Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Юли 2021 14:04

ЕКО, СПОРТ.. тея неща не ти дават или махат "коне" под капака. Колата си е ХХХ коне без значение режима в който я караш. Разликата идва от това колко и как ти отговаря педала на газта при натискане. Някой (дали не беше и дилъра) обясняваше, че при спорт волана ставал по твърд... това не мога да го проверя понеже така или иначе рядко карам в нещо различно от НОРМАЛ. Спорт го използвам основно, когато при тежък трафик тряба рязко да се включа в потока, понеже иначе при натискане на педала на газта имам около 0.5-1 секунда лаг докато колата се юрне. Със СПОРТ веднага тръгва.. ЕКО съм карал за малко и то по грешка. Оставяйки си телефона съм бутнал копчето или пък малката си е играла с копчелъка, преди да потеглим.
dracunculus написа: 01 Юли 2021 12:34 При еко-то ел. моторът не подпомага в такава голяма степен ДВГ (според писанията из нета), което води до по-малък градски разход,
Тоовааа не съм сигурен че го разбирам правилно.
КАК електромотора ще подпомага ПО - МАЛКО ДВГ и в същото време същия ще харчи по - малко??
Конете са си там ХХ или ХХХ от ДВГ и ХХ/ХХХ от Електромотора. Сумарно ти правят колата УУУ коня. Пак пиша без значение в какъв режим си разполагаш с толкова коне колкото си я взел. Пускането и спирането на който и да е режим нито ти дава нито ти взима коне. Променя се времето и реакцията на приборите които ползваш (педали/волан)

За камрито знам че има нещо което оптимизира глайдването при режим ЕКО, нещо все едно на неутрална. Но за колролата май няма такова.

Finally, a new Auto Glide Control (AGC) function allows the new Camry Hybrid to decelerate more slowly than during normal driving, such as when it is coasting with the accelerator pedal released approaching a stop light. Thus, AGC contributes to improved fuel economy by reducing the need for re-acceleration.

https://newsroom.toyota.eu/2019-the-new-toyota-camry/

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 01 Юли 2021 14:18

Krachunov, чисто теоретично разсъждавам, без претенции да съм прав.
Защо пък да не може да "махне коне". При хибрида конете са сумарно от тези на ДВГ + тези на ел мотора и то там, където се пресичат, а не А + Б.
Та колко му е за различните режими ел мотора да се променя колко коня да отдава? Може да е по колко ток му идва от батерията, може да е от обороти или там нещо друго. А от там и сумарната мощност ти е спаднала.

ПС. от друга страна като се замисля, колко му е да се направи и за ДВГ дори - променят малко горивни таблици, количество бензин, или дори елементарна корекция примерно "офсет на педала за газта от ХХ% при режим ЕКО" - ти натискаш наполовина, ама то реално го отчита като 1/4 нататък по веригата. Кикадауна си е кикадаун и там предполагам няма лимитации, ама то колко често в реалния живот го ползваме?
А и не е като да не е имало в историята на асвтомобилостроенете еднакви двигатели да са с различна мощност само от софтуерното им управение...

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Юли 2021 14:56

nicktodorov написа: 01 Юли 2021 14:18 "офсет на педала за газта от ХХ% при режим ЕКО" - ти натискаш наполовина, ама то реално го отчита като 1/4 нататък по веригата
Аз мисля че точно това прави, но не значи че конете са ти по - малко.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 01 Юли 2021 15:09

Krachunov написа: 01 Юли 2021 14:56 Аз мисля че точно това прави, но не значи че конете са ти по - малко.
Точно така. Конете са по-малко, защото ако ти "искаш" с педала 50% моментна мощност, системата реално ти генерира 30%, което реално се явява по-малко мощност. И от тук идва "усещането", че колата е по-лигава. Но 100% искано винаги си е 100% дадено.
Това е много силен психологичен фактор, като съм го доказвал нееднократно. Примерно като правя на някой промяна в ЕКУ-то, усещането за вървене на колата от промяна на таблицата на педала е много по-силно изразено (усещано от шофьора) в сравнение с реалното вървене на колата. И тогава идва коментара - тая кола не дава да я пипнеш, върви зверски.
Правил съм си върху моята кола 80-20 и почти успявам да се самозалъжа дори. Демек с 20% педал да върви на 80% по таблица и обратното. Както и спийд лимитер на 50 км/ч. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 01 Юли 2021 15:25

При по-ниска скорост МГ2 е ел двигателя. Той получава, енергия както от генератора (т. е. от ДВГ) така и допълнителна от батерията. Автомобила, при ниска и особено при много ниска скорост получава много малка мощност към задвижващите колела непосредствено от двигателя – това е особеност на този тип трансмисия. При тази неголяма скорост голяма част от мощността задвижващите колела получават от МГ2. Т. е. голяма част от мощността на ДВГ, при тази скорост, се предава не непосредствено, а посредством преобразуването и от генератора (МГ1 в случая) и предавана към МГ2. Т. е. при ниска скорост хибридната система до по-голяма степен работи, като последователен (сериен) хибрид. Евентуално при ниска скорост в еко режим хибридната система може да ограничи допълнителната енергия подавана от батерията. Така ДВГ ще е единствения източник на енергия и съответно без да се форсира до голямо натоварване и обороти няма да отдава голяма мощност. А при ниски обороти мощността, която може да отдаде е малка и сравнима с мощността отдавана от батерията. Затова ще изисква, така да се каже да подадем значително повече „газ” или да се ограничим с ниската мощност, която отдава системата при ниска скорост, да шофираме по умерено. Като същевременно се съхрани енергията на батерията и когато се натрупа достатъчно при работа на ДВГ извън режимите на ускорение – съответно да бъде изключен и системата да мине в ел режим. Т. е. евентуално при еко ще изключва по често ДВГ и ще изминава по големи разстояния така.
Обратно при по динамичен режим – автомобила при ниска скорост може да получава допълнителната енергия и от батерията, сумирана от МГ2 с неголямата енергия получавана ДВГ, и така да реагира много по-динамично. Без да се налага да форсира ДВГ, без да „натискаме много педала” (според мен).
(При такава ниска скорост до голяма степен мощността на хибрида е лимитирана от мощността на МГ2, както и от мощността на МГ1 – мощността от ДВГ, която може да обработи генератора и предаде на МГ2. Но това не е проблем, тъй като така или иначе мощността която може да се предаде към двигателни колела при тази ниска скорост е силно лимитирана от сцеплението на гумите с настилката. Както и при всяка скорост.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 01 Юли 2021 16:02

БОз го е написал правилно. Сумарната мощност при кикдаун е еднаква, иначе е по-малка, зщото газта е по-малко натисната. Ами четох, че, поне идеята на ЕСО в града е освен по-малкото подаване на газ, също така и по-бавното разреждане на батерията, с цел по-малката нужда от зареждане от ДВГ. Което според мен се постига чрез ограничаване на подпомагането на ДВГ от ел. системата. Което пък ме кара да се замисля дали на магистралата не води до обратния ефект- преразход, защото ги няма във всяка ситуация допълнителните Нм....Знам ли. Пробвах, но резултатите варират всеки път в рамките на +/- 0,3 л/100км така или иначе и в двата режима, засичайки на ежедневната ми магистрална отсечка.....
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 01 Юли 2021 16:28

Съгласен съм с dracunculus.
Кик-даун (максималната) мощност би трябвало да е еднаква. Логиката на 'еко' режимите е да не ти позволи да натовариш максимално моторната група при нормалното шофиране. А наложи ли се - ще отдаде максимума...
На обикновения автомобил ЕКО режима бе 'по-мек' педал на газта (кривата е вдлъбната надолу - подаваш 1/2 газ, пък ЕКУ-то си мисли, че си подал 1/3 :) )... Също така имаше по-ранно превключване на предавките (държи на по-ниски обороти), където и при по-натиснат педал на газта двигателя няма как да отдаде максимална мощност. Имаше и други 'хватки' - например торк-конвертора заключваше по-рано и т.н... Всичко това разбира се е насочено към недопускане на шофьора да използва по-динамично шофиране при обикновен стил... Уверен съм, че подобна техника е при всеки автомобил, независимо от начина на задвижване..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 01 Юли 2021 16:32

dracunculus написа: 01 Юли 2021 16:02 Ами четох, че, поне идеята на ЕСО в града е освен по-малкото подаване на газ, също така и по-бавното разреждане на батерията, с цел по-малката нужда от зареждане от ДВГ. Което според мен се постига чрез ограничаване на подпомагането на ДВГ от ел. системата. Което пък ме кара да се замисля дали на магистралата не води до обратния ефект- преразход, защото ги няма във всяка ситуация допълнителните Нм.
Според мен, в еко едва ли зарежда батерията "по-бавно". Дори, може би, напротив - държи ДВГ в режими близки до най-икономичните, зареждайки бързо батерията (едновременно със задвижването на автомобила - при ниска скорост, в града) при относително нисък специфичен разход и изключвайки го. Но при всички случай, не мисля, че този режим може да окаже негативно влияние на разхода при висока скорост - биха коригирали спрямо скоростта. Освен по мудното поведение, едва ли би увеличил разхода, по скоро би го снижил, но може би много по-малко.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 01 Юли 2021 17:50

Основният факт - разходът по този маршрут на nicktodorov ме изненадва... Много пъти съм карал там, но пък не съм нулирал в този участък... Вече с Hybrid Assistant, който ползвам от 2 месеца, ще мога да правя подобен анализ безпроблемно занапред... Там изкачването е по-дълго и плавно, а спускането - по-стръмно и кратко, не знам дали има значение. Колкото и да варира обаче, ако със 120 по магистрала разхода на Corolla Hybrid 2.0 TS е към 7, то не мога да си обясня как джипа ми, който е 700kg по-тежък и с несравнимо по-лоша аеродинамика често пъти е под 8 с тази скорост....
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 01 Юли 2021 18:10

Засечи обратно и кажи после. Слагаме средно и получавамв. По този начин дълго изкачване и кратконспускане ще се изравни

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 02 Юли 2021 09:49

Krachunov написа: 01 Юли 2021 18:10 Засечи обратно и кажи после. Слагаме средно и получавамв. По този начин дълго изкачване и кратконспускане ще се изравни
Със сигутност ще го направя, но се надявам да не ми се налага да се прибирам към България скоро :)
Но когато тръгна, ще спра след границата за да отдели същата отсечка.

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 02 Юли 2021 12:46

Смятах да пусна едно обобщение за 15К ,но не искам да дразня хората. За разхода - моята е 1.8 хибрид, и средо съм на 6.2. Карах по всички възможни комбинации и разлика в разхода няма. Както колегата писа по- горе е психо фактор. Като съм на нормален режим в града се радвам като малко дете,че колата върви и я натискам повече и съответно харчи малко повече,но малко.
За спортен режим - наистина волана става по директен, газта отзивчива и спирачките адекватни, но и мотора ръмзи безумно. Разхода пак се качва с около 200г. на 100.
За мен проблема е от охладителната система на тази кола. Явно големия кръг не е достатъчно голям или термостата е кости настроен, но карайки в жегата и трафик с постоянно газене за да изпреварвам ми дава с половин литър по-малко разход отколкото по същия път, но вчер, когато няма грам трафик и реално само крузвам с 145. Това е факт и зиме, и пролет и лято. Температурата падне ли под 17 градуса и качва разхода магистрално. Може и радиатора да и е голям и прекалено бързо да се охлажда ,но това са моите наблюдения.
Иначе по-назад колегата дето писа за скърцащи спирачки - моите не са спирали. И ме дразнят до безобразие. Като ги позгрееш млъкват,но нали идеята е да не ползваш изобщо. С гумите същатата работа - твърда гума от твърда сплав на умрял кон. Ако не е влязла в температура се хлъзга като на лед / със 17 съм , но и 16 са пластмасови. /
Чистачките на най-бързата степен са като на средно ниво на другите коли, а да не говорим, че сензора реагира мега неадекватно и трябва да си пускаш ръчно иначе нищо не виждаш. Дори след намесата с отвертката в сервиза продължават да си мажат. Няма никакъв шанс да ти изчистят стъклото от мушички и трябва да планираш спирания за да ги махнеш на бензиностанция.
Ако караш без музика чуваш как пластмасата на тавана потраква, корите в багажника и тнт.
Седалките ,дето са уж доста удобни и ергонимични са така извити,че с климатика все ми се схваща вратЪ от студ. Няка улавят струята както и да съм насочил средните въздуховоди.
Казанчето за течност на чистачките са го навряли на .......... и до там има тръбен път като в увеселителен парк,което води до голямо запенване на течността и като ти светне лампата можеш да налееш около 1 литър преди да тръгне пяна по двигателя и съответно след 200км пак трябва да налееш и така ти лази по нервите.

Иначе за градски автомобил според мен си заслужава,но налага ли ти се пътуваш.......

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 02 Юли 2021 12:53

ToyotaPassion написа: 01 Юли 2021 17:50 Основният факт - разходът по този маршрут на nicktodorov ме изненадва... Много пъти съм карал там, но пък не съм нулирал в този участък... Вече с Hybrid Assistant, който ползвам от 2 месеца, ще мога да правя подобен анализ безпроблемно занапред... Там изкачването е по-дълго и плавно, а спускането - по-стръмно и кратко, не знам дали има значение. Колкото и да варира обаче, ако със 120 по магистрала разхода на Corolla Hybrid 2.0 TS е към 7, то не мога да си обясня как джипа ми, който е 700kg по-тежък и с несравнимо по-лоша аеродинамика често пъти е под 8 с тази скорост....
При теб разликата е,че имаш нормален мотор, който се подпомага от Ел. Мотор и за това по магистралите РХ-тата харчат доста малко. При нас е нито риба ,нито рак. Да 2 литра е доста пъргав,но не и добре настроен за дълги пътувания. Тук идват и кутия ,и охлаждане / както вече писах / и смес и тн

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 02 Юли 2021 12:57

Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:53 но не и добре настроен за дълги пътувания
Аз това, че тази кола харчи повече от обикновен бензинов турбо мотор 1.8 180кс на магистрала, го пиша от две години вече, ама хората тука само се засягат и не вярват...

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Юли 2021 13:11

Hybrid1stTime написа: 02 Юли 2021 12:46 За мен проблема е от охладителната система на тази кола. Явно големия кръг не е достатъчно голям или термостата е кости настроен, но карайки в жегата и трафик с постоянно газене за да изпреварвам ми дава с половин литър по-малко разход отколкото по същия път, но вчер, когато няма грам трафик и реално само крузвам с 145. Това е факт и зиме, и пролет и лято. Температурата падне ли под 17 градуса и качва разхода магистрално.
Предполагате, че не затваря големия кръг, поради това двигателя се охлажда бързо и затова стартира много по-често? (Дали не е с активно управление термостата.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 55 госта