Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Мирослав Петков
Мнения: 156
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 09 Ное 2022 00:23

Четох то,но гаранциятя му е била изтекла преди само 2 месеца. И шотландия не е БГ :)

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 09 Ное 2022 00:49

Някой може ли да сканира текста на "разширената гаранция"?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 09 Ное 2022 13:12

Няма нужда да се скенира - 10 годишната Toyota Relax може да се види тук на сайта на Тойота България като се отвори PDF-а Общи условия Toyota Relax. Аз го имам и като локален файл, пратен ми по email, тъй като не мога да разчитам, че в сайта няма да изчезне или да се подмени в някакъв момент. Иначе - има си подробни секции описващи какво се включва и какво не се включва, но разбира се нещата са написани, така че всяко нещо си подлежи на спор доколко е включено или не, както подозирам е попринцип при всеки друг текст на гаранция. Например при включените в секция двигател има описано "Кабели (различни от кабели електрическа инсталация)", но в същото време в секцията, касаеща въпроса кога не се покрива от гаранцията има специална секция споменаваща "сол", а именно "повредата е резултат от външна причина и/или природен феномен (напр. проникване на вода или прах, натрошени камъни, наводнения, заледяване, буря, природни бедствия, аварии, пожар, експлозии, война, граждански вълнения, военни действия, умишлено или злонамерено действие, неразрешена употреба, сол, ерозия и драскотини по стъклата, замърсяване)."

Аз лично не бих си правил труда на този етап да интерпретирам дали нещо е включено или не, до момента, в който не ми се наложи да опирам до гаранцията. Твърде субективно ми звучи цялото писание, за да си затормозявам главата с юридически въпроси, от които не разбирам. :)

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 09 Ное 2022 18:48

Поправи ме ако греша, но Тойота Релакс е съвсем друго.
Удължената гаранция Toyota Relax се прилага за Автомобили, които отговарят кумулативно на следните изисквания:
а) Гаранцията на производителя, търговската гаранция на Toyota Plus или гаранцията на
Extracare (според случая):
a.1) е изтекла или;
В случая колата ти има 3 години гаранция от производителя + 3 години гаранция от дилъра (търговска гаранция) = 6 години. Тойота Релакс се прилага след изтичането на 6-те години.
Щом кабела е включен в гаранцията на производителя, аз питам да видя какви са условията спрямо търговската гаранция. Дилъра, за да казва, че кабела е с 3 годишна гаранция, това означава, че има отделен списък какво включва търговската гаранция. Та какво включва търговската гаранция, тази от 3-тата до 6-тата година на автомобила, което не е гаранция (услуга) "Релакс"?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 09 Ное 2022 21:34

Не съм сигурен къде да намеря какво включва 3-годишната гаранция от производителя, за да я сравня с удължената. Иначе се поразрових в документите, които дойдоха с колата и това, което виждам е, че има две гаранции. Една е за хибридната батерия, която стандартно е 5 години, но се удължава безплатно с още 5. Другата е за останалите компоненти, като от производителя идват 3 години или 100 хил км, а вече допълнително се удължават до 10 години или още 100 хил. км с въпросната Toyota Relax. Прикачам две снимки - на първата съм оградил основните цифри, касаещи въпросните две гаранции, а на втората може да се види една таблица, изреждаща в по-компактен формат всички компоненти, покрити от 10 годишната удължена гаранция Relax.
Прикачени файлове
hybrid-battery-care-and-toyota-relax-conditions-marked.jpg
hybrid-battery-care-and-toyota-relax-conditions-marked.jpg (276.77 KiB) Преглеждано 1800 пъти
toyota-relax-table.jpg
toyota-relax-table.jpg (384.87 KiB) Преглеждано 1800 пъти

Мирослав Петков
Мнения: 156
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 10 Ное 2022 12:49

Точно така! На втората снимка е списъка с елементите, които им се удължана гаранцията.Има технически наименования и ако не знаеш кое какво е,не можеш да си сигурен влиза ли в този списък. Отделен е въпроса че може да се интепретира по различен начин всяко нещо. Т.е прецакан си ,ако Тойота реши че няма да си в гаранция,дори и да влиза в гаранция. Трябва да си технически грамотен с техническото изпълнение на колата,да имаш диагностика от независим източник и тогава да водите разговор с влиза ли в гаранция! :whistle:

DrDevil
Мнения: 40
Регистриран на: 27 Дек 2017 03:03
Местоположение: София

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от DrDevil » 19 Ное 2022 00:26



Гледате след 9:30 по темата с корозията.

Мирослав Петков
Мнения: 156
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 19 Ное 2022 14:14

Това е снимка на вече проблемен конектор. Обърнете внимание на горното ограждение. Има наличие на корозия по алуминия около фугата на двете части на буксата. От там прониква влага в контактните пластини и проблема е налице. Ако се раздели буксата ще се види ,че корозията продължава и навътре по алуминия.
Прикачени файлове
FB_IMG_1668842407297.jpg
FB_IMG_1668842407297.jpg (389.36 KiB) Преглеждано 1475 пъти

Мирослав Петков
Мнения: 156
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 14 Дек 2022 19:04

Да събудя малко темата.
Избезе един от първите клипове-ревю за модел 2023г.


reluded
Мнения: 3
Регистриран на: 21 Апр 2021 14:29
Местоположение: Burgas

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от reluded » 22 Дек 2022 13:28

Здравейте, виждам, че вече има горди собственици на този автомобил.
Бихте ли споделили какъв разход ви дава магистрално, при скорости 130-140 км, когато е в хибриден режим? И някой засичал ли е по колонка, има ли отклонения спрямо компютъра?

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 22 Дек 2022 18:50

За съжаление нямам много база за сравнение.
Две ходенета до морето и едно до края на северна Италия. В никакъв случай не съм карал икономично и от време на време съм правил резки доускорения (особено в Италия си беше страшно). Някои от тях и над 140км/ч. Лятото даваше разход между 7-8л. на 100. Зимата традиционно ще е може би 1л отгоре.
Общо взето това ми е карането на бензин. Ааа и едно ходене до Пловдив и обратно.
Колата ми направи 15000км и средния ми разход на бензин в моментта е 2,8л на 100. Около 6000км са били в режим хибрид и основно на магистрала.

Интересно ми е защо задаваш този въпрос? Прочетох и другията ти пост във форума. Оставам с впечатление, че търсиш автомобил с който често да се движиш по магистрала.
При тази ситуация не съм много убеден, че зареждаемия РАВ е най-подходящия за теб.
Нормалният хибриден РАВ е значително по-евтин и тежи 200-250км по-малко. При всички положения ще харчи по-малко. Мощността му е повече от достатъчна, освен ако не държиш да правиш ластици (до 180km/h) на повече от половината BMW, Mersedes, Porsche-та и т.н. на магистралата.
Предвид формата на колата, вероятно Камри ще е много по-комфортна и безшумна на дълъг път.
Този модел има изключително голям смисъл, ако изминаваш много километри градско и имаш къде да го зареждаш в домашни условия (наистина е безумно евтино, ако ползваш регулирания домашен ток). Има много добра видимост. Катери се с лекота по бордюри. Ако ти се налага нещо да пренасящ или да теглиш.
Не е за вярване, че го казвам, но е много добър градски автомобил. Не харесвам големи коли, но трябва да призная, че е много хубаво място където да прекарваш часовете задръствания в София докато разнасяш децата, за да ги образоваш.

Прецени си!

Mcl
Мнения: 658
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Mcl » 22 Дек 2022 19:29

Аз пък не мога да си представя, да хвърлиш 100к + и да търсиш икономия от горивото. bash.gif
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

reluded
Мнения: 3
Регистриран на: 21 Апр 2021 14:29
Местоположение: Burgas

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от reluded » 22 Дек 2022 22:15

Последно време въртя почти изцяло 35 км курсове(70 в двете посоки), съответно ще карам на ток. Живея в къща, така че зареждането няма да е проблем.
Случва ми се от време на време да минавам дълги разстояния и 7-8 разход при 140 ме устройва напълно.
Само ще ми липсва по-безшумното купе и въздушното окачване.

А това колко пари давам и какво търся, май си е моя работа - след като парите са си мои wink.gif

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от dracunculus » 22 Дек 2022 22:51

Ами, и аз така си мисля. Не виждам нищо криво в това да дам ок. 100 000лв и да искам колата да има приемлива икономия. Все пак, ако инвестирам в комфорт, лукс, фийчърс или каквото и да е (че да струва толкова), не виждам смисъл да инвестирам в енергийните концерни (бензин, ток или каквото и да е). По-скоро бих пренасочил парите в ПЪРВОТО. :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 23 Дек 2022 13:33

reluded написа: 22 Дек 2022 22:15 Последно време въртя почти изцяло 35 км курсове(70 в двете посоки), съответно ще карам на ток. Живея в къща, така че зареждането няма да е проблем.
Така описано звучи, че Rav4 PHEV е точният автомобил за теб. Аз определено спадам към "горди собственици" на този модел, тъй го за петте месеца, през които го карам, мога да кажа уверено, че тази кола върна любовта ми към шофирането и аз също я смятам за изключително приятно място за прекарване на времето било то в задръствания или на дълъг скоростен път. С предните ми коли правех по 15-20 хил км на година, а с тази вчера минах границата на първите 14 хил км. Последните месеци си водя детайлни статистики за разход и пробег и ми се иска да напиша едно по-подробно ревю, касаещо също екстри и допълнителни джаджи, които закупих през времето, домашна и публична зарядна инфраструктура и т.н., но все не ми остава време. Ще се опитам между празниците да намеря време да осъществя писанието, което бях замислил. :)
reluded написа: 22 Дек 2022 13:28 Бихте ли споделили какъв разход ви дава магистрално, при скорости 130-140 км, когато е в хибриден режим?
При 130 км/ч разходът мисля, че ще е по-скоро към 7 л, а при 140 км/ч по-скоро към 8 л. Като цяло дали е плъг-ин, обикновен хибрид или чист бензин Rav4, мисля че разходите при тези скорости са близки. Предимствата на хибридите от към икономия изпъкват при извънградско и най-вече градско шофиране. И все пак като плюс на хибридните версии може да се отчете, че идват с повече конски сили. С 306 к.с. в спортен хибриден режим Rav4 PHEV се справя с изпреварванията на поредица автомобили и/или тирове с абсолютна лекота. Както тъстът ми каза онзи ден като го возих и изпреварих колона от 4 бавно каращи извънградско автомобила - "брех, тая кола е оса". :D
reluded написа: 22 Дек 2022 13:28 И някой засичал ли е по колонка, има ли отклонения спрямо компютъра?
Колата има две стойности за замерване на изминато разстояние Trip1 и Trip2, които могат да се нулират независимо едно от друго. Аз използвам първото, за да си следя пробега от последното ми зареждане на ток (това обикновено ми измерва чистия пробег на ток в градски условия), а второто число го нулирам всеки път като пълня бензин (винаги пълня "до горе", за да си водя статистиките за разхода). Отворих да видя последните ми три бележки от бензиностанциите и на тях виждам, че последните ми 3 пробега между зарежданията на бензин са 1219 км, 1739 км и 1342 км като съответните разходи за гориво съм ги калкулирал на 2.2 л/100км, 2.1 л/100км, 2.6 л/100км. Последното зареждане беше във вторник и ми направи впечатление, че стойността на борд компютъра беше 2.6 л/100 км - точно каквато я бях сметнал сам с пълненето до горе. Явно Тойота са по-прецизни по този показател - предните ми коли бяха Шкода и Фолксваген и винаги имаше разминаване, като колата винаги показваше по-малка стойност от тази "по колонка".

Сравнявайки разходът с обикновения хибрид на извънградски път предимството пак е в полза на плъг-ин хибрида поне по маршрути с повече изкачвания и спускания. Въпреки разликата в теглото заради по-голямата батерия, същата тази по-голяма батерия може да се разглежда като един голям ресурс за съхранение на генерираната енергия при спуснанията. Онзи ден трябваше да пътувам София - Лом - София в един ден и тъй като имах доста задачи, както в Лом, така и след връщането ми в София, нямах време за зареждания по пътя (дори и при двучасовия ми престой в Лом). Реших, че ще си пазя батерията за връщането ми в София и по пътя я ползвах само при преминаването през населените места. От София тръгнах със 70 км чист електически пробег в батерията и в Лом стигнах със същия 70 км пробег, като по средата на пътя по едно време електрическият ми пробег беше паднал на 50 км. Това е така, защото загубените 20 км от градско шофиране си ги изгенерирах обратно при спусканията. Навръщане в посока София се получи същото - тръгнах от Лом с 60 км пробег, по едно време бяха станали 40 км, но към Костинброд вече бях успял изгенерирал достатъчно, за да имам 61 км оставащ чист електрически пробег. Та тези 41 км сумарно изгенерирани при дългите спускания за деня, ми дойдоха като безплатен електрически пробег, който се беше съхранил в голямата батерия на плъг-ин хибрида, без да съм ги зареждал от контакта.

Отделно плъг-ин хибрида има достатъчно голяма батерия, така че и някои междуградски пътувания да са изцяло на ток. Лятото направих един тест, тръгвайки от един хотел със зарядна станция в Трявна, пълнейки батерията до горе преди самото пътуване. Маршрутът за деня тогава беше: хотелът в Трявна - центърът на Трявна - МОЛ Габрово - Боженци - МОЛ Габрово - хотелът в Трявна. Сумарно изминатото разстояние беше 79 км изцяло на ток (без да изхарча и капка бензин), като по борд компютър ми оставаше 1 км електрически пробег. Маршрутът имаше много изкачвания и слизания, като при изкачванията се харчи доста бързо електрическия пробег (особено при по-стръмните), но пък поне при спусканията успявах да възстановя част от изгубеното. Това в случаят не беше най-добрият пример за икономия на пари, тъй като токът на зарядната станция беше 1 лв/кВтч и може би пътуването излезе малко по-скъпо в сравнение ако го бях взел изцяло в хибриден режим, ползвайки бензин. И все пак ако това беше домашния ток или ток от евтина/безплатна публична зарядна станция, щеше също да можем го причислим към ползите на плъг-ин хибрида в насока икономия.
Mcl написа: 22 Дек 2022 19:29 Аз пък не мога да си представя, да хвърлиш 100к + и да търсиш икономия от горивото.
Защо не - Rav4 PHEV дава точно това. Кола, която ти дава възможност да имаш 306 к.с., когато ти потрябват и същевременно да имаш смешно нисък разход на гориво за 2 тона автомобил с не особено изразени аеродинамични показатели. Не мисля, че има много модели (да не кажа, че не се сещам за друг изобщо) в този ценови диапазон (около 100 хил. лв.), които да могат да ти предложат същото. Такава мощност обикновено върви с по-висока от тази цена и значително по-висок разход на гориво. Има две съществени суми, които не могат по никакъв начин да ти се възстановят при употребата на един нов автомобил - парите за застраховки и разходите за гориво. Rav4 PHEV определено минимизира втория съществен разход. Третият съществен разход при новия автомобил е разликата между покупната и продажната му цена. Този разход обаче последно време се доказа като субективен - само времето ще покаже колко би струвала една кола (която и да е) след 5-6 години на база инфлация, търсене и други фактори. Това не мисля, че може да се предвиди от сега.


P.S.: Да използвам случая да питам за мнение на по-опитните тойотаджии. Понеже след празниците ще правя първото обслужване на колата - имате ли някакви притеснения относно гаранционно обслужване в ТМ Ауто София Изток? Записах си там час, понеже ми е най-удобно като локация, но имах известно чудене дали да не се допитам до форума ако някой е имал много отрицателен опит или пък може горещо да препоръча друг гаранционнен сервиз (дори да е в друг град примерно). За сега реших, че така и така колата е с 10 години гаранция и би трябвало навсякъде да са внимателни предвид, че те ще трябва да си я поддържат при проблем. И все пак знам, че гаранционните сервизи на всички марки участват активно в черните списъци на форумите - къде основателно, къде заради тенденцията някои хора да преувеличават и преекспонират някакви частни случаи. Любопитно ми е дали има някакви крайни мнения - особено ако са обосновани с конкретни казуси в ТМ Ауто София Изток.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Kavalcho и 52 госта