Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
mitaka_t
Мнения: 6
Регистриран на: 06 Окт 2010 21:22
Местоположение: София/Пазарджик

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от mitaka_t » 31 Май 2019 10:58

Преди два дни направих тест-драйв (ако може да се нарече такъв) и по-подробен оглед на Corolla Touring Sports с големия двигател - 2.0.
Ето и впечатленията ми в детайли, групирани в няколко отделни точки.

1. Тест-драйв.
Беше изключително кратък (поне в сравнение с други такива, които съм правил на други марки автомобили). Отиване и връщане от шоурума на цариградско до летището. Естествено нямаше как/къде да я тествам при скорост по-голяма от 80 км/ч. Съответно останах без никакво впечатление за еластичност и ускорение. Можеше единствено ускорението от 20-30-40 до 80 км/ч да изпробвам на два-три пъти и... честно казано очаквах повече, дори доста повече. Добре набира, но то в този диапазон (почти) всяка кола се представя добре. Исках да изпробвам как ще е ускорението в ситуация на изпреварване, примерно от 70-80 до към 120-130 км, но уви...
При този тестови маршрут нямаше как да добия и по-реална представа за возията и стабилността. Щеше ми се да я видя как се държи при някои и друг завой, по повече неравности, но пак - уви...
Скоростната кутия бих казал, че е ОК. Не бях карал CVT до сега. То за този кратък тест-драйв кой знае какви впечатления нямаше и как да придобия де, но да кажем че е ОК. Ослушвах се за "силния" едва ли не "фрапантен" шум, за който бях чел че се чува от този тип кутии при рязко ускорение. Нищо фрапантно аз не видях. Вярно чува се някакъв шум, който аз бих оприличил на (по-слабо)"изръмжаване" на бензинов двигател когато върнеш 1-2 предавки и го вкараш във високи обороти и дори може би ми допада. Е, не знам как ще е ако настъпя рязко при скорост над 80-100 км....

2. Екстериор/дизайн.
Както казах и по-нагоре в темата супер много ме кефи. Нямам забележки там.

3. Интериор (без да включвам багажника).
Откъм дизайн и материали също ми хареса. Не съм от най-претенциозните де, но на мен лично ми допадат.
Седалката ми беше много удобна. И все пак, още не мога да проумея защо не са електрически!? 2019-та година станахме, една от предишните ми коли, 97-ма година беше с ел. седалка. Поне шофьорската да я бяха направили електрическа. А то даже го няма и като допълнителна опция, ако искаш да си поръчаш.
На задните седалки ми се видя тясно. Има достатъчно място в краката до предната седалка, но на широчина ми се видя тясно. Ако трябва да се качат 3-ма възрастни ще си е приключение според мен. Изглежда ми като да не е добре "усвоено" пространството. Сегашната ми кола, която въпреки че се води към по-високия клас, е по-тясна на габарити и въпреки това ми се струва, че вътре отзад е по-широка.
Отзад тавана ми се видя нисък. Не съм много висок и принципно за мен не е проблем, но все пак ми се видя нисък. Не знам, може и да е заради стъкления покрив и щората под него, но...

4. Багажник.
Разочарован съм. Тези стотици литри, които му дават лично на мен ми се губят някъде. Не съм вадил рулетка да меря и да смятам, но ми изглежда малък. Вярно, че при този мотор се губи известно пространство заради по-голямата батерия, но дори и при 1.8, който разгледах в салона ми се видя малък (не включвам големия "леген" под кората). Не знам и тези 600 литра кой точно обем обхващат. Според консултанта от пода на багажника до щората е около 450-500 и от там нагоре до тавана - около 600, но не беше сигурен в това. Не беше сигурен и дали пространството под пода е включено в тези литри. Както и да е, според мен има видима разлика в багажното пространство спрямо други автомобили от този клас обявени със приблизително същия литраж багажник. Може и да не съм съвсем прав, но поне по спомени от това което съм гледал е така (няма как да ги паркирам една до друга и да сравнявам паралелно).

5. Няма Android Auto и/или Apple CarPlay.
Не само че няма, но според консултата - няма и да има. Каза, че май никой при тях не бил чувал и не знае нищо по въпроса. Евентуално можело да ги има при следващия модел, но за сегашния на 99.9% - няма да има. Ако пък след година-две или при фейслифт вземе че ги пуснат (макар и като допълнителна опция), не мисли че ще е възможно ъпдейт на текущата инфотейнмънт система, за да ги поддържа. Това беше мега разочароващо за мен. Въпреки, че принципно очаквах такъв отговор, все пак таях лъч надежда за по-обнадеждаваща информация (макар и непотвърдена официално).

7. Разход.
Тук изненада ми беше най-голяма. В негативен аспект. Според борд компютъра средният разход беше (!) 7.7 л./100км. Според консултанта това е разхода от началото на тест-драйва. Дори включи consumption history-то на централния дисплей, за по детайлна информация по минути, но нямаше как да му обърна внимание голямо докато карам, а след това забравих. Сори, ама по този маршрут по който карах и по начина по който карах (в ограниченията с плавни потегляния и ускорения (с 2-3 изключения)), ако средния разход е такъв...!? Все още си мисля, че по-скоро това е разхода, натрупан и от предишни шофирания преди мен и пак ми се струва, че е висок. По каталог дават ~4/100 смесен разход, колкото и да има разлика с действителността, все очаквах да е с литър-литир и половина отгоре, дори два да са. Ама то си е направо двойно. Или каталожните данни нямат нищо общо с действителността и са меко казани - нереални и невъзможни за постигане или тези преди мен дето са карали трябва да са и взели душицата на колата. Ако средния разход си е такъв по принцип... wtf, убеден съм, че при същите условия бих постигнал дори по-добър разход не само с дизелов, но и с бензинов автомобил.

8. Подръжка на батерията.
Тук не мога да изкажа позитивно или негативно мнение. Хич не съм запознат с нещата, дано не казвам някоя огромна глупост... Та, дават 10 год. гаранция на батерията, което ми изглежда много добре. Но зададох конкретни въпроси - какво покрива тази гаранция? Ако след няколко години батерията започне да "държи" по-кратко време и осезаемо по-бързо да се разрежда, подобно на батериите в GSM-те, - това покрива ли се от гаранцията или само total fail покрива? Отговора беше, че всяка година при обслужването на автомобила се прави замерване/диагностика на батерията и ако резултатите покажат проблем следва замяна на цялата батерия или на отделна клетка(и), ако е възможно. Нямам идея какво представлява това замерване/диагностика и дали би се хванал такъв проблем, който визирах с GSM-те (ако въобще е възможно да се случи това при автомобилите), затова оставам с "неутрално" мнение (просто реших да споделя информацията).

8. Оферти (цени, оборудване)
Много разочароващо според мен е че големият двигател (2.0) се предлага само и единствено в комплект с топ оборудването и ако искаш такъв мотор - скачаш на възможно най-високата цена. Аз примерно бих се лишил от някои екстри/опции, но да взема големия двигател на по-изгодна цена. Но не - ако искаш мощен двигател трябва да си платиш възможно най-скъпо. В Германия имаш право на избор на двигател при всяко едно оборудване. Да, но консултанта каза, че там пазара е съвсем друг, за нашия преценили (по точно им го наложили), че ще е това само, защото няма да има търсене. Може и наистина да е така...
Цената според мен е неоправдано висока (говоря специално за големия двигател). Не предлага достатъчно за тези пари. Казах вече за седалките, че нямат ел.управление (като изключим таковата на лумбалната опора), в допълнение за тях - няма подгряване на задните седалки, няма обдухване на предните. Липса на андроид ауто и/или епъл карплей - аз лично съм се зарекъл, че няма да си купя нов автомобил без тези опции. На всичкото отгоре и навигацията не е включена в топ оборудването, трябва да си я платиш допълнително за 2500+ пари. Камерата за обратно виждане при движение назад няма динамични(завиващи) линии. Това е за което се сещам в момента, най-вероятно има и още. Не казвам, че всичко от изброеното трябва да го има, някои от тези неща рядко се предлагат и от други марки за този клас коли, повечете са за по-горните класове, но поне някаква част може да бъдат налични при тази цена. Ама пък има HUD, което си е готино, но не мисля че това ще оправдае цената... Абе, по мое скромно мнение, ако беше с 15 хил. по-евтина или имаше по-голям избор за конфигуриране щеше да е далеч по приемливо.
Оферти - хубаво е че са започнали да увеличават отстъпките, които могат да направят. Малко след като пуснаха модела, питах за отстъпка от обявената цена и казаха: "Не, абсурд, сакън.... нов модел е и първата година ни е абсолютно забранено". След голям пазарлък, казаха че може единствено да поемат цената на боята и то ако си избера металик, за перла - не става. В момента, ми предложиха 7% отстъпка. Консултанта каза, че до преди месец е предлагал на корпоративни клиенти макс. 2% отстъпка, сега можело и до 7% да стигнат. Каза и че тези отстъпки ще стават по-големи с времето, по-лошо няма да стане. Но знам ли кога тази отстъпка ще достигне 15000, за да се замисля.


Заключение:
Бих казал, че за мен дизайна на колата (екстреиор и интериор) е No.1. супер много ми харесва. Това си е лично мое мнение и вкус, но аз лично не мисля че може да се сравнява със Киа, Шкода, Дачиа и т.н.
Разочарован съм от високата цена и липсата на повече опции за конфигурация на оборудването. Тоталната липса на някои опции/екстри, също ми е съществена. Определено за тези пари трябваше да предлага доста повече. В момента на подобна цена май можеш да вземеш кола от по-горния клас, с много прилично оборудване и двигател (не хибриден).
Don't drink and drive.... че мое се разлее...

Corolla_E12_hs
Мнения: 400
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Corolla_E12_hs » 31 Май 2019 16:06

Бързат с отстъпките, щото има поръчани 5 Короли в цялата държава :D Ама те и със сервиза и цените там се циганят, и общо взето Тойота в България все по-малко си заслужава. Отскочи до Гърция, Хърватия или Австрия и виж там цените и екстрите, повече си струва. В Испания първият ред от офертата за кола е "% отстъпка", тук, ако не питаш, може и да те минат отвсякъде...

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 31 Май 2019 19:22

На мен специално, засега повече ми харесва фейслифта на "старата" Корола...щото я и карам де.... tooth.gif :thumbsup: Също така повече ми харесва таблото вътре на моята, на новата прилича на Chr-a.
Прикачени файлове
DSC01157.JPG
DSC01157.JPG (1.27 MiB) Преглеждано 3501 пъти
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 01 Юни 2019 18:54

mitaka_t написа: 31 Май 2019 10:58 ако беше с 15 хил. по-евтина
Бих започнал да я харесвам още при 7 - 10 хиляди надолу, но за по-евтиния хечбек с този двигател. Но едва ли ще дочакаме такива отстъпки.
И стига, разбира се, при нормално градско шофиране да не показва 7,7 разход. Поне по описание двулитровия двигател изглежда доста ефективен - по-висока степен на разширение от 1.8 и това комбинирано впръскване. С 1.8 хибрида (стария) трябва доста да се постарае шофьора за да покаже такъв разход. Вярно - с по-мощен двигател ще е "по-лесно" да се даде висок разход, но пак трябва да се шофира доста динамично, предполагам. Освен ако няма някакъв проблем.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 01 Юни 2019 21:08

Такива отстъпки винаги е имало и ще има. При каталожна цена на моя Авенсис от приблизително 59 000 лв го взех за 51 000 и то без никакъв бой, ако си бях отворил устата, може би щеше и за по - малко да стане
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4201
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от zi_zi_top » 01 Юни 2019 21:19

А на мен най-много ми харесва Е180 преди фейслифта. Предницата е уникално яка! Изглежда в пъти по-мощна от реалността. Лично мен ме кефи повече от фейслифта и новия седан.
При високите версии на новата има опция за проектиране на важната информация на предното стъкло пред шофьора, което е много полезно. Мазда 3 от преди 5 години го има, ама при Королата сега се появи и то в топ версията.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
alexander79
Мнения: 225
Регистриран на: 02 Сеп 2017 18:15
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от alexander79 » 02 Юни 2019 22:04

Днес на изхода на Русе за Варна се разминах с новата Корола. Червена, хечбек. Накара ме да се загледам, след което установих, че е точно новата Корола :) Доста добре изглеждаше!
Във Варна съм виждал едно комби и един седан. Явно не са чак толкова непродаваеми!
Toyota Corolla 50th Anniversary 2017

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 05 Юни 2019 03:31

Пресни впечатления от новата Корола хетчбек 2.0л хибрид, дадоха ми я от сервиза за 1 ден: беше от ниските нива на оборудване, може би и затова интериорът беше, сравнен с моя Авенсис, кофти. Като цяло, ако я сравнявам с него, е доста по-малка кола, багажникът е някакъв виц. Имах възможност да я настъпя много здраво по магистралата- върви много добре, от 30 до точно 189кмч тегли доволно и почти констатно и на тази скорост ограничителят идва рязко. Честно казано от Авенсиса ми е по-пъргава, както от място, така и при доускорение във всеки един диапазон от скорост, но очаквах, като за компактна кола от 170 коня, може би малко повече :whistle:. Обезшумена е наистина много добре. Силно ме впечатли разходът..... разбира се с бясна газ постигнах и около 9,5 до 10 на 100 (точно колкото ми дава и Авенсисът в същия режим на шофиране) , явно може и да гълта, въпреки че е хибрид. НО направих и експеримент от магистрала със скорост 100-120 и леко градско и БК закова на 3,9, като реално можеше и още да слезе, ако градското беше повече. Нормално градско даде около 4,5 до 5. С две думи- приятна кола за хора, които им трябва такъв размер и концепция (хибрид), според мен си струва парите, но определено бих взел някое по- височко ниво на оборудване, все пак за да си оправдае наистина 30те хиляди Еврона spell.gif. С нетърпение очаквам да покарам и големия ѝ брат- Камри. Мисля, че ще ми хареса и че в неговото лице ще намеря подходящ наследник на Авенсиса ми един ден, стига да не е вярно, че НЕ може да му се монтира багажник отгоре dry.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

krastevki
Мнения: 1
Регистриран на: 05 Сеп 2019 20:24
Местоположение: Freising
Автомобил: Toyota Corolla 2,0 Hybrid

Нов автомобил :)

Мнение от krastevki » 05 Сеп 2019 20:38

Здравейте съфорумци и на всички горди вярвам собственици на Тойота :)
Живея и работя в Германия.
Днес си закупих чисто нов автомобил Тойота Корола Хибрид червено-черно автомат 180кс общо с двата мотора с ниво на оборудване Корола Клуб с допълнително Стейл и Техник Пакет, като подарък получих зимни стелки предни, задни и за багажника, както и зимни гуми с оригинални алуминиеви 16” джанти.
Закупих автомобила, защото ми грабна вниманието още след пробното шофиране, което беше цял ден.
Какво е мнението ви за този автомобил по принцип, макар да в факт покупката, дали е правилен изборът ми или въпрос на гледна точка.
Благодаря за мненията.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 05 Сеп 2019 20:59

Много е гаден. Върни го незабавно обратно. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 05 Сеп 2019 21:02

А коя корола купи? Седан, комби или хечебече?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 05 Сеп 2019 21:52

biro написа: 05 Сеп 2019 21:02 А коя корола купи? Седан, комби или хечебече?
Седанът отпада, колегата е писал, че колата е с 2л. мотор. Седанът го няма с 2 литра, за съжаление
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 05 Сеп 2019 22:01

BOz написа: 05 Сеп 2019 20:59 Много е гаден. Върни го незабавно обратно. tooth.gif
tooth.gif tooth.gif tooth.gif
Честито колега. Пусни някоя снимка вън/вътре. Първоначални впечатления?
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Аватар
peterhr
Мнения: 581
Регистриран на: 31 Яну 2007 12:24
Местоположение: София
Получена  благодарност: 2 пъти
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 05 Сеп 2019 22:29

Миналата събота сменях масло и огледах набързо новата Корола. Седана беше безумно скъп, над 46 000лв, а пишеше 122 коня, хибрид. Сигурно правят отстъпка от тази цена, но все пак ми се струва много.
Махнали са гредичката в багажника, която има моята. На новата няма гредичка и багажника е по-обемист на височина. Задните говорите ги няма, вероятно са във вратите.
Седалките на хеч версията са по-удобни, имат малко по-високи бордове и на мен са ми по-удобни. На седана-същите седалки като моите и без никакви бордове.
На шофьорската врата са поразместили бутоните и сега са по-изтеглени напред и вероятно са по-удобни така. При мен в бързината много често бъркам предни със задни.
Но са скъсили мястото за бутилка и предполагам трудно ще влезе и половин литър. За по-голяма - няма никакъв шанс.

Не помня как беше подлакътника на Королата, но на Рав4 беше "уникално" инженерно решение. Има два извода за зареждане на телефон (USB, 2.1A), няма fast charge. Но странното е, че уж има да се зарежда телефон и реално НЯМА къде да се сложи. Трябва на дъното на подлакътника, ама там мястото е малко и по-новите телефони с размер около 6,2" няма начин да влезнат заедно с кабела. Та уж има 5V за зареждане, ама телефона трябва да го държа в чашкодържателя или да си го стискам с ръка.

Обратно в Королата: В километража са сложили сравнително голям дисплей, не е целия километраж, но все пак обхваща поне 60-70% и вероятно ще е по-красиво като показания и цветове. Не го видях работещ.
Управлението на климатроника е доста глупаво разположено. В един ред много копчета и не са удобни и лесно намираеми. То и старият вариант (при мен) не е кой знае колко удобен, но новия според мен е доста по-шантав и труден за свикване.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 05 Сеп 2019 22:53

krastevki написа: 05 Сеп 2019 20:38 Закупих автомобила, защото ми грабна вниманието още след пробното шофиране, което беше цял ден.
Какво е мнението ви за този автомобил по принцип, макар да в факт покупката, дали е правилен изборът ми или въпрос на гледна точка.
Поздравления за новия автомобил! И безаварийно шофиране!
Едва ли мнението на хора, в най-добрия случай - шофирали модела само "пробно" ще е достатъчно обективно. А май, повечето писали в темата сме все такива. Така, че по-добре вие споделете - какво ви накара да закупите автомобила, какво най-вече ви хареса. Особено конкретната модификация - с двулитровия двигател.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта