичам. Неприятното в момента е само че не е така безшумна вътре имам предвид поскързвания от таблото и щората на багажника по дупките, както и тоста шум в купето при скорости над 140.

Реконструктор
Мнения: 21
Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
Обратна връзка:

Мнение от Реконструктор » 07 Окт 2005 14:54

Супер, 10/100 газ е мн. добре. Това на градско ли е?
Окачването как е - стегнато ли е, или тропа и дрънчи? :)

bambo
Мнения: 182
Регистриран на: 09 Авг 2005 18:51
Местоположение: Пазарджик
Обратна връзка:

Мнение от bambo » 07 Окт 2005 16:05

брей, изпуснал съм нещо интересно :-)

За Avensis никога не се е произвеждал в Турция. Но не е за предпочитане, особено 98-99 pre-facelift и особено 1.6 двигателя - голема излагация за тойота. 2.0 е друга бира.
В турция се произвеждат не само Corolla Hatchback ами всички модификации корола, включително Verso!

За Карина - 1,6 е слаба ракия, направо разочарование за това купе, но пък има lean-burn версия дето е икономик. 1.8 - забрави да намериш, невероятен късмет е. 2.0 (3S-FE) си е добър избор. Щом искаш и бомба (пардон, гаС) това е твоя вариант. намират се сравнително лесно, при цени 6500 - 8500 зависи от годината. Има още един вариант 2.0 - 3S-GE дето май само аз имам такова
tongue.gif и ако си намериш и земеш - направо ще се родиш, ама си е кощунство да му се тура гъс.
Проблеми - независимо дали е JPP или GB - както вече ти казаха - течове и тропане в кормилната рейка. Бих добавил - задното окачване, което ако се е разтропало - смятай колата за над 40000км. Друго, не толкова от значение, но скъпо - копресора на климатика rolleyes.gif и лагерите на динамото, които се сменят лесно.

Не е лошо вместо безин + гас да помислиш за варианта 2.0 дизел.

Иначе - ако си харесаш нещо - дай номера на рамата и ще ти кажа година/месец на производство.

El Camino

Мнение от El Camino » 07 Окт 2005 16:17

Mи 10/100 разхода е доколкото разбрах аз със 180 на магистралата. :whistle:
bambo написа: За Карина - 1,6 е слаба ракия, направо разочарование за това купе, но пък има lean-burn версия дето е икономик.
Lean burn, Magermix, или иначе казано тая малка измислена скъпа сонда ще ти стъжни живота ако сложиш газ много бързо, а ако си на бензин също, но малко по - късно. Имат навика да се чупят и да са скъпи.
bambo написа: Проблеми - независимо дали е JPP или GB - както вече ти казаха - течове и тропане в кормилната рейка.
Кормилната рейка на японските няма нищо общо с тази на английските. Писах доста по темата. На японските освен, че не прави проблеми също подлежи на разглобяване на съставните си части и ремонт. Английската (която не е английска а немска разработка, английска сглобка само) е заварявана и не подлежи на никакво отремонтиране, НИТО дори подмяна със японска такава!

За задницата не съм чел някой да е имал ядове до сега.. виж предницата и при мен почва да се обажда.

the_rider
Мнения: 411
Регистриран на: 18 Окт 2004 13:40
Местоположение: София

Мнение от the_rider » 07 Окт 2005 17:38

Реконструктор написа:Супер, 10/100 газ е мн. добре. Това на градско ли е?
Окачването как е - стегнато ли е, или тропа и дрънчи? :)
10 е средно, градското е 11-11.5, извън градското 8.5-9
окачването е без проблеми по- скоро касетофона и задната щора /моята е комби/ издават някви неприятни шумове.
Моята е точно Lean Burn. За сега нямам проблеми със сондата, както казва колегата, но съм направил само 2-3000 км. на газ. Газта е компромис няма кво да се лъжем. Аз я сложих с голямо нежелание, принуден от обстоятелствата, но сега се возя на по-поносими цени. Днес успях най-после да си купя и маломерна резервна гума /от голф3 гти/ и и правя сметка да я фиксирам изправена до стената на багажника, тъй като в гнездото на рез-та гума набутах газовата.
Това за 180 го писах че вдига толкова, но за да мога да засеча разход с тая скорост трябва или да имам борд компютър /който на газ пък няма да работи/ или да карам така поне 100 км., което нито има къде нито е във възможностите на колата. На магистрала се движа обикновенно между 130 и 150, на првокласен път 110-120. при такава "езда" разхода е 8.5-9 газ и 7-7.5 бензин.

Реконструктор
Мнения: 21
Регистриран на: 05 Окт 2005 09:31
Обратна връзка:

Мнение от Реконструктор » 07 Окт 2005 18:07

Ами газта е без алтернатива - все пак е 2 пъти по-евтина от бензина. Ламбдата лесно ще я заменя със симулатор, споко. :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 59 госта