Toyota Yaris XP21 /2020 - / - информация, мнения и личен опит с модела

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 28 Май 2020 18:32

Беше ставало въпрос, но не помня - какви проблеми може да има, ако се купи автомобил от Германия, но да се регистрира и ползва в България.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от LEXUS » 28 Май 2020 21:25

centil написа: 28 Май 2020 10:31 Все пак това е само една ценова листа. На мен не ми е известно някой да е купил автомобил и да е платил цената от каталога.
Аз например получих над 20% отстъпка + три "безплатни" обслужвания + един TÜV (110€) за Yaris-а през 2016.
Какви са тия отстъпки и на всеки ли раздават 20% отстъпка от цената? Странно. Ние като купувахме Королата преди години, получихме точно 5% отстъпка,защото сключихме договора на авто-салона. Аз мисля,че повечето хора плащат цена точно по каталога, иначе за какво е този каталог? И трябва да има някаква причина,за да правят отстъпки на всеки клиент. Изключвам колите на склад,които са оборудвани с опредлени екстри и с опредлен цвят. Королата я избрах точно каквато аз харесвам, беше с поръчка и я чакахме до средата на Септември мисля,като я поръчахме на летния авто салон,който беше юни или юли не помня. А летите джанти,които поръчах с колата дойдоха даже след това :D Но така имам комплект стоманени джанти с тасове и зимни гуми и комплект лети джанти с летните гуми и не чакам толкова при смяната и е много по-удобно и практично. А аз харесвам практичните неща и практичните коли, стилните и подредени дизайни, не случайно вече харесвам и Шкода с новия им дизайн. Но обожавам и нестандатния модерен дизайн на Приус или Мирай,фантастично авангардно изглеждащи коли. w00t.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от LEXUS » 28 Май 2020 21:36

Hursa написа: 27 Май 2020 22:59
► Виж съдържание
Само плъг-ин хибриди,които много оскъпяват колата. Нямат ефективен и не толкова скъп хибрид като Тойота. Тойота е законодателят в тези модерни технологии и съумява да ги пакетира на по-разумна цена, като има репутацията на най-добрия производител на хибриди, които са много здрави и ефективни.
Последно промяна от LEXUS на 28 Май 2020 21:52, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от LEXUS » 28 Май 2020 21:51

Hursa написа: 28 Май 2020 10:54 вероятно няма добро смесообразуване и изгаряне, след като се налага инсталиране на
Hursa написа: 28 Май 2020 10:54 Оливат се с цените. Едно е 20% отстъпка от 15 20 хиляди и друго същия процент от 30 хиляди. Така, че цената си е цена и е прекалено висока за този клас.
И на базата на какво такава цена? Твърд мост с барабанни спирачки отзад - това в автомобил от 21 век за около 25 хиляди евро. Явно и изрязания 1.5 двигател не е много удачен, вероятно няма добро смесообразуване и изгаряне, след като се налага инсталиране на филтър за твърди частици.
Интересен коментар. Ще започна с двигателя, на прима виста. Всички нови двигатели с директно впръскване им монтират филтър за твърди частици, заради фините частици,които отделят. Предполагам и новият 1.5 двигател на Тойота е с директно впръскване и голяма компресия/степен на сгъстяване- не знам кое е правилното да се каже.

По отношение на цената - най-новите модели серийно се оборудват с много неща - като започнем от датчици за налягането в гумите, минем през автоматични дълги светлини, задължителни системи за сигурност ,много възд.възглавници, висока пасивна сигурност и якост на купетата и други екстри и цената се вдига. Просто в ЕС вече са стандарт много екстри,които се доплащаха в миналото.
Твърд мост с барабанни спирачки наистина звучи като Опел Кадет от 86-та, но японските инженери и конструктори предпочетоха по подобие на германските си колеги да заложат на най-евтиното и изпитано решение с твърдия мост, не одобрявам да се пести от ходова част, но в този клас да не се лъжем не знам кой предлага многозвенно задно окачване. Та Аурис е с твърд мост отзад, това е по-укоримото. Иначе барабанните спирачки според мен не са абсолютно никакъв проблем. Според мен като средностатистически шофъор разликата между барабанни задни и дискови задни спирачки е малка,ако изобщо някой я разбере.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 28 Май 2020 22:13

LEXUS написа: 28 Май 2020 21:25 Какви са тия отстъпки и на всеки ли раздават 20% отстъпка от цената?
Нямам представа. Аз изпратих запитване към три дилъра. При първия, който ми отговори бяхме на следващия ден и направихме няколкочасово пробно шофиране. Шофьорката каза, че колата й допада. Върнахме се и поискахме оферта, която да включва исканите от нас екстри.
После дойде и отговор от втория дилър. От там получихме кола за цял уикенд. Отново карахме, гледахе, мислихме.. поискахме и от този дилър оферта със същите условия.
Третия дилър отговори няколко дни по-късно. Вече бяхме карали и други коли от сегмента, но избора беше ясен. Отказахме трето пробно шофиране и поискахме директно оферта за познатата конфигурация.

И така се оказа, че втория дилър ни предлага най-добра цена, а и е най-удобен като местоположение на жена ми. Отидохме сключихме предварителен договор. Казаха ни, че колата ще дойде след около 8 седмици. Дойде след 6 седмици.
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:25 Аз мисля,че повечето хора плащат цена точно по каталога, иначе за какво е този каталог?
Каталожната цена се използва в Германия главно, когато служител получи служебен автомобил, който може да ползва и за лични цели. Тъй като това се води скрит финансов приход, то трябва да се плащат данъци на този приход. И тези данъци се изчилсяват на базата на цената от ценовата листа. В Германия 60-65% от регистрираните нови автомобили са със собственик фирма. Само 35-40% се регистрират на частни лица. Пример: за 2018г в Германия са регистрирани 3 435 778 нови автомобила, като само 1 249 011 (36%) са на частни лица.

Пример за Corolla Team Deutschland Hybrid 1,8-l:
Каталожна цена : 28.380,00 €
Цена при дилър: 23.724,51€
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 28 Май 2020 22:32

LEXUS написа: 28 Май 2020 21:51 като започнем от датчици за налягането в гумите, минем през автоматични дълги светлини, задължителни системи за сигурност ,много възд.възглавници, висока пасивна сигурност и якост на купетата и други екстри и цената се вдига.
Колко от тях са новост в новия ярис?
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:51 но японските инженери и конструктори предпочетоха по подобие на германските си колеги да заложат на най-евтиното
като решиха, да ни го продават скъпо.
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:51 разликата между барабанни задни и дискови задни спирачки е малка
Сравнете разликите и ще видите, че съвсем не е малка, не напразно от години производителите се отказаха от барабанните (при "леките" автомобили).
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:51 Всички нови двигатели с директно впръскване им монтират филтър за твърди частици, заради фините частици,които отделят. Предполагам и новият 1.5 двигател на Тойота е с директно впръскване
Само, че не е с директно впръскване, тази орязана версия на новия им двулитров двигател с "двойно впръскване".
Въпреки, че е с впръскване, пред смукателни клапани, което значително увеличава времето за изпарение на горивото. И би трябвало впуска да е така конфигуриран, че смесообразуването да е много по-добро, поради завихрянията при входа в цилиндъра на горивната смес и поради обтичането на впускните клапани (с относително висока температура). Конструкторите (май единствено на тойота) явно не са се справили и въпреки предимствата в това отношение на по-евтиното решение на впръск пред смукателни клапани - се налага инсталацията на филтър за твърди частици. (Компресията не е по-висока, при двигателите на хибридите (както и на много други съвременни двигатели, но не в такава степен) е реализиран така наречения "цикъл на Милър", с относително късно затваряне на смукателни клапани, след началото на такта на компресиране - което допълнително, би трябвало да подобри смесообразуването).
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:36 Само плъг-ин хибриди,които много оскъпяват колата. Нямат ефективен и не толкова скъп хибрид като Тойота. Тойота е законодателят
Не съм шофирал такъв, но характеристиките на хибрида фолксваген/шкода са по-привлекателни. И поне "по документи" има по-добри показатели, от същите на тойота. Плъгин хибрида си има своите предимства и поне при супърб не изглежда скъп, ако се сравнява с камри.
Тойота беше "законодателя", поне при хибридите, но вече се "влачи" след конкурентите. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от LEXUS » 28 Май 2020 23:07

centil написа: 28 Май 2020 22:13
LEXUS написа: 28 Май 2020 21:25 Какви са тия отстъпки и на всеки ли раздават 20% отстъпка от цената?
Нямам представа. Аз изпратих запитване към три дилъра. При първия, който ми отговори бяхме на следващия ден и направихме няколкочасово пробно шофиране. Шофьорката каза, че колата й допада. Върнахме се и поискахме оферта, която да включва исканите от нас екстри.
После дойде и отговор от втория дилър. От там получихме кола за цял уикенд. Отново карахме, гледахе, мислихме.. поискахме и от този дилър оферта със същите условия.
Третия дилър отговори няколко дни по-късно. Вече бяхме карали и други коли от сегмента, но избора беше ясен. Отказахме трето пробно шофиране и поискахме директно оферта за познатата конфигурация.

И така се оказа, че втория дилър ни предлага най-добра цена, а и е най-удобен като местоположение на жена ми. Отидохме сключихме предварителен договор. Казаха ни, че колата ще дойде след около 8 седмици. Дойде след 6 седмици.
Ами така е като имате няколко дилъра, тук в София дилърът е един. А най-интересното е ,че на изложението по случайност взехме колата от старозагорски дилър, но условията бяха идентични.
По принцип конкуренцията поражда качество и изгодни условия за клиента, като изключим конкуренцията при доставичиците на горива - бензиностанциите в България, където всички сме убедени, че работят картелно,само Комисията за защита на конкуренцията не може да докаже това обосновано предположение. Имам приятел работи там ,казвал съм му,че нямат ефективност boxed.gif Та исках да кажа,че в България дори т.нар. привидна конкуренция може да не поражда нито качество - почти всички горива от руския Лукоил, нито изгодни условия за клиента - всички големи вериги работят странно с почти еднакви завишени цени спрямо малките вериги.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от LEXUS » 28 Май 2020 23:29

Hursa написа: 28 Май 2020 22:32 LEXUS написа: ↑чет май 28, 2020 8:51 pm
като започнем от датчици за налягането в гумите, минем през автоматични дълги светлини, задължителни системи за сигурност ,много възд.възглавници, висока пасивна сигурност и якост на купетата и други екстри и цената се вдига.
Колко от тях са новост в новия ярис?
Като изключим датчиците за наляггане, всичко друго е подобрено и добавено. Мисля,че е по-добре оборудван от предишния Ярис.
Hursa написа: 28 Май 2020 22:32 LEXUS написа: ↑чет май 28, 2020 8:51 pm
разликата между барабанни задни и дискови задни спирачки е малка
Сравнете разликите и ще видите, че съвсем не е малка
Как да ги сравня като аз карам с 50-60км./ч в София, 70 км./ч. по бул. България и Ботевградско шосе и 80 км./ч. по Цариградско шосе, като наистина спазвам ограниченията на скоростта, карам плавно и предвидливо спрямо светофарите, използвам и зелената вълна,където я има. Като карам магистрално със 130 км./ч. и епизодично със 170-180 км./ч. не съм забелязал толкова голяма разлика между Королата с барабанни спирачки отзад и тази с дискови отзад, и двете спират чудесно. Изглежда съм такъв шофъор. Ясно че,че за да се предпочитат дисковите , значи осигуряват по-добро и бързо спиране и това може да се забележи при по-екстремно шофиране.
Hursa написа: 28 Май 2020 22:32 LEXUS написа: ↑чет май 28, 2020 8:51 pm
но японските инженери и конструктори предпочетоха по подобие на германските си колеги да заложат на най-евтиното
като решиха, да ни го продават скъпо.
Хубаво казано :D но ако се замислиш цената на Ярис е конкурентна. Предвид гаранцията и надеждността на Тойота има мотив за по-високата цена. Може би Клио и Фиеста са по-евтини. Но вече Хюндай и Киа поскъпнаха дори.
Между другото новото Пежо 208 е уникално. Не знам за цените.
Hursa написа: 28 Май 2020 22:32
(Компресията не е по-висока, при двигателите на хибридите (както и на много други съвременни двигатели, но не в такава степен)
Аз мисля,че точно двигателят на Приус примерно е с доста висока степен на компресия. Имай предвид,че хибридните двигатели на Тойота имат най-добра термична ефективност, при новия Приус тя е над 40%.
Hursa написа: 28 Май 2020 22:32 Не съм шофирал такъв, но характеристиките на хибрида фолксваген/шкода са по-привлекателни. И поне "по документи" има по-добри показатели, от същите на тойота. Плъгин хибрида си има своите предимства и поне при супърб не изглежда скъп, ако се сравнява с камри.
Тойота беше "законодателя", поне при хибридите, но вече се "влачи" след конкурентите.
Избързваш с отговора :D Сравняваш плъг Ин хибрид с обикновен. Значи Приус Плъг Ин е с разход 1,3/100km. Вярно,че новия Пасат след 2019-та постига разход от 1,5 /100км. с 220 коня срещу 120 на Приус, но предлолагам и цените са различни.

И и това как Тойота са изпипали хибридното задвижване, безпроблемната му работа и това,че не се усещат придърппвания и кога кой агрегат работи,кога двата и т.н., това е направено съвършено, поне според думите в Ауто Билд на журналистите,които тестват хибридите. Не съм карал хибрид. Но поне германските журналисти твърдят,че хибридите на Тойота и Лексус са ненадминати като усъвършенстваност и синхрон на работата.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 11:47

Явно плъгин хибридите са по-перспективни. Почти всички "излязли" в последните години хибриди са все плъгин. Та и поради това - тойота изостава. Може би затова мислят да предложат рав 4 плъгинхибрид, нещо по-интересно, но зависи след колко време ще го предложат. Говореше се и за ярис плъгин хибрид, но да е истински такъв, а не като плъгин приуса - нещо, което има далечно, бегло сходство с тази технология. За съжаление "разговорите" за плъгин яриса май бяха само сред фенове на хибридите на тойота. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Toyota Yaris 2020

Мнение от nicktodorov » 29 Май 2020 12:37

Дилемата изцяло електрически/плъгин/пълен хибрид я минах още преди да купя Королата. Отписах Кона electric лесно, но бях на косъм да взема Ioniq Плъгин. Но не ми хареса колко е немощен. Не може да рекламираш нещо как минава ХХ км само на ток, но при всяко по-нормално ускорение или леко изкачване да трябва да си пали двигателя...
Е за какво ми е тогава да я разхождам тая по-голяма и тежка батерия, след като реално тази кола се държи като пълния хибрид и постоянно комбинира двете задвижвания?

От всичките ми проучвания из нета, клипове, ревюта и т.н., за мен до сега е имало само един истински (както аз го разбирам) плъгин хибрид - Шеви Волт. Там няма палене на мотора при каквото и да е ускорение и можеш наистина да си направиш километрите само на батерия. А ускорението в хибриден режим е дори една идея по-бавно от само на ток :)
Жалко, че го спряха. Това би бил перфектният за мен автомобил ако се продаваше още нов. (Е, може би да имаше и комби версия).
С него бих имал наистина 0/100 разход в града и някакъв извънградско. Обаче след като така или иначе повечето ми каране е градско, дори и по-голям от сега на Королата да е, пак ще ми е много по-изгодно от "стандартен пъгин" или сегашния пълен хибрид. Да не говорим за удоволствието от истинско пълно EV придвижване с нормално ускорение из града.

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 15:50

Hursa написа: 29 Май 2020 11:47 Явно плъгин хибридите са по-перспективни. Почти всички "излязли" в последните години хибриди са все плъгин. Та и поради това - тойота изостава. Може би затова мислят да предложат рав 4 плъгинхибрид, нещо по-интересно, но зависи след колко време ще го предложат. Говореше се и за ярис плъгин хибрид, но да е истински такъв, а не като плъгин приуса - нещо, което има далечно, бегло сходство с тази технология. За съжаление "разговорите" за плъгин яриса май бяха само сред фенове на хибридите на тойота. smile.gif
Или аз нещо не разбирам, или си в огромна грешка..
Как Тойота ще изостава в Plug-in Hybrid след като от 2010 предлага Prius Plug-in Hybrid.
Какво за теб е истински PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicles)?
Yaris e Hybrid Electric Vehicle (HEV).
Prius се предлага както HEV, така и PHEV.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 18:07

И какво, като предлагат плъгин хибриди от 2010? Това правили ли автоматично предложението им удачно. Всъщност толкова по-зле - разработват концепцията 10 години и толкова неудачен модел. Как се шофира в електрически режим в съвременния трафик със сравнително тежък автомобил (дори не от компактния клас, малко по-тежък от стандартния приус) при мощност 24 кс (като дори тази мощност може да не е достъпна изцяло).
nicktodorov написа: 29 Май 2020 12:37 От всичките ми проучвания из нета, клипове, ревюта и т.н., за мен до сега е имало само един истински (както аз го разбирам) плъгин хибрид - Шеви Волт.
Темата за волт/ампера моделите е доста интересна. "Маркетолозите" на производителите ги представяха, като "ел автомобили с удължен пробег", а не като хибриди (и според мен сгрешиха). Но "топикстартера" може да се възмути, че отклоняваме темата. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 20:57

Офтопик
За кой Prius Plug-in пишеш?
Актуалната 4-та генерация започна с ел. мотор с мощност 53 kW (72 PS) и в момента е с 68 kW (92 PS) и се движи до 135км/ч напълно електрически. Батерията е 8.8 kWh и ако не се лъжа аз успях да измина 47км в извънградски условия - темпомат настроен на 100км/ч, няколко километра с ограничение на скоростта от 70км/ч и спирания до 0км/ч на три кръстовища.

Прехвалената от теб Skoda Octavia 4 Plug-in Hybrid 1,4 TSI е с батерия от 13 kWh, ел. двигател с 75 kW (102 PS) и спрямо един от прочетените от мен тестове е изминала 52км напълно електрически. С други думи само 5км повече от актуалния Prius Plug-in. Толкова е и разликата при данните на производителя - Тойота е написала 50км, а Шкода - 55км. Prius-а е от 2016, а Octavia-та от 2020.
Как по-точно "се влачи" Тойота след конкурентите?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от Hursa » 29 Май 2020 21:18

Мощността на МГ2 е 72 кс, но батерията е ограничена да отдава мощност до 24 кс. И поне според данните в ценовата листа (на местния дилър) не се е изменило нищо.
(И нали разбирате, че от тест до тест има разлика. Ако бяхте тествали и октавията или пасата, може би щеше да е обективно сравнението. При ел задвижването много по съществени за разхода са както скоростта така и ускоренията в теста, отколкото при тестове на разход на ДВГ.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Toyota Yaris 2020

Мнение от centil » 29 Май 2020 22:03

Hursa написа: 29 Май 2020 21:18 но батерията е ограничена да отдава мощност до 24 кс.
Може ли линк или снимка?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта