Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 255
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 78
Местоположение: Ямбол

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от nitsodar » 06 фев 2019 20:47

ace написа:
06 фев 2019 19:59
Момчета, а къде забравяте хибридите? Преди карах корола дизел, сега приус 4 и никога повече не бих карал кола различна от хибрид (освен електричка естествено)... дизел абсурд да пипна повече guns.gif . Хибридът има всички плюсове на дизела и на бензина без техните минуси punk.gif лично мнение естествено. Но така или иначе тази година идват и корола и камри хибрид, така че избор и коне много...
Колега, много мислих за хибрид! Но като гледам (на хартия,разбира се) спецификациите - не ми изглежда много обнадеждаващо откъм "всички плюсове на бензин и дизел". Камри хибрид я дават 163 lb торк, което е около 220 нМ. Подобни са спецификациите и за РАВ4 хибрид. За автомобил с над 200 к.с. сумарна мощност, за мен разбира се, това е много малко. Поразгледах как са нещата при Приус 4 - там говорим за торк около 142 нМ! Според мен, лично мнение, просто няма никакво удоволствие в двигател с такива спецификации. Аз бих казал,че двигател под 280-300 нМ си е слаб при ускорение, каране в балкан, изпреварване на камион да речем и т.н. Това е моето усещане,след като съм карал и по-мощни, и по-слаби двигатели. И нека бъде разбран правилно - за мен е въпрос на свикване. Вече познавам възможностите на 1.8 CVT 147 к.с. и зная във всяка ситуация какво би било поведението на двигателя. Просто на моменти.... ми липсва мощност... :whistle:
ТТодоров написа:
06 фев 2019 20:24
nitsodar, двойка дизел 190кс и двойка бензин 190/220/272кс в Супърб са много приятни на дълъг път. Бензините имат също много нм и са страхотни.

Със Супърба (еле L&K) няма какво да сбъркаш, ако искаш DSG са им с мокрите кутии, които са здрави. 4х4, ако ти е кеф. Корабът е сила извънградско.

Не бих слагал 1.5,1.6 бензинки на масата, в класа на Авенсис и Супърб, при все че искаш доускорения.

Лично мнение
ТТодоров, наскоро пърувахме с един приятел, който беше със Сюпърб 2.0 ТДИ 190. Просторът на тази кола ме впечатли! С какъв багажник е седанът... нямам думи! А какъв ряз има колицата - просто е предимство! Хибридът ще ми върши работа, ако карам много градско, но за извънграда - просто не е моята кола! При нас карането е 70:30% в полза на извънградското ;) А и там имаме 400 нМ торк.
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 588
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 55
Местоположение: Черноморие
Автомобил: RAV-4h

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от boyanmt » 06 фев 2019 22:04

Колега,Nitsodar,четейки всичките постове дотук,не разбрах какво търсиш:
-возия
-пъргавост
-комфорт
-багажно отделение
-разход
-външен вид.
Щом караш извън града повече,вземай дизелов,поне 2-2,5 литров агрегат с DSG кутия...и тогава изпреварването по баири ще ти е песен. :whistle: Хибрид-НЕ!

Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 255
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 78
Местоположение: Ямбол

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от nitsodar » 06 фев 2019 22:57

boyanmt написа:
06 фев 2019 22:04
Колега,Nitsodar,четейки всичките постове дотук,не разбрах какво търсиш:
-возия
-пъргавост
-комфорт
-багажно отделение
-разход
-външен вид.
Щом караш извън града повече,вземай дизелов,поне 2-2,5 литров агрегат с DSG кутия...и тогава изпреварването по баири ще ти е песен. :whistle: Хибрид-НЕ!
Колега, от последното ти изречение мисля,че си разбрал какво искам wink.gif
Никъде не споменавам возия или разход като приоритет. ... външен вид- също. (Е, Фиат Мултипла и с 3 литров двигател да е, пак ще е грозноват tooth.gif ) Основното е налична мощност, която да е "под ръка" при нужда. Прав си,че 2 литра дизел с DSG изглежда добра опция :thumbsup:
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

dracunculus
Мнения: 196
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 50
Местоположение: Deutschland

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от dracunculus » 06 фев 2019 23:03

Ми, да ти кажа от моя Авенсис до сега в никакъв случай не мога да се оплача от липса на мощност при доускорение (ръчна кутия). Разбира се си иска съответните обороти! Това разбира се е лично мнение! На твое място бих се замислил за Lexus IS 300h, ако търсиш динамика с нисък разход. Имах удоволствието да го тествам подробно и е сериозно животно, сравнено с нашите Авенсиси, особено в диапазона 100-210 кмч. А по отношение на комфорт и лукс не можеш да го сравняваш с която и да е Шкода, Хонда, Субару, Тойота. И все пак си е на съответната цена 😉
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 588
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 55
Местоположение: Черноморие
Автомобил: RAV-4h

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от boyanmt » 06 фев 2019 23:08

Има ли "h", отпада за извън градско! Там само дизелак!

dracunculus
Мнения: 196
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 50
Местоположение: Deutschland

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от dracunculus » 06 фев 2019 23:15

Твърдо НЕ отпада при мен, и това е може би следващата ми кола, карам само магистрала. На тази кола за над 700км магистрала с над 160кмч не докарах разход над 7,5 и върви брутално. Не виждам защо да се набивам с нова дизелова кола, с която утре не мога да вляза в Мюнхен или Щутгарт (чиста политика, според мен, като може и да се разпространи и извън Германия)
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

strahomen1
Мнения: 120
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 14
Местоположение: Габрово

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от strahomen1 » 07 фев 2019 11:04

nitsodar написа:
06 фев 2019 20:47
Камри хибрид я дават 163 lb торк, което е около 220 нМ. Подобни са спецификациите и за РАВ4 хибрид. За автомобил с над 200 к.с. сумарна мощност, за мен разбира се, това е много малко. Поразгледах как са нещата при Приус 4 - там говорим за торк около 142 нМ!
Колега,тези нютони не забелязваш ли,че са дадени само за бензиновия двигател.При двата модела от електромотора идват поне още толкова и като сумарно си идват в твоите заветни граници.При мен със Приус 3 мога да кажа,че не чувствам недостиг на въртящ момент.Съпоставимо е усещането със дизелова кола като еластичност,като имаме впредвид ефекта на кутията.За Камри Хибрид съм почти сигурен,че ще прескочи 400 NM,а комфорта и пространството мисля,че ще задоволят почти всички нужди в този ценови диапазон.
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011

Потребителски аватар
biro
Мнения: 857
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 103
Местоположение: Русе

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от biro » 07 фев 2019 13:20

И със моя хибрид никакви проблеми. В понеделник катерих Шипка, нютоните са си достатъчни.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 255
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 78
Местоположение: Ямбол

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от nitsodar » 07 фев 2019 13:44

strahomen1 написа:
07 фев 2019 11:04
Колега,тези нютони не забелязваш ли,че са дадени само за бензиновия двигател.При двата модела от електромотора идват поне още толкова и като сумарно си идват в твоите заветни граници.При мен със Приус 3 мога да кажа,че не чувствам недостиг на въртящ момент.Съпоставимо е усещането със дизелова кола като еластичност,като имаме впредвид ефекта на кутията.За Камри Хибрид съм почти сигурен,че ще прескочи 400 NM,а комфорта и пространството мисля,че ще задоволят почти всички нужди в този ценови диапазон.
Колега, донякъде си прав! :thumbsup: По спецификации на американската Тойота Камри хибрид дават сумарно 270 нМ, ако не греша :) Из американския форум на Приус има собственици питащи:"Защо след като Приусът има толкова голям торк сумарно, пак колата ми е слаба?" Предполагам това идва донякъде от субективно усещане, но и сигурно малко спекулативното изчисление на обща мощност, мое мнение.
Все пак си мисля,че може да е добра идея да се мине един тест драйв на новите хибриди - Камри и РАВ4....
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

strahomen1
Мнения: 120
Регистриран: 13 яну 2013 19:49
Репутация: 14
Местоположение: Габрово

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от strahomen1 » 07 фев 2019 14:42

На Приус 3 мощността си е 136 сумарно,което не е кой знае какво.Но и Хамериканците 136 коня,на фона на масовите V6 и V8 са си пренебрежимо малко в тяхните очи.Ако наистина за Камрито ще извадят само 270 NM,мисля,че можеха да се напънат с това големичко купе за още малко сила.
Carina 4AFE - 1994
Corolla 4EFE - 1998
Prius 2011

IvoKrastev
Мнения: 28
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от IvoKrastev » 07 фев 2019 15:26

nitsodar написа:
07 фев 2019 13:44
Все пак си мисля,че може да е добра идея да се мине един тест драйв на новите хибриди
Наистина отиди и пробвай. Максималния въртящ момент при електродвигателите е наличен още от 0 оборота в мин. Само съм се возил, но не останах с впечатление да е спъната колата. Ако аз сега купувам нова най-вероятно е, че ще взема хибрид. Другите коли станаха много капризни през последните години. Съвременните бензини и дизели допълнително се усложниха с тея екологични норми и са доста капризни в момента. Без да съм експерт по темата с хибридите ми се струва, че изобщо не е по-сложен от нормална кола.

Е, винаги има вариянт да си купиш една атмосферна бензинка, но ти такава си имаш. Само гледай да не изгубиш надеждноста в името на доускорението и разни други екстри, че не е готино колата да спира когато тя си реши. Ако пък и всноски по лизинг плащаш направо си боли.

ПС Вагаджийте имаха проблеми и с TSI моторите и със 7 степенното DSG. Сега се твърди, че всичко е оправено, но аз не бих рискувал с такава конфигурация.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 255
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 78
Местоположение: Ямбол

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от nitsodar » 07 фев 2019 18:30

IvoKrastev написа:
07 фев 2019 15:26
Ако аз сега купувам нова най-вероятно е, че ще взема хибрид. Другите коли станаха много капризни през последните години. ...... Без да съм експерт по темата с хибридите ми се струва, че изобщо не е по-сложен от нормална кола.
.......
Само гледай да не изгубиш надеждноста в името на доускорението и разни други екстри, че не е готино колата да спира когато тя си реши.
IvoKrastev , надеждността е водещa,няма спор! Проблемът с хибридите според мен е,че не е толкова голяма икономията им като цяло. А нали това им е основния плюс! За шофиране из града, в задръствания и по светофари е супер, но извънградско е по-зле от дизела....
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

ace
Мнения: 94
Регистриран: 10 фев 2009 21:36
Репутация: 5

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от ace » 07 фев 2019 19:14

nitsodar написа:
07 фев 2019 18:30
но извънградско е по-зле от дизела....
И това твърдение на базата на какво лежи? Защото точно в този момент аз съм в приуса и се возя та гледам бордовия компютър какво показва : 216 км минати само по магистрала Тракия на круиз контрол изпляскан на 150 км/ч. Разходът е 6,2.
И питам дизеляк 122 коня колко разход ще даде в същото положение? Питам и отг не искам, защото знам че дизел 90 кончета ми даваше същия разход.

Потребителски аватар
nitsodar
Мнения: 255
Регистриран: 04 апр 2016 19:20
Репутация: 78
Местоположение: Ямбол

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от nitsodar » 07 фев 2019 20:19

ace написа:
07 фев 2019 19:14
И питам дизеляк 122 коня колко разход ще даде в същото положение? Питам и отг не искам, защото знам че дизел 90 кончета ми даваше същия разход.
Колега, имаш перфектен разход за тази скорост :thumbsup: От опит мога да кажа,че на стария ми Авенсис комби 2.2 D4D 150 к.с. с подобно магистрално каране, не съм видял разход, по-голям от 6,4-6,5 л.
Ей така, на прима-виста, пуснах търсачката в youtube и виж какъв е разходът на произволен ТДИ двигател на Пасат 2012г:
2012 VW Passat 2.0 TDI fuel consumption
преди: Toyota Avensis Wagon 2.2 D4D 2007
сега: Toyota Avensis 1.8 CVT 2017

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1199
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 55
Местоположение: Пловдив

Смяна на Avensis 1.8 CVT с дизел ?

Мнение от max-2 » 07 фев 2019 22:38

Нереално е това клипче. На сускане с попътен вятър може би. 😁
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост