Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 05 Дек 2018 13:55

biro написа: 05 Дек 2018 13:44 Никога не ми е трябвала всичката тази мощност, не знам какво ги правите тия конски сили - ремаркета ли дърпате, товари ли возите или се правите на състезатели на неподходящите за целта места.
Често използвам пълната налична мощност... Практически - винаги при изпреварване, защото този процес за да е безопасен, трябва да бъде максимално кратък...
Независимо с какъв автомобил... Включително с автомобил с доста над 300к.с. :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2643
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Ами след Avensis?

Мнение от biro » 05 Дек 2018 14:16

И колко км/ч над ограничението развиваш с пълната мощност?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Ами след Avensis?

Мнение от slowtraveler » 05 Дек 2018 15:15

Няма връзка с ограничението - случва се да започна изпреварване и при 60км/ч при ограничение 90км/ч... Обикновено приоритета ми при изпреварване е бързото приключване на маневрата, а не следене на скоростта през процеса.
Да, случва се да завършвам изпреварване с превишение на скоростта, но след приключване на маневрата се връщам на изходното си темпо...
Обикновено по този начин се елиминират и 'спортистите', които се стараят да ти попречат... Защото при по-лежерно започване на изпреварване ми се е случвало някой идиот да направи опит да те блокира...
С Кашкая ми се е случвало след няколко километрово мъкнене заради трафика след един Пасат с 70-80км/ч (не по-висока скорост) да започна изпреварване, и да го завърша с над 190км/ч (имаше много добра видимост)...
И след приключване на изпреварването - идиота пак се върна на темпото си 70-80км/ч, защото при нормалното ми темпо около 100км/ч, към което се върнах почти веднага (отпуснат педал на газта) той изостана много бързо...
В интерес на истината - външният вид на автомобила подтиква или не към простотии от страна на околните... Кашкая (първият модел) като че ли привлича идиотите - пречещите да ги изпревариш са всеки втори... А тези, които ми пречеха с Маздата и с Джипа се броят на пръстите на едната ръка. Маздата бе с мощността на Кашкая.
Та затова - пълна мощност за изпреварването, пък после ще му мислим :)
При рязък старт създаваш максимално бързо разлика между скоростите на твоя и на изпреварвания автомобил, което съкращава в пъти дистанцията нужна за приключване на маневрата
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2643
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Ами след Avensis?

Мнение от biro » 05 Дек 2018 17:55

И какво излиза - да си купим супер мощен автомобил само за едното изпреварване? Значи ако не си в топ 3 най-мощни автомобили на пазара задължително: Изображение
Никога не съм имал недостиг на мощност при коли в диапазона 120-130к.с., винаги си изпреварвам при нужда. Случвало се е и да прекратя изпреварване чрез спирачки, десен мигач и прибиране зад изпреварваното ППС. Не е срамно.
Едно време карах 64к.с. с двигател SDI, тогава си беше зор при изпреварване в баир, но не ме е отказало да шофирам или пък да се оглеждам за по-мощен автомобил.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 05 Дек 2018 18:42

Отместваш въпроса - с тези 64к.с. не си ли използвал пълната мощност при изпреварване? (то ако става въпрос - аз започнах с 35к.с., и после рязко се качих на 45к.с. :) )...
Какво значи 'недостиг на мощност'? И какво значи 'винаги изпреварвам при нужда'?
С по-мощният автомобил без да си променяш критерия за безопасност можеш да изпревариш на много повече места отколкото с маломощен автомобил...
Прекратяване на изпреварване след започнало такова (не само намерение) ми се е случвало веднъж - заради объркана маркировка нощем - видях насрещните фарове в започващия завой между гумите на тира - бях с 55к.с. автомобил и изпреварването по принцип бе безкрайно tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от boyanmt » 05 Дек 2018 18:47

Съгласен съм със Слоу. Използвам мощност,доста по-голяма(но не пълна),за да изпреваря,с цел....описана по-горе. Когато имах автомобил на WAG концерна,поради голямата мощност на дизеловия агрегат,както и DSG кутията...се налагаше само да чукна педала на газта...и да излетя. Сега със CVT кутията,просто настъпвам малко повече.
Наскоро..едно зимане във Варна,ме натискаше с модела автомобил като на Биро..пуснах го успоредно до мен...и се оказа...че няма хал да ме изпревари...а иначе...святкаше(допускам че и псуваше)..та...125 коня,може да са,може и да не са достатъчни,зависи коъ е зад волана. Винаги приветствам разума пред адреналина!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 05 Дек 2018 18:56

biro написа: 05 Дек 2018 14:16 И колко км/ч над ограничението развиваш с пълната мощност?


БРАВО КОЛЕГА!

Кажи им го на тези джигити, които превърнаха българските пътища в една касапница, където млади животи си затриват. Младите хора са бъдещето на България! Всеки е бил луд и буен като млад, но не всеки заслужава да умре на пътя като куче!

Младите хора в България не се образоват достатъчно относно пътната безопастност. Хулят се редовно от по-дъртите чички, вместо да се поучават и светват с добро. Виждам го всеки ден из БГ форумите. Всеки събор и всяка сбирка в България трябва да бъде под надслов - "Състезавай се на пистата, а не за улицата!"


Това, което ти помага най-много при изпреварване не са конските сили, а въртящия момент!
Макс. конските сили обикновено, са във високите обороти (над 6000), докато върт. момент при един малолитражен 4-цил. двигател е около 4000-5000 оборота, а при един голям 4-цил. двигател или V6 е дори на още по-ниски обороти, което ти помага да се изстрелваш от ниски обороти. Т.е. колата ти е пъргава още в ниските обороти. А ако караш кола с турбо върт. момент започва на още по-ниски обороти и държи/дърпа чак до високите.

И с коне може да изпреварваш, просто трябва да превключиш 2 скорости по-надолу, за да влезеш във високите, НО не са важни само конете и върт. момент, а КОЛКО Е ТЕЖКА колата също така. Един 300-400 коня джип, който тежи над 2 тона въобще няма да е пъргав, колкото и коне, и върт. момент да има. При спортните коли се гледа на какво тегло на колата отговарят конете. Примерно 100 коня/600 кг кола ще е много по-бърза и пъргава от 300 коня/2 тона кола или СУВ.

Последно промяна от Japanese_fever на 05 Дек 2018 19:49, променено общо 4 пъти.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от boyanmt » 05 Дек 2018 19:07

Приятелю,JP Fever,добър вечер!
Не искам да влизам в дебат с теб или който и да е било друг колега,НО,
1.”Джигит” е присвоен синоним на индивид,НЕзачитащ права и норми...включая тези на пътя!
2.Образоването на джигитите БИ трабвало да стане по време на шофьорските курсове,но всичко се скипва.
3.Излежеш ли на пътя,в RUSH HOURS,трябва да си наясно с правилата,както и в “неписаните” правила,с цел избягване на задръствания.Светванията с добро са приемливи в извън градски условия(според мен).

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 05 Дек 2018 19:09


Колега, тъкмо си допълних горното мнение с техничека/инжЕнерна информация. Прочети го пак. smile.gif


3.Излежеш ли на пътя,в RUSH HOURS,трябва да си наясно с правилата,както и в “неписаните” правила,с цел избягване на задръствания.Светванията с добро са приемливи в извън градски условия(според мен).


Напълно съм съгласен с това. Почти винаги тежкия трафик се създава от неуки шофьори, нo не винаги и точно от тези, коитo спазват стриктно правилника. Аз също правя нарушения от време на време, да не кажа всеки ден. Но трафикът е като джунгла/бойно поле, през което трябва да преминеш възможно най-бързо с минимални поражения.

Само, че правете разлика м/у нарушаване на някакво идиотско правило, за да преминеш по-бързо от някъде (без да пречиш на никой) с нарушаване на правило, което застрашава живота на другите водачи - като например отнемане на предимство или изпреварване на рисков участък, т.е. без да имаш видимост!

Последно промяна от Japanese_fever на 05 Дек 2018 19:30, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от boyanmt » 05 Дек 2018 19:25

В много случаи,отнемаме предимство на колега,зяпащ в телефона си..а в същото време светнал зелен светофар. Проблема с ползването на мигачи във Варна е сериозен. Започвам да си мисля че производителите на MERCEDES,BMW,AUDI са забравили да инсталират лостче за мигачи..или кабелите не са свързани...пълен хаос...всеки си завива на където си иска,без да подава съответния сигнал. Като какви да квалифицираме подобни идиоти?

Аватар
biro
Мнения: 2643
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от biro » 05 Дек 2018 19:31

slowtraveler написа: 05 Дек 2018 18:42 Какво значи 'недостиг на мощност'? И какво значи 'винаги изпреварвам при нужда'?
Недостиг на мощност - да управляваш мпс Х коня, а да ти трябват повече.
'Винаги изпреварвям при нужда' - не е останало неизпреварено мпс когато съм имал нужда да го изпреваря. Изпреварвам когато има нужда, а не просто за спорта.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 05 Дек 2018 19:39


В много случаи,отнемаме предимство на колега,зяпащ в телефона си..а в същото време светнал зелен светофар. Проблема с ползването на мигачи във Варна е сериозен. Започвам да си мисля че производителите на MERCEDES,BMW,AUDI са забравили да инсталират лостче за мигачи..или кабелите не са свързани...пълен хаос...всеки си завива на където си иска,без да подава съответния сигнал. Като какви да квалифицираме подобни идиоти?


^ И в Америка е така!

Тук трафикът е много по-натоварен, независимо от по-широките пътища и всички други неща като маркировка, светофари и т.н.

Не мога да обясня на хора, които не живеят тук, че по улиците карат от 16-годишни тийнеджъри до 70-80-годишни бабички и дядовци (щот тук без кола не може да си напазаруваш за ядене)! Не мога да обясна на хората в България, че тук карат хора от Индия (където в много градове няма светофари), Пакистан (пак като в Индия), Китай (най-зле), Южна Корея (много-зле), Африка (ядва се), Мексико (горе-долу добре), Централна и Южна Америка и т.н., и т.н. Изпитът за книжка в САЩ е смехотворен с това, което сме учили в България. Като цяло европейските шофьори сме най-дисциплинирани и знаем какво правим, дори когато нарушаваме правилата.

Всички тези хора имат различна култура и навици на шофиране! И като прибавиш към това, че почти всички не подават мигач, зяпат си телефоните, ядат, пият и се червят в колата или гледат порно (то пак на телефона) и картинката на пътя става много интересна. И все си мисля, че в България с вашите тесни и мръсни пътища без маркировка ще е по-лесно да се кара, но релано не е - хората са ми споделяли. НЕ Е, защото поне тук се кара внимателно и много малко хора (почти никой) изпреварват на улици с двупосочно движение и една лента във всяка посока - на повечето такива пътища винаги има двойна непрекъсната линия по средата и колите се движат в индианска нишка без да се изпреварват. Ако отпред има някой дебил става интересно. Някой път нервите на тези отзад ен издържат, но много често се мъкнат след него смиерно като овце.

Последно промяна от Japanese_fever на 05 Дек 2018 22:12, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от boyanmt » 05 Дек 2018 20:10

Имам “стаж” във 5 американски щата....да,карат сравнително разумно,дават мигачи,псуват културно,съобразяват се с правилата(сравнявам с положението в БГ). Мисля си че бледоликите се съобразяват с правилата,защото глобата за неправомерно изпреварване(в частност) ,би ощетило месечния бюджет(лични разсъждения по наблюдения).

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 05 Дек 2018 20:48


Да, всичко е свързано с това колко дълбоко бъркаш в джоба на човек. Когато му бъркаш дълбоко - човекa стои мирен. Когато бута 20 лева на катаджията - човекът се чувства безсмъртен.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4900
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 150 пъти
Получена  благодарност: 140 пъти

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 05 Дек 2018 21:28

Горе виждам повърхностен поглед върху темата...
Тъй-като въпросът за превишението на скоростта при максимална мощност бе поставен към мен, приемам, че определението 'джигит' също е насочен към мен...
Но както споделих по-горе - едното съвсем не е свързано с другото - така действам и при изпреварване далеч под ограниченията...
А рядко изпреварвам автомобили, движещи се над ограниченията, просто защото темпото ми е около ограниченията +10км/ч... Ако някой се движи в ограниченията или +5км/ч просто не го изпреварвам, а темпомата се залепя зад него... Разбира се - ако в даден момент му спадне темпото - веднага го изпреварвам, защото вече ще ми намали темпото чувствително..

При нашенската инфраструктура се изисква доста по-често изпреварване отколкото в чужбина. Причините са няколко...
Основните според мен са:
1. лошо проектирани пътища (проектирани за най-малки разходи при строеж, а не за удобство при пътуване). Навярно разлика в стандартите.. Например е очебийно как при подобен релеф гърците правят по-дълги прави участъци, с компромис към денивелацията (по-стръмни спускания и изкачвания), докато нашите правят множество завои (с по-малко удобни места за изпреварване), но с по-ниска денивелация.. Да, може да е свързано и с това, че тук зимата е по-сериозна.
2. Релефа - колкото и да е - сме планинска страна
3. Лош автопарк, непозволяващ поддържането на нормална скорост (в рамките на ограниченията) от някои автомобили
4. Високи цени на горивата и вградена 'икономичност' у някои от шофьорите, предпочитащи да шофират със скорост доста под ограниченията, което в комбинация с малкото места за изпреварване води до нужда от повече изпреварвания...

'Безопасен участък за изпреварване' е нещо субективно, но при всички случаи зависи най-вече от разполагаемата мощност... Защото ако един участък е дълъг например 400м, той няма да е безопасен за изпреварване от автомобил 60к.с., на когото ще му трябват 600м за завършване на изпреварването, а ще бъде безопасен за автомобил 300к.с. (отдадени при изпреварването), който спокойно може да приключи изпреварването за 200м - в рамките на видимостта.

Относно мощност и въртящ момент - имаше отделна тема... Някои хора продължават да смятат, че щом въртящият момент на двигателя е по-висок, то задължително е по-пъргав :) Това също е прекалено повърхностен поглед... Защото не се отчитат другите фактори, влияещи на мощността...
И не е коректно да се твърди, че мощността нямало значение, щото бил важен въртящия момент... Ами те са пряко свързани... Ако един двигател отдава 80к.с. при 1500об/мин, а друг отдава 70к.с. при същите обороти, то въртящият момент на втория е по-нисък :) И обратното - ако при 1500об/мин единият двигател има 200Нм въртящ момент, а другият 190Нм, то първият двигател със сигурност е по-мощен... Проста аритметика :)
Та кое е по-вярното? Ами 200-500-1000Нм не означават нищо сами по себе си... Докато мощността е по-комплексният параметър, защото показва каква работа може да бъде свършена (като отчита и влиянието на оборотите)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта