Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 05 Май 2020 19:33

Ако бях добре с английския, щях да помоля за линк и дори може би щях да се опитам да участвам в дискусията smile.gif
А и ме интересуваше и вашето мнение.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 05 Май 2020 22:17

Беше отдавна и реално освен тези две мнения не са коментирали въпроса повече.
В интерс на истината, скоро не съм изрязвал колата така за да видя пак ли е така.
Тогава се успокоявах, че студеното време и/или нестандартия двигател може би са причината и си е нормално.
Не съм губил нито масло, нито антифриз.
Ще взема да пробвам пак тези дни.
Според теб притеснително ли е?
Може би да повдигна въпроса в Тойота когато ходя за смяна на маслото?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 06 Май 2020 12:32

Нормалното и/или моментно излизане на 'бял пушек' си е в реда на нещата... Все пак има доста сложни химически и физически процеси при преобразуването на химическата енергия в кинетична :)
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Май 2020 18:39

nicktodorov написа: 05 Май 2020 22:17 Тогава се успокоявах, че студеното време и/или нестандартия двигател може би са причината и си е нормално.
До колкото знам и аз – е нормално. И то за всеки двигател с вътрешно горене. Просто при някой типове ДВГ е по-видимо, отколкото при други.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 06 Май 2020 19:09

Много благодаря за детайлното описание.

А може ли все пак да се конкретизира някаква външна температура, при и над която образуването на конденз ще е по-трудно и от там видимото изпушване по-малко или изобщо невидимо?

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Май 2020 19:29

Не съм спец. Но мисля, че може да се установи дали има такава нормално срещана външна температура и каква е. Трябва да се пресметне, каква е абсолютната влажност на изгорелите газове. Също така - зависи не само от температурата, но и от относителната влажност на въздуха. Например - ако относителната влажността на въздуха постъпващ в цилиндрите (околния въздух) е близка до 100%, то конденз на допълнително обогатените на водна пара газове ще има независимо от външната температура (освен, ако не е над 100 при атмосферно налягане smile.gif).
пс Съмнявате се, че при вас има и друга причина за "белия дим"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 06 Май 2020 20:27

Не, нямам съмнения.
От чисто любопитство питах.

Hursa
Мнения: 4926
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 06 Май 2020 21:09

Сметнах приблизително (ако не съм сбъркал някъде) - дори, ако околния въздух е абсолютно "сух" (без водни пари, което на практика - никога не е така) то в изгорелите газове водата ще над 78 грама на кубически метър. А това съответства на 100% влажност на въздуха при близо 50 градуса. Т. е. при нормалните условия у нас - винаги в изгорелите газове излизащи от ауспуха на съвременен бензинов двигател ще се образува конденз. Но, ако количеството му е твърде малко, с твърде ниска концентрация, твърде разсеян в обема около изхода му (на ауспуховата тръба) - няма да се вижда. (Според мен. smile.gif )
Всъщност - не е коректно. Ако влажните изгорели газове се разсеят достатъчно бързо, смесят се с достатъчно голямо количество не особено влажен въздух - конденз няма да има, защото влажността на "сместта" (въздух с изгорели газове) може да е под 100%.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Захари
Мнения: 10
Регистриран на: 06 Май 2020 20:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla TS 1.8

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Захари » 08 Май 2020 02:03

Здравейте,

Моля да споделите впечатления за Корола TS 1.8 хибрид, luxury.
Изглежда разходът на гориво варира, а бих искал да разбера дали автомобилът е подходящ за извънградско шофиране:
Шофиране в планина - средна скорост 80 км/ч;
Шофиране на магистрала - средна скорост 130 км/ч;
Шофиране при ниски температури.

Благодаря предварително.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 08 Май 2020 09:12

Не знам какво разбираш под "подходящ".
И сигурен ли си, че правилно си написал СРЕДНИ скорости?
За да направиш средна 130, трябва да караш брутално бързо и почти без никакви намалявания.
А 80 средна в планината съвсем...трябва да си участник в рали шампионата за такава.
При мен, според приложението MyT, най-високата средна скорост постигана някога е на немска магистрала към Франкфурт. Карах с круиз контрол на 140, чести ускорения до над 170 и намаляне до 80 където имаше ремонти. И въпреки това, средната за този трип е само 111...
Ако наистина говориш за средни, то не знам дали и 2.0 ще е добра идея...
Но ако всъщност питаш за скорости с които да караш, то 1.8 е повече от подходящ. Но който и да е хибрид не му е силата в магистрално каране. Ако не правиш и градско или второстепенни пътища, няма да има къде да се използва потенциала и да компенсира "високия" (за хибрид) разход при скорости над 100.

2.0 на магистрала с над 120-130 гори 6.5-7.5
За сравнение същия хибрид градско в София ми дава разход от 3.5 до 5.
Смятай дали ако се кара основно по магистралаи си заслужава.

Захари
Мнения: 10
Регистриран на: 06 Май 2020 20:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla TS 1.8

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Захари » 08 Май 2020 10:06

Благодаря за бързия отговор.
Разбира се, не е съвсем коректно дефинирана средната скорост, но при шофиране на магистрала в голяма част от времето наистина автомобилът се кара между 120 и 140 км/ч.
Проучвам тук, защото от информацията до момента става ясно, че автомобилът не би реализирал икономията, която предполагах. 1.8 на дълъг път път, магистрала, ще харчи около 7/100 л.
Скоростта за планина е наистина завишена. Там акцентът по-скоро е че при изкачване разходът стига до 9/100 л. Съответно при спускане е 1/100л, но това много коли го постигат.
В зимни условия разходът се покачва с още 1-2 литра. През лятото пък се появява проблем с батерията, ако колата е много напечена на слънцето. Нещо което дори най-внимателия шофьор не може да избегне отивайки на море или до офиса.
Въпросът е дали 1.8 би бил икономичен и информацията, която съм открил не е съвсем достоверна.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 08 Май 2020 10:19

► Виж съдържание
Дали е икономичен - за мен би бил изключително икономичен... При условие, че последната ми разходка на около 1100км с почти никакъв трафик с празен автомобил Кашкайчето 140к.с. ми даде разход 9.2 на отиване и 9.6 на връщане....

А ти с какво сравняваш очакванията си?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Захари
Мнения: 10
Регистриран на: 06 Май 2020 20:21
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Corolla TS 1.8

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Захари » 08 Май 2020 10:48

Ако се абстрахираме от това колко е средната скорост, да приемем че тя е нормална величина за условията и съобразена със закона, все пак какъв наистина е разходът за шофиране на магистрала и в планина.

Нямам друг автомобил като база за сравнение, но и изборът ми до голяма степен ще се предопредели от реалния разход, а не заложения по спецификация такъв.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4924
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от slowtraveler » 08 Май 2020 11:00

Захари написа: 08 Май 2020 10:48 Ако се абстрахираме от това колко е средната скорост, да приемем че тя е нормална величина за условията и съобразена със закона, все пак какъв наистина е разходът за шофиране на магистрала и в планина.
Колега, явно не се изразих правилно - искате отговор на въпрос, който е чисто субективен, и зависи от начина на шофиране, от чисто шофьорските Ви умения, от трафик и т.н. и т.н...
И при всички случаи отговорът също ще е субективен между 5 и 10л/100км... Такъв отговор едва ли би Ви устроил...
Практически разход на различни хора можете да видите в сайтовете, където хората споделят разхода, но и отговорът там може да се различава сериозно с Вашите лични и субективни наблюдения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 08 Май 2020 11:28

Моето субективно мнение е, че ако започнете да карате хибрида както е замислен да се кара - без излишни ускорения, поддържане на постоянна скорост, плавно намаляне с максимално възможно зареждане на батерията и т.н. (все неща които масата българи биха описали като "пенсионерско" каране), то разхода ще е доста близък до този по спецификации. Все пак из нета е пълно с клипове как без проблеми дори се подобрява каталожния разход на Приус.

Според мен, без да съм карал 1.8 (но пък би трябвало да е по-нисък от моя), бих заложил на 6-7 за магистрала с над 120 и без намаляне при изкачванията.
За планината е по-относително, но предполагам ще е 4-6.
Но пак повтарям - при шофиране като описаното по-горе.


ПС. Аз на 2.0 не забелязах особено спадане в разхода след зимата...
Можеш да използваш линка с разхода ми в подписа и да разгледаш детайлната статистика от ден 1.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 207 госта