Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 18 Юли 2022 21:34

Това при мене няма как да стане. На това видео не смее да вдигне над 50км/ч. Аз карам с толкова,ама на задна! :)
Между другото аудито ми е пак в бокса. Кормилна рейка за втори път. Един път я смених с нова на 90 хил. и сега на 200 хил. пак светна. Почна да ми писва!😡

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 23 Юли 2022 18:36

Мижду другото вече не може да се поръчва rav4 2022. Предстои смяна с модел 2023 и нова цена нагоре, информацията ми е за + 5000лв ohmy.gif

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 85 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 25 Юли 2022 09:36

Луда работа е това с цените последно време (не само за колите)...
Мирослав Петков написа: 15 Юли 2022 22:29 Можеш ли да споделиш ,какъв разход ти дава извънградско в хибриден режим?
Аз вече мога, след като направих първото си пътуване извънградско. Стойностите са при неразработен двигател - това беше буквално първото му палене, тъй като преди това я бях карал изцяло в електрически режим. При предната ми кола, която беше дизел, имаше спад на разхода с около 0.5 литра на 100 км след първата смяна на масло. Не знам дали тук ще е същото, но може би ще има нещо в тази посока.

Ето и информация за разхода и пътуването ми. В петък трябваше да тръгнем от София за Варна и както винаги, докато се натовари багажа за двете деца, се забавихме доста и успяхме да тръгнем чак след 14:30. Най-бързият маршрут според Waze беше през магистралата до Бургас и после насевер към Варна и въпреки, че попринцип предпочитам да го взимам през Търново, в случая заради ремонтите в северна България имаше забавяне с цели 30 минути, поради което ние избрахме да минем през Бургас. Нулирах борд компютъра точно при тръгването от квартал Младост и взехме целия път на веднъж без спирания, като по магистралата бях сложил 145 км/ч на круиз контрола (реално по GPS скоростта беше около 139-140 км/ч). Не бях се организирал добре със зареждането на батерията на колата и имах само около 13 км електрически пробег, затова още при качването на магистралата включих хибридния режим, за да си пазя батерията за Варна и населените места, през които ще минавам.

Накратко за разхода:
- Първите 50-тина километра беше натоварено и често дори в лявата лента имаше някакви бавни коли, които правеха колона след себе си. Разходът за това време беше към 5.8 литра на 100 км.
- След това нещата се отпушиха и си карах почти перманентно с ограничението на темпомата чак до Бургас. Разходът към Бургас беше 7.5 литра на 100 км (за цялото пътуване Бургас).
- От Бургас до Варна вече (почти) нямаше магистрални участъци и съм си спазвал стриктно ограниченията на пътя. Финално разходът за цялото пътуване беше към 7 литра на 100 км (като над 400 км беше магистрално пътуване, а другите към 120 км са извънградски пътища с ограничения между 60 и 90 км/ч).

Относно електрическия пробег - както казах в началото още включих хибридния режим, за да си пазя останалите едва 13 км пробег в батерията. Към Бургас вече установих, че рекуперацията е успяла да изгенерира още 10-тина километра пробег, та вече имах над 20 км в батерията. Почнах да ги ползвам като влизах в населените места, а извън тях пак си включвах хибридния режим. Изхарчих около 10 км, но пък успях да изгенерирам ток за още близо 10 км по завоите до Варна. Така сумарно от Бургас до Варна колата беше успяла да си зареди едни допълнителни близо 20 км електрически пробег.

Относно впечатлението ми от пътуването - благодарение на адаптивния круиз контрол и на lane trace assist-a изобщо не усетих умора от пътя по магистралата, каквато поприцпип съм имал преди. Колата си завиваше сама много плавно, следейки лентите и дори, когато несъобразителни коли/тирове излизаха в лявата лента, успяваше достатъчно от рано да намали скоростта, за да е спокойна ситуацията. В един момент към 16:30 огладнях и вече се бях доверил достатъчно на системата, та извадих една кутия с нарязани хапки сандвич и с виличка си хапвах, гледайки пътя като на кино. :D Извън магистралата системата на следене на лентите вече не работеше добре, тъй като губеше дясната бяла маркировка, която дори да я имаше, често беше близо до треви и храсталаци и колата явно не се справяше с разпознаването й. За първи път чух бензиновия двигател по магистралата (най-вече при ускорения) и по стръмни баири извънградско. Нямам търпение да излязат чисти електрички с достатъчно голям пробег за моята конфортна зона, за да не трябва да го чувам това бръмчащо нещо дори извън града, но за сега това е положението. Иначе при малки ускорения/обороти разлика в тишината при включен бензинов двигател и при изцяло електрическо задвиждване няма - колата е много тиха и приятна за каране. Изключително плавно преминава през неравностите, до степен да не се усещат в доста от случаите.
StRaTeGa написа: 21 Юли 2022 14:43 Ако намериш нещо полезно, може да споделиш, защото аз съм още на 150 стр. от мануала (няма време).
Последно се чудих как и дали е възможно да настроиш Scheduled Departure, така че колата да се зареди и климатизира преди тръгване.
Аз успях да стигна до последната страница (мисля, че са към 600 страници) точно дните преди да взема колата. Специално за календара на зареждането и климатизацията, не съм го ползвал още, но мога да споделя информация от един от youtube героите, които следих последните месеци.

От колата може да се настрои кога да започва да зарежда или кога да завърши зареждането, за да можеш да я вземеш заредена точно, когато ти трябва и да не я държиш дълго с пълна батерия, което не е здравословно за самата батерия. Как се прави това, можеш да видиш тук.

Същата настройка може да се направи и от MyT приложението, както е показано тук, но май за България тази функционалност я няма (не съм пробвал, но на база на твоя опит вярвам, че е така).

Относно климатизацията - можеш 15 минути по-рано да се разходиш до колата и да цъкнеш специалното копче на дистанционното, което включва климатика на последната му настойка. През MyT също може да се направи това, като там можеш да си смениш и желаната температура, но пак това очаквам да не работи в България за съжаление. Ето ги иначе показани тези възможности тук.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 27 Юли 2022 10:47

Втори път правя тестдрайв на този автомобил и двата пъти не ми подволиха да изляза на магистрала.
Струва ми се че над 100 км/ч се засилва шума от вятър идваща от посока страничното огледало.
Искам да знам над 140 км/ч какво се случва с този шум?

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от chukich » 27 Юли 2022 18:17

Monster , интересно ми е как се е представила колата на завоите между Бургас и Варна? Чувства ли се недозавиване или допълнителното тегло на батериите и по-ниската точка на тежестта подобряват вземането на завоите и като цяло стоенето на колата на пътя... Какви са твоите впечатления?
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 85 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 28 Юли 2022 12:16

Аз като цяло съм спокоен шофьор и на такива пътувания, особено като съм с две малки деца на задната седалка, се старая да карам максимално плавно, без резки маневри, ускорения или спирачки. Впечатлението ми от изминалата седмица с колата е, че тя наистина позволява много спокойни и приятни пътувания, както по магистрала и прави участъци, така и по завоите. Карам я изцяло в Еко режим и дори в този режим ми се струва супер пъргава и бърза на база на това, което съм свикнал с предишните ми коли. Веднъж реших за кратко да включа режим Спорт - уау, усеща се разликата при натискане на педала за газта, но не е за мен за момента :) . Нека й посвикна, пък и да се разработи двигателя. Най-вероятно този режим ще го ползвам основно при изпреварвания на прави участъци, но да видим.

Относно недозавиването - за първи и единствен път в живота си усетих това понятие на тест драйва на Rav4 PHEV, който правих преди два месеца. Тогава още не бях свикнал с тишината в купето и изобщо не усещах скоростта, та на изхода на магистрала Тракия към село Лозен влязох с нещо от сорта на 90-100 км/ч и определено усетих недозавиването. При нормални скорости в завоите не мисля, че има такъв проблем.
Мирослав Петков написа: 27 Юли 2022 10:47 Искам да знам над 140 км/ч какво се случва с този шум?
Вчера пътувах от Варна към Камчия и мислех да пробвам да запиша нещо с телефона, тъй като там има кратък магистрален участък. Не ми се получи, понеже в едната посока бях с три деца на задната седалка и имаше всевъзможни други шумове, а в другата посока пък вече беше след 22:00 и макар и само с две деца, беше наложително да върви приспивна музика в колата, за да е спокойно прибирането. :D Така или иначе субективното ми усещане е, че няма различни шумове при 100 км/ч и при 140 км/ч, а и като цяло шума от вятъра не се променя значително варирайки в този интервал от скорости. За над 140 не мога да кажа, тъй като аз не карам с такива скорости.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 06 Авг 2022 09:26

Така.Направих трети тест драйв. Този път излязох на магистрала.Карах в автоматичен и хибриден режим,като мощноста на колата не се променя в тези два режима.На EV бях в началото,натиснах газта и се учудих ,че нищо не се случва.Аудито обикновенно ме залепя в седалката,после смених режимите и колата тръгна.Върви си прилично колата,до 190 км си набира линейно без загуба на мощност. При до-набиране също е отзивчива.Вървежа е ок! Но, шума.... :whistle: След 110 км/ч колата си става прилично шумна.Този път бях със супругата на задната седалка,коментара и беше: " Аудито си е ауди" tooth.gif Шума според мен идва основно от контакта на гумите с асфалта и от недостатъчно обезшумявана в областа на вратите и на уплътнениията на стъклата. Разгледах страничните стъкла,гумите са доволно халтави,обхващайки стъклото!Напълно е възможно да навлизи шум и от там. При различни настилки на асвалта на грапава е доста по шумна, на гладка по- утихва.Измерих децибелите на телефона си,над 160 варираха от 79 до 81db. С това мерене не е ясно кои честоти меря,защото шума от пътя е в по ниски и средни честоти,шума от вятъра е във високите честоти. Но е факт ,че с аудито не мога да прехвърля 75db и то при доста по високи скорости.
Въпреки субективно високия шум,успявахме да си говорим и чуваме със съпругата от задната седалка,без да викаме :) Със сигурност шума не идва от огледалата,при 180км ги сгънах и шума не се промени грам. Факт е че предното стъкло и предни странични са двойни и би трябвало да подобрят обезшумяването,но са прилично тънки.Гледайки Лексус нещата са като прайм,отпред тънки двойни стъкла,на задните тънки единични,чудя се от къде идва обезшумяването при лексус?Някой сравнявал ли е разликата в шума между Рав4 хибрид и Прайм,както и между Прайм и Лексус NX или RX? Ако при Лексус обезшумяването е близко или същото,не си заслужава разликата в парите определено.
Друго което забелязах е ,че шума от 110 до 160 км остава константен,това ме навежда на мисълта ,че е по скоро недостатък на обезшумяването на купето (вратите) от шума идвайки от контакта с асфалта.
Ако някой има натрупан опит в тази област с тестдрайф,да сподели.Чудя се при евентуална покупка,дали не може да се направи допълнително обезшумяване? Карах и Тусон ,е беше една идея по тих ,но не вървеше като прайм.Спортижа на Кия ,го карах но не помня шума как беше.
Тука елиминираме шума от мотора,а само шума идващ от пътя! Ясно е ,че при кутиите с двоен съединител мотора утихва по бързо с падането на предавките.

method81
Мнения: 105
Регистриран на: 25 Май 2020 16:16
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210 1.6
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от method81 » 06 Авг 2022 12:25

За съжаление не съм карал конкретния модел, но впечатленията ми от новите тойоти са подобни като цяло (корола седан и c-hr).
По този параграф имат още доста да работят японците. Аз се пробвах с допълнителна шумоизолация и ефектът със сигурност е положителен, но не е уау.
Шумът от вятърът не намаля особено, само този от пътя.
Наскоро приятел си взе ново фиат типо и на магистрала колата е изненадващо много по-тиха от королата ми. Като се загледах уплътненията на стъклата са двойни и доста по-дебели.
Преди королата имах Ауди А4 Б6 и също беше доста по-тихо на магистрала, с изключение на шума от мотора. За сметка на това имаше доста други недостатъци разбира се. smile.gif

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 06 Авг 2022 14:01

Какво направи за допълнителна шумоизолация?
Две клипчета с висока скорост ,едното е със Сузуки Акрос(не можах да намеря с Тойота да карат така :) ),другото е с Камри Луксури.


и


Даже ми се струва ,че камри-то е по шумно от плъгин хибрида.
Явно Тойота нямат безшумни автомобили!! tooth.gif

method81
Мнения: 105
Регистриран на: 25 Май 2020 16:16
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210 1.6
Благодарил/а: 13 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от method81 » 06 Авг 2022 16:23

За шумоизолацията направих следните панели:
- четирите врати отвътре, външната страна и зад кората, както и по кората на места
- покрива
- под задната седалка
- предния капак (само шумоизолация, без вибро)
- задния капак
- пода на багажника (само вибро)

Ползвах вибродампинг и шумоизолация 6-10 мм, според мястото, написал съм къде съм ползвал само едното.
Мислех да правя и подкалниците, обаче разглабянето там е много, а някои щипки са еднократни и трябва да се сменят с нови.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 06 Авг 2022 16:33

Т.е. след като не е от огледалата,остана уплътненията на страничнита стъкла. Което няма как да се коригира. Гледах ги ,на аудито имат от вътре някакъв мек материал като кече,при тойота са някави пластмасови маркучи. Прилича като на количка от царевични пръчици ,за над 100 бона.

dracunculus
Мнения: 1221
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от dracunculus » 06 Авг 2022 19:51

Не са от мек материал? Е, че то и на Авенсиса ми дори са мекички, точно както казваш.. По повод на шума- при Лексуса ми страшно много зависи от гумите. Колата ми я продадоха с летни Бриджстоун Туранца ER33- колата е страшно шумна с тях, всеки леко по-едър асфалт се чува много в купето. За сравнение- със зимните Дънлоп (които далеч не са от най-тихите според спецификациите) положението е коренно различно, няма абсолютно нищо общо, все едно колата се носи по въздуха и няма контакт с асфалта....Помислете и по тези въпроси :cheers:

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 06 Авг 2022 23:52

Ако наистина е от гумите,в понеделник я поръчвам! sad.gif

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 85 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 07 Авг 2022 00:47

Мирослав Петков написа: 06 Авг 2022 23:52 Ако наистина е от гумите,в понеделник я поръчвам
Това е малко трудно да се разбере и все пак моята, както и тестовата в ТМ Ауто София дойдоха с всесезонни гуми Yokohama. Не съм много запознат с тази марка, но в коментари, които бях чел в един международен форум за rav4, там се оплакваха, че тази всесезонна гума била много по-шумна в сравнение с примерно модели на Michelin, с които съответните хора във форума бяха решили да сменят първоначално дошлите им гуми. Аз сега също съм в дилема дали да ги карам тези всесезонки или като дойде зимата да си купя зимни и да пробвам да ги продам, за да може догодина да си взема и летни...

Аватар
iovkito
Мнения: 2840
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 57 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от iovkito » 07 Авг 2022 08:32

Гумите, с които дойде колата, изкараха 120 000км. Аз не бих ги сменял.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 92 госта