Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Публикувай отговор
Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 22 Авг 2020 14:32

Ето друга разработка от Тойота и Университета Киото за флуорид-йонна батерия:
https://asia.nikkei.com/Business/Techno ... EV-battery
Пробег 1000 км за един цикъл на батерията и може да задържа 7 пъти повече енергия за единица тегло от сегашните литиево-йонни.
Прикачени файлове
Battery.jpg
Battery.jpg (39.44 KiB) Преглеждано 5548 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Hursa » 25 Авг 2020 12:17

under написа: 21 Авг 2020 13:39 ...В ситуацията в която са в момента обаче могат единствено да си посволят да показват подобни прототипи и да обявяват дати като 2025(само за пример преди 5 години всички големи автопроизводители показваха електрически прототипи които ще бъдат на пазара 2020, после промениха датите на 2022 а сега модерната дата е 2025...) Всички се надяват че ще излязат прословутите батерии с твърд електолит, които ще намалят цената на батериите драстично. Такива батерии отдавна са създадени, но основния проблем е производството им и по-точно производството в особено големи размери(large scale production)...
...Ето един интересен пример идващ от китай, за подмяна на батерията, вместо зареждането й и чакането 30/60 минути да се зареди...
А може би производителите не виждат особени шансове пред ел автомобилите, не виждат „бъдеще” пред тях (поне за сега). (Кой би заложил много при конни състезания на видимо губещ (куц smile.gif ) кон.)
„Прословутите батерии с твърд електролит” – наистина отдавна са „открити”, от 30те години на 19 век. И от тогава – не е постигната особено „голяма крачка” в развитието им. Пишете, че производството на такива ще „намали цената на батериите драстично”, а всъщност те са на порядъци по-скъпи. Трудни за масово производство, а това е ключово за „масовото им навлизане на пазара”, това допълнително и значително ги оскъпява. Разработките на такъв тип батерии са (също), предимно на основата на лития – скъп и дефицитен материал, и все по-дефицитен и все по-скъп.
Не е решен въпроса с голямата им чувствителност към температурите (и високата им работна температура), както и голямата им чувствителност към налягането (големите притискащи усилия между електродите и твърдия електролит) – а това допълнително и силно повишава чувствителността им към температурните разширения. Съвсем не е решен въпроса с "дендрито образуването" при „разреждане” и зареждане. (И това съвсем не са всичките им недостатъци.) Тези проблеми силно затрудняват вграждането им в автомобили – където режимите, при които ще се експлоатират ще бъдат постоянно променливи и то вариращи в много широк диапазон. Постоянно ще бъдат включвани и изключвани, постоянно ще преминават от режим на отдаване на мощност към зареждане при регенерация, ще бъдат евентуално зареждани с големи мощности на зарядните станции за да се съкрати времето.
Да бъдат подменяни батериите – това, евентуално може значително да съкрати времето за „презареждане” на ел автомобилите. Но за да е перспективно, автопроизводителите трябва да се договорят и да приемат единен стандарт за батериите. Това силно ще затрудни (и оскъпи) оптималното им вграждане в конструкциите на автомобилите. Подмяната на батериите - меко казано - силно ще оскъпи „презареждането”. Но най-вече – за да стане масово, количеството на батериите трябва да е няколко, дори десетки пъти повече от количеството на ел автомобилите. Но в днешно време (а както се очертава и в далечното бъдеще) цената на батериите са огромна част от много високата цена на ел автомобилите. Така, че това силно, многократно – може би стотици пъти ще оскъпи използването на такива автомобили.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 26 Авг 2020 09:22

Hursa написа: 25 Авг 2020 12:17 лития – скъп и дефицитен материал
Според тази статия в текущите батерии на Тесла литият е към 2%. По-скоро техните батерии са никело-графитни. Като според Мъск новото "злато" щяло да бъде никела.
https://evannex.com/blogs/news/accordin ... e-new-gold
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Hursa » 26 Авг 2020 10:02

То и никела е сравнително дефицитен, забелязано е още през втората световна. Добива му е сравнително труден и енергоемък процес, което допълнително го оскъпява. А и се използва сравнително широко. Както виждаме, цената на "батериите на Мъск", съвсем не е ниска. За съжаление, след като се разшири пазара на никел и се увеличи търсенето, цената му ще скочи. Все пак по-добре използването на няколко дефицитни материала, от колкото да се разчита предимно на един такъв. Но не се вижда повод за оптимизъм smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от slowtraveler » 09 Сеп 2020 13:47

Напред към 'светлото бъдеще'....
Един и същ тип автомобил. Маршрут Стокхолм - Ница.
14 зареждания на електромобила, цена на тока (672кВтч): 5571 DKK.
3 зареждания с дизеловият автомобил. Цена за дизел (156л): 2034 DKK.
s1.jpg
s1.jpg (120.83 KiB) Преглеждано 5217 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 09 Сеп 2020 17:35

Електрическата е Ягуар - така, че какво ти пука колко харчи ppp.gif tooth.gif
08.2014-11.2021
Изображение

under
Мнения: 4
Регистриран на: 20 Авг 2020 12:02
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 vvti 2009

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от under » 17 Окт 2020 22:29

Ето една малко стара вече новина за новата батерия на тесла 4680 https://electrek.co/2020/09/22/tesla-46 ... er-energy/. Вероятно силно взаимствана от технологиите на максуел, но иновативното тук е най-вече начина по който е навита самата батерия и по-краткия път за електроните, което спомага силно термалния мениджмънт въпреки големите размери на клетката. Другото иновативно е начина по който ще я вграждат - като структурно звено в дъното, а не както досега в отделни групи. Като цяло интересна разработка, не толкова откъм химия, доколкото откъм инженерна мисъл. Дано спомогне за по-бързото раздвижване на пазара на електрически автомобили и най-вече по-достъпна цена.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от slowtraveler » 18 Окт 2020 08:27

Не се ли направи пробив в материалите - всичкото останало е фалшиво блъскане в гърдите...
Както се вижда - горната батерия има 'мното пъти по-голям капацитет' и т.н. Но защо? Защото е по-голяма (т.е. и по-скъпа)... Иначе плътността на енергия - същата...
А щом е на същата материална база, то разходите (и замърсяването) в сравнение с аналогичните като материали батерии, ще са същите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

under
Мнения: 4
Регистриран на: 20 Авг 2020 12:02
Местоположение: Sofia
Автомобил: Toyota Corolla 1.6 vvti 2009

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от under » 21 Окт 2020 08:18

Правилно колега. Наистина химичния състав е малко променен, мисля че почти не се ползва кобалт в тези 4680. Това с нагъването в краищата обаче е нещо иновативно и добро от гледна точка на прегряването на клетките. За съжаление има доста доказани в лабораторни условия "solid state" батерии, но за да стигнат до пазара и масово производство отнема поне 10-15 години. Реално може би сме на около 10тина години от подобно "откритие". А и в началото на новата технология цената може да не е конкурентна с развилите се литиево йонни и литиево полимерни батерии, които са масови на пазара в момента.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Hursa » 21 Окт 2020 19:55

Всъщност "плътността на енергията" в по-големите елементи 4680 е по-малка от колкото в сега използваните "2170". И то почти на 10%. Така, че според мен, съвсем не може да се приеме за иновативно решение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от dracunculus » 14 Ное 2020 18:45

Слоу, точно за това говоря и аз - електроколите са със сигурност правилното БЪДЕЩЕ, но не са правилното настояще, както се опитват от автокартелите да внушат на, сори за изказа, тъпо доверчивия Европеец.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 10 Дек 2020 15:49

Електрическият SUV на Toyota ще се казва BZ
https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... e-kazva-bz
Прикачени файлове
8fea456d7a2fda712641d9e99ec245e3-04-1.jpg
8fea456d7a2fda712641d9e99ec245e3-04-1.jpg (71.22 KiB) Преглеждано 3893 пъти
01a7366f74a56802b30b8082734c32b0-04-2.jpg
01a7366f74a56802b30b8082734c32b0-04-2.jpg (85.34 KiB) Преглеждано 3893 пъти
08.2014-11.2021
Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Kiki » 10 Дек 2020 19:14

Това ще убие електричките?!

https://auto.blitz.bg/novini/toyota-pus ... ktrichkite
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
Filbor
Мнения: 1043
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Filbor » 11 Дек 2020 10:32

Няма лошо :)
Ама тези обещения трябва да се изпълняват:
https://www.investor.bg/energetika/472/ ... od-308140/
До края на годината София ще има собствена зарядна станция на водород
и
след София водородна станция ще има и в град Мизия. Тя ще се зарежда с гориво, произведено от АЕЦ „Козлодуй“.
Вече сме края на годината, а дали някой знае дали е направено?
Иначе ще си остане фантастика.
И като споменах тази дума, то ето това, ако е истина направо ти "свива шайбата": tooth.gif
https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0 ... _%D0%B8_S4
...който използва за гориво московий (Елемент 115)...
08.2014-11.2021
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота

Мнение от Hursa » 11 Дек 2020 13:24

Wikipedia е "свободната енциклопедия" - явно там всеки може да пише каквото пожелае, поне на българоезичните страници. Можете ли да намерите подобна страница на английски, например? Вижте, какво пише за "московия" на англоезична страница - "The longest-lived isotope is 290Mc with a half-life of 0.65 seconds".
Може би трябва да подбираме - какво да четем. Как ви звучи това:
"Той съобщи, че на 1 юли експертният съвет на АЕЦ „Козлодуй“ е приел и разработката „Автономен изравнителен комплекс на водород“ за огромно съоръжение, което предстои да се изгради. Там ще има възможност водородът да се превръща в електричество, в случай че атомната централа няма възможност да покрие необходимото количество електроенергия."
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост