Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 12 Апр 2019 00:15

Hursa написа: 11 Апр 2019 22:20 Ами мисля, че все по често ще четем такива новини:
"Volkswagen Group обяви, че подразделението й за леки автомобили - Volkswagen Passenger Cars, отчита повишение в търсенето на дизелови автомобили през изминалата година в Германия."
"В Германия, дизеловият дебат е изпълнен с емоции и често се отклонява от фактите."
Аз пък мисля, че ти си намираш източници,които ти харесват. Аз пък понеже съм опозиция :D или по-точно защото не харесвам да се изопачават фактите, ще ти предложа данни за продажбата на дизели в целия ЕС, които се купуват по-малко:

https://money.bg/auto/prodazhbite-na-di ... oniya.html
Hursa написа: 11 Апр 2019 22:20 "Намаляващите продажби на дизелови автомобили и нарастването на търсенето на бензинови през миналите години са довели до втора поредна годината, в която средните нива на емисии, отделяни от продадените коли, са нараснали."
Това се решава с продажба на повече хибриди и ел.коли, а при новите бензинови емисиите също са намалени. Въпросът тук е не само кой има технологиите да прави модерни коли като Тойота,Нисан-Рено,БМВ, Фолксваген-Ауди, но и кой продава колите на разумни цени, което прави единствено Тойота, за да бъдат повече купувани такива автомобили.
Hursa написа: 11 Апр 2019 22:20 Всъщност с широкото въвеждане на AdBlue и селективните катализатори - цената на системите за неутрализация на азотните окиси при дизеловите автомобили дори се понижи. В резултат се повиши и относителната надеждност на дизеловите автомобили, както и се понижи разхода им. Относително се снижи и изхвърлянето на твърди частици от дизеловите автомобили.
Как се повиши надеждността им и как се понижи разхода им,като се оскъпиха и усложниха като поддръжка?
Hursa написа: 11 Апр 2019 22:20 Обратно - въвеждането на двигатели с директно впръскване на бензин - повиши значително емисиите на твърди частици от бензиновите двигатели. А това налага въвеждането в такива двигатели на филтри за твърди частици за да покрият нормите по евро 6.
Еми както се въведоха такива филтри пори дизелите,защо да не се въведат и при бензиновите модели, нещо не схващам логиката?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 12 Апр 2019 00:28

Hursa написа: 11 Апр 2019 21:25 Но мисля, че от четвърто поколение - направиха крачка назад. Но поне 4 поколение приус се продаваше на цената на трето поколение, дори малко по евтино, може би поради унифицираната платформа. И въпреки това приус 3 виждахме много по често от приус 4. При корола виждаме същата хибридна система, като при приус 4, същата унифицирана платформа, но на значително по висока цена.
Как направиха крачка назад като свалиха разхода на гориво? Да, намалиха малко мощността, но това подобри ефективността. Аз може би трети път пиша, ако за теб 2000 лева по-скъпо е значително по-висока цена, добре. Толкова по-скъп е Корола хибрид новата спрямо предишния Аурис хибрид.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 12 Апр 2019 00:43

Hursa написа: 11 Апр 2019 21:25 Колкото до дизелите - те винаги са били интересни - с разгръщането на мощността си, с високото си КПД (и не само).
Да, наистина са интересни как разгръщат мощността си в оборотен диапазон от 1000 - 2000 оборота - започват да вървят след 2000 об./мин. до 3500 об./мин., това бих нарекъл нерафинирано, скучно, но не интересно. Дизелът е един ненужно тежък агрегат, с по-тежки части, които увеличават и без това вибрациите му, освен това е усложнен с редица скъпи катализатори и филтри. А заради чукането и тракането му са нужни допълнителни шумоизолационни материали. Това не е интересно, това е демодирано и подход обратен на логичния. Вместо да създадеш чист агрегат, ти произвеждаш мръсен агрегат, който оскъпяваш и усложняваш с редица системи за пречистване. А КПД на хибридите е по-високо от това на дизелите, КПД на електромобилите също.
Hursa написа: 11 Апр 2019 21:25 А хибрид съвсем не означава - хибрид само с бензинов двигател. (Надявам се фолксваген и пежо да го покажат отново.)
Напротив, хибрид означава само хибрид с бензинов двигател, защото дизеловият хибрид е необосновано още по-скъп от дизеловия автомобил. Това Тойота го казаха още при първо поколение Приус при такива въпроси защо не произвеждат дизелови хибриди - защото са скъпи и неконкурентоспособни на бензиновите хибриди, освен това са нерафинирани.

Пежо свалиха от производство дизеловия си хибрид, защото беше скъп и недостатъчно ефективен. Фолксваген никога не са продавали дизелов хибрид.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Апр 2019 12:31

Hursa написа: 11 Апр 2019 19:57 Но все пак не е скоростна кутия в общоприетия смисъл (според мен).
И аз така като теб, демек според мен нямаш и двигател, на който да му управляваш енергията чрез трансмисията. ДВГ-то е просто част от машината на хибрида, който предоставя вид енергия, която се управлява от системата.
Демек ти като потребител натискаш педала на газта, който не е вързан към ЕКУ-то на двигателя, демек не го управляваш него. Искаш да върви системата с някаква сила, пък тя от къде ще си взима тази енергия си е нейна работа. Значи според мен нямаш и двигател в общоприетия смисъл. tooth.gif
От друга страна погледнато дай на бай Иван в съседния сервиз-гараж да ти свали скоростната кутия на хибрида и ако успее да го направи, значи скоростната кутия е скоростна кутия, в най-крайно общоприетия смисъл. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Апр 2019 12:43

centil написа: 12 Апр 2019 00:00 Мисля, че се разбира за какво става дума.
Ами зависи. Аз помислих, че става дума за редуктора, че механичната част се прави в Полша. Но ако е цялата трансмисия - това включва и двата мотор-генератора, и силовата електроника (до колкото разбирам). А това означава, че на практика хибридната система се произвежда в Полша. (Аз бих предпочел да е във Великобритания, както по-рано хибридния аурис, но може и да е за добре.)
LEXUS написа: 12 Апр 2019 00:28 Как направиха крачка назад като свалиха разхода на гориво? Да, намалиха малко мощността, но това подобри ефективността. Аз може би трети път пиша, ако за теб 2000 лева по-скъпо е значително по-висока цена, добре. Толкова по-скъп е Корола хибрид новата спрямо предишния Аурис хибрид.
С колко са свалили разхода. Сравнете го с намаляването на разхода при съвременните бензинови двигатели. Така, че може да се каже - "минималното понижение на разхода при хибрида на тойота е благодарение на усъвършенстването в световен мащаб на бензиновите двигатели и въпреки регреса при хибридната им система."
За поскъпването. При най-ниското ниво поскъпването е с 2500. Но при сравнението сол - лукс (или там както се чете) - разликата е 6500 лв, това е с 15% по висока цена. За мен това е много, ако за някой е малко - то той едва ли би се интересувал от този клас по-евтини автомобили.
(При такова положение - защо да се спрем на хибрида на тойота, като ни се предлагат много по-евтини автомобили, по-динамични, в същия клас, с високотехнологичен дизелов двигател, които дори дават по-нисък разход smile.gif. Но да не обсъждаме в тази тема еволюцията на съвременния дизелов двигател. smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Апр 2019 13:18

Hursa написа: 12 Апр 2019 12:43 С колко са свалили разхода. Сравнете го с намаляването на разхода при съвременните бензинови двигатели.
Взимаме среден разход на П4 (3.3) и съответно П3 (3.9). Това прави намаляване с 15%.
Взимаме среден разход на П3 (3.9) и П2 (4.3). Това прави намаляване с 9%.
Значи цифрите показват, че средния разход на поколенията са по-добре на П4 като генерация в сравнение с П3. Значи П4 е по-добрата стъпка напред.
Но по-важното е реалността спрямо статистика на потребителите:
П2 = 5,18
П3 = 5,09 (намаляване с 1,7%)
П4 = 4,48 (намаляване с 12%)
Или искам да ти кажа, че едно е "според мен", а съвсем друго е реалността. И реално ако си карал П4 ще си усетил каква голяма стъпка е в сравнение с П3, който е доста по-малка в сравнение с П2.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 12 Апр 2019 13:20

Hursa написа: 12 Апр 2019 12:43 Аз помислих, че..
Обикновено не отговарям по форуми на потребители, които не могат/искат сами да си помогнат.
Тук няма място за мислене. Като нещо не ти е ясно - или проверяваш в интернет какво точно произвежда споменатия завод, или задаваш точен и ясен въпрос, на който може да се отговори еднозначно.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Апр 2019 14:20

Ами проверява се, ако въпроса те вълнува достъчно. Сорри. За това попитах и отговорихте.
BOz написа: 12 Апр 2019 13:18Взимаме
Но 3.3 дори производителя не си е позволил да напише. Написал е 3.6 за приус 4. Да го сравним с прогреса на съвременния бензинов двигател по отношение на намаляване на разхода.
Това, че 3то поколение не е голяма стъпка по сравнение с второ - говори за застой и затова "стъпката" с приус 4 изглежда голяма.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Апр 2019 15:08

Hursa написа: 12 Апр 2019 14:20 Да го сравним с прогреса на съвременния бензинов двигател по отношение на намаляване на разхода.
Логично е нещо, което въобще не е съвършено стъпката на намаляване на разхода да е по-голяма от нещо, което е мислено много повече и съответно "изстискано" максимално.
Но нека да вземем да кажем:
Авенсис 2006-та с 1.8 двигател = 7,2/100 и съответно следващия, който е с разход от 6,5/100. Според производителя това прави разлика от 10%. Което в сравнение с Приуса от 15% изглежда по-ниско като стъпка.

Иначе страница 40.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Апр 2019 15:19

Е аз погледнах от тук. И реших, че поне с приус производителя е бил по умерен в лъжите.
А тойота с другите си модели никога не се е нареждала сред тези с нисък разход. Може би трябва примера да е с друга марка.
(По принцип съм съгласен и репликата от където тръгнахте, бе адресирана към ентусиазма на LEXUS smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Апр 2019 15:34

Hursa написа: 12 Апр 2019 15:19 И реших, че поне с приус производителя е бил по умерен в лъжите.
Няма лъжи. Има усещане на колата и да знаеш как да тръгнеш (примерно) на база опит и тестове, без "мисля". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Апр 2019 15:44

Ами покажете разход 3.3 и тогава може, поне вие, да не пишете "мисля".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 12 Апр 2019 16:08

Hursa написа: 12 Апр 2019 15:44 Ами покажете разход 3.3 и тогава може, поне вие, да не пишете "мисля".
Някой ден мама като ми купи П4, ще. Просто имай търпение до тогава.
Поне до сега не съм успявал да не постигна всички обявени цифри от производителите на автомобилите, които съм карал (и винаги съм успявал и под тях да достигна). Не мисля, че ще срещна толкова голям подводен камък.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 12 Апр 2019 16:18

Е той (производителя) е написал в ценовата листа по реалистичната цифра. Все пак, мисля, че "силата" на хибрида не е толкова в минималния разход, който можем да покажем. А в относително ниския разход при нормална експлоатация от "средно статистическия" потребител. (Например, от такъв, който мисли, че ускорява оптимално smile.gif)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 13 Апр 2019 12:22

Hursa написа: 12 Апр 2019 12:43 За поскъпването. При най-ниското ниво поскъпването е с 2500. Но при сравнението сол - лукс (или там както се чете) - разликата е 6500 лв, това е с 15% по висока цена. За мен това е много, ако за някой е малко - то той едва ли би се интересувал от този клас по-евтини автомобили.
(При такова положение - защо да се спрем на хибрида на тойота, като ни се предлагат много по-евтини автомобили, по-динамични, в същия клас, с високотехнологичен дизелов двигател, които дори дават по-нисък разход . Но да не обсъждаме в тази тема еволюцията на съвременния дизелов двигател. )
:D Хаха продължавате с абсурдните твърдения според мен :D за дизела става въпрос :D , но за него след малко :D

Именно 2500 лева разлика в цената между предишния хибрид Аурис и сегашния Корола. Това не е голямо поскъпване, при положение,че е по-добре оборудван и по-икономичен. А който купува висок клас оборудване, изглежда е решил повече да се поглези, съответно там всеки производител печели повече, предлага по-високи надценки. Въпросът е ,че най-важният продукт- високотехнологичният икономичен и ефективен хибрид Тойота продължава да го предлага на най-конкурентна цена, противно на думите ви.

2.) Не разбрах какви по-евтини автомобили, които са високотехнологични, по-динамични и по-икономични?? Такива вие не посочихте. Разбра се,че това не е Голф GTD, който струва 51000лева с две врати, със сходни динамични характеристики на Корола хибрид и с по-високи разход на гориво!
Сеат предлагат по-евтин и по-динамичен автомобил, но не и по-икономичен,което е основно предимство на хибрида, нито по-балансиран и рафиниран.

Един дизел не може да бъде високотехнологичен в смисъла на високотехнологичността на хибрида, защото разликата във високите им технологии е много голяма и несравнима.
Както писах дизелът е морално остаряла технология, която единствено се подобрява като се оскъпява и като първоначална цена, и като последваща скъпа поддръжка.

Ако дизелът беше съвременен и високотехнологичен, нямаше да бъде забраняван в много европейски градове. Дизелът се води съвременен от 2000 година насам, а всички такива дизели поне до 2010 година производство са забранени за движение в много столици и европейски градове, Фолксваген бяха осъдени за измами именно с тези "съвременни и високотехнологични" дизели и самите Фолксваген свалиха приоритета си от дизела, а повечето производители направо се отказват от производството им.
Последно промяна от LEXUS на 13 Апр 2019 12:55, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 64 госта