Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 02 Яну 2021 08:29

@Joebanana- може, то си е близо😉. Дай да отворят живота пак...и може да пием по кафе!
@ToyotaPassion- 2020 моделът е. 2021 вече няма да се предлага в Европа. Напълно нелогичен ход за мен. Както винаги казвам....с тази си политика няма как Тойота-Лексус да са конкурентноспособни на пазара тук. Все едно Мерцедес да си спрат Ц-Класата, да си спрат и А-Класата (аналога на CT200h)....да почнат да предлагат и Е-Класата си само с предно предаване и някакъв слабичък двигател (визирайки заместването на GS450h c ES300h).....и да искат да са успешни.. stretcher.gif ... А иначе IS300h 2021 е за мен бая грозен и без това, моят си ми харесва много повече. Променено е положението на навигацията- в новия стърчи нагоре (ужасно изглежда), в моя си е интегрирана в горната част на таблото. Има Android Auto и Car Play. И май е това. Двигателите не са ги пипали. Остават си на 300h, 350 RWD+ AWD и 300 (241hp. турбо). В Европа- колкото има останали от IS300h нови- това е. Имайки предвид, че аз взех един от последните в Германия no.gif ...работата е кофти. Убиха поредния смислен модел тук. Алтернативата била ES-a. Ами, не- за мен не е!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 08 Яну 2021 21:04

Реших да споделя впечатленията си за 1050км от Лексуса. Много комфортна и тиха. Въпреки задното предаване се държи на стръмна заснежена улица страшно стабилно и култивирано, за мен напълно неочаквано. Може би се дължи на теглото на задната ос от батерията и хубавите гуми, не знам. Днес си позволих на аутобана веднъж да я натисна от 120 до макс. скорост (един тъпак взе да ми светка, а бяхме зад един, който бавно изпреварваше...). До сега не го бях правил, нали се разработваше. Ами, типично за хибрид (май)- леко забавяне от eCVT, но след това много стабилно и константно почна да тегли и спря рязко на 210 от ограничителя. Определено имаш чувството, че нищо не се случва, но поглеждайки стрелката наистина се убеждаваш, че колата върви и то повече от добре. Реално ЕКО-режимът е прекалено еко и на подаване на газ реагира страшно мудно, нормалният е средна работа, в спортен режим забавянето е много кратко и след това форсира двигателя много рязко и колата тръгва. Точно като Камрито (поне така го помня от тест-драйва). Разходът още е доста височък, но все пак е само на 1000км и температурите са константно под 0та. Със 100 на темпомат по аутобана прави 5,2 (очаквах по-малко), при константни 145- 7,2 на 100. Реално не много "хибридни цифри", но пък и я карам като обикновена бензинова кола и не успявам много да рекууперирам. Имам още да се уча. И все пак е по-икономична от Авенсиса ми! Ще видим като се затопли и мина 10 000км колко ще падне.. Прави ми впечатление, че като се кара студена на къси разстояния преразходът е по-голям, отколкото при Авенсиса ми, например. На какво се дължи- не знам. БК показва с точност до 0,1- 0,15л. За сега е това. Доволен съм, колата си струва всеки цент и мога само да я препоръчам на всички, които търсят малко по-малка кола от Камри-то, но също толкова комфортна и приятна за каране. Ще продължавам да събирам впечатления и ще пиша пак, като мина 20 000- 50 000км. wink.gif Поздрави!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 13 Май 2021 14:35

За да допълня цялостната картинка и да съм полезен на колеги, интересуващи се от IS300h (имаше няколко човека, които показаха заинтересованост и питаха за мнение), излагам отзивите ми за около 11 000км, които врътнах от януари.

+Плюсове: изработката- напълно на ниво. Нищо не скърца, тропа, трака или каквото и да е. Врати и багажник се затварят с един плътен тежък звук, не се чувстват ''кухи'', както на Авенсиса ми. Материалите са много приятни, кожата мека и приятна на допир. Всякаквите екстри функционират точно (асистент за фарове, ЛДА, чистачки). Резервоарът е 66л, стига ми за над 700км според разхода (за него по-надолу). Колата върви и то много, както при изпреварвания при скорост 60 до 100, така и при спринт на магистрала с над 140, особено в последния случай явно добре се допълва ДВГ от ел. мотора, колата спринтира очевидно по-добре от съизмеримите автомобили с ДВГ и тегли без никакъв спад до макс. скорост от 210. Обезшумета е много добре, возията е страшно комфортна, с летните 18 джанти една идея по-твърдо, отколкото със зимните 17ки. В завой е ядски стабилна, държи си траекторията като по релси (въпреки, че няма адаптивното спортно окачване както при F-Sport варианта, представям си там каква лудница би било...). Стабилност на сняг, въпреки задно предаване, феноменална за такава кола 4х2. Спира също така доста добре. Аудиото е като в концертна зала, адски доволен съм

Неутрални - багажник, 450л, не е кой знае колко малък, но спрямо 510л в Авенсиса ми или пък 520л в Камри си малее. Жабка и място за вещи в купето- общо взето средна работа. Фарове....е това ме изуми, поръчвайки колата и гледайки брошурата оставаш с явното впечатление, че се касае за МАТРИКСНИ- ЛЕДта tooth.gif . Да, но реално НЕ. Просто има незабележима разилка в търговското име на матрикса при NX300h/ES300h и ''високо потентните'', но обикновени ЛЕД в IS300h, които в различните нива на оборудване са и различни, което води до допълнителна заблуда. Търговски трик точно както при Мерцедес (често спонемавания от мен приятел си купи 2017та Е-Класа най-високо ниво за над 70к Еврона БЕЗ матрикс, казаха му, че трябвало да си поръча специално, пък той пропуснал worthy.gif). Всмисъл...моите фарове си светят много добре, по-добре от на Авенсиса ми, асистентът за дълги работи бая точно, всичко е ОК, но карам аз януари една нощ за първи път и гледам.....па това не изрязва отсрещните коли....мама им... tooth.gif . По-натам....разход. В града 4,5 реален по колонка (БК показва 0,2 до 0,3 по-малко, за първи път имам кола с неточен БК), на спокойто каране със 130кмч по Аутобан дава за мен странно висок разход от около 6,7-7 в момента с летните гуми. Отзад съм с 255ци, може би е и поради това, със зимните 225 даваше с над 0,5л надолу. Явно и широките гуми вдигат много разхода при дъжд с висока скорост....определено наблюдавам такава тенденция. Непропорционално на фона на това ми ''малее'' и съм приятно изненадан от разхода при високо скорости, с константно каране от порядъка 160 до 180 и няколко кикдауна до 210 дава максимум 8,5-8,6 до 9л по колонка, тествах до многократно. Не мога да накарам колата да изхарчи повече, каквото и да правя, напълно сериозно. Само не мога да си обясня защо със 130 ми харчи толкова ''много'', a при 160+ толкова ''малко'' mellow.gif . Като неутрален пункт бих споменал и пространството в купето. За хора като мен (176см) и жена ми (170см) и отпред и отзад си е ок, но особено отзад би било леко тесничко на коленете за хора над 185, предполагам. Странно ми е, че при 2,70м междуосие Авенсисът ми отзад е по-просторен. Лексусът е 2,8м, но явно надлъжният двигател изяжда място от общата дължина на купето.

-Минуси- Качеството на входния звук при телефониране през Блу Туут, непропорционално лошо спрямо качеството на изходния звук (казват хората телефониращи с мен) и спрямо качеството на самото аудио. Не мога да си обясня защо. В друга тема бях споменал като минус липсата на изтегляща се подпора на бедрата на предните седалки. Не ми пречи при моя ръст, но е тъпо да няма. И идва най-необяснимото за мен- няма джобове на задните седалки, това е първата кола, която виждам да е така. Има достатъчно място на тапицерията на вратата, но няма джоб. :censored:

В обобщение, има какво да се желае от автомобила, но всичкото са неща, с които аз бих направил компромис. Цялостният пакет ми пасва и съм много доволен от избора си. Надявам се да помогне темата и на други колеги оглеждайки се в сегмента Камри-IS300h.

Поздрави :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 15 Сеп 2021 21:35

Малко да си "наспамя" собствената тема. Може ли някой, който разбира от бордови компютри и алгоритми на изчисления да ме светне по следния въпрос- бях споменавал по-нагоре, че БК показва твърдо с 0,2-0,3л по-малко от реално изчисленото след всяко зареждане- чрез функцията, която автоматично си се нулира на всяко пълнене на резервоара. Е, днес обаче сметнах общия среден разход за последните няколко хиляди километра и го сравних с показанието на БК за същите километри - функцията, която не ресетва ръчно. И гледам- съвпадат почти точно 1 към 1. Според калкулатора 6,38, БК смъкна 100м преди бензиностанцията от 6,4 на 6,3. Т.е. предполагам стойността в системата е някъде 6,34-6,35, което си е почти пълно съвпадение с реалната стойност. Не издребнявам за тези единици, просто от чист интерес питам как става това.....Възможно ли е просто двете функции да имат различно заложено отклонение и да мерят различно или просто след всяко зареждане количеството заредено "до горе гориво"- докато изщрака пистолетът- е всеки път достатъчно различно, че сметките по колонка да са реално не съвсем верни? Грешка, която за няколко хиляди километра и няколко зареждания с по 55-60л се релативира и стопява. Какво мислите ми е интересно :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

bigchicken
Мнения: 207
Регистриран на: 25 Яну 2014 09:54
Местоположение: София

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от bigchicken » 06 Ное 2021 10:19

На Дукатото ми се е случвало пистолет да изключи толкова рано, че стрелката на нивомера не може да стигне до горе. Нафтата пени доста и се усещат разликите между различните пистолети. Но ти в края на краищата гледаш какво е отчела колонката, та надали това е проблем за засичането. Като си говорим за точност, колегите, по-вехти с Тойотите, помнят отклонението в началото на века, 1-1,5 литра по-нисък разход по БК от реалния :)
Toyota C-HR 1,8 HSD 2019 facelift
Toyota Previa 2.0 D-4D 2001

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 06 Ное 2021 13:32

Възможно е, реално има понякога големи разлии в изчисленията, ако зареждам на различни бензиностанции. Понякога явно успява да се натъпче до над литър отгоре до изключването на пистолета спрямо предишното зареждане, което води до отчитане на по-висок разход по колонка спрямо БК. И тогава винаги следващото ми зареждане пък дава по-нисък разход спрямо БК. Така си се закрепи напоследък. Не ме смущава в никакъв случай, просто от чист интерес повдигнах темата, та благодаря за включването :thumbsup:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

wizarda
Мнения: 89
Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
Местоположение: България
Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
Получена  благодарност: 5 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от wizarda » 06 Ное 2021 14:37

При мен на королата от 30 зареждания имам 3-4, при
които пистолета изключва предварително(зареди 3 литра
по-малко). При изминати 400км изключи на ~17лт., а по борд
разход за резервоара е 5.1. Обаче на следващото
зареждане, разхода по борд е по-малък от изчисления
и компенсира.

Основно сипвам на една и съща бензиностанция, даже
на същата колонка и си мислех, че нещо се бъзика
пистолета, но ми го направи и на друга, та изглежда
причината си е в колата.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от Krachunov » 08 Ное 2021 08:44

При мен за 58 зареждания, отклонение ако има е след 3тия знак след десетичната запетая. Като си записвам всяко зареждане.
С какъв размер гуми караш?
 ! Съобщение от: Akima
Спрете да цитирате цели и/или последователни мнения - темите стават по 100 страници...
Първо предупреждение.
Последно промяна от Akima на 08 Ное 2021 10:35, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат на последователни мнения.

wizarda
Мнения: 89
Регистриран на: 01 Фев 2021 10:26
Местоположение: България
Автомобил: corolla e21 1.2t хечбек
Получена  благодарност: 5 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от wizarda » 08 Ное 2021 22:30

Офтопик
Карам със заводския размер.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 23 Май 2022 16:23

Здравейте, колеги. Ще използвам собствената си тема да попитам нещо. 🙂. Лексусът стана на 46 500км, преди 3 седмици и 2000км мина на смяна на масло. Днес погледнах на пръчката- при първото ѝ вадене имаше по нея обилно количество много странни и много фини частици с цвят на ръжда. Определено ме изуми и леко стресна. Избърсах я и бръкнах няколко пъти, с всяко вадене частиците намаляваха по количество. Карах колата след това, проверих пак- нямаше ги тези явни частици, маслото си беше със стандартната консистенция и цвят- леко към средно замътено на върха на пръчката, иначе бистро. Звънях в сервиза, приемчикът ми каза, че не може да си представи да има нещо нередно с този двигател на тези километри. Предложи ми да я закарам, но откровено в момента нямам възможност, а и вероятно няма да види нищо нередно, маслото все пак се избистри до нормалното си ниво на замътеност (по мое мнение). Колата няма абсолютно никакви симптоми иначе- няма разход на масло, нормален разход на гориво и вървеж, няма шумове. На около 15 000км слагам добавка, както препоръчва производителят (заради директното впръскване и нагарите). Трудно мога да си представя, че има корозия върте в двигателя на тези километри mellow.gif . Предположих, че може самата тръбичка на пръчката да е ръждясала отвътре, по неясни за мен причини, и пръчката да я остъргва при вадене- факт е, че се вади и пъха със съпротивление, все едно тръбичката е извита и опира пръчката. Ако е така, хубаво, но е и тъпо, защото явно попадат ръждиви частици и в двигателя. До сега се случва за първи път, при смяната на масло преди 2000км не казаха да има някаква нередност. Какво е вашето предположение? Знам, че така по описание е трудно да се изкаже човек, но може все някой да се е сблъсквал с подобен проблем. Мерси предварително!
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от Akima » 23 Май 2022 17:34

Водачът на щеката е S-образен - алуминиев по памет - щеката има о-пръстен горе, както и самата тръба/водач/ влиза в шорт блока с о-пръстен.
Така са всички двигатели.
Проверете вашите опръстени как са - да няма скъсан от чести проверки...

Хубаво е да се пишат номера на рами, за да не се губи ценно време по каталози.

Не знам какви добавки поставяте и къде, но двигателите с директно впръскване си правят Carbon buildup и единственото спасение е разглобяване и почистване - ползва се Seafoam например.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 23 Май 2022 17:46

Благодаря за отговора, Akima, VIN: JTHBH5D2105080999. Ще проверя пръстените, но едва ли. Даже рядко гледам маслото. Добавка слагам за чистене на инжекторите в резервоара на всеки 10 - 15 000км, така ми пише и в книжката. Не очаквам чудеса от това и аз. В крайна сметка не мисля, че за 46 000км може да има кой знае какъв нагар. Карах я пак и пак проверих- почти се е избистрило маслото. Явно се е филтрирало, каквото и да е било това. Надявам се да не се появи пак. Като сменям масло следващия път ще ги помоля да направят една промивка на двигателя преди да налеят новото. Мерси за включването :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от Akima » 23 Май 2022 17:56

Като сменяте масло следващия път да ви съберат старото в контейнер - в Германия поне лесно можете да го дадете в лаборатория за изследване и да получите точен отговор какво има вътре.

Каквото и да е паднало през щеката е "цопнало" право в картера, т.е. е преминало през филтрационната система.

Аз не бих се тревожил - автомобилът е в гаранция и няма признак за проблем.
Освен това е отбелязано събитието и от вас и от сервиза.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от mapamop » 23 Май 2022 18:11

dracunculus написа: 23 Май 2022 16:23 че може самата тръбичка на пръчката да е ръждясала отвътре, по неясни за мен причини
Ако тръбичката на щеката е същата, смехотворно поцинкована стоманена тръбичка, като на Авенсиса ми не е невероятно да е кипнала и вътрешно. На дъртия ми кораб беше сигурно със 2-3 мм слой ръжда отпред където я е духала химията през радиатора, и по непонятна причина вътре също беше яко ръжда. 50 лева за нова тая есен - една стоманена тръбичка със покритие като поцинкована ламарина.
Боядисах я отвън със спрей за парапети да не гние новата. Предвид че явно ти работи картерната вентилация (на нов автомобил бих се учудил да не работи) - няма кой да ти омазнява тръбичката отвътре. Ще се опитам да изровя снимки "преди/след", за да не съм голословен - мисля че ги пазя някъде.
Може да бръкнеш в тръбичката с корда за тример за трева, или някоя "сламка" от балонните на хлапетата, или подобен твърд предмет. Ако има ръжда вътре ще си покаже...
Прикачени файлове
Screenshot 2022-05-23 175539.png
Screenshot 2022-05-23 175539.png (909.67 KiB) Преглеждано 2006 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Нов Автомобил - Камри хибрид / Lexus IS300h / Mercedes C200?

Мнение от dracunculus » 23 Май 2022 18:19

Да, предположих го и аз това с тръбичката, ще я пробвам с магнит да видя дали е стомана, ще я огледам и за ръжда. Просто ме учудва, ако е ръждясала отвътре, все пак си е затворена от щеката и неблагоприятните външни въздействия там вътре са нищожни, мисля поне. До сега на нито една от колите ми не съм се сблъсквал с ръжда от там, попаднала в маслото, даже и на коли на по 5 пъти повече километри
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Google [Bot] и 69 госта