Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Мар 2021 15:58

При магистрално - на "круиз контрол" по скоро би трябвало да дава относително по-малък разход.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2021 17:02

Hursa написа: 04 Мар 2021 15:58мног
Не, не дава.
Защото когато застигаш някой, радара го прихваща и понеже си задал дадено разстояние от колата почва да намалява и то според обстановката доста агресивно. След което нормално пак ускоряваш. Вече някой спомена баир и спускане, някой път при спускане круза ползва двигателя като спирачка за да държи зададената скорост, след което като почне изкачване пък форсира. Човек, ръчно би пуснал колата по инерция или даже би подал газ да засили и да почне изкачването с тази засилка, което намалява разхода. Когато наближаваш ограничение би пуснал по инерция, така че сама да намали, вместо до последно да седи на газта (сама колата) и да спираш. Колата все пак не знае къде какво е около нея. Няма как да предвиди, баир и ти какво мислиш да правиш. Близо половин литър разлика дава при мен ако я оставя да кара на круз. Когато свикнах просто играя непрекъснато с круз и ръчно.

penywise
Мнения: 114
Регистриран на: 17 Фев 2010 14:44
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от penywise » 04 Мар 2021 17:17

Hybrid1stTime написа: 03 Мар 2021 17:18 Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата.
Toyota Yaris също е 5-местна, докато Audi A8L има място само за двама души отзад, несправедлив живот :(

Аватар
biro
Мнения: 2642
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 67 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 04 Мар 2021 18:31

Днес пътувах до Плевен и ми направи впечатление, че на круиз с 90км/ч по леко надолнище с батерия пълна на 80% загряла кола и отопление стрелката на енергийният монитор беше в долната 1/4 на еко зоната и ДВГ работеше. На всичко отгоре моментния разход беше 5.2л/100.
Спрях круиза за тест и веднага мина в ел режим при същите параметри на движение - скорост и наклон.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Mcl
Мнения: 659
Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
Местоположение: Кюстендил
Автомобил: Corolla ts
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Mcl » 04 Мар 2021 18:47

biro написа: 04 Мар 2021 18:31 Днес пътувах до Плевен и ми направи впечатление, че на круиз с 90км/ч по леко надолнище с батерия пълна на 80% загряла кола и отопление стрелката на енергийният монитор беше в долната 1/4 на еко зоната и ДВГ работеше. На всичко отгоре моментния разход беше 5.2л/100.
Спрях круиза за тест и веднага мина в ел режим при същите параметри на движение - скорост и наклон.
Да и на мен ми е правило това впечатление. Дори и на магистралата съм го тествал, и пак изключва двигателя и минава на ток.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020

Hursa
Мнения: 4918
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 04 Мар 2021 19:13

При стария аурис няма такива проблеми. А и стръмни изкачвания/спускания обикновено няма по магистралите (особено такива на които при зададена скорост 120-140 да се налага чак удържане на скоростта). Затова пък с круиз контрола се избягва неволното "плаване" на скоростта, което пести чувствително от разхода. (Избягва се и проблема с обратната връзка, който бе споделен по горе.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Airfan » 04 Мар 2021 22:41

Това с круиза и на моя Авенсис беше така, макар и моя да беше по-скоро темпомат (няма датчици за други коли). Аз си бях свикнал да си го спирам при нужда и да си го пускам, когато мога да продължа с него, както и си играех със скоростта спрямо трафика около мен. Не знам дали ми е вдигал разхода, защото не ме е интресувало. Дразнеше ме само това набиране като на пълна газ, за да достигне зададената скорост. Сега на Ауди-то пак ми е темпомат (без дистроник и т.н.), пак си играя да спирам и пускам при необходимост, но тук ускорението е доста по-плавно и няма такова набиране с обротите. Въпрос на алгоритъм е явно.
Изображение Изображение

astranom
Мнения: 137
Регистриран на: 08 Яну 2020 18:58
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla Sedan Hybrid
Получена  благодарност: 7 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от astranom » 04 Мар 2021 22:42

Колеги, мислили ли сте по въпроса дали е възможно и дали в официалното представителство биха приели да повдигнат окачването на Корола, примерно с 2 см, и дали това би довело до значителни последици за поведението и разхода? Целта е да се увеличи просветът.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 05 Мар 2021 00:19

Airfan написа: 04 Мар 2021 22:41 Това с круиза и на моя Авенсис беше така, макар и моя да беше по-скоро темпомат (няма датчици за други коли). Аз си бях свикнал да си го спирам при нужда и да си го пускам, когато мога да продължа с него, както и си играех със скоростта спрямо трафика около мен. Не знам дали ми е вдигал разхода, защото не ме е интресувало. Дразнеше ме само това набиране като на пълна газ, за да достигне зададената скорост. Сега на Ауди-то пак ми е темпомат (без дистроник и т.н.), пак си играя да спирам и пускам при необходимост, но тук ускорението е доста по-плавно и няма такова набиране с обротите. Въпрос на алгоритъм е явно.
Много красиво Ауди, поздравления за избора. Можеш ли да направиш сравнение между Аудито и Авенсиса като возия,стабилност, безшумност, работа на двигателите, ск.кутии,икономичност,удобство,седалки,фарове,осветеност,позиция на седене,лекота на волана,управление,ергономия.Мерси.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

dracunculus
Мнения: 1214
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 56 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 05 Мар 2021 07:36

По повод на набирането на високи обороти от АСС. На Лексуса го има същият момент, но само в нормален или спортен модус, просто набира с почти пълен кикдаун, особено в спорт. Ако карам в ЕКО нещата са много плавни и разходът на магистрала не се повишава, поне не доловимо, но пък ако искаш ти да дадеш газ....успех, педалът е много муден. Пробвайте го и при Королата
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4887
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 147 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 05 Мар 2021 08:36

Krachunov написа: 04 Мар 2021 17:02 Вече някой спомена баир и спускане, някой път при спускане круза ползва двигателя като спирачка за да държи зададената скорост,
Това при магистрала е по-скоро изключение, освен ако караш бавно - при висока скорост съпротивлението е такова, че дори при надолнище трябва да даваш газ за да поддържаш скорост...
Дали като изключиш круиз-контрола ще премине на ток - ами логично е да преминеш - отпуснал си газта в момента на превключване, докато КК до момента е подавал макар и малко газ...
Да, радарния КК е малко неприятен по наши магистрали и затова специално по магистрали си карам с обикновения КК...
Но това си е специфика за начина на управление независимо от модела и марката... И да - някои електроники са по-мислени от други...
На Джипката ускорението зависеше от 'агресията' в карането до момента... Ако си маневрирал рязко - ще ускори рязко... Ако си маневрирал лежерно - ще ускори лежерно...
На Кашкая и Маздата си бе 'стандартно' без промяна от стила - умерено средно ускорение..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 05 Мар 2021 09:53

astranom написа: 04 Мар 2021 22:42 Колеги, мислили ли сте по въпроса дали е възможно и дали в официалното представителство биха приели да повдигнат окачването на Корола, примерно с 2 см, и дали това би довело до значителни последици за поведението и разхода? Целта е да се увеличи просветът.
Бяха ми предложили да сложа полиуретанови подплънки в случай, когато слизам от бордюр да не друсва примерно. Не знам колко би вдигнало колата

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 05 Мар 2021 13:17

Krachunov написа: 04 Мар 2021 14:12 Идеята ми беше за това, че не засичаш разхода от табелата начало на магистрала до табела край на магистрала. А по - скоро Тръгваш си от точка дадена точка в Град Х - минаваш УУУ километри по магистрала и после имаш още някакви малко километри до дадена точка в Град Б. Тези километри преди и след магистралата, ми е идеята че не оказват съществено значение.
Моята идея беше да проверя разхода само на магистрала, за да знам какво да очаквам. Другия път ще пробвам без круз да видим каква е разликата.
Изображение

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 05 Мар 2021 20:03

Днес успях да нацеля кода и да сваля малко инфо с Техстрийма. Интересни данни извади, но ми свърши батерията. На втори тур ще рафинирам извадката.
Прикачени файлове
Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (350.35 KiB) Преглеждано 1284 пъти
Charging.jpg
Charging.jpg (351.67 KiB) Преглеждано 1284 пъти
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Airfan » 05 Мар 2021 23:43

LEXUS написа: 05 Мар 2021 00:19 Много красиво Ауди, поздравления за избора. Можеш ли да направиш сравнение между Аудито и Авенсиса като возия,стабилност, безшумност, работа на двигателите, ск.кутии,икономичност,удобство,седалки,фарове,осветеност,позиция на седене,лекота на волана,управление,ергономия.Мерси.
Благодаря!
Моето Ауди е със спортен пакет и е с 2 см по-ниско окачване. Вози по-твърдо от стандартния Авенсис, но по-плътно някак си. Имах известни притеснения дали няма да ми е твърдо, но ок. Много по-стабилна е от Авенсиса, най-малкото заради спортното окачване, та не е много коректно да ги сравнявам. С шума е същото - Аудито е с шумоизолиращи стъкла и е много, ама много по-тиха от Авенсиса. Просто няма база за сравнение. Като изключим, че сега съм със 100 коня по-мощен автомобил и с турбо, то инак двигателите са ОК - тихи и приятни на звук. Авенсиса харчеше около 0.5 до към 1 л по-малко. Мога да кажа, че CVT-то е по-адекватна кутия. По-бързо се усеща при смяна на режимите - отпускане на газта и последващо подаване. S-tronic-а понякога малко се бави, но захапе ли или от старт е брутален. Има лаунч контрол заводски, което дава брутален старт. Седалките на Ауди са ми по-удобни, но не е значителна разликата. Аз съм със спортния вариант, който има регулация за коленете. Фаровете са малко по-добри от на Авенсиса, но не е съществено различно. Сега са Лед, а на Авенсиса бяха ксенон. Волана е по-лек, но може да се настрои да е твърд. Информационното обслужване в Ауди ми е в пъти по-добро от моя Авенсис, но все пак има разлика едно поколение и не знам в последния как е било реално.
Като цяло мога да кажа, че CVT кутията е по-приятна за моя вкус, що се касае за комфорт. По всички останали критерии, за съжаление Авенсис-а има още хляб да яде. Ако има нещо конкретно - питайте. Малко е офтопик, но все пак...
Изображение Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], FearSoft, Google [Bot] и 25 госта