Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 13 Авг 2018 12:29

Парт номер не мога да дам, защото не съм гледал устройството.. Но това не пречи да съм напълно убеден, че има логика, непозволяваща това действие..
Както си посочил - информацията за 'включена предавка' може и да е косвена - на база скорост, обороти и т.н... Но не може да я няма. И при коректно действаща система няма как да действа така, както е посочил колегата...
Искаш да кажеш, че Мазда, Нисан, Опел и т.н. - всичките са го направили и действа коректно, 'усещайки' изключване на предавка, само Тойота не са? Силно ме съмнява - за мен е изключено някой да е направил такова действие - биха го разкостили веднага...
Но няма какво да спорим - колегите с тойоти да споделят дали са имали подобен проблем - това ще покаже дали е изключение или практика това решение :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от kostadinnm » 13 Авг 2018 17:14

То не е "усещане" за изключване, защото тогава натискаш съединителя и всеки темпомат се усеща. Въпросът е да се "възпре" автопилота по време на неутрална. Май в ония линк дето съм пуснал пишеше, че за друг модел на тойота е ок, ама дали беше автомат или друга ръчка, не си спомням.
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от мехаННика » 13 Авг 2018 18:14

Възможно е да възпре, но след някакво време след като сметне че скоростта не се изменя до зададената.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 13 Авг 2018 19:37

Мдааа, явно в случая (отново :) ) Сашо е прав :)
Гледам за Королата няма данни за положение на скоростен лост, а само сигнал 'некоректна скорост', когато не може да поддържа скоростта...
Странно решение - наистина на всичките останали автомобили с КК, които съм карал, си разбират дали си пипнал скоростния лост....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

мехаННика
Мнения: 1688
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 17 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от мехаННика » 14 Авг 2018 07:56

Аз, Пешо или баджанака, няма никакво значение. Логиката на управление на нещо се задава от конструкторския екип и е описана някъде, знаеш по добре от мен. Или си от конструкторския екип и знаеш, или не си и четеш.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2018 08:29

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от WoLF » 14 Авг 2018 09:48

Някой със същия автомобил изказа ли се вече? Само така можем да проверим дали е недомислица или частен случай. Маздата ако не можеше да поддържа скорост спираше автопилота след 2-3 секунди мъка (т.е. може и да има защита срещу погрешна предавка), но никога не съм го включвал на свободна, защото никога не съм я карал на свободна при условията, където се ползва автопилот. Като цяло рядко съм се движил на свободна, че ми гореше повече така cool.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
v_shopov
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Май 2013 16:31
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от v_shopov » 14 Авг 2018 11:24

Случвало ми се е при зададена скорост (но в момента изключен круиз контрол с Cancel) и движение по инерция да бутна по невнимание лостчето нагоре (RES) и колата започна да вгида обороти, все едно иска да ускори до настроената скорост.
Toyota Corolla 1.6 VVTI, 91 kW, 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2018 13:27

Ако е заводски круиз контрола (т.е. не е някоя версия, 'орязана' при монтажа от 'афтърмаркет' монтьора), това еднозначно потвърждава думите на Сашо - явно Тойота инжИнерите са икономисали мисъл при конструирането на конкретния КК guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
v_shopov
Мнения: 105
Регистриран на: 29 Май 2013 16:31
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от v_shopov » 14 Авг 2018 14:30

Слаган е допълнително. Лостчето е закупено от един от хората, които продават части във форума, а монтажа беше от мен... само се включва кабелчето на лостчето в свободното място на волана :D
Toyota Corolla 1.6 VVTI, 91 kW, 2008

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2018 14:40

Ясно... Т.е. все още не може да се твърди къде точно е 'грешката'...
Това, че има почти пълна функционалност не означава, че така е 'заводски'...
Разбира се - това не пречи на експлоатацията, но навярно не би било одобрено съгласно заводската спецификация... Затова и очаквах информация от колеги със 'заводски' КК - интересно ми е как е там...
Защото както споменах - силно се съмнявам, че производителят би пуснал така автомобила без контрол на това дали може да се активира КК при дадените условия... (да, може разликата да е само в един ред програмен код, който да дава тази допълнителна функционалност :thumbsup: )..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от gimara » 14 Авг 2018 18:34

babata написа: 12 Авг 2018 09:42 също по "инерция", бутнах лоста да огранича скоростта. След 3 - 4 секунди, колата взе да вдига обороти, сякаш се опитваше да поддържа скорост
Потвърждавам, Корола Версо 1,8 се държи по същия начин. Не е заводски КК.
slowtraveler написа: 14 Авг 2018 14:40 силно се съмнявам, че производителят би пуснал така автомобила без контрол на това дали може да се активира КК при дадените условия...
Аз пък се съмнявам да има различен софтуер при заводски КК, при положение, че всичко друго освен лостчето е налично.

Аватар
dnedkov
Мнения: 165
Регистриран на: 26 Ное 2011 17:45
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от dnedkov » 14 Авг 2018 19:56

Е как не се интересува на коя предавка си, като при мен работи само на четвърта и пета предавка? Или поне така ми показва теста, който съм правил.
Corolla Verso 1.8VVTi SOL 2006, Honda Jazz 1.4 CVT
www.polivni.com

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2018 20:00

Съмненията ми остават в софтуера, защото мехаННикът потвърди, че няма сензор за положение на скоростен лост при тази Тойота. И ако нещо би могло да предотврати включването на КК при изключена предавка, то това е единствено софтуера (следящ например скорост и обороти, които са в постоянно съотношение). Факт е, че на другите ми автомобили съм пробвал да изключа от предавка при подходящ наклон (при липса на натоварване на кутията), и КК МОМЕНТАЛНО се е изключвал. Дори без намек от покачване на обороти... Все едно си натиснал съединител - директно гасне индикацията и оборотите спадат до празен ход..

dnedkov, би трябвало да включи и на други предавки, стига скоростта да е над 30-40км/ч (нямам спомен колко е минимумът на Тойотата)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Темпомат на Т25 D4D - проблем или "този модел е така"?

Мнение от gimara » 14 Авг 2018 20:09

slowtraveler написа: 14 Авг 2018 20:00 (следящ например скорост и обороти, които са в постоянно съотношение).
Да ама за различните предавки е различно съотношението. Той софтуера може да знае оборотите и скоростта, ама не знае на коя предавка е включено. Пробвал съм и друго - в движение на пета с включен КК, изключвам от скорост без съединител и оборотите започват да се вдигат.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 55 госта