Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 08 Апр 2019 22:28

Не зная кое разбиране е грешно и кое правилно, но при избора ми на даден продукт винаги извършвам сравнение между няколко марки и модели. В случая понеже имам/имах интерес и към Toyota Corolla 1.8 Hybrid Hatchback си направих сравнителна таблица (както винаги) и за да не сравнявам ябълки и круши, си намерих данните за разход по WLTP, докато чакам официален отговор от Toyota Deutschland.
След като най-големия автопроизводител си позволява да представя данни за up! GTI все още по NEFZ на официалната си страница - 1. Kraftstoffverbrauch, l/100 km: innerorts 6,0 / außerorts 4,1 / kombiniert 4,8; CO₂-Emission kombiniert, g/km: 110; Effizienzklasse: C
https://www.volkswagen.de/de/models/up-gti.html
и човек трябва да търси допълнително, за да намери
So macht der WLTP den Unterschied – Beispiel: up! GTI1:
WLTP: Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 

5,7–5,6 (kombiniert)

CO₂-Emissionen in g/km:
 129–127 (kombiniert)

NEFZ: Kraftstoffverbrauch in l/100 km: 

4,8 (kombiniert)
CO₂-Emissionen in g/km:
 110 (kombiniert)
то за мен няма проблем, че Тойота също го прави.
Honda и Mazda също предоставят данни в онлайн брошурите си все още съгласно NEFZ.

Кои са тогава "болшинството", които представят данни измерени по WLTP?
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 09 Апр 2019 00:58

Hursa написа: 08 Апр 2019 16:37 И аз от тях чета. И докато фолксваген дава резултатите (поне повечето) според новите тестове за измерване на разхода, при които - все пак се отчита по-висок разход за теста. Тойота, специално за новата корола, дава резултатите по старите тестове за измерване, не мисля, че това е коректно. Все пак модела е нов, за разлика от моделите в същия клас на фолксваген и шкода, дори и леон излезе доста преди королата. Би трябвало да дават резултатите, само, съобразно новите тестове, ако държат на коректността.
Но случая, спора бе за ускорението, а данните за ускорението на дизеловия 180 кс го намерих само за леон на сеат и за него дават ускорение 7.1 сек до сто.
Seat е най-спортната марка от масовите във Фолксваген групата. При Голф 7 ускорението 0-100км./ч. е 7,8 сек. за автоматика, Королата е 7,9 сек.

https://de.wikipedia.org/wiki/VW_Golf_VII#Dieselmotoren
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 11 Апр 2019 11:49

Попаднах на информация за производството и сглобяването на Hybrid-а:
- Corolla / Corolla TS сглобяване: Burnaston, UK
- Corolla Limousine сглобяване: Turkey
- скоростна кутия: Wałbrzych, Poland
- 1.8L бензинов двигател: Deeside, UK
- 2.0L бензинов двигател: Jelcz-Laskowice, Poland
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 17:59

Какво се разбира под скоростна кутия? Защото такава в общоприетия смисъл, при хибрида на тойота няма. Освен, ако при новите - хибридната система се различава принципно, а до колкото знам - не е така. (Всъщност някой търсил ли е - и да е намерил - по подробна информация за хибридната система на "двулитровата" корола. А за системата на 1.8 литровата - същата ли е като при приус 4.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 11 Апр 2019 18:57

Как да няма скоростна кутия при хибрида на тойота? Тази кутия каква е?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 19:57

Благодаря!
Но все пак не е скоростна кутия в общоприетия смисъл (според мен). Няма изменение на предавателното число (поне аз не видях такова), т. е. то е постоянно - както за ДВГ, така и за ел. двигателите (ел. машините). Ако това има предвид centil - то това е хибридната трансмисия (включва и двата мотор-генератора) - основен "агрегат" за хибрида (до колкото разбирам).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 11 Апр 2019 20:15

Разбира се, че има промяна на предавателното число. При 2000 оборота на ДВГ може да се движиш и с 20км/ч и със 100км/ч. Също така при движение с 50км/ч ДВГ може да се върти с 1100 оборота, а може и с 4000, но може и изобщо да не се върти.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 20:21

Това не означава, че се променя предавателното число, както не се променя в диференциала - на двете полуоси можем да имаме различни обороти (дори да се въртят в противоположна посока). Но въртящия момент зависи от въртящия момент предаван на изхода от трансмисията и е в постоянно отношение отнесен към вътящия момент предаван към колелата. И се дели на две към двете "полуоси".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 11 Апр 2019 20:39

Like a CVT, an HSD transmission continuously adjusts the effective gear ratio between the engine and the wheels to maintain the engine speed while the wheels increase their rotational speed during acceleration.
Цитат от Hybrid Synergy Drive https://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_Synergy_Drive

Ratio означава предавателно число.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 21:02

Да, но то е постоянно. В общия случай е различно, за трите силови машини включени към трансмисията. Но за всяка една е постоянно.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 11 Апр 2019 21:14

Офтопик
Hursa, не съм от най-активните във форума, но съм отдавна регистриран и немалко години съм бил 'пасивен' потребител. Ако не се лъжа, преди няколко години ти беше един от малкото във форума, каращ хибрид и беше много ентусиазиран на темата. Напоследък като че ли не е така, усещам някакво охлаждане и като че ли влечение към 'модерните дизели'.... Прав ли съм? Ако е така, каква е причината? Наистина не е пряко по темата, ама въпроса ми има връзка с това, че Тойота вече не предлага никакви дизели в новите си модели, а хибридите им станаха масови
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 21:25

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ivied
Мнения: 306
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ivied » 11 Апр 2019 22:05

... За дизели, ако говорите още - забравете вече за тях в Европата - на доизживяване са вече... и всякакви промоции и т.н. от сорта на производните на VaG-ините - са само за да се отърват от тях - а до 2-3 години и останалите ще ги спрат съвсем, ще видите...
P.S. Дори за тези по-новите с Евро 5 стандарта вече се въвеждат ограничения... Реално и Евро 6 да се готви - щото с тия катализатори, AdBlu и не знам си кво си... стават скъпи и стигат (ще подминат) ценово хибридите. Айде за електричките още е малко рано, но са вече със 7% дял от продажбите... Още няма технологии/голям капацитет вкл. и за самото производство на батериите/ изградена инфраструктура за бързо зареждане и т.н. но и това ще се промени/променя се...
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 75 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 11 Апр 2019 22:20

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 935
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 12 Апр 2019 00:00

Hursa написа: 11 Апр 2019 17:59 Какво се разбира под скоростна кутия? Защото такава в общоприетия смисъл, при хибрида на тойота няма. Освен, ако при новите - хибридната система се различава принципно, а до колкото знам - не е така. (Всъщност някой търсил ли е - и да е намерил - по подробна информация за хибридната система на "двулитровата" корола. А за системата на 1.8 литровата - същата ли е като при приус 4.
Хибридната трансмисия (hybrid transaxles, Hybridgetriebe) съм имал предвид. Понеже тези термини не съм ги срещал досега на български език, явно не използвам правилните такива. Мисля, че се разбира за какво става дума.

Доколкото зная хибридната система на Корола е еднаква с тази на RAV4 Hybrid. RAV4 e с 2,5л бензинов мотор с 8 дюзи. "Двулитровата" корола" е със взаимстван двигател (M20A-FXS) с намален обем. Той работи в Miller cycle mode. - https://toyota-club.net/files/faq/18-03 ... r4_eng.htm
1.8 литровия е аткинсоновия дигател. И двата са с еднаква хибридна система
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта