Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Заключено
Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от urb » 05 Сеп 2021 10:22

Аз пък съм доволен от Спортиджа си. За две години и половина нула проблеми. Няма никакво скърцане на пластмаси. Никакво. Върви много добре с турбо бензиновия двигател. Няма недоразумения като CVT, а е с двоен съединител. Верига на двигателя. 4х4 , което е по-добро от на РАВ 4, доказало се е в много тестове. Определено Киа и Хюндай са новата Тойота. Единствения минус е че вдигнаха много цените и те напоследък.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от GringoBG » 05 Сеп 2021 12:52

Освен дизел, вече не трябва да се купува и бензин с директно впръскване, еле пък и с турбо. Проблемите се очакват от 60 000 км докъде Бог даде да се появят. Само Тойота има двигател с двете впръсквания, за да се реши проблемът, ама много чакане...
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от iovkito » 05 Сеп 2021 13:02

Дизел защо да не се купува? Заради евентуални ограничения или проблеми с двигателя?
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от urb » 05 Сеп 2021 13:16

Не разбрах за директното впръскване. Имам и дпф... аууу как я карам тази кола. И турбо. Хората са навъртяли вече над 200 -300 000 км. и нула проблеми. Не гледайте USA клипове. Там качеството на бензина е ужасно, а и ги карат само градско.
Иначе не съм против дизелите. Просто не са моя тип.Който се кефи на печките да взима.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от GringoBG » 05 Сеп 2021 13:56

Дизелите са ясни: помпи с ниско налягане, помпи с високо налягане на около 1900 бара, пиезо дюзи, малки турбини подложени на високо налягане и за капак променливи геометрии, за да "върви" (дизел бегачка няма tooth.gif ). После почват: ЕГР, водно на ЕГР-а, водно на масления охладител, катализатор, DPF, SCR. И нещата така са навързани, че една променлива в това уравнение да не работи като хората, директно дава негативен ефект на останалите елементи надолу по веригата.

Бензина с директно вприскане обича да прави нагар, щото няма какво да чисти всмукателните клапани, както е колекторното (индеректно) впръскане. Остатъчен продукт на директното е и задименост, която при старата технология не съществува, даже говориха за DPF и на бензоновите с директно да слагат. Както и да е, затова Тойота направиха Dynamic Force серията двигатели, явно не е само в САЩ този проблем. А фактът, че новите бензинки са малолитражки и обичат да пипат масълцето, защото се газят яко, или защото сегментите им са неадекватни (VAG, към теб гледам, второто поколение TSI около 2011-2013 година), всички трябва да го знаят.

Хубаво, но евтино - няма.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

gogogo79
Мнения: 26
Регистриран на: 19 Фев 2017 13:13
Местоположение: Варна

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от gogogo79 » 05 Сеп 2021 14:38

urb написа: 05 Сеп 2021 10:22 Аз пък съм доволен от Спортиджа си. За две години и половина нула проблеми. Няма никакво скърцане на пластмаси. Никакво. Върви много добре с турбо бензиновия двигател. Няма недоразумения като CVT, а е с двоен съединител. Верига на двигателя. 4х4 , което е по-добро от на РАВ 4, доказало се е в много тестове. Определено Киа и Хюндай са новата Тойота. Единствения минус е че вдигнаха много цените и те напоследък.
Няма съмнение ,че Киа са взаимствали много от Toyota , като концепция , но в същото време са и различни. За мен Киа/Хюндай са взели доста и от ВАГ групата. DSG то и директното впръскване Киа със сигурност не са го взаимствали от Toyota. Aз ако трябва да правя избор между нова Киа и Тойота , бих си взел Киа ако ще я карам само в рамките на гаранцията и съответно Тойота , ако ще я карам и след това. Не знам какъв тип точно е dsg то на Спортидж , но наскоро се интересувах как е при Niro и там се оказа ,че са сухи съединители. Не можем да знаем какво става при тая кутия след 150-200 к , но е сигурно поне ,че все някога ще има разход за смяна на двойния съединител.

gogogo79
Мнения: 26
Регистриран на: 19 Фев 2017 13:13
Местоположение: Варна

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от gogogo79 » 05 Сеп 2021 14:46

GringoBG написа: 05 Сеп 2021 13:56 даже говориха за DPF и на бензоновите с директно да слагат.
DPF филтъра при някои бензинови модели Евро 6 е вече факт. Предполагам,че хората не са почнали още да реват понеже колите има са на малко километри. При положение ,че бензиновите коли се карат преобладаващо градско , предстои да видим как ще им понесе тоя филтър. Те дефакто с тоя филтър и с данъчната политика в Западна Европа погребаха дизела , сега се оказва ,че ДВГ , като цяло отива в коша.

ТТодоров
Мнения: 194
Регистриран на: 09 Авг 2016 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 36 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от ТТодоров » 05 Сеп 2021 15:28

Вече почти всички бензини имат GPF. Май Мазда нямат, затова се наложи да си скопят двигателите и имат по-лоша динамика. Понеже за сефте и за последно имам дизел не знаех за регенерации и т.н. та се образовах с времето. При GPF е по-леко от дизела - няма принудителни впръсквания, но подозирам рано или късно и този филтър ще има краен брой запушване. Като при DPF където след всяка регенерация отлага "oil ash" и е ясно при ваг че изкарва 250-300 хил макс.

При VAG 2016 имаха 2.0 бензин с 8 дюзи - 4 бяха директно, 4 тип MPI и нямаха зор с нагари ОБАЧЕ решиха, че нямат келепир и сега са с 4 пак с директно и старите проблеми се завърнаха.

Как стоят нещата с 1.8 и 2.0 хибрид? Мисля, че нямат GPF..С директно впръскване ли са?

И другото ... защо не дават общо колко нютон метра имат двата двигателя. Къде ли не търсих, има разни стойности, но не са официални. Не съм намирал и графики, ако някой има стойности и графики да сподели.

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от GringoBG » 05 Сеп 2021 16:10

При бензина с директно има много технология пренесена от дизела. Примерно впръскването е при около 500 бара и по-малко цикли на такт, а димът е пъти по-малко от дизела. Сега клиента ще се ритне от кеф и ще каже: Уау това ще държи 500К км. Да ама не, CAD и симулациите идват на помощ, на производителя, който ще гледа къде що материал може да си спести, колкото да изкара гаранцията частта. Нали не мислите, че ще сложат филтър за частици с капацитет за дизел, но на бензин? Трябва да се запушва! Избирате марката, която оставя да има и за нея, и за клиента. VAG, PSA, не са в тази група, за мен.

1.8 не следва да има филтър, не е с директно. 2.0 може да алтернира между двата типа впръскване, и може японците да са минали метър пред регулаторите да не слагат филтър, някой с такъв да потвърди.

На 1.8 четох, че общо системата има около 210 NM въртящ момент (хибрид), а самият бензинов двигател някъде 130 нютон-метра, щото е с Аткинсън, не Ото.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от urb » 05 Сеп 2021 17:36

Имам DPF, но при бензина работи на двойно по-голяма температура и никога не се задръства, ако се кара и малко извънградско. Почетете малко за принципа на Dpf и защо не се задръства на бензин. А аз карам главно извънградско. Иначе DSG то е със сухи съединителя и ги дават да държат по 200 000 км. минимум. Ако не ги мъчиш изкарват по 400 000. Не струват милиони и определено разхода е по малък отколкото да правиш счупен вариатор. DSG не е добре да дърпаш ремаркета, особенно лодки и да ги наместваш. Също и да стоиш на наклон, без да използваш Auto hold. Ако си идиот естествено си е твой проблем. В КИА няма гаранционно счупено DSG,а съм чувал че даже подменят пакети -т.е. съединителя по гаранция, въпреки че клиента е бил виновен.Защото си държат на гаранцията.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от GringoBG » 05 Сеп 2021 18:14

Чакай. GPF се слага от 2, 3 години. Не се радвай. А и нас тук с хибридите не ни пука дали двигателя ще работи ОК извънградско, пука ни за градското. И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от centil » 05 Сеп 2021 18:44

GringoBG написа: 05 Сеп 2021 18:14 И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
Повече никога не ходи при този "майстор". Съвет от мен.
DSG с двоен съединител дърпа каравана всяка година - крайни точки от южна Италия и южна Испания до нос Нордкап от 4г и над 100 000км и все още няма проблеми. Отделно собственика на колата си пренесе с ремарке паветата за 50кв.м. вход и площадка към гаража му.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от GringoBG » 05 Сеп 2021 19:11

Не се "безпокой" за майстора. Като седнах в Джетата на тръгване и при смяна на ниските предавки тресеше като за последно. 2к лв назад, нови съединители, "оправиха" работата. Колата беше на 2 години тогава. Сестра му, собственичката, не се зарадва особено. Имаш повод да запалиш свещичка.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
urb
Мнения: 563
Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
Местоположение: Стара Загора
Получена  благодарност: 2 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от urb » 05 Сеп 2021 20:09

GringoBG написа: 05 Сеп 2021 18:14 Чакай. GPF се слага от 2, 3 години. Не се радвай. А и нас тук с хибридите не ни пука дали двигателя ще работи ОК извънградско, пука ни за градското. И един съвет, идва от майстор, теглиш ремарке или каравана само със старата генерация автоматици или ръчки. Новите ръчни с демфет или автоматици с двоен съединител не са за теглене, освен ако не си фен да метнеш 3000 лв през 2 или 3 години. Да не говорим, че самите кутии са пълни с пластмаса и са като направени от рециклирани капачки. С очите си съм виждал карантията на кутия набор 1998 и набор 2016, положението е плачевно, при новата.
Нищо не тегля, проблеми с DPF нямам. Това не е дизел. Карай си хибрида, по скъп с десетки хиляди, после смени батериите. Пак за няколко хиляди. Но над 5 хаххаха. И спестявай. DPF на бензин проблем не прави. Аз в града карам корола на газ и колело. И пеша мога. Ти му мисли с батериите.
И не карам Джета, т.е. немски боклук. Аз кога съм карал аудита..... Отказал съм се. Има защо. DSG е супер кутия, покарай виж и после сили хейт. Има си спецификация - толкова ремаркета без спирачки, със спирачки повече. Чете се и се спазва. Иначе да те светна - със вариаторчето не можеш да теглиш нищо.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Покупка на НОВ автомобил - Намаления /2018 - 2020/

Мнение от dracunculus » 05 Сеп 2021 20:58

"с ватиаторчето не можеш да теглиш нищо" - не баш. Прочети, отвори спецификациите на всевъзможни коли с вариатор. От "вариатор" до "вариатор" разликата е от земята до небето. Също като разликата CVT - планетарно CVT. Да, за обикновеното CVT (това с веригата) чувам наистина и лоши отзиви за държеливостта. Но дали планетарното CVT е по-трошливо от DSG - разгледай задълбочено форумите (международните), запознай се с начина на работа на тези трансмисии и ще си отговориш сам. Дали хибрид с eCVT не може да тегли- някои не могат, други могат. И то до 2 ТОНА със спирачки- Highlander, например. РАВ4 4х4 има също възможност за теглене. Моята кола също, Корола и в двата си хибридни варианта също. Avensis със CVT тегли до 500кг без и 1600кг със спирачки (ок, тук съм съгласен, че в последния пример със CVT с верига тегленето би могло да се отрази зле, теоритично, как е в практиката реално не знам) :thumbsup:
Последно промяна от dracunculus на 05 Сеп 2021 21:21, променено общо 2 пъти.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Заключено

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта