И аз врътнах тези дни една екскурзийка до северозападна Италия (Аоста). Минахме и през Гардаланд на езерото Гарда.
В интерес на истина колата е изключително комфортна като караш с ограничението на скоростта (137км/ч е реално 130км/ч) или малко повече.
По-магистралите единствено трябва да си държиш ръката на волана, че иначе започва да ти се кара. Шума е съвсем поносим въпреки аеродинамиката на гардероб. Още съм с фабричните японски гуми.
Минеш ли границата с Италия всякакви идеи за запазване на приличие и каране с ограничението на скоростта изчезват в рамките на първите 10-20км. Лява лента и колкото можеш. В тази връзка колата има моментално и много бързо доускорение до въпросните 198км/ч по километраж (180 и малко в действителност). По-висока скорост реално не ти трябва. Ценното наистина е скоростта с която се достигат (само на еко съм карал). При въпросното рязко доускорение колата става шумна. Вятъра също се усеща. Ама какво значение има шума, като си на война!
Изкарахме и 4 дни на Бревиу Червиня. Това е ски курорта с най-много писти в Италия. Под връх Матерхорн е и от другата страна е Зермат в Швейцария.
Има 40км много стръмно катерене с множестно обратни завои. Коментирано е на всякъде, че този автомобил не е направен за спортуване, но при изкачване реших да видя дали мога да карам с едно местно малко Ауди (ниско и очевидно познава пътя). На правите (колкото ги има) е ясно, че не изостава Тойотата. По-интересното е, че при обратните завои го настигах с лекота и то на Еко режим (и аз забравих за другите). Да, с много свирене на гуми, но 4х4 изключително много помага! След това видях, че гумите са 0,3atm по-меки, от колкото трябва. С напомпани гуми, доста по-малко свирят всесезонките.
По-нанадолнището не бих си позволил такова нещо с това возило. Това са 2 тона без багажа (реално 2,5т.) и бях МНОГО добър по физика на младини.
Този RAV не случайно е най-продаваното возило в света за миналата година, а за зареждаемия е такава опашка. Возилото не блести с нищо конкретно. Не е някакъв псевдо лукс, катедрална тишина, уникален дизайн, супер комфорт, оргомен габажник, невероятни off-road възможности, супер спортно поведение и т.н.
Просто като всяка Тойота е оптимално съотношение между цена, качество и възможности. Идеален семеен автомобил за хора с до 2 деца!
Ако някой търси нещо от по-горе изброените, мястото му не е тук.
BTW в Италия, колкото е голям разврат и липса на контрол по магистралите, толкова е жесток контрола в населените места. Камери и то много добре означени със знаци и цветен код на всеки 100-200м. Така трябва!