Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
То за измисляне - много хора си мислят, че е измислено, ама в момента ВЕИ дават 600-700МВт средно... Останалите до 6ГВт са от други източници...
А и повишаване с 10(десет) пъти производството, преноса и разпределението на енергия звучи прекалено фантастично.. При условие, че за повече от 10 години инсталираните мощности са се увеличили с под 10% (не пъти )...
А и повишаване с 10(десет) пъти производството, преноса и разпределението на енергия звучи прекалено фантастично.. При условие, че за повече от 10 години инсталираните мощности са се увеличили с под 10% (не пъти )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Няма да стане бързо. Хората в БГ питат как да купят лексус деснячка на газ за 4к. лева. Тук мрежата няма да прегрее.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 4898
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 74 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
A кога ще ги караме тия електрички? През деня ще зареждат от фотоволтаиците, през нощта ще отдават в мрежата
Погледнете Германия - с най-развитата "зелена енергетика". За миналия ноември - от инсталирана сумарна мощност фотоволтаични централи 48.57 ГВт - за месеца са произведени 1.16 ТВт*ч. Електроцентралите им на въглища, според заявление - оставени, като резервиращи енергопроизвеждащи мощности - със сумарна инсталирана мощност 43.87 ГВт - за месец ноември са произвели 15.91 ТВт*ч ел енергия. Та произведенета им ел енергия е "кафява", а не "зелена". Т. н. "зелено производство" в Европа отдавна се е превърнало в мръсна дума, перачница за пари. Отдавна се говори за "зелен" рекет във всички области.
(За сравнение - инсталирана мощност от ядрени ел централи 9.52 ГВт - произведени 6.49 ТВт*ч за ноември, въпреки, че един енергоблок е работил на понижена мощност.)
Погледнете Германия - с най-развитата "зелена енергетика". За миналия ноември - от инсталирана сумарна мощност фотоволтаични централи 48.57 ГВт - за месеца са произведени 1.16 ТВт*ч. Електроцентралите им на въглища, според заявление - оставени, като резервиращи енергопроизвеждащи мощности - със сумарна инсталирана мощност 43.87 ГВт - за месец ноември са произвели 15.91 ТВт*ч ел енергия. Та произведенета им ел енергия е "кафява", а не "зелена". Т. н. "зелено производство" в Европа отдавна се е превърнало в мръсна дума, перачница за пари. Отдавна се говори за "зелен" рекет във всички области.
(За сравнение - инсталирана мощност от ядрени ел централи 9.52 ГВт - произведени 6.49 ТВт*ч за ноември, въпреки, че един енергоблок е работил на понижена мощност.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- Filbor
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
И заради това от Тойота ще се пробват по-масово внедряването им точно на Китайския пазар:
Със съвместните си тамошни предприятия ще се произвежда модела C-HR EV или Izoa EV от 2020 до 2024 година. И после друг модел.
Иначе неелектрическия C-HR ще се произвежда до 2023 включително. И после ще има друг модел.
Така, че аз подозирам, че после ще има нещо ново, което е изцяло електрическо в този клас, а дотогава в Китай ще го тестват как е
Друг модел, който от скоро вече се произвежда пак в Китай (в Гуангжоу (Guangzhou)) - заедно с GAC Group това е моделът iA5. Текущата генерация ще се произвежда до 2026 с фейслифт през 2023.
Дължина: 4792 mm
Пробег: 512 km (според NEDC)
Мощност: 135kW
Въртящ момент: 300Nm
Батерия: 58.8kWh
- Прикачени файлове
-
- GAC-Toyota-iA5-1.jpg (71.48 KiB) Преглеждано 4770 пъти
-
- GAC-Toyota-iA5-2.jpg (80.04 KiB) Преглеждано 4770 пъти
- Filbor
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Solid State Battery (SSB):
Тойота ще използват за първи път такъв тип батерии в специализирани превозни средства на Летните олимпийки игри 2020 в Токио.
Но масовото им внедряване ще бъде по-късно. За съжаление не е ясно кога.
Тойота ще използват за първи път такъв тип батерии в специализирани превозни средства на Летните олимпийки игри 2020 в Токио.
Но масовото им внедряване ще бъде по-късно. За съжаление не е ясно кога.
- Прикачени файлове
-
- Vehicles with SSB.JPG (63.98 KiB) Преглеждано 4574 пъти
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30 Юли 2018 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Sybaru Forester, Corolla 1.33
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
По принцип електромобилите се зареждат през нощта от домашният контакт. Поне това е основната идея, няма огромен смисъл да се купува електромобил, ако ще се разчита на станции за бързо зареждане (с десеторно по-високите цени на електроенергията от тези в домашният контакт).slowtraveler написа: ↑14 Дек 2019 10:38 Значи решават да заредят да кажем малка част от автомобилите в България (например 200х.автомобила) с тези 200кВт (не говорим за 400).. И се оказва, че ще са нужни 200кВт х 200х.Автомобила = 40ГВт.... Засега общото натоварване на ел-системата в България (индустрия и т.н.) е малко над 4ГВт... Звучи оптимистично нали...
А ако ще коментираме зареждане през нощта, то в България има инсталирани мощност за производство на електроенергия от малко над 13 000 мегавата. Естествено не може всички да работят постоянно, но пиковото натоварване в мрежата е малко над 8000 мегавата в два пика един около обяд и един вечер след връщане на хората от работа.
През нощта обаче (когато се предполага че ще зареждат електромобилите на евтин ток нощна тарифа) консумацията на електроенергия пада до 2700 мегавата, като се движи около тази стойност около осем часа. Така че дори сегашната ни мрежа от производствени мощности и транспортна инфраструктура има повече от достатъчен капацитет за зареждането на десетки, може би дори стотици хиляди електромобили. Не съм смятал колко точно да си призная.
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Проблема със зарядните станции според мен е огромен и е причината да избера Королата пред Кона.
Не всички караме само градско и нощното зареждане вкъщи не помага за преходи над 200-300 километра.
Ето тъкмо се прибрах от обиколка на Балканите - Сърбия, Черна Гора, Албания, Македония.
Ако бях купил Коната (дори и да я имаше налична), нямах никакъв шанс да пътувам с нея. Да, сигурно някъде из тези страни е имало зарядни станции. Но по моя маршрут не видях никъде край пътя. Ако трябваше да планирам посещение и престой на такива (ако ги има де...), вместо 5 дни, щеше да ми отнеме може би и двойно повече.
Всеки един клип в YouTube за пътуване на дълги разстояния с електрички е ужасна комбинация от внимателно планиране на преходи, следене на скорост и консумация, нерви и късмет ще стигнем ли до следващата станция, ако вдигнем скоростта над 100...
Не всички караме само градско и нощното зареждане вкъщи не помага за преходи над 200-300 километра.
Ето тъкмо се прибрах от обиколка на Балканите - Сърбия, Черна Гора, Албания, Македония.
Ако бях купил Коната (дори и да я имаше налична), нямах никакъв шанс да пътувам с нея. Да, сигурно някъде из тези страни е имало зарядни станции. Но по моя маршрут не видях никъде край пътя. Ако трябваше да планирам посещение и престой на такива (ако ги има де...), вместо 5 дни, щеше да ми отнеме може би и двойно повече.
Всеки един клип в YouTube за пътуване на дълги разстояния с електрички е ужасна комбинация от внимателно планиране на преходи, следене на скорост и консумация, нерви и късмет ще стигнем ли до следващата станция, ако вдигнем скоростта над 100...
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 30 Юли 2018 18:21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Sybaru Forester, Corolla 1.33
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Оф топик:
Аз не се престраших честно казано. Като търсих кола миналия месец, много гледах една обява за Аурис хибрид наблизо.
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=dpzbs6
Но липсата на лепенка на съответния език на задното стъкло (не отидох да я видя на живо) ме наведе на мисълта, че е внос от вън и следователно, че някой автоджамбазин си е поиграл с километража. Пък и цената нещо подозрително ниска ми се вижда, на тази цена имаше приуси от 2007-ма. Може би трябваше да потърся тук във форма съвет какво да проверявам, преди да взимам окончателно решение, но вече е късно.
- WoLF
- Мнения: 2584
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 224 пъти
- Получена благодарност: 99 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Новите коли вече имат досиета, не минава номера с километража. С 80% сигурност може да се каже на колко е колата реално, но как е карана...
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Въпрос е на това доколко е 'съвестен' продавача... И на новите коли минава номера с километража... Дори и автомобилът да е обслужван само в официален сервиз...
Но темата е за чисти електрички, така, че нека се придържаме към нея
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Затова предложих на Сандo да се занимава със следното, но може би не е влизал във форума, за да ми отговориnicktodorov написа: ↑29 Дек 2019 19:16 пътуване на дълги разстояния с електрички е ужасна комбинация от внимателно планиране на преходи, следене на скорост и консумация, нерви и късмет ще стигнем ли до следващата станция, ако вдигнем скоростта над 100
Дори на хора свикнали с електрическите коли и занимаващи се със зарядната инфраструктура им е трудно:Filbor написа: ↑20 Дек 2019 14:14Ето ти по-земно предложение:SANDO написа: ↑11 дек 2019 23:46
Съответно съм отворен за предложения
Да се развива зарядната инфраструктура в България за зареждане на BEVs.
Текущото състояние може да се провери тук:
https://www.plugshare.com/
Защото не е никак удобно да пътуваш надалеч и да търсиш контакти по фасадите на сградите, да ти разрешат да ги ползваш и да се надяваш, че ще можеш да заредиш (като на снимката при едно наше пътуване до Гърция).
- Прикачени файлове
-
- Трудно.JPG (95.87 KiB) Преглеждано 4304 пъти
- Filbor
- Мнения: 1043
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 21 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Една презентация от Тойота за популяризиране на BEVs:
Само, че не е истина с това исказване:
Само, че не е истина с това исказване:
AimingtoPopulariseBEVs.pdf10 BEV models to be available worldwide by the early 2020s
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Гледам актуални цени за зареждане в БГ... То все едно си наемаш такси:
Първоначална такса - 0.55лв, електроенергия: 0.54лв/кВтч, 0.19лв/минута (за бързозарядна 50кВт станция)...
При по-бавните 25кВт - 0.36лв/минута....
Че то се доближава доста плътно до цената на горивото....
Да кажем - бързаме и зареждаме теслата на 80% (т.е. - реално около 200км пробег) за около час. 80кВтч х 0.54 =43.20лв. престоя - 60х0.19 = 11.40лв, Общо 54лв.... За 200км не е ли множко?
Първоначална такса - 0.55лв, електроенергия: 0.54лв/кВтч, 0.19лв/минута (за бързозарядна 50кВт станция)...
При по-бавните 25кВт - 0.36лв/минута....
Че то се доближава доста плътно до цената на горивото....
Да кажем - бързаме и зареждаме теслата на 80% (т.е. - реално около 200км пробег) за около час. 80кВтч х 0.54 =43.20лв. престоя - 60х0.19 = 11.40лв, Общо 54лв.... За 200км не е ли множко?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4272
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 98 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Трябва да си краен фанатик, за да купиш електричарка и да използваш обществените зарядни станции.
Към този момент си е далавера в гаража и на нощна тарифа.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: stelibg и 1 гост