Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
- ToyotaPassion
- Мнения: 226
- Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
- Местоположение: София
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Наистина някакво безсмислено зачекване в дефиницията се прави. В кръга на шегата - за 'конвенционалните' автомобили, които имат само ДВГ, аналогично би трябвало да има и 'Mother Nature Time', защото пък при спускане двигателя може да не е и 'движителя' ... (нищо, че през това време на хибридите им се зареждат батериите, за да станат 'движители' в следващ момент)
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не с дефиницията. А със заблудата, за която евентуално допринася (например, при опити за максимизиране на т. н. ev mode - може да се стигне до увеличаване на разхода). И не винаги регенерацията е "изгодна" - все пак е свързана с не малки загуби (затова е добре да се въведе свободен ход).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Губим си времето понеже го имаме. Спора е, ев ли по инерция или не е. Значение 0. Разхода е факт.
И понеже колегите не им харесва определението което тойота дават за движение на ток, слагат под общ знаменател всички данни а даже и качествата на королата.
И понеже колегите не им харесва определението което тойота дават за движение на ток, слагат под общ знаменател всички данни а даже и качествата на королата.
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
С определението, което дават от тойота на ev mode сме съгласни.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Нека погледнем логично.nicktodorov написа: ↑27 Май 2021 16:50 Съжалявам, но това което той написа, има логика само когато сравняваме с какво може или не стандартен автомобил. Но това не отменя факта, че ползвайки common sense, без предубеждения, без сравнения, най-добре и просто го синтезира Hursa - “ За да се "движи на ток" трябва ел двигателя да го движи, той да е движителя.”. Всичко останало са странични второстепенни особености на хибрида.
Движението в глайд е ЕВ движение, защото колата черпи ток, за да може да предостави такова движение.
Примерно при моя Приус на кутията са ѝ нужни около 800-1000 вата, за да може да осигури това придвижване. Демек колата харчи ток, за да се движи. Значи и чисто физически погледнато това си е ЕВ режим отвсякъде. От там нагоре може още 20 вата да вкараш в МГ2, за да осигури малко помощ. Може още 200. Може още 20000. И всичко това е ЕВ придвижване, с различна необходима енергия, която се задава от шофьора. Точно както би се придвижвал и един ЕВ автомобил.
Това, че вие го разбирате по друг начин не означава, че Тойота подвежда. Поне не и от моя ъгъл.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Това въобще не изглежда добре.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1221
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland
- Благодарил/а: 56 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Hursa, с мнението ти за евентуално покачване на разхода при опит за оптимизиране на ЕВ...съм съгласен на 100%. Поне при мен, опитвайки се да изчерпам напълно пулс енд глайд...се стига до сериозно изчерпване на батерията и последващото ѝ пълнене от ДВГ, който в моя случай си хапва бензинец. Карайки без много да се съобразявам с фанатичното икономично шофиране съм понягока по-икономичен. Интересно как би било при 1,8 ДВГ в Корола, Аурис, Приус ..?
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-
- Мнения: 659
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Нищо не лъжат от Тойота ето какъв разход дават. А при мен е дори под този разход, мисля че това е важното. А щом се постига и такъв по-нисък разход значи симбиозата е пълна.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
-
- Мнения: 920
- Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота корола
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 25 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
това го пише и в инструкциите към колата. Че да се гони движение само на ток, не винагинозначава най - ефективноdracunculus написа: ↑27 Май 2021 20:20 Hursa, с мнението ти за евентуално покачване на разхода при опит за оптимизиране на ЕВ...съм съгласен на 100%. Поне при мен, опитвайки се да изчерпам напълно пулс енд глайд...се стига до сериозно изчерпване на батерията и последващото ѝ пълнене от ДВГ, който в моя случай си хапва бензинец. Карайки без много да се съобразявам с фанатичното икономично шофиране съм понягока по-икономичен. Интересно как би било при 1,8 ДВГ в Корола, Аурис, Приус ..?
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Добре, последен въпрос имам аз и спирам да пиша повече тук.
Как може да платите 30-60 хиляди лева за нов автомобил и да се втелясвате толкова много дали било 4, 5 или 6 разхода? Голям праз колко нисък бил.
Дори 2 литра отгоре да е разхода на 100 км, ако караме по 15000 на година това са 600 лв в повече. Или 3600 лв за целия 6-гоишен период на гаранцията.
На фона на платените пари за автомобила и съпътстващите за каско и т.н., ако тази сума ще ви събори и е толкова важна, що не взехте някоя корсичка на метан? А ако не са 2 литра разликата, а по-малко? Съвсем отива на кино важността на икономиите от нисък разход.
Последно промяна от nicktodorov на 28 Май 2021 09:55, променено общо 1 път.
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
А ти ако си мислиш, че твоя Аурис не харчи, отново си в заблуда.
Ако така мислиш, защо си купуваш въобще нов автомобил, при положение, че една 20 годишна Корса на газ, ще я движиш още 10 години, с цялата ѝ поддръжка и гориво, само със сумата на каското на новия ти автомобил?nicktodorov написа: ↑28 Май 2021 09:38 Добре, последен въпрос имам аз и спирам да пиша повече тук.
Как може да платите 30-60 хиляди лева за нов автомобил и да се втелясвате толкова много дали било 4, 5 или 6 разхода? Голям праз колко нисък бил.
Дори 2 литра отгоре да е разхода на 100 км, ако караме по 15000 на година това са 600 лв в повече. Или 3600 лв за целия 6-гоишен период на гаранцията.
На фона на платените пари за автомобила и съпътстващите за каско и т.н., ако тази сума ще ви събори и е толкова важна, що не взехте някоя корсичка на метан? А ако не са 2 литра а по-малко? Съвсем отива на кино важността на икономиите от нисък разход.
Или искам да кажа, че въпросът ти има съвсем лесен отговор - не всичко е пари.
Хората сме доста различни и това, че на теб едно нещо ти носи удоволствие, не означава, че и на другия същото нещо трябва отново да му носи удовлетворение. И обратното.
Важното е само да разбереш този факт и да не съдиш отсрещната страна за нещо, което не го разбираш и/или приемаш.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- nicktodorov
- Мнения: 363
- Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
- Местоположение: София
- Автомобил: велосипед
- Получена благодарност: 1 път
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Аз никого не съдя. И точно тезата ми е както и ти написа - не всичко е пари. От което най-логичното придължение следва да е - не всичко е разход, нали?
Обаче, ако това е така, защо се отдава такова значение колко по-нисък бил разхода? И защо при всички спорове тук, накрая все до разхода се стига като основен и най-голям плюс на хибрида?
Да, факт е, че са по-икономични от стандартните. Но както се вижда като се сметне, като финансова страна, този по-нисък разход не е от чак такова значение за потребителя. Много по-важно е за Тойота и всичките там статистики за икономичност, квоти за вредни емисии и т.н. политическо-икономически гимнастики за продукцията им като цяло. А както знаем, всяка една корпорация винаги би предпочела собствения си интерес, пред този на клиента. Т.е. как нещо е реализирано и направено е най-вече добре за нея самата, а не за клиента. Не съм експерт по автобилите и хибридите в частност, но няма как и тук да не важи, поне в някаква степен, горното...
Ще опитам да перефразирам, дано се изразя по-ясно:
Какво могат хибридите на Тойота и колко им е разхода е много по-важно за тях самите, отколкото за купувачите и потребителите на тези хибриди. Защо тогава и ние трябава да му отдаваме толкова огромно значение (та чак той да натежава над други недостатъци), щом нямаме голяма икономическа полза от това?
Обаче, ако това е така, защо се отдава такова значение колко по-нисък бил разхода? И защо при всички спорове тук, накрая все до разхода се стига като основен и най-голям плюс на хибрида?
Да, факт е, че са по-икономични от стандартните. Но както се вижда като се сметне, като финансова страна, този по-нисък разход не е от чак такова значение за потребителя. Много по-важно е за Тойота и всичките там статистики за икономичност, квоти за вредни емисии и т.н. политическо-икономически гимнастики за продукцията им като цяло. А както знаем, всяка една корпорация винаги би предпочела собствения си интерес, пред този на клиента. Т.е. как нещо е реализирано и направено е най-вече добре за нея самата, а не за клиента. Не съм експерт по автобилите и хибридите в частност, но няма как и тук да не важи, поне в някаква степен, горното...
Ще опитам да перефразирам, дано се изразя по-ясно:
Какво могат хибридите на Тойота и колко им е разхода е много по-важно за тях самите, отколкото за купувачите и потребителите на тези хибриди. Защо тогава и ние трябава да му отдаваме толкова огромно значение (та чак той да натежава над други недостатъци), щом нямаме голяма икономическа полза от това?
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- BOz
- Мнения: 4291
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 107 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Не, не е логично. Аз някой ден ако/като си взема мечтаното комби (RS6), пак на всяко зареждане ще му меря разхода. Както съм правил и на всичките ми коли в последните 20 години. И не го правя за пари. За това не, не е логично.nicktodorov написа: ↑28 Май 2021 10:06 От което най-логичното придължение следва да е - не всичко е разход, нали?
И отново сам се опровергаваш срещу тезата. Какво значение има колко е висок енергийния разход? Дадох пример с един автомобил. Със сигурност, предвид как работи системата, задължително ще има добавен разход за предоставянето на това движение. Без значение дали отново е 1000 вата или са го оптимизирали до 1 ват ако искаш. Факт е, че го има и това отново означава, че батерията помага за движението на колата в този режим, ако ще и с 1 ват, което го прави същото и чистия електрически автомобил. Което технически погледнато си е чисто ЕВ придвижване.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 4926
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 76 пъти
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 180 госта