Еврокатегории и т.н.

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Еврокатегории и т.н.

Мнение от nov » 15 Сеп 2021 13:31

slowtraveler написа: 15 Сеп 2021 11:46
nov написа: 15 Сеп 2021 11:16 А в талона, като ти пише Евро4 или 5 или 6 не покриваш ли нормите и го загазваш, което е страшно тъпо.
А имаш ли отстъпки в данъка според еврокатегорията? Ако не поддържаш автомобила си, твърдиш, че е Евро6, плащаш данъци като за Евро6, ама автомобилът ти не отговаря на това- защо ГТП трябва да потвърди 'измамата'? Кое е тъпото в това да не премине ГТП при условие, че не отговаря на данните в талона?
Какво значи поддържаш? Поддръжка е едно, основен ремонт със смяна на сегменти е нещо съвсем различно. Не е честно Кадет на 40 години с гарантирано много по-високи вредни емисии да минава ГТП, а кола, която е Евро 6 или 5 и на 10 години да не минава защото видиш ли не защитава Еврокатегорията си? Тогава пък защо не го направят - всички коли без Еврокатегория нямат право да се движат???????????????? Това е противоречието в нашата Родина, нямам нищо против старите коли, аз също карам стара кола. По тяхната логика и твоята 95% от колите в Бг няма да могат да се карат ако не защитят Евро категорията си, иначе всеки би искал да кара чисто нова кола, но всички знаем какъв е стандарта на живот тук. Имаш ли идея колко е Данъка на 1,5 дци Евро 5 дизел 2014 година? И каква е разликата с тази на кадет 1,3 бензин и къде по дяволите отиват тези "отстъпки" и дали не е прецакан отново този с по-новия автомобил? На оня с Кадета данъка е минимум на половина защото е над 15 или 20 години кола ( отново противоречие), а тоя с по-новата кола хем не може да мине преглед, хем го таковат с данъка.

Проблема с маслото е останал и е на дневен ред, явно ако всички са минали сервизна акция не би трябвало да го имат този проблем, вярно зависи как е каран и стопанисван този мотор, но случаите не са един или два. И да новите коли и те горят масло но тогава от тези години 98-2001 Тойота откриха сезона, евала, че си направиха recall.
И все пак, нещото което ми е най-неприятно - говорим за Тойота, не за Ситроен,Пежо и Рено, въпреки, че на моето Рено за 10 хил.км ако долея 200гр. масло е просто за спорта, не го карам като състезател, но предполагам и търсещите информация в темата не са състезатели.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4856
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2021 14:02

nov написа: 15 Сеп 2021 13:31 Проблема с маслото е останал и е на дневен ред, явно ако всички са минали сервизна акция не би трябвало да го имат този проблем,
Колега, явно не си разбрал как се проявява този 'проблем'.... Какво разбирате 'да е останал и да е на дневен ред'?!!! Да имате неизносен двигател, който внезапно започва да гори 1-2-3л/1000км (при мен изгори около 2л за около 300км)?! Посочете ми пример с някой, писал за такъв проблем последните години (май повече от 5-8г няма такъв случай)... Случаи за горене на масло при износени или стари (умрели гумички и уплътнения) двигатели има... И то съвсем не само при Тойота... Но това е мнооооого далеч от 'заводския проблем', и се решава стандартно при всички марки и модели - ревизия на двигателя, измерване на хлабини в лагери, цилиндрова група, сегменти, клапани и стеблата им, подмяна на уплътнения (и на клапаните), довеждане на хлабините до заводските спецификации и това е - не зависи от марката... Нито пък от двигателя... Ако потърся в същата тема предполагам ще намеря мнения от рода 'моят 1.3 VVTi или 2.0 или дизел гори масло - дали е от 'проблемните'? ) И се вижда, че въобще не е от засегнатата от 'заводския дефект' серия, а просто е износен двигател... Затова въобще не смятам, че тази тема трябва да продължава...

Относно данъка - можеш да направиш справката и да се убедиш, че 'онзи с кадета' дето му е 60к.с. плаща данък горе-долу колкото двойно по-мощният но с по-добри еко-показатели дизел? Дали е прецакан този с новия автомобил? Ами когато не се вземаше предвид еко-нормата за данъка плащах данък 1000лв... Като се прие да има отстъпки за еко-нормата (и то Джипът не бе Евро 6 а Евро 5В) - данъкът спадна с 50%, докато тези 'без еко норми' изпищяха защо данъкът им се е вдигнал... Прост пример - Автомобил 100к.с. за Варна - ако е Евро 6 5-10г, данъкът му е 53лв... Ако е над 20г без еко-норма - 113лв..
Дали едното цапа повече от другото или не - е друг въпрос... Но в случая имаш нов неподдържан или повреден автомобил, който не отговаря на написаното в талона му - това е противоречието... И заради това противоречие е спрян на ГТП... Отстраняваш повредата и няма да имаш проблем с ГТП...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 15 Сеп 2021 14:48

slowtraveler написа: 15 Сеп 2021 14:02
nov написа: 15 Сеп 2021 13:31 Проблема с маслото е останал и е на дневен ред, явно ако всички са минали сервизна акция не би трябвало да го имат този проблем,
Колега, явно не си разбрал как се проявява този 'проблем'.... Какво разбирате 'да е останал и да е на дневен ред'?!!! Да имате неизносен двигател, който внезапно започва да гори 1-2-3л/1000км (при мен изгори около 2л за около 300км)?! Посочете ми пример с някой, писал за такъв проблем последните години (май повече от 5-8г няма такъв случай)... Случаи за горене на масло при износени или стари (умрели гумички и уплътнения) двигатели има... И то съвсем не само при Тойота... Но това е мнооооого далеч от 'заводския проблем', и се решава стандартно при всички марки и модели - ревизия на двигателя, измерване на хлабини в лагери, цилиндрова група, сегменти, клапани и стеблата им, подмяна на уплътнения (и на клапаните), довеждане на хлабините до заводските спецификации и това е - не зависи от марката... Нито пък от двигателя... Ако потърся в същата тема предполагам ще намеря мнения от рода 'моят 1.3 VVTi или 2.0 или дизел гори масло - дали е от 'проблемните'? ) И се вижда, че въобще не е от засегнатата от 'заводския дефект' серия, а просто е износен двигател... Затова въобще не смятам, че тази тема трябва да продължава...

Относно данъка - можеш да направиш справката и да се убедиш, че 'онзи с кадета' дето му е 60к.с. плаща данък горе-долу колкото двойно по-мощният но с по-добри еко-показатели дизел? Дали е прецакан този с новия автомобил? Ами когато не се вземаше предвид еко-нормата за данъка плащах данък 1000лв... Като се прие да има отстъпки за еко-нормата (и то Джипът не бе Евро 6 а Евро 5В) - данъкът спадна с 50%, докато тези 'без еко норми' изпищяха защо данъкът им се е вдигнал... Прост пример - Автомобил 100к.с. за Варна - ако е Евро 6 5-10г, данъкът му е 53лв... Ако е над 20г без еко-норма - 113лв..
Дали едното цапа повече от другото или не - е друг въпрос... Но в случая имаш нов неподдържан или повреден автомобил, който не отговаря на написаното в талона му - това е противоречието... И заради това противоречие е спрян на ГТП... Отстраняваш повредата и няма да имаш проблем с ГТП...
Противоречието е, че този с Опела, въпреки по-мръсния си автомобил гарантирано, плаща по-нисък данък от оня с по-новия, примери пред мен колкото искаш. Да съгласен, съм, че ако има проблем с покриването на Еко нормата колата трябва да се оправи ( сега ще ги питам тия герои, които си махаха катализаторите), ама чак да не минава преглед? Станахме по-католици от папата.
Относно горенето на масло - дразни ме факта, че Тойота претендира и е така, че е номер едно по надеждност. Да вярно е, ама има и ситроени и Рена и други таралясници карани по същия начин, дори с по-занемарена поддръжка, а нямат проблема с маслото. Не говоря за ВАГ групата или БМВ или Мерц, ама това е Тойота.
Не знам как се представят зад океана с Камри и РАВ дали и там има проблеми с гореното на масло, не съм се интересувал. Същите проблеми с маслото ги има и в Хонда форума, а например във френските форуми ( не съм фен на френските коли дебело подчертавам), ако има такива случаи са инцидентни и живите примери реални са пред мен.
Същото и , като търсихме кола автоматик - от официалните сервизи ми казват да бягам с 200 от малките автомати без значение Ярис или Джаз??????????????????????? offtopic.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4856
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2021 15:13

nov написа: 15 Сеп 2021 14:48 Противоречието е, че този с Опела, въпреки по-мръсния си автомобил гарантирано, плаща по-нисък данък от оня с по-новия, примери пред мен колкото искаш.
Малко офтопик се изнесохме, ама то и така ще се поразчисти темата преди да се заключи....
Дай пример? Аз дадох конкретен пример в който се вижда как автомобил с една и съща мощност без еко-норма (несъмнено - 'по-мръсния' освен ако е на газ :) ) заплаща над два пъти повече от аналогичен съвременен автомобил...
Относно горенето на масло - и тук са инцидентни случаите с горене на масло... Шумът и истерията се вдигна покрай заводският проблем, който бе отстранен... Сегашните приказки 'ама той двигателя е такъв и затова гори масло' са напълно неоснователни... Просто е износен... Както казах - 'проблемните двигатели' можеха да не пипнат маслото с хиляди километри, и след това внезапно за 500-1000км да не видиш нищо на щеката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 15 Сеп 2021 16:12

Примера го дадох - Опела е на 51,50 лева 86-та година 1,3 бензин 75 коня или нещо такова, без Еврокатегория, Клиото е дизел 2014 Евро 5 90 коня и данъка е 61,11 лв. Пича с Опела минава преглед и си свирка, тъпака с клиото, който е нашибал пари колкото 200 Опел-а само за покупката плаща по-висок данък и НЕ минава преглед? Защо???????????????? Схващаш ли ми мисълта, при по-мощните коли разликата е още по-голяма и основното - оня БЕЗ еврокатегория минава преглед и кара, тоя С еврокатегория с 30 години по-нова кола НЕ минава?
А ако обърнем в пари въпреки, че тук разликата е смешна кое повече 51,50 или 61,11?
Относно горенето на масло - въобще не съм съгласен, че са неоснователни тия приказки, толкова ли се амортизира двигател на не кой да е , а на Тойота, че да гори по една бака масло, и то не само в Тойота и в Мазда и в Хонда и т.н.? Аз мисля и в други теми съм казвал - лично от мен навъртяни 410к. в Ауди Б4 на газ, само и единствено на газ, половината пробег с 10на40, след което последните 200к. минах на 5в40, като смених Тотал,Кастрол,Мотул,Мобил и т.н. никакъв разход, после на турбинирано Ауди 2006 година, доливал съм 300 грама за 10к., и там карах с 5в40 и 5в30, не вярвам Тойота да не могат да направят и то бензинов двигател и то атмосферен, просто са работили счетоводителите, а не инженерите.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от BOz » 15 Сеп 2021 16:23

slowtraveler написа: 15 Сеп 2021 11:46 'Проблемът с горенето на масло' е ТИПИЧЕН за ВСИЧКИ МОДЕЛИ И МАРКИ с износени двигатели...
Да, ама едни на всеки 100к правят глави и клапани и горят масло, а други и на 400к не доливат нищо. Та темата не е дали двигателя е износен, защото под "износен" стоят доста неща. Като на една марка износването го постигат за 100к, а на друга на 500к. tooth.gif
Примерно на моя Приус има опция да гори масло на 200к без проблем, ама на предишното ми ЖТД ако гори на 500к бих се изненадал. Нищо, че единия двигател ще е на 15, а другия на 25 години. ppp.gif
nov написа: 15 Сеп 2021 14:48 Относно горенето на масло - дразни ме факта, че Тойота претендира и е така, че е номер едно по надеждност. Да вярно е, ама има и ситроени и Рена и други таралясници карани по същия начин, дори с по-занемарена поддръжка, а нямат проблема с маслото. Не говоря за ВАГ групата или БМВ или Мерц, ама това е Тойота.
Аз лично не бих се доверил на Тойотов двигател, че няма да гори масло. Дори напротив, предвид масовите мнения, че и отделна важна тема си има.
Това, че е Тойота нищо не означава. Всеки в стремежа си да направи нещо по-различно или ново допуска грешки, които се поправят.
За това караш Дачийка с ДВГ на 30 години, който се е доказал във времето и нямаш никакви драми. Но пък виж, за някои да наливат масло е толкова нормално, колкото и да си сипват гориво в резервоара. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от mapamop » 15 Сеп 2021 16:41

Авенсисът ми от подписа е вече на грубо почти 350000 реални километра. Преди месец смених гарнитура на капака на клапаните, че беше изпуснала и разливаше навън. Мотора нямаше следи да е отварян. За трите масла които са сменени в мое присъствие, загубата е нищожна.
За поддръжката от предният собственик, не мога да коментирам, съдейки по състоянието на салона е бил по-скоро писюр. Аз лично сменям на година и пробега ми е от порядъка на 10000-12000 на година, като наливам масло по спецификацията от книжката. Имам приятел с Авенсис Т22, 2000, десняк, 1zz-fe, на около 140 000 мили, обгазен, преди 10 години - няма видима загуба на масло според щеката. Наливано е също масло от книжката.
Това са фактите - интерпретирайте ги както ви е удобно.
Тези двигатели са на години, и за съжаление не са безсмъртни. Аз лично бих си го възстановил моят, ако дотогава ръждата не е изгризала купето.
Относно данъка - сравнявайте старите Опели с новите малолитражки, или скутери - данъкът се формира на конска сила, коефициент на екологична ефективност и износване. Старият ми Опел беше 60 к.с., Тойотата е 130. Не знам дали има Ярис от последните години със 60 коня мотор. А Астрата беше и комби - т.е. не е малолитражка/табуретка.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 15 Сеп 2021 17:07

Тараторе, говоря само и единствено за случайте, когато това с горенето се случва, никъде не съм генерализирал, че всичките им двигатели са така. Това, че са на години не ги оправдава, на колко години са? от 2000г до сега са 21 години, старото ми Ауди е на 28 и в момента го карат с Бардал 5в40 и е на незнайни километри и пак е атмосферен мотор.
А доливането на масло не би трябвало да успокоява никой колега, защото ако колата има катализатор го задръства и няма минаване с новите закони на ГТП. Относно данъците какво се опитваш да кажеш, че не те разбирам? Авенсиса ти не покрива Евро 4 и я спират, докато не я вкараш в нормите, оня с кадета дори и ге се и мотор да е, понеже няма Еврокатегория продължава да си кара , дали ще дадеш пример с твоя Авенсис или Приус 4 който не покрива еко нормата е все тая, в Бг излиза, че е най-добре да караш кош без евро категория щото нямаш драми, е може да не влезеш в центъра на София например, ама голяма работа ще го оставиш на края на Метростанцията на Цариградско.

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 15 Сеп 2021 17:10

Аз лично не бих се доверил на Тойотов двигател, че няма да гори масло. Дори напротив, предвид масовите мнения, че и отделна важна тема си има.
Това, че е Тойота нищо не означава. Всеки в стремежа си да направи нещо по-различно или ново допуска грешки, които се поправят.
За това караш Дачийка с ДВГ на 30 години, който се е доказал във времето и нямаш никакви драми. Но пък виж, за някои да наливат масло е толкова нормално, колкото и да си сипват гориво в резервоара. tooth.gif
[/quote]
Мисля, че Камри от годините, които ме кефят 2007 и нагоре са бая пипнати не съм срещал или чел за проблеми с горенето на масло дори и 3,5 V6.
Дачииката бая взе да надига главица, виж им ценовите листи, 0,9тце е доволно здрав мотор - таксиджии познати на газ му навъртяха на 3 такива Дачии по 300к и влизат само за консумативи. Разбира се и там изключения.

vfr800
Мнения: 455
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от vfr800 » 15 Сеп 2021 22:12

nov написа: 15 Сеп 2021 11:16 Много засилиха нещата с прегледите.
Ма ти верно ли си вярваш. Вчера минах преглед с Евро 4ри без нито един катализатор. Трябва да има два. Човека само ме пита катализаторите там ли са казах...... ами не са. И той каза ок няма страшно важното е да го знам преди да започнем да мерим :) И те така.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4856
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 15 Сеп 2021 23:58

nov написа: 15 Сеп 2021 16:12 Примера го дадох - Опела е на 51,50 лева 86-та година 1,3 бензин 75 коня или нещо такова, без Еврокатегория, Клиото е дизел 2014 Евро 5 90 коня и данъка е 61,11 лв
Според мен просто подвеждаш с информацията.... Според калкулатора за Плевен - без евро-категория автомобил над 20г/75к.с. данъкът е 51.26лв, а 90к.с. Евро 5 между 5-10 годишен е 45.17лв... За Ловеч разликата е по-малка, защото стойностите са около 30лв данък...
Относно маслото - колега кара Тойота Корола Хечбек 2004г... От нова... Вече подмина 400х.км... Масло не гори.. Поддържана както трябва(т.е. смяна на консумативи и съединител) и експлоатирана спокойно..
Опелът ми на 60х.км гореше около 800мл масло на 1000км ако го настъпя... Ако не го настъпвам - не мърдаше между смяна...
Италианският 1.3multijet нямам спомен дали си хапваше масло, ама на 120х.км правих основен ремонт на двигателя със смяна на колянов вал, биела и турбо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 16 Сеп 2021 00:41

vfr800 написа: 15 Сеп 2021 22:12
nov написа: 15 Сеп 2021 11:16 Много засилиха нещата с прегледите.
Ма ти верно ли си вярваш. Вчера минах преглед с Евро 4ри без нито един катализатор. Трябва да има два. Човека само ме пита катализаторите там ли са казах...... ами не са. И той каза ок няма страшно важното е да го знам преди да започнем да мерим :) И те така.
Ма верно си вярвам, тоо пункт догодина дали ще работи?

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 16 Сеп 2021 00:51

slowtraveler написа: 15 Сеп 2021 23:58
nov написа: 15 Сеп 2021 16:12 Примера го дадох - Опела е на 51,50 лева 86-та година 1,3 бензин 75 коня или нещо такова, без Еврокатегория, Клиото е дизел 2014 Евро 5 90 коня и данъка е 61,11 лв
Според мен просто подвеждаш с информацията.... Според калкулатора за Плевен - без евро-категория автомобил над 20г/75к.с. данъкът е 51.26лв, а 90к.с. Евро 5 между 5-10 годишен е 45.17лв... За Ловеч разликата е по-малка, защото стойностите са около 30лв данък...
Относно маслото - колега кара Тойота Корола Хечбек 2004г... От нова... Вече подмина 400х.км... Масло не гори.. Поддържана както трябва(т.е. смяна на консумативи и съединител) и експлоатирана спокойно..
Опелът ми на 60х.км гореше около 800мл масло на 1000км ако го настъпя... Ако не го настъпвам - не мърдаше между смяна...
Италианският 1.3multijet нямам спомен дали си хапваше масло, ама на 120х.км правих основен ремонт на двигателя със смяна на колянов вал, биела и турбо...
Изказваш се неподготвен, провери с данъчния калкулатор за Пловдив точно за същите критерии съм търсил и аз, за София сигурно разликата е още по-голяма.
За маслото - съсед с Пунто 1,2 бензин, купувано чисто ново вече на 16-17 години, не само, че не гори масло ами и продължава да върви без НИКАКВИ грижи на газ човека е мърляч, сменя масло когато се сети, форсира го на студен двигател никакво жалене, полуоските му тракат, спящите полицаи не се признават, копки и т.н., въшкарника е на над 400к. и движи, това прави ли Фиат надеждна марка? А тоя Фиат нов е струвал поне с 35-40% по-евтино от първия Ярис.

Аватар
nov
Мнения: 823
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от nov » 16 Сеп 2021 00:58

vfr800 написа: 15 Сеп 2021 22:12
nov написа: 15 Сеп 2021 11:16 Много засилиха нещата с прегледите.
Ма ти верно ли си вярваш. Вчера минах преглед с Евро 4ри без нито един катализатор. Трябва да има два. Човека само ме пита катализаторите там ли са казах...... ами не са. И той каза ок няма страшно важното е да го знам преди да започнем да мерим :) И те така.
Ето затова в Бг сме на това дередже, тук при нас, колега онзи ден минава с въпросното Пежо - има катализатори, но гори масло, не покрива Евро4 и директно му заявяват, че догодина с тия емисии няма да мине преглед, на Софията обаче хем те питат и казваш, че нямаш ама те да си знаели демек да си "подготвят" системата. Ти минаваш и дори го афишираш с гордост, моя колега не минава и му яде главата :censored: :censored: :censored:
Аз не говоря за изключенията от правилото, а когато прегледа се прави както трябва, в пункт, който си пази хляба НАЙШ когИ ше минеш без катализатори?
Ама сами си заслужаваме положението guns.gif
P.S. Сетих се малко късно, но навреме - я ми напиши на л.с. кой е пункта да знам, догодина, ако французина ме издъни ще дойда НА София да мина преглед в точно този пункт. Благодаря ти предварително. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4856
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отново за VVTi и маслото (заводски дефект)

Мнение от slowtraveler » 16 Сеп 2021 07:38

nov написа: 16 Сеп 2021 00:51 Изказваш се неподготвен, провери с данъчния калкулатор за Пловдив точно за същите критерии съм търсил и аз, за София сигурно разликата е още по-голяма.
52.18лв без еконорма, 58.04лв Евро 5 - за Пловдив... Практически аналогичнен данък, въпреки значително по-голямата мощност на новия автомобил...
За София разликата е по-голяма да - ама отново в полза на екологичния автомобил, както в голяма част от страната (явно Пловдив е изключение) :) 46.57лв без еко норма, 32.56лв Евро5... Като напомням - старият автомобил е 75кс, а новият 90, а в България данъкът е пропорционален предимно на мощността..
Колега, това са лесно проверяеми факти - странно е да твърдиш, че се изказвам неподготвен след като дори не си си направил труда да провериш твърдението си и да го подкрепиш с факти - така, както съм направил още в първото ми мнение по въпроса mellow.gif
Използвал съм калкулатора на Информационно Обслужване: https://cartax.uslugi.io
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 41 госта