Новите автомобилни екстри 'под наем'

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2022 08:27

Вчера ми попадна статия за новата политика на БМВ, която вече била приложена в някои страни...
Купуваш си БМВ, идва зимата и си купуваш през приложението 'отопляеми предни седалки' за 18$/месец... Съответно - дистанционно ти активират опцията за срока който си платил...
Искаш отопляем волан - готово... 12$/месец...
Искаш автоматични дълги - плати и ги имаш след секунди...
Да, можеш да си купиш и 'доживотна активация' - например за седалките май бе около $480...
Веднага у мен възникна съмнението - значи ти при покупката на автомобила ще платиш себестойността на всички екстри (т.е. цените ще скочат още), а след това 'ще те доят' и с месечен наем или допълнителни суми...

Дано другите марки не тръгнат по този път....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от Monster » 15 Юли 2022 08:54

Така наречените премиум марки обичат да доят клиентите си за каквото се сетят. Разбирам да е някаква облачна услуга, която да изисква някакъв вид софтуерна поддръжка на сървър или данни (например карти за навигация, информация за трафик, отдалечено стартиране на климатик и т.н.), но да ти нашият чисто хардуерни екстри, които вече са интегрирани в колата ти и да ти ги блокират софтуерно - това за мен си е чиста проба рекет. Добре, че поне предлагат "доживотна активация", че ако беше изцяло на месечна база щеше да е хептем грубо (да не кажа обидно) отношение към клиент. Вярно, че има хора, които се чувстват по-добре и по-значими като пръскат пари, особено ако в ценовата листа участват думички от рода на "премиум", но не мисля, че цялата таргет група на марката БМВ (например) спада към тази категория хора.

Относно другите марки - мисля, че поне за Тойота можем да сме спокойни за следващото десетилетие. Няма изгледи да инвестират особено в софтуерни решения. Услугите на MyT, които са от тип изискващи софтуерна проддръжка ги предлагат само в ограничени държави по света, а дори и в тези държави хората масово се оплакват, че не работят, както би се очаквало. Ако погледнем и простия пример с Android Auto - Тойота успяха да го интегрират в колите си едва 5 години след марки като Шкода. А това е технология, която е налична дори и в супер пестеливата откъм каквито и да било екстри Дачия Спринг, което ме навява на мисълта, че интеграцията й с мултимедията е доста евтина/лесна за имплементация.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2022 09:03

Абе не знам - притеснително е да си мислиш за бъдещето :) Например нощем фаровете ти изгасват, защото си забравил да си платиш месечния наем tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от mapamop » 15 Юли 2022 09:12

Магарцедес по спомен го бяха обявили преди месеци. Или поне статията ми беше минала пред очите преди месеци. Мисля беше в аутомедия.
Рено нямаха ли леко подобна уловка с батериите - купуваш си колата, и батерията е под наем или подобна глупост?
https://www.adesa.eu/bg/cms/chesto-zada ... bateriyata
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от Monster » 15 Юли 2022 09:15

Затова трябва да се живее за мига и да се радваме на "малките" неща, които имаме днес. Бъдещето винаги е мрачно и изпълнено с всевъзможни конспирации... :whistle:

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от Krachunov » 15 Юли 2022 09:16

При афоня работи тази политика. Купуваш си нещо без основни неща след което ти го предлагат за още пари, като СТРАХОТЕН фичър САМО ЗА 2 $ на месец

Аватар
FearSoft
Мнения: 365
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 49 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от FearSoft » 15 Юли 2022 09:27

Е, няма лошо да плащаш за него, само когато го ползваш, но е факт, че едва ли са пропуснали да го калкулират при закупуването на автомобила. Утеха е, че нещо, направено от човек, може да бъде променено от човек. Ако разбирате какво имам предвид spell.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от mapamop » 15 Юли 2022 10:21

FearSoft написа: 15 Юли 2022 09:27 Е, няма лошо да плащаш за него, само когато го ползваш
Има. Излиза моделът A на марката 1 през 2022, гаранция 2,3,5 години и 10 години поддръжка (хардуерна, софтуерна, механика и т.н) по последните инициативи на ЕС.
Изтичат тия 10 години и колата е труп защото производителя е решил че няма да я поддържа след 10тата година, лицензът или някой сертификат е изтекъл и не може да бъде подновен, понеже производителя е "спрял инфраструктурните сървъри, поради ниския интерес на потребителите към този продукт".
Жив пример:
Имам в шкафа Netgear Stora. При първото пускане на устройството трябва да го "активирате" със лицензния ключ от стикера на устройството. Реално пуска заявка към централния сървър, който му връща сертификат за web сървъра, и скрипт който ви създава потребител, понеже няма нито един наличен в началото и root е заключен. Отделно праща и конфигурация за OpenVPN за "облачен достъп" през Интернет.
Първо изгасиха сървъра който държеше файловете за firmware recovery - не го изгасиха нацяло а пращаха празни файлове. Процедурата по връщане на фабричните настройки и възстановяване на фърмуера се различава в едно мигане на лампата за захранването - 5 са фабрични настройки, 6 са за възстановяване на фърмуера. Докато разбера тази разлика устройството вкъщи остана с празен флаш и останки от скриптовете за префлашване. Успях да намеря файловете и да направя виртуалка, която да флашва последния фърмуер офлайн - върнах от кофата някъде към 300 устройства и спрях да броя. После направиха същата мизерия със ъпдейтите - брикнаха още към 200 бройки - блокирах ъпдейтите във виртуалката. Накрая спряха OpenVPN сървъра, което просто спря "облачният достъп" - там вече бях мигрирал данните и нямах време и желание да го оправям. В крайна сметка данните бяха достъпни офлайн през локалната мрежа.
На финала през април 2020 спряха и централния сървър - което окончателно ги направи тези устройства "тухли". Устройството още стои в шкафа и си чака реда да намеря време и желание да се занимавам с него....
Сега си представи че всяка година трябва да си "потвърдиш собствеността" на автомобила и да го "активираш онлайн" - и ти спрат активационния сървър, докато си на почивка с колата някъде много далеч от вкъщи. Колата ти е труп, репатрака ще ти струва космическа сума заради разстоянието до вкъщи, и ти все пак в някакъв момент трябва да се прибереш с вещите си вкъщи. При факта че багажника на малолитражка събира повече от големия куфар за самолета - пак ще си вътре с много пари.
А производителя държи "и хляба, ножа и салама", като при това е решил че си се навозил достатъчно на тази кола, и е време да си купиш нова. Не защото старата нещо ѝ има или вече не ти харесва, а защото счетоводителите и финансистите са сметнали, че е време да си осигурят "растеж на печалбата и цената на една акция, на база продажбите на нови автомобили и нарасналия пазарен дял на марката".
В началото ще пробват с "екстрите под наем" и ако мине номера, ще измислят и защо да си "активираме" и горивните компютри. И това предполагаемо, няма да се случи докато автомобила е в движение, както slowtraveler писа за фаровете примерно.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от dracunculus » 15 Юли 2022 10:24

Ами то оставете тези "екстри под наем" настрана.....странно решение, но типично в стил ала немското премиум трио. Друго, което мен лично много ме дразни у немските каляски, и беше един от факторите да се реша против Ц-класата тогава и да взема IS-a, е реално липсата на огромна маса екстри, дори и във високите им нива , и необходимостта да заплащаш допълнително за ВСИЧКО възможно. Не е реално например Е-Класа АМГ-ФЛ да е с изкуствена кожа, без матрикс и даже без елементарни автоматични фарове, просто защото клиентът е пропуснал да си ги поръча тези елементарни неща при поръчката stretcher.gif . Това е реално модел, позициониран директно под S-Klasse като екстри, но, въпреки това....А, да, като мултимедиино свързване Тойота и Лексус са години назад, както някой спомена по-горе. Мерцедесът си има от над 6 години "хей мерцедес", Лексус го въведоха чак сега в новите им модели. Но, явно това изисква целевата аудитория на отделните брандове.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

krasimir77
Мнения: 131
Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от krasimir77 » 15 Юли 2022 10:53

Лично за мен има неща, които трябва да са си извън "мрежата". И щом съм си платил за тях не желая някой да има възможност да събира данни за мен - какво къде и как се разполагам с нещото, което съм купил.
Виж ако е за нещо, което ползвам под наем - там може и да е ок, да ми се отпускат неща, за които съм платил наем за определено време.
п.п. За нашия регион тези опции "под наем" отварят голяма ниша за хакерите. Дори наскоро четох, че Хонда имат проблем с "неоторизирано" дистанционно отключване от "специалисти" https://hicomm.bg/auto/hakeri-zaplashva ... honda.html
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от Hursa » 15 Юли 2022 11:48

Лошо, че подобни опити са заразителни, особено когато са свързани с голяма печалба. Но ако има действително действаща конкуренция и се следи да няма договорки между производители - би трябвало да отпадат от пазара, на пазарни принципи. По-лошото, че подобен опит може да се приеме от регулаторни, държавни и европолитически институции под въздействие на лобисти - да се облече в подходящи "еко", "зелени" или подобни "одежди" (например да го обвържат с безопасността) и да ни ги наложат, като норми и правила. Като за цялото "хардуерно и софтуерно" обезпечаване, както и за цялата комуникация - ще заплаща потребителя. Отначало може и да може да се заобиколи, но с времето ще става все по-трудно да се "хаква", със съответните санкции при установяване на такива - като всички мерки за надеждно осигуряване, ще се заплащат пак от потребителя.
Може да се наложи да си плащаме за всяко стартиране, за всеки изминат километър. Или подобно джиесемите - освен че купуваме автомобила, освен за поддръжката и зареждането му, да си плащаме и месечен абонамент за изминаване до определени километри. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от BOz » 15 Юли 2022 16:23

dracunculus написа: 15 Юли 2022 10:24 Не е реално например Е-Класа АМГ-ФЛ да е с изкуствена кожа, без матрикс и даже без елементарни автоматични фарове, просто защото клиентът е пропуснал да си ги поръча тези елементарни неща при поръчката
Да де, ама политиката им е различна. Лекс правят 1-2-3 нива и ти ги включват тези екстри без да искаш дори. Защото в даденото ниво искаш нещо, което си сметнал, че ти трябва, ама взимаш и други, които няма да ги ползваш, ама в нивото са ти ги набутали и си плащаш.
При другият бранд, който спомена, там имаш нива, ама доста по-базови. Като след това имаш възможност да я дооборудваш с неща, които смяташ, че на теб ти трябат. Логично това е по-добрия вариант, позволявайки ти по-голяма персонализация и желание да си сложиш каквото ти мислиш, че е необходимо.
Въпрос на различна гледна точка.

Иначе масово се върви към услуга стил Спарк - кола под наем. Най-вероятно в не далечно бъдеще просто ще си "наемаме" колите, с екстрите, които искаме и ще си плащаме всеки месец за това. Нещо като безкраен лизинг.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от dracunculus » 15 Юли 2022 18:09

BOz, така е, въпрос на различна гледна точка е. Но не го намирам за нормално, или поне за мен за финансово оправдано да трябваше тогава да похарча окoло 25-30% повече кинти, за да можеше да си взема Ц-класа с екстрите, които ги имам в Lexus-a. Това е. А по повод на колите под наем, поне в Германия вече предлагат тази опция. Един познат се сдоби миналата седмица с най-новото BMW M3 Competition "под наем"- плаща 900Евро месечно и кара неограничено, в цената е включено всичко без горивото. Застраховки, гуми и технически обслужвания са включени. Интересна схема - това прави 10 800 Евро на година за кола, струваща около 100 000 иначе. Имайки предвид, че на мен само застраховките ми са 1500, допълнително идват годишно 2 ТО за около 700 Е общо. Реално тази схема би била доста привлекателна за кръга от хора, които искат все да карат нови коли.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от slowtraveler » 15 Юли 2022 18:44

Ами то оперативният лизинг е точно това... Но в случая говорим за друго - екстри, с които е произведен автомобила, ама умишлено са ограничени за да си плащаш наем за да ти ги включат...
Подходът за мен е силно дразнещ, защото се издребнява... Очаквам електромер на мигача - 'върти/не върти'... Дано се осъзнаят малко...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

krasimir77
Мнения: 131
Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Новите автомобилни екстри 'под наем'

Мнение от krasimir77 » 28 Юли 2022 13:44

Ето вече англичаните "отпочват" да отключват екстри, налични в автомобилите на БМВ. https://hicomm.bg/auto/sobstvenicite-na ... latno.html
А асоциацията им с отключването на мощостта на Nissan GTR е много на място ми се струва.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 55 госта