Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Monster
Мнения: 336
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 13 Сеп 2022 09:13

slowtraveler написа: 24 Авг 2022 08:35 Няма ли функция да ти стопли колата докато е включена в мрежата?
StRaTeGa написа: 21 Юли 2022 14:43 Последно се чудих как и дали е възможно да настроиш Scheduled Departure, така че колата да се зареди и климатизира преди тръгване. Ама нали е лято и работя от вилата, бързо загубих мотивация да се боря.
Всъщност има такава функция. По-рано на същия въпрос бях писал, че трябва да отидеш до колата 15-минути преди тръгване и да цъкнеш копчето от дистанционното, което включва климатика докато е заключена. Това вероятно ще работи, но има и по-добро решение, без да се разкарваш, ако знаеш приблизителния час на тръгване. През Scheduled евентите, където си настройваш отложеното зареждане, когато създадеш такъв евент с фиксиран Departure time, тогава на дисплея на колата ти излиза въпрос дали искаш тя да се климатизира/отопли преди тръгването ти. Ако го избереш, колата освен, че ще се зареди в уречения час, 15-минути по-рано ще си включи климатика на последната настройка за температурата, която си му задал.

Мирослав Петков написа: 07 Авг 2022 23:54 Та кутията си има горна граница на обороти на въртене,Ограничена е , и от там 195 км макс спиид.
Като бях в Германия преди няколко седмици реших да пробвам от първо лице това ограничение (къде другаде иначе ще мога да развия такава скорост законно). При първия ми опит колата успя да достигне 198 км/ч по километраж, като до последно си ускоряваше доста постоянно, без да се усеща никаква загуба на мощност (при това в Еко режим, понеже бях забравил да включа спортния, при който ускорението щеше да е още по-добро). При тази скорост точно почнах да настигам една кола и се наложи да намаля. При втория ми опит обаче вече нямаше коли пред мен и при достигането отново на 198 км/ч като я натиснах още ускорението рязко изчезна и колата си остана с тази скорост по километраж. Та явно при Rav4 PHEV по километраж ограничението е 198 км/ч. После се сетих, че не погледнах Waze-а каква скорост ми дава по GPS и ми се искаше да направя трети опит, за да видя дали наистина е 180 км/ч или е малко повече. Е, при третата проба нямаше коли пред мен, но пък жена ми се обади от задната седалка с "айде да спреш да се силиш" и тук рязко приключиха надеждите ми за достигане на скоростта на светлината. :D Иначе като субективно мнение - не видях разлика в пътното поведение и дори в усещането при тези високи скорости, а напротив - колата си стоеше все така стабилно и уверено на пътя. Единствената разлика беше в шума от вятъра, който нормално се увеличава при такива скорости, но не бих казал, че беше дразнещо, поне за мен.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 13 Сеп 2022 13:15

Тези жени все ще се намесят! :)
За протокола моята половина е същата,само веднъж на връщане от Бодрум я чух да казва " настъпи я тази кола"🤣. Но е свикнала и прави забележка след 180км/ч
Това което си написъл ,като усещане съвпада напълно с моя тестдрайв. Аз също не можах да тествам колко е верен километража. На телефона бях стартирал приложение за измерване на децибели и нямах такова удобство от липса на застигане на други автомобили.
Като взема моята ,бързо ще попълня липсващата информация при граничните възможности на автомобила.

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 13 Сеп 2022 17:33

И аз врътнах тези дни една екскурзийка до северозападна Италия (Аоста). Минахме и през Гардаланд на езерото Гарда.
В интерес на истина колата е изключително комфортна като караш с ограничението на скоростта (137км/ч е реално 130км/ч) или малко повече.
По-магистралите единствено трябва да си държиш ръката на волана, че иначе започва да ти се кара. Шума е съвсем поносим въпреки аеродинамиката на гардероб. Още съм с фабричните японски гуми.
Минеш ли границата с Италия всякакви идеи за запазване на приличие и каране с ограничението на скоростта изчезват в рамките на първите 10-20км. Лява лента и колкото можеш. В тази връзка колата има моментално и много бързо доускорение до въпросните 198км/ч по километраж (180 и малко в действителност). По-висока скорост реално не ти трябва. Ценното наистина е скоростта с която се достигат (само на еко съм карал). При въпросното рязко доускорение колата става шумна. Вятъра също се усеща. Ама какво значение има шума, като си на война! :)

Изкарахме и 4 дни на Бревиу Червиня. Това е ски курорта с най-много писти в Италия. Под връх Матерхорн е и от другата страна е Зермат в Швейцария.
Има 40км много стръмно катерене с множестно обратни завои. Коментирано е на всякъде, че този автомобил не е направен за спортуване, но при изкачване реших да видя дали мога да карам с едно местно малко Ауди (ниско и очевидно познава пътя). На правите (колкото ги има) е ясно, че не изостава Тойотата. По-интересното е, че при обратните завои го настигах с лекота и то на Еко режим (и аз забравих за другите). Да, с много свирене на гуми, но 4х4 изключително много помага! След това видях, че гумите са 0,3atm по-меки, от колкото трябва. С напомпани гуми, доста по-малко свирят всесезонките.
По-нанадолнището не бих си позволил такова нещо с това возило. Това са 2 тона без багажа (реално 2,5т.) и бях МНОГО добър по физика на младини. :)

Този RAV не случайно е най-продаваното возило в света за миналата година, а за зареждаемия е такава опашка. Возилото не блести с нищо конкретно. Не е някакъв псевдо лукс, катедрална тишина, уникален дизайн, супер комфорт, оргомен габажник, невероятни off-road възможности, супер спортно поведение и т.н.
Просто като всяка Тойота е оптимално съотношение между цена, качество и възможности. Идеален семеен автомобил за хора с до 2 деца!
Ако някой търси нещо от по-горе изброените, мястото му не е тук. :)

BTW в Италия, колкото е голям разврат и липса на контрол по магистралите, толкова е жесток контрола в населените места. Камери и то много добре означени със знаци и цветен код на всеки 100-200м. Така трябва!

dracunculus
Мнения: 1216
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от dracunculus » 13 Сеп 2022 19:48

Колега, чудесно описание си направил. Моето е оффропик тук, но бих го споделил въпреки това....не си позволявай такива своеволия на магистралите там. Засилиха много санкциите. Както ти казваш, по магистралите контролират много рядко, но спипат ли те- седят с триноги или понякога директно ченгето с радара- миналата година на 2 места между Милано и Генуа, дупе да ти е яко....глобите са много стотици Евро, подлежиш и на конфискация на колата над определена скорост. Сестра ми наскоро плати 350 Евро за нарушение на магистралата там с ок. 35кмч преди 1 година (живее в Австрия и явно трае време, докато глобата стигне). Замисли се следващия път. :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 17 Сеп 2022 19:46

За колегите ,които писаха че нямало термопомпа в плъг ин хибрида и ,ако имало нямало да пропусне Тойота да го напише:
Е ми вече го пише официално в спецификации и характеристики за модела в сайта на Тойота БГ
Термопомпа.png
Термопомпа.png (124.77 KiB) Преглеждано 1505 пъти

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 19 Сеп 2022 12:34

Обсъждаше се дали има термопомпа за купето - "климатик", който работи и на отопление, "реверсивен". Защото така както е написано излиза, че няма. Термопомпа за батерията - това може да си е охлаждане на батерията посредством "климатик" (който си е термопомпа) - което без съмнение е много добре. Няма как да я напишат "климатик" - защото климатика, това си е термопомпа за "климатизация" на помещения, при автомобила - на купето. При автомобилите, ел автомобилите най-вече - термопомпа наричат климатика, който работи и на отопление (вероятно да го отличат от "обикновения" климатик - което не е коректно, тъй като климатиците в домовете ни си работят на отопление и пак ги наричаме "климатици", та затова и тойота може да си е нарекла "термопомпата" - автоматичен климатик). Но вече има колеги, които имат автомобила и могат да внесат яснота - ако при студен двигател включат климатика на отопление (при не много студено време) и от него "духа топло" (без да пали двигателя) явно има отопление от "климатика" (е може да има ел нагревател, но щеше да е написано в ценовата листа, вероятно, то ако имаше и термопомпа за купето едва ли ще е пропусната, все пак си е ценна и сравнително много рядка екстра и се споменава).
Мирослав Петков написа: 24 Авг 2022 19:26 В темата пишат ,че двигатела се включва при подгряване на стъклото
Дори да има "термопомпа" за купето, то при включване на функцията за осушаване на стъклото - двигателя пак може да се включи. Защото при тази функция - термопомпата ще работи на охлаждане, като осушител на въздуха (като влагоуловител) и така за да топли купето ще работи двигателя, поне докато е активирана функцията.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 19 Сеп 2022 20:08

Колеги,

Тойота нищо не са си спестили в тази кола. Може би защото е първата такава. Може би защото са Тойота. Не знам, но доста ме радват!

Две неща правят ел. автомобили по-ефективни.
1. Ако се ползват ел. двигател с постоянни магнити. Това подобрява ефективността с над 5%.
2. Термопомпа/климатик/кактоискатегонаричайте наместо печка на ток. Не съм голям фен на Тесла и не съм изял интернет да чета за нея, но бях чувал, че до скоро в техните возила (може би само в модел 3) стандартно нямаха термопомпа. Имаше доста студени сутрини тези дни. Мога да ви уверя, че возилото започва да духа почти веднага топло БЕЗ да пуска двигател. Има доста писано по темата в американските форуми. Когато температурите са екстремно ниски (под -10 градуса), термопомпата не успява да стопли купето и колата започва да гори бензин, за да ви стопли. Подобно е положението и с по-евтините домашни климатици при студено време.

Аз открих още една зависимост, когато се пали нежелано двигателя, доакто сте на EV Mode (т.е. като я запалите).
Живея на баир (Драгалевци) и сутрин колата е заредена до горе. При спускане, ако смениш режима на S (може да настойваш колко да спира, като върнеш газта) и пали вдигателя. Причината явно е, че няма къде да съхрани кинетичната енергия и започва да използва двигателя, за да спира. Почти отвикнах да използвам S в началото на деня. :)

Докато бях в Алпите този ефект се получи при дълго спускане и без да минавам от D на S. Спускането беше доста стръмно и след 5-10км се получава това.
С обикновените хибриди се получава подобен ефект при дълго спускане. Когато се напълни батерията двигателя започва да бръмчи доста силно.

Мисля, че е повече от логично поведението на возилото! Все пак да споделя опита и разсъжденията. :)

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 19 Сеп 2022 23:08

Hursa, в тази кола ползват климатика за отопление без да използват топлината от двигатела.
Такъв климатик при електромобилите му викат "термопомпа". Ти му казвай ,както си харесаш.
Между другото се отказвам да те разубеждавам, че тойота са забравили да напишат ,че има и че за тези пари на автомобила ,най вероятно ще няма..

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Hursa » 21 Сеп 2022 11:38

StRaTeGa написа: 19 Сеп 2022 20:08 Може би защото е първата такава. Може би защото са Тойота. Не знам, но доста ме радват!
Не трябва да прозира фенщина. smile.gif Което не пречи да радва.
Значи действително климатика работи и на отопление. Впечатляващо е, че тойота не го нарича термопомпа. Не обяснимо е, освен с краен консерватизъм - защо не са разпространени много повече – както при всички електрички и хибриди, включително милд хибридите, та дори и при автомобилите със старт-стоп системи. Все пак всички основни елементи се вграждат практически във всички автомобили, дори в най-бюджетните – „обикновените” авто климатици и само с един второстепенен елемент, с вграждането на един „прост” механизъм – работи и на отопление (затова практически всички домашни климатици, дори най-евтините – работят и на отопление, като „реверсивни” – оскъпяването е незначително). Любопитно, че климатика и термопомпата за батерията са цитирани отделно – две отделни машини ли са. Отначало се говореше за една. (Ако са две – дали имат някаква връзка по между си за да се използва топлината отделяна от батерията, например.)
Ел машините с „постоянни” магнити са по-ефективни – както като двигатели, така и като генератори, но разликата с много от алтернативните технологии е много малка. Все пак зависи с каква алтернатива сравняваме. А и ел машините с постоянни магнити си имат недостатъци. Генерират съпротивителен момент, дори когато са „изключени” – макар и много малък. Това се отразява на „свободния” ход на автомобила. Особено осезаем при автомобилите с такива на двата моста – по икономично е когато задвижващ е само единия мост, дори при автомобилите „4х4”, затова обикновено единия се изключва, когато не е необходим. А така ел машината с постоянни магнити генерира съпротивителен момент към „изключения”, затова обикновено на моста, който се изключва другите производители поставят асинхронни ел двигатели (или друг тип синхронни). Освен това синхронните машини с възбуждане се управляват в много по-широк диапазон и много по-фино, но пък с постоянни магнити са много по-опростени и поради това по-надеждни.
Мирослав Петков написа: 19 Сеп 2022 23:08 Аз открих още една зависимост, когато се пали нежелано двигателя, доакто сте на EV Mode
Не би трябвало да „пали” мотора (двг), когато батерията е заредена при спуск (дори при не ел режим). Може двигателни колела да го развъртат (да вдига обороти) – за да се генерира задържащ момент към тях, който не може в случая да се „даде” от генератора зареждащ батерията. Но не би трябвало да се подава гориво. При режим „s” – превключвайки на степени (при двулитровата корола), когато педала е пуснат при спуск – увеличава задържащия момент симулирайки превключване на по-ниска предавка, увеличава и оборотите на мотора, но при хибрида (не плъгин) подаваната към батерията мощност е много ограничена. При плъгин хибрида може да е много по-голяма и да се увеличава в многократно по-широк диапазон (предполагам) и ако превключите на много ниска степен, а батерията е заредена или почти заредена – да не може да приеме достатъчна мощност и да генерира допълнителен съпротивителен момент посредством развъртане на двг. Ако наклона е твърде малък, а скоростта ниска – може хибридната система да мине в двигателен режим и тогава действително „пали” мотора, когато минете на „s”. Поне при двулитровата корола е така – например на равно, дори в града при ниска скорост, като включа на „s” показва ниска предавка и „пали” мотора – но това, когато системата задвижва автомобила, така симулирайки превключване на ниска предавка предоставяйки възможност за по „спортно” шофиране (симулирайки възможност задаване на предавки от водача), мотора е готов да поеме голям товар и да даде (евентуално) по-динамично ускорение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от StRaTeGa » 21 Сеп 2022 17:25

Фенщина чак не. Аз съм практичен и лоялен човек. Ако нещо ми върши работа и съм доволен, не търся алтернативи.

И като стана въпрос за паленето на ДВГ (ICE):
Поради една или друга причина решава да го пали. Тя е голяма и сама си преценЯ!
Добре известен факт при нормалните коли, когато двигателя се ползва за спирачка, той не харчи гориво или ако го прави, то е пренебрежимо малко. За това при каране по нанадолнище се кара на предавка, а не са свободна (а и за да не запалиш спирачките и като ти потрябват наистина, да не можеш да спреш).
Само дето при PlugIn-а принципа е малко по-различен. То и на D да караш, пак спира. При S спира повече и може да го настройваш колко да е това.
При нормалния хибрид ситуацията е същата. Имаш D и B, като B-то не позволява настройка.
Обаче като запали двигателя PHEV-а не го гаси веднага. Очевидно иска да го развърти и заграее. При това, той не го ползва за спиране или топлене, така че просто хаби гориво. Ако батерията е пълна, енергията от горивото отива зян.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 21 Сеп 2022 19:14

StRaTeGa, като запали венднъж двигатела ,настройките са такива,че да изчака да влезе в работен режим. Не е добре да гаси веднага и пали последователно студен двигател.
Веднъж постигнал работна температура не е проблем.
Така че, очаквай през зимата по дълго да работи двигатела,защото ще му трябва време да загрее.

Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 21 Сеп 2022 19:34

Hursa написа: 21 Сеп 2022 11:38)
Доколкото съм чел по американските форуми, при по ниски температури използват топрината от термопомпата в начало да затоплят батерията. Капацитета на студена батерия рязко пада и се опитват да я затоплят. Може би затова я пишат термопомпа за батерията
На същия принцип може би при горещо време я охлаждат.

Аватар
Monster
Мнения: 336
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 22 Сеп 2022 18:25

Мирослав Петков написа: 21 Сеп 2022 19:14 StRaTeGa, като запали венднъж двигатела ,настройките са такива,че да изчака да влезе в работен режим. Не е добре да гаси веднага и пали последователно студен двигател
Това и аз го забелязах. В града си карам изцяло на EV режим и не съм удрял случаи, в които да ми се включва нежелано ДВГ (S режима попринцип не го ползвам, освен в случаи на много стръмен и дълъг баир надолу, при който не искам да стоя на спирачката, а пък и батерията рядко я пълня съвсем догоре). Когато карам извънградско обаче се опитвам ръчно да максимизирам електрическия си пробег като включвам с копчето EV режима при по-ниски скорости и при спускания, а при по-високите скорости и стръмни изкачвания си включвам HV пак от същото копче. В общия случай колата "ме слуша", но има случаи, в които при връщане от HV към EV тя решава да остави ДВГ да поработи още известно време - явно си има някакъв цикъл на работа, който изчаква да сe завърши.
StRaTeGa написа: 19 Сеп 2022 20:08 Почти отвикнах да използвам S в началото на деня.
Мога да предложа и алтернативно решение - да си настроиш часа за напълване на колата с един час напред спрямо реалното ти тръгване от вкъщи. Така хем ще спестиш този последен киловатчас от домашния ток (последният час колата зарежда с доста бавна скорост така или иначе) и после ще си го изгенерираш тока надолу по баира безплатно с използване на любимия S режим, спестявайки и малко от накладките. tongue.gif Преди няколко дни гледах едно видео на човек, твърдящ уверено, че успява да си увеличи с едни 10% електрическия пробег като изпозва S режима вместо спирачката, тъй като при спирачката се губи голяма част от регенериращия ефект заради механичното спиране, а при S режима цялата енергия от спирането отива за регенериране на ток. Аз и без да използвам S режима успявам с най-лежерното ми каране в София да докарам пробег над 90 км с едно зареждане (мисля че 95 км ми е рекордът до тук), та се съмнявам да добавя значително от S режима, но може и да е вярно. Приятно впечатление ми прави, че дори и при D режима, колата успява да поддържа що-годе постоянна скорост при спускане без използване на спирачката, стига наклонът да не е твърде стръмен. Ето го и видеото, което споменах:


Мирослав Петков
Мнения: 159
Регистриран на: 28 Май 2022 19:14
Местоположение: България
Автомобил: RAV4 Plug in hybrid
Благодарил/а: 10 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Мирослав Петков » 30 Сеп 2022 20:09

https://ici.radio-canada.ca/nouvelle/19 ... tie-rappel

Момчета , ситуацията около Cablegate, се развива лавинообразно. Има заведен групов съдебен иск от потребителите в Канада, а официално от няколко дни има и в САЩ. Има и потвърдени случаи в Европа.
Потребителите масово искат да си продават колите ,преди още да се е разчул проблема. Тойота отказва ремонт на този кабел след основновната гаранция ,а за смяната им искат 6000 долара. Проблема е ,че след 3-4 зими ,ще се налага отново смяна. Ако няма официално решение от Тойота на този техен гаф,най вероятно ще нулирам поръчката си.

Аватар
Monster
Мнения: 336
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?

Мнение от Monster » 01 Окт 2022 09:48

Мирослав Петков написа: 30 Сеп 2022 20:09 https://ici.radio-canada.ca/nouvelle/19 ... tie-rappel

Момчета , ситуацията около Cablegate, се развива лавинообразно. Има заведен групов съдебен иск от потребителите в Канада, а официално от няколко дни има и в САЩ. Има и потвърдени случаи в Европа.
Ако проблемът добие масовост и мине в съда, вероятно все пак Тойота ще решат да го включат в удължената гаранция, както е описано в статията горе и която в България е 10 години за новите модели. Можеш ли да споделиш информацията за случаи в Европа? Аз дотук бях чел само за Канада, където явно използват по-агресивни продукти за обработване на снега, а и снежният сезон е по-продължителен. Ще ми е интересно и дали някой знае за такива случаи в България? Все пак Rav4 Hybrid се продава вече повече от 3 години тук (от 2019та е моделът) и би трябвало да има регистрирани случаи и при нас ако е толкова масов проблемът.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта