Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от dracunculus » 10 Яну 2022 18:28

По повод разхода гледах едно видео на дилъра в Osnabrück- Auto Weller. Успяха в хибриден режим (!!!) да го докарат ПОД този на стандартния хибрид. Направиха 3л на 100км.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 10 Яну 2022 20:35

2,5 литров бензинов двигател - над 180 кс. Сув, с ел двигател и диференциал - и на задния мост. В доста тежък автомобил.
5 на сто, та дори и 3 - щом искате да вярвате smile.gif Просто използва и заряда от батерията. Той производителя е дал и 1,2 на сто.
Автомобила си е супер. 306 кс плъгин хибрид с доста голям пробег от батерия по сравнение с конкурентите (със сравнително голяма ел мощност). 4х4. И това за под 100 хиляди не много компактен сув. С прилично количество екстри, някой доста скъпи при конкурентни марки.
Нима ви е малко това, което дава - та фантазирате допълнително?
BOz написа: 10 Яну 2022 17:10 Може. До -х градуса.
Термопомпа да има и да не са го написали? Дори електрическа "печка", ако имаше - пак биха го написали. Може да се предлага някъде, но не и в Европа.
Дали са екстри от типа:
"Изход за 12V в багажника и в централната конзола"
"Помощни дръжки над главите за предните и задните странични места"
"Закачалки (2 бр) за задни места"
"Фиксирани задни подглавници"
"Осветление при влизане в купето"
"Джобове на гърба на предните седалки"
"Предни и задни електрически прозорци..."
А ще пропуснат екстра - като термопомпа или ел нагревател на купето?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от chukich » 10 Яну 2022 21:11

biro написа: 06 Яну 2022 21:07 Тия плъгини включват ли ДВГ при по-рязко натискане на педала? Отоплението зимата на бензин ли е или на ток?
- Ако си на EV mode си е практически чиста електричка и НЕ включва ДВГ нито за рязко ускорение, нито за климатик, подгрев на седалки и т.н. EV може до скорост от 120км/ч Ускорение от 6 сек ( дори реално е по-малко) е само при смесен режим auto EV/HV или HV only когато включва и ДВГ. Ако е сложена на EV mode ускорението ако не се лъжа е около 9сек за 100км/ч.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 10 Яну 2022 21:39

Hursa написа: 10 Яну 2022 20:35 Термопомпа да има и да не са го написали?
Не ми е известно да има Прайм без термопомпа. Тя е част от охлаждането на батерията.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 10 Яну 2022 21:47

Ами явно това не е прайм - каквото и да подразбират под това прайм.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 7 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от astranom » 10 Яну 2022 21:54

chukich написа: 10 Яну 2022 21:11 Ако е сложена на EV mode ускорението ако не се лъжа е около 9сек за 100км/ч.
Което не само е достатъчно, но и дори е доста впечатляващо, предвид тежестта на автомобила.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 10 Яну 2022 23:20

Hursa написа: 10 Яну 2022 21:47 каквото и да подразбират под това прайм.
Плъг-ин.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 11 Яну 2022 04:11

Hursa написа: 10 Яну 2022 20:35 Термопомпа да има и да не са го написали? Дори електрическа "печка", ако имаше - пак биха го написали. Може да се предлага някъде, но не и в Европа.
Може и да се окажеш прав и да се появи по-късно с по-високо ниво на оборудване, но може и да е изпуснато в ценовата листа. Аз не виждам и кутия за очила, което принципно е доста дребна, но полезна функционалност, която е налична при най-ниското ниво на оборудване на обикновения хибрид. Бих се изненадал да я няма кутията за очила при плъгина. Иначе според тази статия за модела в Европа има термопомпа и тя се ползва и за охлаждане на батерията.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Яну 2022 09:26

Не намирам много общо между "прайм" и "плъгин", но аз съм зле с английския, съответно и с английската терминология. smile.gif
Статии много. Например, преди имаше статии, че на приус се монтира топлинен акумулатор с фазов преход (загряващ се и от изходящите от двигателя газове), който да "разреди" стартиранията в града с цел поддържане работната температура на ДВГ (поне лятото smile.gif). Но двигателя си стартира все така често.
Всъщност в цитираната статия, не виждам особени разминавания. "Топлинна помпа" е "климатика", работещ на охлаждане на купето - изпомпва топлината от там, навън - чрез нея климатичната система охлажда купето. Практически всеки съвременен автомобил, разполага с такава. Като климатичната система подгрява купето използвайки топлината на "горещата вода" в охладителната система на ДВГ (в случая - и на хибридната система). Разликата (в случая) е че тази термопомпа охлажда и батерията. Не споменават термопомпата да топли купето.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Яну 2022 11:52

Hursa написа: 11 Яну 2022 09:26 Не намирам много общо между "прайм" и "плъгин",
Просто е. Тойота с името (добавката) "Прайм" си обозначават плъг-ин моделите.
Hursa написа: 11 Яну 2022 09:26 Например, преди имаше статии, че на приус се монтира топлинен акумулатор с фазов преход (загряващ се и от изходящите от двигателя газове), който да "разреди" стартиранията в града с цел поддържане работната температура на ДВГ (поне лятото smile.gif). Но двигателя си стартира все така често.
Такова никога не съм срещал. На Приус-3 се монтира топлообменник между изходящите газове и антифриза, за да може да загрее по-бързо антифриза, да почне да духа по-бързо топло и за да може ДВГ-то да стигне по-бързо работна температура, при която ДВГ-то да се загаси. Демек ДВГ-то като стигне по-бързо работна температура и изгасне се намалява разхода и съответно вредните емисии. Това е логиката. А не да поддържа работна температура лятото. Точно лятото му дреме на хибрида да държи "работна" температура, която винаги е на макс.
Друго за термалната помпа при РАВ-ката като размисъл да ти вкарам, че все викаш тия Тойоти скъпи, Шкодите евтини, а и вървели много.
Как ще използваш термопомпата, когато навън е студено и работи в режим на отопление, а трябва да охладиш батерията? И какво ще настане допълнително ако отгоре на всичко искаш да си разпотиш и стъклото? Шкодата това може ли го? ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Яну 2022 12:32

Както лятото, така и зимата хибрида си стартира да си грее двигателя - туй щото работната му температура не е 20 30 градуса, а значително по-висока. smile.gif
А навънка, като е студено - ще си хлади батерията, по същия начин, както шкода плъгин хибрид си я хлади. С тази разлика, че шкодата успешно си я хлади без помощта на термопомпата си и лятото smile.gif (също, както и всички други плъгин хибриди и електрички).
А на отопление явно, както термопомпите на плъгин рав (нека е прайм, като трябва да е нещо различно), така и на шкодата - явно не работят (е "отопляват" атмосферата лятото, че и зимата, кога "размразяват" прозорците, но не и купето smile.gif). Отопляват купето с климатичната система - посредством топлообменика с антифриз, елемент от тази т. н. "климатична система". smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Яну 2022 13:21

Hursa написа: 11 Яну 2022 12:32 Както лятото, така и зимата хибрида си стартира да си грее двигателя
Не и РАВ-ката.
Hursa написа: 11 Яну 2022 12:32 С тази разлика, че шкодата успешно си я хлади без помощта на термопомпата си и лятото
Как лятото на 40 градуса смъква батерията на 30?
Hursa написа: 11 Яну 2022 12:32 Както лятото, така и зимата хибрида си стартира да си грее двигателя - туй щото работната му температура не е 20 30 градуса, а значително по-висока.
Да, 40 градуса. И викаш лятото като си караш хибрида, 40 градуса ДВГ-то ги постига супер трудно? tooth.gif
Hursa написа: 11 Яну 2022 12:32 А на отопление явно, както термопомпите на плъгин рав (нека е прайм, като трябва да е нещо различно), така и на шкодата - явно не работят
Защо на РАВ-ката не работи?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Яну 2022 13:33

Работната на двг не е 40, а поне 70 80, та дори желателно и над 90, което си е голяма температурна разлика. Защо да я смъква шкодата батерията си на 30, като е достатъчно качествена, че да работи прекрасно и на 40, ако трябва.
А защо не работи - т. н. "термопомпа" на плъгин рав, явно защото не работи на отопление. Явно има подвеждаща, не коректна информация. smile.gif А след като няма достоверен източник (няма и тестови), дали рав плъгин стартира двг ще можем да разберем евентуално от някой колега, който купи такъв. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от BOz » 11 Яну 2022 14:00

Hursa написа: 11 Яну 2022 13:33 достатъчно качествена, че да работи прекрасно и на 40, ако трябва.
А защо да трябва?
И ти си качествен и можеш да работиш на 40, ама не искаш а и не трябва да работиш на 40 градуса, нали? tooth.gif
Hursa написа: 11 Яну 2022 13:33 Работната на двг не е 40
Тойота хибрид не търси над 40 градуса, за да работи ДВГ-то. Следователно логиката ти за подгрев и работата на ДВГ-то, за да "подгрее по-дълго" не върви. Дали на 80 е по-икономичен ДВГ-то, да. Ама целта на хибридната система е 40. Отгоре е добре дошло, но не е изискуемо.
Hursa написа: 11 Яну 2022 13:33 А защо не работи - т. н. "термопомпа" на плъгин рав, явно защото не работи на отопление.
Ами явно са ти грешни данните. В хеви дюти режим на равката, термопомпата отоплява купето до -10 по характеристика. При по-ниска температура вече не може да изкара необходимата топлина, заради ограничаване на мощността ѝ при спад на температурата и вече допуска подгрев на антифриза чрез ДВГ-то, при необходима по-голяма енергия от способността на термопомпата. А най-якото нещо е, че антифриза, който се използва от парното се топли и от два източника - термопомпата и ДВГ-то. Да ти хвърля още малко камъни и градинката на Шкода. И защо никога Шкода и подобия автомобили няма да стигнат разхода и издържливостта на Тойота. ppp.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 11 Яну 2022 14:11

Аз не съм шкода и не съм с технологията на фолксваген. За разлика от плъгин хибрида на шкода, който явно е много по-качествен. smile.gif
Докажете. Покажете, че диагностиката е показала 40 градуса, а ДВГ не е стартирал на хибрида ви. smile.gif
А това за термопомпата - да видим дали въобще ползва такава за отопление. Въобще, при каквато и да е температура. Или са ви заблудили и вселили у вас погрешна увереност smile.gif
И чак тогава да видим, дали грее антифриза. Щото аз данни нямам - доверих се на написаното от вас. smile.gif
Но пък прочетох, че са споменали рядко срещана екстра, като:
"Осветление при влизане в купето"
А не са споменали нищо за топлинна помпа - отопляваща купето, та и антифриза на автомобила, и се засъмнявах smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта