Мнение
от planetarydrive » 30 Яну 2021 09:36
Ще продължа кратко за особености на Камри.Много добра видимост напред. Напълно скритите чистачки са добро решение.Не надничам над високото табло както беше при Корола.Много по лесно управление и свикване с габарити.
Звукът от аудиото е задоволителен,но ще добавя бас и сменя пищялки.Говорителите в задните врати влошават звука. Сложна е смяната на папки от USB.
Шумове от силова електроника и др.подобни са много дискретни и не дразнят.
Дългоходовият мотор и късата хибр.трансмисия-измерих я индиректно и много приблизително- 33см, правят впечатление с компактността си. Между този 2.5 мотор и предишния 2.5, разликата в диаметъра на буталата е 25мм.Липсва и водна риза от външната страна на 1-ви цилиндър. При авенсис т22 ск.кутия и съединител са 37см.
Маневреността при обрантни завои е положителна изненада, като се има предвид дължината на автомобила.
Подобрения от началото на производството, които забелязвам са-липса на луфт във външните дръжки на вратите.Стабилно закрепени елементи по табло,подлакътници предни,задни които преди мърдаха при страничен натиск. Вижда се бяла, вероятно изолационна материя зад предните подкалници. Дали е добавена след оплаквания от шум от гумите -не знам.Това са дребни работи, но говорят за вслушване в критики.
Всичко по-горе е важно за избор ,но решаващо беше усещането от скоростната кутия.
При Корола е170 се отказах от CVT поради дразнещото заковаване на високи обороти и повишаване постепенно на скоростта.
Същото беше поведението на Аурис 1.8 хибрид от предишното поколение заковаващо веднага 6х.оборота при макс.ускорение.
Това несиметрично покачване на обороти при ускорение съм срещал даже при стари хидротрансформаторни кутии .
Работата на трансмисията -P710 на Камри се вижда много добре на клипове на германски автори ,но за Лексус ЕС ,при който има оборотомер а всичко е идентично с Камри. Преразказано -макс. ускорение започва от около 2х.об. и постепенно достига близо 6х. при 130км./ч. Усещането за такива като мен е превъзходно и въобще не ми липсват леките тласъци на превключване на предавки. Смятам,че това е най-приятната и спокойна работа на автоматична кутия,същевременно с мигновена реакция.
Ставало е дума ,че Тойота не прави промени на хибридите си и кара на стара слава и тн.През тези 23години производство промените са огромни.
Остава разбира се планетарната предавка и двата елмотора,но много неща са променени и усъвършенствани-премахване на ремъчен привод,елмотори от последователно разположени - паралелно, промени в намотки на статор,в ламели на ротор,повишаване няколко пъти на оборотите на елмоторите,понижаване на шума,промяна в начин на работа кутията и много други.
От клипове на ЛексусЕС се вижда какви оброти приблизително поддържа на различни скорости-1800 при 140 скоростомер.
Безценна информация за човек, който иска да придобие представа за работата на хибридите на Тойота и много други, са клиповете на Джон Кели от weber auto в мрежата.Даже от 2-3 дни има подробно описание точно на P710 -при Камри,Рав,ЛексусЕС.
Наименованието eCVT води до грешни асоциации. Нещо подобно на елпланетарна трансмисия би дало информация за същността и.И за основната разлика в принцип и начин на работа на хибридите на Тойота и другите производители.