Страница 5 от 16

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 22 Авг 2020 14:32
от Filbor
Ето друга разработка от Тойота и Университета Киото за флуорид-йонна батерия:
https://asia.nikkei.com/Business/Techno ... EV-battery
Пробег 1000 км за един цикъл на батерията и може да задържа 7 пъти повече енергия за единица тегло от сегашните литиево-йонни.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 25 Авг 2020 12:17
от Hursa
under написа: 21 Авг 2020 13:39 ...В ситуацията в която са в момента обаче могат единствено да си посволят да показват подобни прототипи и да обявяват дати като 2025(само за пример преди 5 години всички големи автопроизводители показваха електрически прототипи които ще бъдат на пазара 2020, после промениха датите на 2022 а сега модерната дата е 2025...) Всички се надяват че ще излязат прословутите батерии с твърд електолит, които ще намалят цената на батериите драстично. Такива батерии отдавна са създадени, но основния проблем е производството им и по-точно производството в особено големи размери(large scale production)...
...Ето един интересен пример идващ от китай, за подмяна на батерията, вместо зареждането й и чакането 30/60 минути да се зареди...
А може би производителите не виждат особени шансове пред ел автомобилите, не виждат „бъдеще” пред тях (поне за сега). (Кой би заложил много при конни състезания на видимо губещ (куц smile.gif ) кон.)
„Прословутите батерии с твърд електролит” – наистина отдавна са „открити”, от 30те години на 19 век. И от тогава – не е постигната особено „голяма крачка” в развитието им. Пишете, че производството на такива ще „намали цената на батериите драстично”, а всъщност те са на порядъци по-скъпи. Трудни за масово производство, а това е ключово за „масовото им навлизане на пазара”, това допълнително и значително ги оскъпява. Разработките на такъв тип батерии са (също), предимно на основата на лития – скъп и дефицитен материал, и все по-дефицитен и все по-скъп.
Не е решен въпроса с голямата им чувствителност към температурите (и високата им работна температура), както и голямата им чувствителност към налягането (големите притискащи усилия между електродите и твърдия електролит) – а това допълнително и силно повишава чувствителността им към температурните разширения. Съвсем не е решен въпроса с "дендрито образуването" при „разреждане” и зареждане. (И това съвсем не са всичките им недостатъци.) Тези проблеми силно затрудняват вграждането им в автомобили – където режимите, при които ще се експлоатират ще бъдат постоянно променливи и то вариращи в много широк диапазон. Постоянно ще бъдат включвани и изключвани, постоянно ще преминават от режим на отдаване на мощност към зареждане при регенерация, ще бъдат евентуално зареждани с големи мощности на зарядните станции за да се съкрати времето.
Да бъдат подменяни батериите – това, евентуално може значително да съкрати времето за „презареждане” на ел автомобилите. Но за да е перспективно, автопроизводителите трябва да се договорят и да приемат единен стандарт за батериите. Това силно ще затрудни (и оскъпи) оптималното им вграждане в конструкциите на автомобилите. Подмяната на батериите - меко казано - силно ще оскъпи „презареждането”. Но най-вече – за да стане масово, количеството на батериите трябва да е няколко, дори десетки пъти повече от количеството на ел автомобилите. Но в днешно време (а както се очертава и в далечното бъдеще) цената на батериите са огромна част от много високата цена на ел автомобилите. Така, че това силно, многократно – може би стотици пъти ще оскъпи използването на такива автомобили.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 26 Авг 2020 09:22
от Filbor
Hursa написа: 25 Авг 2020 12:17 лития – скъп и дефицитен материал
Според тази статия в текущите батерии на Тесла литият е към 2%. По-скоро техните батерии са никело-графитни. Като според Мъск новото "злато" щяло да бъде никела.
https://evannex.com/blogs/news/accordin ... e-new-gold

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 26 Авг 2020 10:02
от Hursa
То и никела е сравнително дефицитен, забелязано е още през втората световна. Добива му е сравнително труден и енергоемък процес, което допълнително го оскъпява. А и се използва сравнително широко. Както виждаме, цената на "батериите на Мъск", съвсем не е ниска. За съжаление, след като се разшири пазара на никел и се увеличи търсенето, цената му ще скочи. Все пак по-добре използването на няколко дефицитни материала, от колкото да се разчита предимно на един такъв. Но не се вижда повод за оптимизъм smile.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Сеп 2020 13:47
от slowtraveler
Напред към 'светлото бъдеще'....
Един и същ тип автомобил. Маршрут Стокхолм - Ница.
14 зареждания на електромобила, цена на тока (672кВтч): 5571 DKK.
3 зареждания с дизеловият автомобил. Цена за дизел (156л): 2034 DKK.
s1.jpg
s1.jpg (120.83 KiB) Преглеждано 5314 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 09 Сеп 2020 17:35
от Filbor
Електрическата е Ягуар - така, че какво ти пука колко харчи ppp.gif tooth.gif

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 17 Окт 2020 22:29
от under
Ето една малко стара вече новина за новата батерия на тесла 4680 https://electrek.co/2020/09/22/tesla-46 ... er-energy/. Вероятно силно взаимствана от технологиите на максуел, но иновативното тук е най-вече начина по който е навита самата батерия и по-краткия път за електроните, което спомага силно термалния мениджмънт въпреки големите размери на клетката. Другото иновативно е начина по който ще я вграждат - като структурно звено в дъното, а не както досега в отделни групи. Като цяло интересна разработка, не толкова откъм химия, доколкото откъм инженерна мисъл. Дано спомогне за по-бързото раздвижване на пазара на електрически автомобили и най-вече по-достъпна цена.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 18 Окт 2020 08:27
от slowtraveler
Не се ли направи пробив в материалите - всичкото останало е фалшиво блъскане в гърдите...
Както се вижда - горната батерия има 'мното пъти по-голям капацитет' и т.н. Но защо? Защото е по-голяма (т.е. и по-скъпа)... Иначе плътността на енергия - същата...
А щом е на същата материална база, то разходите (и замърсяването) в сравнение с аналогичните като материали батерии, ще са същите...

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 21 Окт 2020 08:18
от under
Правилно колега. Наистина химичния състав е малко променен, мисля че почти не се ползва кобалт в тези 4680. Това с нагъването в краищата обаче е нещо иновативно и добро от гледна точка на прегряването на клетките. За съжаление има доста доказани в лабораторни условия "solid state" батерии, но за да стигнат до пазара и масово производство отнема поне 10-15 години. Реално може би сме на около 10тина години от подобно "откритие". А и в началото на новата технология цената може да не е конкурентна с развилите се литиево йонни и литиево полимерни батерии, които са масови на пазара в момента.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 21 Окт 2020 19:55
от Hursa
Всъщност "плътността на енергията" в по-големите елементи 4680 е по-малка от колкото в сега използваните "2170". И то почти на 10%. Така, че според мен, съвсем не може да се приеме за иновативно решение.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 14 Ное 2020 18:45
от dracunculus
Слоу, точно за това говоря и аз - електроколите са със сигурност правилното БЪДЕЩЕ, но не са правилното настояще, както се опитват от автокартелите да внушат на, сори за изказа, тъпо доверчивия Европеец.

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Дек 2020 15:49
от Filbor
Електрическият SUV на Toyota ще се казва BZ
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... e-kazva-bz

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 10 Дек 2020 19:14
от Kiki
Това ще убие електричките?!

https://auto.blitz.bg/novini/toyota-pus ... ktrichkite

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 11 Дек 2020 10:32
от Filbor
Няма лошо :)
Ама тези обещения трябва да се изпълняват:
https://www.investor.bg/energetika/472/ ... od-308140/
До края на годината София ще има собствена зарядна станция на водород
и
след София водородна станция ще има и в град Мизия. Тя ще се зарежда с гориво, произведено от АЕЦ „Козлодуй“.
Вече сме края на годината, а дали някой знае дали е направено?
Иначе ще си остане фантастика.
И като споменах тази дума, то ето това, ако е истина направо ти "свива шайбата": tooth.gif
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0 ... _%D0%B8_S4
...който използва за гориво московий (Елемент 115)...

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувано на: 11 Дек 2020 13:24
от Hursa
Wikipedia е "свободната енциклопедия" - явно там всеки може да пише каквото пожелае, поне на българоезичните страници. Можете ли да намерите подобна страница на английски, например? Вижте, какво пише за "московия" на англоезична страница - "The longest-lived isotope is 290Mc with a half-life of 0.65 seconds".
Може би трябва да подбираме - какво да четем. Как ви звучи това:
"Той съобщи, че на 1 юли експертният съвет на АЕЦ „Козлодуй“ е приел и разработката „Автономен изравнителен комплекс на водород“ за огромно съоръжение, което предстои да се изгради. Там ще има възможност водородът да се превръща в електричество, в случай че атомната централа няма възможност да покрие необходимото количество електроенергия."