Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2021 11:14

nicktodorov написа: 11 Фев 2021 10:38 И аз това питам - хем по-малко екстри и дребни удобства, хем по-слаби показатели като задвижване, мощност, ускорение...
Леона не е ли по-малък от Королата? Ако искаш по-мощно - пак си има алтернативи на марката...
И отново - съвсем не съм против алтернативните марки - за всеки влак си има пътници... Фактите какви са? Ами явно повечето хора харесват такива комплектации както на Тойота - явно са налучкали по-точно 'пулса' на клиента щом са лидери по продажби.

В интерес на истината ме учудва, че няма например налягането на всяко колело в ТПМС - доколкото се сещам на РАВ-ката (да не говорим за по-луксозният бранд) си ги има тези неща...
Да, не ми хареса как работи (по-капризен, сравнявайки го с друга марка), но си го има... Навярно искат да си оставят неща за 'фейслифта'.
Лампите на тавана за управление на шибидаха... Ами на двойно по-скъпа от твоята кола май пак нямаше подсветка на някои от копчетата ...
И никога не ми е липсвало.. - все пак общата подсветка ми е била предостатъчна tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 11 Фев 2021 11:18

nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 Мощността на колата (не ме интересува батерия ли е, MG1 или MG2) за движение само на ток е пълна пародия.
Защо не си купи плъг-ин хибрид, за да имаш по-голяма мощност за придвижване само на ток?
Мнението ти, а и на Хурса звучи - купих си кон, ама искам или очаквам да лети. Ами грешна покупка, щом очакваш друго от технология, която не е предназначена за употребата по дизайн, не е виновен производителя, а купувача.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв.
Да, защото това е "нормален" хибрид, който за ускорения и движение на автомобила е предназначен да изпилзва ДВГ. Ако очакваш друго - плъг-ин хибрид или директно електричарка. Не знам какво е трудното за разбиране.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 - В момента е зима, сутрин колата така или иначе пали двг за да подгрее антифриза и в това време позарежда батерията. Съответно няма никакъв смисъл вечер да паркирам с повече от 3-4 черти и сутринта докато загрява да я препълва. Е да, ама Тойота не ти дава възможност да направиш много за това кога колко ток да има в батерията ти и колко умишлено да изразходиш...И ако се старая да я изхабя вечерта прибирайки се, отново опираме до неприложимото в реалния живот флегматично придвижване само и само да не запали мотора. По същия начин ако виждам че мие пълна/почти пълна, а знам че следва дълго спускане, естествено, че е по-добре да изхабя наличния ток за да има повече място после за спускането...
Грешно правиш. Глобално.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 Единственото реално приложение на движението само на ток е в тръгни-спри задръстване или докато маневрираш из паркинги.
Каквато е и идеята на хибрида. Глобално, дизайнерски и по продаване. Ако искаш движение на ток по дизайн - плъг-ин или електричарка.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 За моите разбирания най-добрия хибриден автомобил като концепция и приложение беше Шевролет Волт
Волт-а е един от първите масови плъг-ин хибриди. Не пропускай думата плъг-ин, защото зад нея стои коренно различна концепция. Няколко пъти ти го написах вече. И волта работи нещо средно между плъг-ин хибрид и електричарка с рейндж екстендър. Което е, пак да го напиша, тотално различно като концепция на "чист" хибриден автомобил.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:44 .ето това е невъзможно с хибридите на Тойота без да запали двг...
С хибридите, да, с плъг-ин хибридите, не. Просто концепциите на автомобилите са различни. За това да те питам и теб - кажи друга марка производител, който с "хибрид", не "плъг-ин" хибрид ще може да ускориш заедно с трафика само на батерия.
Между другото не си прав. Само на ток с "хибрид" от Тойота ще може да ускориш заедно с трафика в градска среда. Имай нормален (поне 6 черти) заряд на батерията, включи на ЕВ режим и виж колко повече ти позволява да ускориш на батерия. Горе-долу 20 кВ стигат за едно "нормално" ускорение заедно с трафика в почти всички случаи. Правиш го 2 пъти и приключваш с енергията в батерията. Обясних защо, надявам си ме разбрал, за да не повтарям различните думи, които изглеждат близки, но по концепция са коренно различни.
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 15:01 Никога не съм казвал, че гоня икономичност. Ако това ми беше критерия, нямаше да си купя нов автмобил, цената за който е неясно дали и кога ще компенсира по-ниския разход на гориво...
Икономичността на автомобила не е обвързан с неговата цена. Може да си купиш и за 100к автомобил, който да е икономичен и да се радваш на това.
За това на пазара има автомобили на относително една и съща цена, като единия може да е 300 коня, а другия 100, като за всеки един от тях си има съответната група купувачи, които имат различни приоритети.
Hursa написа: 10 Фев 2021 16:31 а не да го продадат за 45 55 хиляди без почти нищо да изменят по старата си хибридна система, т. е. без да влагат средства в нови разработки
Смятай Шкода колко са назад, щом с най-новите им разработки с 50% по-голяма батерия харчи с 50% повече гориво, 50% повече ел. енергия и минава същото разстояние на ток. tooth.gif
Hursa написа: 10 Фев 2021 16:31 Тогава ще е адекватна и рекламата на тойота за хибридната корола – че се движи половината разстояние в града на ток (вероятно се има предвид – около километър на ток, около километър двг движи автомобила и зарежда батерията).
Аз правя в града между 60 и 70% на ток. Ти прави сметка как става тази магия. ppp.gif
Hursa написа: 10 Фев 2021 16:56 При него - как се зарежда? (Не е и много по-масивна, макар вградена в СУВ.) Поради това и за останалото грешите (според мен).
А според мен ти грешиш.
Ограничението на мощност (максимална съвкупна такава) е наложена от използването на определен модел "скоростна" кутия, а не от батерията. Стига повтарял една и съща грешка. Даже сам се оборваш с тези думи, като показваш, че с относително една и съща батерия, различен модел автомобил може да използва (добавя) различна мощност от нея.
И при РАВ4, въпреки по-голямата мощност от батерията на хартия, която визираш и цитираш, системата се държи по същия начин като при Приус. Ама на хартия ти харесва повече нали? tooth.gif
Hursa написа: 10 Фев 2021 17:15 това пак не е батерия съответстваща на батерията на плъгин хибрид.
Да, защото е хибрид, а не плъг-ин.
Ако искаш плъг-ин, купуваш си плъг-ин. Ако искаш дизел, купуваш си дизел. Ако искаш самолет, най-вероятно няма да си купиш Приус вместо него, нали? Трудно ли е за разбиране?
Hursa написа: 10 Фев 2021 17:42 И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
Ами купи си плъг-ин. И още ще го повтарям, за да може да схванеш 2-те разлики някой ден.
Hursa написа: 10 Фев 2021 18:14 Не, сега предлага допълнителна ел мощност от около 20 кс.
Грешиш. Приус Прайм предлага ел. мощност от 68.3 кВ, реална, използваема когато е на ток. Системната мощност е по-ниска. Бъди по-конкретен и технически по-точен.
Hursa написа: 10 Фев 2021 18:14 А има така наречени "леки" ли, "меки" ли с 48 волтови батерии, които предлагат същата тази ел мощност, но не претендират да се "титулуват" като хибриди.
Хайде бе.
Примерно това как го четеш?
И какво лошо има в названието "пълен хибрид"? Не е ли такъв? Нали не е "плъг-ин"? Може да се движи с ДВГ, може и само на ток, може и микс. Значи може всичко. Значи е пълен хибрид, а не менте хибрид, като в примера, който ти дадох. tooth.gif
Я дай пример за "лек", "мек" хибрид, който да има по-голяма ел. мощност от хибрида на Тойота. Намери един такъв автомобил и съм готов с 15 годишен хибрид да направим едно състезание в "електрически" режим, щом има такива.
Hursa написа: 10 Фев 2021 19:18 Батерия, която да съответства на автомобил, който да се нарече хибрид.
Дай пример за автомобил, който е достойно да се нарече хибрид, а не плъг-ин хибрид, който да е с "адекватна" за теб батерия. Защото:
Hursa написа: 10 Фев 2021 19:23 По голямата мощност, това, че е плъгин хибрид,
Това не е вярно. Електрическата мощността на Приус Прайм съответва на тази от Шкода. Демек със шкодата нито ще получиш по-голяма ел. мощност по време на използване на автомобила в ел. режим, нито ще получиш и по-голям пробег. Защо ще взимаш Шкода? А, да, по-мощна е. Както казах ако това ти е приоритет, за разлика от багажника, си е твой приоритет. Ако аз искам по-мощен автомобил, ще взема БМВ, примерно, няма да е Шкода. Няма да обяснявам защо, ама е по-готин от Шкодата, за мен. tooth.gif
Hursa написа: 10 Фев 2021 19:23 по добрия разход
Както вече разбрахме, а и тестовете го доказаха, разхода излиза, че е по-голям, въпректи по-голямата батерия от на Приус Прайма. ppp.gif
nicktodorov написа: 11 Фев 2021 09:10 Ако правилно си спомням хронологията на мненията, обясняваха на Hursa да не сравнявал с Plug-in хибриди,
Грешно си спомняш. И понеже му знам мнението исторически във форума, а ти не си го разбрал, той обвинява Тойота, че не слагат технически по-голяма батерия. И както се вижда спора е технически, а не ценови.
Ако е само ценови е лесно - купуваш това, което ти искаш, вземайки предвид цената. Ако само така гледаме на нещата, Шкода е по-изгодния финансово автомобил. Ако гледаме технически на нещата, Примерно Приус Прайм е много по-технологично "подготвен" автомобил от Шкодата. Защото глобално техническо погледнато, имаш 50% по-ефективен автомобил, което са горе-долу поне 3-4 поколения. Демек Шкода през 2040-та може да достигне днешната Тойота от гледна точка на ефективност. Нищо, че Тойота използва вече 20 годишна система. tooth.gif tooth.gif tooth.gif
nicktodorov написа: 11 Фев 2021 10:38 И то какво остава - евентуалната здравина и надеждност.
Е, иначе за какво ще си купиш Тойота? Ако имаше славата на Фиат, Рено или БМВ, примерно, нямаше да карам Тойтота, защото нямаше да имам нерви да поправям хибрида всяка година. :D
Hursa написа: 11 Фев 2021 10:33 На базата на какво тогава е тази цена, която искат за королата?
Имидж, стандарт, утвърденост. Ако искаш и имаш нужда от маркетингови уроци, примерно как се навлиза на пазара, пазарни ниши, дял, дойни крави и всякакви такива неща, сподели.

И накрая, за да видите, че съм фен на Шкода, ако в този момент трябваше и имах възможност да си купя нов плъг-ин автомобил, то щеше да е Шкода Супърб. Само заради цената, не за друго. С ясното съзнание, че хибридната им система е много измислена и просто продават нещо, което от стандартен автомобил са му сложили някаква добавка, за да се мерят и те. Нищо революционно или нещо такова, като техническо решение. То и резултатите го показват де. Ама пък е евтина и голяма. Бих се възползвал от багажника с удоволствие. Но и с усещането, че трябва да я продам след 5-6години, защото механично е обречена към провал. Ама пък е евтина и голяма, какво да правиш. :whistle:
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2021 11:36

slowtraveler написа: 11 Фев 2021 11:14 Леона не е ли по-малък от Королата? Ако искаш по-мощно - пак си има алтернативи на марката...
И отново - съвсем не съм против алтернативните марки - за всеки влак си има пътници... Фактите какви са? Ами явно повечето хора харесват такива комплектации както на Тойота - явно са налучкали по-точно 'пулса' на клиента щом са лидери по продажби.
Не, леона си е класа на голфа. Само тази мантра да не споменаваме - "лидери по продажба". Да лидери са заради огромния щатски пазар, заради големия канадски, само вижте, модели от които 98% от продукцията се купува в щатите са на 2 място, пазара им явно е огромен. И предлагат тойота на цените на дачия, безпорно за тази цена си заслужават. А клиентите там са в пъти по състоятелни.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 11 Фев 2021 11:52

Офтопик
BOz, Поздравления за отделеното време и проявеното търпение :thumbsup:
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2021 12:00

Само да бе и вярно, поне на 20% изписаното от BOz smile.gif.
Но да се аргументира отговора трябва да се изпише поне тройно повече от изписаното в репликата му. Иначе ще са голословни твърдения, като неговите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 11 Фев 2021 12:04

Hursa написа: 11 Фев 2021 11:36 Само тази мантра да не споменаваме - "лидери по продажба". Да лидери са заради огромния щатски пазар, заради големия канадски, само вижте, модели от които 98% от продукцията се купува в щатите са на 2 място, пазара им явно е огромен. И предлагат тойота на цените на дачия, безпорно за тази цена си заслужават. А клиентите там са в пъти по състоятелни.
И това не е вярно. Реално европейския пазар е по-голям от американския. Ама пък не можем да се мерим с азиатския. Което отхвърля тезата, че причината за продажбите са щатите.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2021 12:11

И Канада, и Канада, там вижте колко са тойотите и цените им smile.gif И в Мексико са много, имат заводи там. Всъщност какви ли са цените на королата на азиатския пазар
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Dimitar38
Мнения: 64
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 11 Фев 2021 12:24

Колеги, как намирате толко време за писане :) , не мога да насмогна да прочета постовете. Даже вече забравих какво казал предишния :D . Не се сърдете това беше шега. Относно Шкода и Сеат, бягайте далече тези VAG- oве, че там разхода на масло от порядъка на 1- 1.5 л. На 10 000 км. е нещо нормално. Пише го в книжката за експлоатация :D . Така че, по добре да няма някоя лампичка или голям праз че не се заключват вратите (все едно някой ще тръгне да скача в движение), отколкото да проверям щеката на маслото, аджеба има ли и колко има, ще изкарам ли до морето или да доливам на Стара Загора. Не се заяждам с никой, просто мнение. Кой каквото му харесва, това да си кара. Пълно щастие няма...

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 11 Фев 2021 12:25

За 2020 Корола има 1.12 милиона продажби, от тях 237 хиляди са в САЩ.
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Аватар
BOz
Мнения: 4291
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 11 Фев 2021 12:50

Hursa написа: 11 Фев 2021 12:11 И Канада, и Канада, там вижте колко са тойотите и цените им
В щатския регион за продажбите са включени САЩ, Канада, Мексико и Пуерто Рико.
И са по-малко от общите продажби на континентална Европа.
А ако пък сегментираме пазара само на плъг-ин и електричарки, Америка има мнооого да гони Европа.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 11 Фев 2021 13:01

Hursa написа: 11 Фев 2021 11:36 Не, леона си е класа на голфа.
Да бе - за това спор няма.... Няма ли 30-40см разлика в дължината с Королата?
Била малка мощността на Королата... Мислиш ли, че не могат да сложат задвижването на РАВ, или на LS (да, там може и да не се събере под капака :) )... Ще има предостатъчно мощност, ама ще има ли кой да го купи?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 11 Фев 2021 15:23

slowtraveler написа: 11 Фев 2021 13:01 Няма ли 30-40см разлика в дължината с Королата?
При дължината има 2 мм при хечбека и 8 мм при комбито повече в полза на Королата.
На ширина Королата е по-тясна с 1 см.
На височина Королата е по-ниска с 2 см.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2021 15:30

► Виж съдържание
Последно промяна от Hursa на 11 Фев 2021 16:28, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 11 Фев 2021 16:02

Hursa написа: 11 Фев 2021 15:30 BOz написа: ↑чет фев 11, 2021 12:50 pm
И са по-малко от общите продажби на континентална Европа.
Като гледам - съвсем не е така.
Какво да гледаме в този линк?
В Европа са продадени 194 хиляди короли: https://newsroom.toyota.eu/toyota-motor ... -60-share/ , а Тойота за първи път има дял от 6% в Европа
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Фев 2021 16:05

Е нали нямаше да спорим - радиото е неоспоримо. smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 68 госта