Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 07:48

Обикновено се установява наличие на дефекта, а не причината - например 'нещо в обслужването' (то и как 'нещо в обслужването' може да доведе дефект?)...
Като е в гаранция разбира се се отстранява в оторизиран сервиз, без значение дали е сервизът, правил обслужването или не...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 30 Авг 2021 10:15

Колеги, не успявам да намеря информация при CVT трансмисията на корола хибрид как се превключва на позия "B". Разбрах при какви условия се използва тази позиция, но ме интересува:
- можеш ли в движение да бутнеш назад лоста от D на B и обратно;
- има ли ограничение в скоростта, при която това може да се направи, има ли значение дали вече си на наклон, тряба ли да натискаш някакъв педал при смяната към и от B;
- води ли използването на В според вас до натоварване на скоростната кутия (освен до повишен разход)?
Ако е писано някъде във форума, ще съм благодарен за лека насока по спомен или дори само запотвърждение, че е писано, аз ще ровя пак.
Благодаря и поздрав!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 10:17

astranom написа: 30 Авг 2021 10:15 (освен до повишен разход)
Щом си разбрал при какви условия се използва тази позиция, защо мислиш, че разходът ще е повишен?!!!
Няма проблеми с превключването D/B..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 10:27

Води до относително по-малка регенерация тъй като част от инерцията на автомобила се използва за задвижване на ДВГ. Трансмисията се натоварва повече (според мен) отколкото при спускане в D, но много по-малко, по сравнение с натоварването и при задвижване на автомобила, дори при много щадящо шофиране.
(Странно е, че при превключване от B на D, при мен - за кратко на двигателя се подава гориво, въпреки продължаващият спуск.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 10:44

Hursa написа: 30 Авг 2021 10:27 Води до относително по-малка регенерация тъй като част от инерцията на автомобила се използва за задвижване на ДВГ.
Не съм съгласен. Как ще води до по - малка регенерация. Ако обърнеш внимание на скалата на таблото, която показва дали зарежда батерията, дали като подаваш газ си в ЕВ/ЕКО или ПАЛЪР. При В, батерията се зарежда "по -агресивно". Сега друг е въпроса, че според релефа може да спреш по - бързо и да се наложи пък да подаваш газ, но все пак.
astranom написа: 30 Авг 2021 10:15
Може да си включваш по всяко време на Б. Почнеш да се спускаш дърпаш лоста от Д на Б и кога решиш обратно. Обърни внимание, че круз контрола не може да го включиш когато си на Б. Така в един сняг бях решил че ми е зацапан радара, до де видя че съм на Б.

slowtraveler написа: 30 Авг 2021 10:17 че разходът ще е повишен?!!!
Из книжката на корола:
Относно моторната спирачка
Когато е избран режим В на трансмисията,
отпускането на педала на газта ще задей-
ства моторната спирачка.
Когато автомобилът се движи с висока
скорост спрямо обикновените бензинови
автомобили, отрицателното ускорение
от моторната спирачка се усеща по-мал-
ко спрямо това на другите автомобили.
Автомобилът може да ускори, дори кога-
то е избран режим В на трансмисията.
Ако автомобилът се движи постоянно в ре-
жим В, разходът на гориво ще се увеличи.
Затова е препоръчително да използвате
режим D на задвижване.
Ако караш на Б без да се спускаш, вероятно ще се повиши защото ще работи двигателя и без да има нужда

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 11:06

Krachunov написа: 30 Авг 2021 10:44 Как ще води до по - малка регенерация.
Интензивността на регенерация дори да е по голяма все пак вместо енергията за забавянето предимно да се регенерира, част от нея задвижва и ДВГ. Така, че като цяло е по-малко, за едно и също забавяне.
Така, когато шофираме в В, при всяко отпускане на педала вместо автомобила само да регенерира, а ДВГ да се изключва - инерцията ще "върти" и ДВГ, изразходвайки за това част от кинетичната енергия на автомобила. Ще се забавя и по-интензивно.
Индикатора показва задържащото усилие.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4920
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 152 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 30 Авг 2021 11:29

Krachunov написа: 30 Авг 2021 10:44 Ако караш на В без да се спускаш, вероятно ще се повиши защото ще работи двигателя и без да има нужда
Безспорно...
Ама все пак предполагах коректна експлоатация...
Щом си разбрал при какви условия се използва тази позиция...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 12:26

Королата с двулитровия хибрид - има ли В режим?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1221
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 30 Авг 2021 12:49

Едно нещо би ме интересувало- някой да е чувал за прегряване на CVT-то при продължително спускане на моторна спирачка (било то в В-Режима или просто в ръчен режим с връщане на няколко предавки)?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 30 Авг 2021 12:58

dracunculus написа: 30 Авг 2021 12:49 л за прегряване на CVT-то пр
звучи ми невъзможно. При изкачване и по - голяма скорост двигателя пак държи високи обороти

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 30 Авг 2021 18:58

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 16:49

Като сме го ударили на хибридни теории, имам едно питане към батковците хибридлии :whistle: . Хибридите имат ел. водна помпа, защото двигателят се пуска и спира, когато компютъра си реши, и трябва да се охлажда, защото както знаем напечен двигател спрян без да се охлади не е оферта. Обаче, маслото още е на механична маслена помпа, зацепена някъде, сигурно към някой вал. Ок, водата ще си се върти да охлажда двигателя след спиране. Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Аватар
ufer
Мнения: 2599
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ufer » 31 Авг 2021 18:33

Като цяло и блокът, и главата имат достатъчно канали, които при гарантирано движение на охлаждащата течност ще охлаждат и "тесните" места на маслото, макар и по-бавно. Да не забравяме и въздушната струя под картера при движение . :thumbsup:

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 31 Авг 2021 19:13

GringoBG написа: 31 Авг 2021 16:49 Обаче има нагрети част, които са в допир само с маслото, което не се върти в случая и нищо не ги охлажда след като двигателят спре. Това не се ли явява предпоставка за амортизация или поне набиране на загоряло масло в определени температурно натоварени части на двигателя?
Кои имате в предвид?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 31 Авг 2021 20:04

Hursa написа: 31 Авг 2021 19:13 Кои имате в предвид?
Ами където има най-много зор: клапани, валове, бутала (сегменти), биели (лагерите).
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 136 госта