"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Himbo » 29 Юли 2022 16:27

Колеги, имам следния въпрос. Спирането на автомобил на скорост (с ръчни предавки) без съединител, което съответно води до принудително изгасване, коя (кои) части засяга и до какво увреждане може да доведе? Предполагам, страда трансмисията?

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Hursa » 29 Юли 2022 17:34

Според мен - страдат най-вече сегментите, но и други елементи - лагери, биели, бутални болтове, както и елементи на гозарапределението.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от max-2 » 31 Юли 2022 00:40

При мен пострада трипода на едното вътрешно каре. Разцепи се и тъкмо си мислех, че нищо няма от трикратно гасене в движение от блокиране на спирачките и последващо отпускане на мокър и хлъзгав път с цел избягване на птп, след два дни полуоската превъртя в трипода при потегляне.
Carina E 4AFE LB 1992

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Hursa » 31 Юли 2022 09:42

При рязко спиране, при високи обороти - май си е така - би пострадало най-много задвижването, в него се гаси инерцията на въртящите се с висока скорост части.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Himbo » 31 Юли 2022 16:01

Благодаря Ви!
В конкретния случай не става въпрос за висока скорост, нито за екстремно спиране. И оборотите не са толкова високи преди да се спре.

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Hursa » 31 Юли 2022 16:17

В такъв случай, според мен, биха пострадали най-много сегменти и лагери/бутален болт на биела - поради не осево и взривно натоварване, което се поема от тези елементи.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

"Проблемът не е от бобината, а от магарето в кабината"

Мнение от Ивайло Димов » 01 Авг 2022 07:14

Ако автомобила е с демпферен маховик там натоварването също е голямо при гасене на скорост .....За ДВГ също може да има някакви ндгативни последствия но само при ежедневно подобно гасене .Страдат и тампоните на ДВГ и кутията .Нооо трябва да се случва доста често та да има нужда от ремонт .....учебните коли кви ли издевателства издържат tooth.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 57 госта