Нов или употребяван автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 13:57

nowyaris написа: 05 Окт 2018 06:49 смених 5 литра синтетика Тотал и трите филтъра за 40 лева маслото,34 лева филтрите,20 лева свещите и 20 лева труда.Прегледаха спирачките-всичко чисто ново.114 лева.
Това в Австрия ли? 20 Е за 5 л. или за литър синтетика Тотал? 114 лв. - демек няма 60 Е? worthy.gif
nowyaris написа: 05 Окт 2018 06:49 Климатика го напълних за 120 лева с прегледа.Общо с 5 литра течност за чистачки съм дал до сега 550 лева.
Е, те тука вече и за Австрия, си е множко, ако съм те разбрал правилно...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
Georgepetrov137
Мнения: 242
Регистриран на: 20 Мар 2010 12:45
Местоположение: Бургас

Нов или употребяван автомобил

Мнение от Georgepetrov137 » 06 Окт 2018 14:26

Два пъти съм купувал нови коли.
Първата е корса 2004г. 1,3 cdti - нова от магазина за около 24хл, продадена на 6г и 166хл км за 7 хл. лева, около 30% от първоначалната цена. Загуба за 6г. - 17хл. лв или близо 2.800лв за година.
Втората е сегашната Аурис 2010 1.33 пак за около 24хл лв. Минал съм същите км, но за 8 години, като в момента струва 9-10хл. лв пазарна цена. Това значи най-много 1800лв загуба на година, близо 2/3 пъти по малко от корсата.
Да допълня, че и двете коли са били поддържани постоянно като нови. И се оказва, че е доста по-скъпо да си купиш опел, отколкото тойота, най-вече заради по-голямото обезценяване.
Сега идва друга сметка - купувам Лексъс, струващ като нов над 110хл лв, на 12 години, но гледан толкова добре, колкото и моите коли, и на 120хл. км - за 15000 лв. Обезценен толкова, защото е на повече години и всички щайги, които са на пазара са скъсани от каране или с проблеми, но те определят пазарната цена. Така съм купувал в миналото пак корса, на 12 години и 110000 реални км, която се караше в семейството още 13 години без никакви по-сериозни ремонти, и накрая я "подарихме" почти в състоянието, в което я бях купил, естествено с нормалната за опел ръждичка.
Изводите всеки може да си ги прави сам, но наистина панацея няма и всичко е на късмет и на финансов ресурс. Все едно като приказката за яйцето или кокошката.
Toyota Auris 2010 1.33 ->Lexus - RX II - 300 4WD (204 Hp)

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Нов или употребяван автомобил

Мнение от nowyaris » 06 Окт 2018 14:37

[/quote]
Това в Австрия ли? 20 Е за 5 л. или за литър синтетика Тотал? 114 лв. - демек няма 60 Е? worthy.gif


[/quote]
Е, те тука вече и за Австрия, си е множко, ако съм те разбрал правилно...
[/quote]
Не бе,Колега,всичко си е за България.Да не ме е чукал луд,че да правя това в Австрия.Тотала 5W40 в Пловдив при Владислав е 40 лева/5 литра.Филтрите-маслен на Манн,другите полски.Свещите Денсо,ама някакви сини кутийки от Индонезия по 4 лева/броя /не създават грижи/,Ангренажен ремък и ролката на Контитех,паразитната се оказа по-скъпа,на Ина.Едни 3 лева са някакви гарнитурки отзад на разпределителните валове.Труда за ангренажа - 100 лева.
Ако отидеш в началото на Май за климатик е толкова,фреона бил станал златен.Майсторите казаха,че съединителя е пътник.Още максимум 20 хиляди да изкара.Цената на оригинално цяло комплект Валео заедно с помпичката и жилото на съединителя била 380 лева.Труда 100 лева.Понеже са освобождавали тампоните на двигателя и скоростната кутия щели превантивно да сменят и двете предни биелетки - 15 лева/броя.Туй Рено било голяма евтиния,ама кой да ми каже.Носачите и шарнирите били нови.Всъщност всичко по предницата било ново,така съм я купил. Просто си е едно тъпо Рено Лагуна,нищо сложно или особено.
Значи какъв е извода - за едни никакви пари съм си купил перфектна кола,с изключително ниски разходи по поддръжка,с чудесно запазено купе,без никаква ръжда,кокпита в перфектно състояния,няма чекнато,няма ожулено,всичко си работи,японски компютър,бобини,кабели,датчици,изключителна возия,перфектни спирачки,абсолютно никакъв проблем на тестера,музиката вътре като на циганска сватба /Сони/ , 120 бензинови коня /официални,колегите в Русе за половин час я направиха 136,колкото е нормално за двигателя,промениха нещо в компютъра,те си знаят.Само дето сега под 8/100 трудно пада при поне 150 в час на аутобана :D /.И така......Как да дам вече 40 бона за нов автомобил,как ????? И то за Голфов клас ???? на тая съм и изкарал парите в Линц за 2 месеца.
ППП.Искам поне още веднъж да си купя нов,чисто нов Автомобил през живота-голям кеф е .Но колкото повече чета по Форумите,толкова по не ми е ясно какъв точно да бъде.Навсякъде повсеместно се очертава катастрофа с цените,качеството,а и с всичко друго...... :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 14:46

Georgepetrov137 написа: 06 Окт 2018 14:26 купувам Лексъс, струващ като нов над 110хл лв, на 12 години, но гледан толкова добре, колкото и моите коли, и на 120хл. км - за 15000 лв. Обезценен толкова, защото е на повече години и всички щайги, които са на пазара са скъсани от каране или с проблеми, но те определят пазарната цена.
Eто това е... :thumbsup: Ама как да го обясниш на хора, които не искат/или не могат да разберат или приемат друга гледна точка...?!
Има/м и други примери и то точно от/за Лексъс - на 6 г. - 80 000 км. оригинални и т.н. като писано яйце гледан - 15.000 Е... Колкото Дачия Дъстър на 2 г... Или НОВ Лексъс NX 300 h на 100 км. за 32.000 Е... (от дилър - с финансиране)... В кеш и за 30 бона ще стане... При положение, че нов Дачия Дъстър с новото моторченце и 4х4 е над 17.000 Е и т.н.
Последно промяна от ivied на 06 Окт 2018 14:50, променено общо 1 път.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

IliyanNikov
Мнения: 30
Регистриран на: 27 Яну 2017 11:08
Местоположение: Varna

Нов или употребяван автомобил

Мнение от IliyanNikov » 06 Окт 2018 14:49

Преди година и половина и аз я имах тази дилема. Да закупя запазен автомобил или да се хвърля отново на нов. В него момент бях със втория си автомобил закупен нов през 2008г. за платени кеш 37000лв. За тези 8 години и половина и 200к км пробег бях сменял единствено тампон на заден десен носач на 190к км и консумативи. През тези години изтърпях доста подигравки от приятели и познати как съм могъл да дам толкова пари за един Форд. Но през това време докато аз си използвах колата безгрижно, въпросните хора с разните запазени но премиум марки все висяха по сервизите със думите "кеф, цена няма" и "случва се, нали знаеш"- ами не, не знам. Та мисля затова надделя новия пред използвания автомобил. Преди това, лятото бях тествал Аурис хибрид и ми хареса въобще концепцията и се реших да действам. Дилъра на Тойота във Варна са пълни безхаберници и затова прибегнах до друг. Там получих и почти 15% отстъпка от цената. След като си получих Ауриса пуснах за продажба и Фокуса като почти два месеца никой не се обади по обявата. В крайна сметка първия, който дойде да го види, го и закупи за 8к. Дали съм загубил много от обезценяването на автомобила? Не ми пука :D Сегашния за година и половина е на 70к км. Взел съм го за да бъде използван и не му мисля много. Дори и в гаража не го прибирам, а си стои вън на пътя tooth.gif

В крайна сметка дали нов или употребяван, няма правилен отговор. Всеки си решава сам.
2017 Toyota Auris TS HSD

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 15:14

nowyaris написа: 06 Окт 2018 14:37 Не бе,Колега,всичко си е за България.Да не ме е чукал луд,че да правя това в Австрия.Тотала 5W40 в Пловдив при Владислав е 40 лева/5 литра.
Сорри, ама за мен това не е/ и не може да бъде Тотал (оригинален) синтетика, примерно 5-30W...
Не познавам въпросния човек и т.н. ама... да, ок, има специални промоции, отсъпки и т.н. но... 20 Е... boxed.gif да не спамим, темата е за друго, но си има и... реалности.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Нов или употребяван автомобил

Мнение от nowyaris » 06 Окт 2018 17:27

ivied написа: 06 Окт 2018 15:14
nowyaris написа: 06 Окт 2018 14:37 Не бе,Колега,всичко си е за България.Да не ме е чукал луд,че да правя това в Австрия.Тотала 5W40 в Пловдив при Владислав е 40 лева/5 литра.
Сорри, ама за мен това не е/ и не може да бъде Тотал (оригинален) синтетика, примерно 5-30W...
Не познавам въпросния човек и т.н. ама... да, ок, има специални промоции, отсъпки и т.н. но... 20 Е... boxed.gif да не спамим, темата е за друго, но си има и... реалности.
Сорри,ама това са реалностите - Кварц 9000 5W40.Наистина не познаваш човека.Много други обаче го познават.Билара ООД.И изобщо не спамим темата,а сме си баш по нея.Щото в минусите на чисто нов автомобил включваме и гаранционно поддържане-5 години,с масла по 30 лева литъра и филтри по 40 лева броя.И по 50 лева труд на час.Със ДДС-то.При Дилъра.Пък тея масла какви са и тези филтри чии са само един Господ ги знае.Последно се отвратих 2009 година,когато в Русе на гаранционен Ярис ми наливаха 5/40 масло на Приста по 36 лева литъра с ДДС.И Дилъра ме кандърдисваше,че 5/30 не било за Български Ярис.Така и не стъпих повече там.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 17:35

nowyaris написа: 06 Окт 2018 17:27 с масла по 30 лева литъра и филтри по 40 лева броя.И по 50 лева труд на час.Със ДДС-то.При Дилъра.
Ooooo, за някои страни, това са цени мечта... демек 15 Е литъра и 25 Е цена на час труд... Тук при дилърите е м/у 60 Е/80 Е/ над 100 Е при Мерцедес и БМВ е на час/труд...

Иначе, за това, много добре те разбирам:
nowyaris написа: 06 Окт 2018 17:27 Последно се отвратих 2009 година,когато в Русе на гаранционен Ярис ми наливаха 5/40 масло на Приста по 36 лева литъра с ДДС.И Дилъра ме кандърдисваше,че 5/30 не било за Български Ярис.Така и не стъпих повече там.
И аз навремето се отвратих от сервизи и всекЪкви подобни "мастЪри", докато на третия път вече - само с 1-2 познати (читави-коректни професионалисти) майстори, с които после станахме приятели, не, че ако ги нямаше за момента в сервиза, някой от чираците им, примерно не ми беше дозавил гайките на джантите на Джипа...

P.S. И има голяма разлика в цените на синтетиката между 5/10 - 40W и 5-30 и 0-30W... :thumbsup:
Последно промяна от ivied на 06 Окт 2018 18:02, променено общо 2 пъти.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
nitsodar
Мнения: 290
Регистриран на: 04 Апр 2016 19:20
Местоположение: Ямбол
Благодарил/а: 3 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от nitsodar » 06 Окт 2018 17:52

ivied написа: 06 Окт 2018 14:46 Eто това е... :thumbsup: Ама как да го обясниш на хора, които не искат/или не могат да разберат или приемат друга гледна точка...?!
Има/м и други примери и то точно от/за Лексъс - на 6 г. - 80 000 км. оригинални и т.н. като писано яйце гледан - 15.000 Е... Колкото Дачия Дъстър на 2 г... Или НОВ Лексъс NX 300 h на 100 км. за 32.000 Е... (от дилър - с финансиране)... В кеш и за 30 бона ще стане... При положение, че нов Дачия Дъстър с новото моторченце и 4х4 е над 17.000 Е и т.н.
Както и да погледнем, наистина употребяван на малко години и пробег автомобил си е по-евтин от чисто нов. Като се сметне само Каско-то първите 2-3 години и се добави към сумата,плащана за колата .....ето ти едни 5-6000лв. Колегата nowyaris ще си ги спести и ще ги похарчи по екскурзии със съпругата например :thumbsup:

@IliyanNikov е написал доста добре реалността. Проблемът при по-старите автомобили е неизвестността, която идва в надеждността. То е ясно,че всеки,закупил 6-7-10 годишна запазена кола, ще я обслужи, смени нещо по ходова част,някоя и друга болежка,която също се обажда. За мен най-голямата беда е в онези детайли,които няма как да предвидиш,че ще се развалят,а са главни и автомобилът ти ще те остави на пътя поради това, пази Боже!
Преди години ми изгоря комутаторът на МБ Ц класа. Тогава бях на 600 км. от дома в един затънтен балкански край на България. Никой от наличните местни "майстори" не можа да поправи колата, аз загубих 2 работни дни в уреждане на ремонта.Трябваше да се прибера с автобус и после -пак обратно, за да си взема колата от един оторизиран сървиз, до който ме бяха теглили преди това.(Аз работя за себе си,ама ако бях нает на работа,както 90% от хората, как щях да се оправя с работодателя и да му обясня защо няма да съм на работа- не зная) wacko.gif
Сещам се и за роднина,на който му изгоря някакъв датчик отговорен за налягането на маслото (или нещо подобно - не помня). Трябваше да го теглим до сервиз, но поне това се случи в града. Лошото е,че вси1ки онези датчици и компоненти от ел.веригата в даденото возило, си остават подводен камък и просто може човек да се моли да не изгърми нещо подобно, ако е далеч от дома.
Колегата Nikov го е написал по-горе: няма ясен отговор на въпроса "Нов или употребяван автомобил?". Аз пътувам често извън града и затова избирам по-скъпия, но по-сигурен вариант. Ако карам колата основно в града - дори да стане проблем - оставям я и си продължавам. Ще я оправя,когато имам време - днес или утре,нали angel.gif
Аз,откакто взех новата кола усещам колко спокоен съм и не мисля за това какво трябва да сменя - дали не се чува нещо да трака, дали на другото не е дошло времето и т.н. Гледам само да не пропусна датата за смяна на маслото tooth.gif Дали това спокойствие си струва - всеки сам трябва да прецени спрямо моментните нужди и желания w00t.gif

П.С. Подкрепям @nowyaris , че всичко написано си е точно по темата и мисля,че ще е много полезно четиво за всички, на които предстои подобен избор rolleyes.gif
Toyota Avensis 2.2 D4D 2007 -----> Toyota Avensis 1.8 CVT 2017------->
Skoda Superb III FL 2020 2.0 TSI 190 DSG

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 18:10

nitsodar написа: 06 Окт 2018 17:52 Ако карам колата основно в града
Значи за вас основно и конкретно :thumbsup: са направени хибридите...
Ще се родите - 200 к.с. добре де - 197 к.с. и харчи 6 на 100, за RAV 4 h говоря, а те са идентични с Lexus NX 300 h...
На Авенсиса и изобщо на тези модели, които са сглобени в Европа (Англия, Франция, Турция) проблемите им, доколкото ги има, за мен идват от това, че не са японска сглобка и 100% японски - в някои възли, детайли и т.н. освен, че на 99 % от всички европейци им липсва японската култура и преклонение пред качеството и гордоста да правиш нещо с отдаденост до перфекционизъм...

P.S. И при майсторите/ и приятелите-майстори това е най-ценното и дано да не им липсва на всички, както и уважението към човека, не само към портофейла...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
nitsodar
Мнения: 290
Регистриран на: 04 Апр 2016 19:20
Местоположение: Ямбол
Благодарил/а: 3 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от nitsodar » 06 Окт 2018 18:20

ivied написа: 06 Окт 2018 18:10
Значи за вас основно и конкретно :thumbsup: са направени хибридите...
Ще се родите - 200 к.с. добре де - 197 к.с. и харчи 6 на 100, за RAV 4 h говоря, а те са идентични с Lexus NX 300 h...
На Авенсиса и изобщо на тези модели, които са сглобени в Европа (Англия, Франция, Турция) проблемите им, доколкото ги има, за мен идват от това, че не са японска сглобка и 100% японски - в някои възли, детайли и т.н. освен, че на 99 % от всички европейци им липсва японската култура и преклонение пред качеството и гордоста да правиш нещо с отдаденост до перфекционизъм...
Колега, аз карам основно извън града. Въпреки това много съм се замислил как ли ще се държи новият RAV 4 hybrid. А и по принцип ми харесват иновативните технологии (макар хибридите при Тойота да не са иновация де ppp.gif ).Някъде из форума четох,че колега пише за 5л/100 км градско в София!?! Ако е така - резултатът е супер!
Toyota Avensis 2.2 D4D 2007 -----> Toyota Avensis 1.8 CVT 2017------->
Skoda Superb III FL 2020 2.0 TSI 190 DSG

Аватар
WoLF
Мнения: 2625
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 249 пъти
Получена  благодарност: 112 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от WoLF » 06 Окт 2018 18:22

Тежка е за 5, но не е далече истината :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

dimkaraganchev
Мнения: 601
Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
Местоположение: гр. Сопот
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 7 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от dimkaraganchev » 06 Окт 2018 18:23

nitsodar написа: 06 Окт 2018 17:52...Проблемът при по-старите автомобили е неизвестността, която идва в надеждността. То е ясно,че всеки,закупил 6-7-10 годишна запазена кола, ще я обслужи, смени нещо по ходова част,някоя и друга болежка,която също се обажда. За мен най-голямата беда е в онези детайли,които няма как да предвидиш,че ще се развалят,а са главни и автомобилът ти ще те остави на пътя поради това, пази Боже!
Преди години ми изгоря комутаторът на МБ Ц класа. Тогава бях на 600 км. от дома в един затънтен балкански край на България. Никой от наличните местни "майстори" не можа да поправи колата, аз загубих 2 работни дни в уреждане на ремонта.Трябваше да се прибера с автобус и после -пак обратно, за да си взема колата от един оторизиран сървиз, до който ме бяха теглили преди това...
Аз,откакто взех новата кола усещам колко спокоен съм и не мисля за това какво трябва да сменя...
Хм, това и при новите коли не е гаранция. Но има една малка разлика. Когато пътувам в чужбина и случайно ми се скапе колата, дето струва 5 бона, въобще няма да го мисля. Ще се прибера с "нова" кола. Ама тези, с новите коли, не искам да ги мисля... :)

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от ivied » 06 Окт 2018 18:27

nitsodar написа: 06 Окт 2018 18:20 Колега, аз карам основно извън града.
Оооо, пак става punk.gif - 5,7 до 6,7 ама със 150-180 по магистралите, повече не може - ограничен е софтуерно... средно около 6 смесен пробег вече 27 месеца и 70.000 км... :thumbsup: и никакви, ама никакви проблеми... и спокойно маслото го дават за смяна на 30.000 км. ама аз го сменям на 20.000 км...
dimkaraganchev написа: 06 Окт 2018 18:23 Ама тези, с новите коли, не искам да ги мисля...
Не ги мислете :thumbsup: Нова, нова, колко да е нова... едната е на две години и половина, другата няма година още... и двете са хибриди - RAV и CH-R... нямат/ме си много грижи... И с предишните две Тойоти - пак Рав и Ярис - също нямах/ме почти никакви... В Европа си имат осигурен сервиз и гаранция - включват истински... Един ремък и един път крушка - смейте се - ама и за това ходих в сервиз... :D Та няколко години, от 2012 все така... Да сменя Тойота ли, да, с Лексъс някой ден... :thumbsup:
Последно промяна от ivied на 06 Окт 2018 19:04, променено общо 2 пъти.
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Аватар
nitsodar
Мнения: 290
Регистриран на: 04 Апр 2016 19:20
Местоположение: Ямбол
Благодарил/а: 3 пъти

Нов или употребяван автомобил

Мнение от nitsodar » 06 Окт 2018 18:30

dimkaraganchev написа: 06 Окт 2018 18:23
Хм, това и при новите коли не е гаранция. Но има една малка разлика. Когато пътувам в чужбина и случайно ми се скапе колата, дето струва 5 бона, въобще няма да го мисля. Ще се прибера с "нова" кола. Ама тези, с новите коли, не искам да ги мисля... :)
rolleyes.gif Колега, мисля,че ако сме реалисти и ти ще направиш всичко възможно да си оправиш автомобила! Честно - не мисля, че ще си оставиш колата и ще си купиш нова, с която ще си дойдеш. Защото този вариант е свързан също с много разходи, обикаляне и ... да не забравяме,че в Европа не можеш просто така да си оставиш колата някъде... Дано никога не се случва на никого! Тук не смятаме огромното разочарование и дискомфорт, които идват от провалената екскурзия... unsure.gif
Тези с новите коли ще дочакат репатрак, който ще ги отведе до "бащината стряха", демек официалния представител, където ще чакат оправянето на каляската.

@ivied, много ме зарадва тази информация. Наистина сериозно се замислям за хибрид, но да видим какво ще покажат новите Рав и Камри cool.gif
Toyota Avensis 2.2 D4D 2007 -----> Toyota Avensis 1.8 CVT 2017------->
Skoda Superb III FL 2020 2.0 TSI 190 DSG

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 75 госта