Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 26 Май 2020 22:57

Да
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 26 Май 2020 23:03

А ако поддържате равномерна скорост (при "натиснат" акселератор) - 50 60 км/ч примерно и превключите на по-ниска степен - няма ли да се вдигнат оборотите на ДВГ? Или в такъв случай, няма да се "превключи"?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
ToyotaPassion
Мнения: 226
Регистриран на: 18 Апр 2011 20:57
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 27 Май 2020 09:08

Потърсих какво са написали за този режим(нямам книжка):
Selecting shift ranges using S mode controls engine braking forces.
http://www.lexomans.com/manguide-634.html
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2020 09:54

Да, благодаря. Това си е т. н. "моторна спирачка". Но защо степените са чак 6. Обикновенно са най-много 3, до колкото съм срещал. Ако и на королата е това, защо чак да слагат и "пера" на волана.
Ако включите на "понижена" степен, когато батерията не е заредена - оборотите на ДВГ се вдигат също? А дали в еднаква степен със случай, когато батерията е напълно заредена?
Последно промяна от Hursa на 27 Май 2020 10:01, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

xtratime
Мнения: 78
Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 11 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от xtratime » 27 Май 2020 09:58

Колеги мисля,че при вас това ще даде доста отговори:
Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 10:01

Hursa написа: 27 Май 2020 09:54 Да, благодаря. Това си е т. н. "моторна спирачка". Но защо степените са чак 6. Обикновенно са най-много 3, до колкото съм срещал. Ако и на королата е това, защо чак да слагат и "пера" на волана.
Да, и аз това се чудя.
Друго странно е, че винаги при преминаване в S режим от лоста, избраната "скорост" е 4. Дори да съм на място и колата да не се движи...
За сравнение, ДСГ-то на предната ми кола в зависимост от скоростта избираше подходящата предавка на която да преминеш в ръчен режим - в същата ситуация при спрял автомобил, то това би било 1.

Реално тези пера и спортен режим с радост бих ги заменил за Blind spot monitor ако имаше как. Много по-смислена екстра...

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 27 Май 2020 10:03

Подробно описание на P711 може да намерите на следната страница: https://www.toyotaownersclub.com/forums ... nt=1518944
Изображение

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2020 10:15

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 10:24

Hursa написа: 27 Май 2020 10:15
► Виж съдържание
Интересно, това значи ли, че мога по този начин пряко да влияя на зареждането на батерията?
Примерно ако за даден наклон и скорост ако колата решава да зареди 1 чертичка от батерията, аз да мога да я "принудя" да зареди повече (най-грубо казано)?

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 27 Май 2020 10:37

Според мен да, при седана няма такава функционалност (пера, "предавки" и т.н.), но на служебната елантра бях свикнал да карам "на пера" повече, от колкото със спирачка. При спускане, ефекта би изглеждал като различна време за възстановяване на еднакво количество енергия в зависимост от различната "предавка".
Следя с интерес особеностите на комбито cool.gif
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2020 12:18

Първо трябва да се разбере как въздейства това понижаване на степените при двулитровия хибрид.
(може би е описано в това, което е дал van, а аз съм зле с английския и ще го "чета" като се прибера smile.gif).
До колкото съм срещал - имало реализирано такова изменение на регенерацията, на степени управлявано подобно с "пера". Но май беше при ел автомобил. При хибрида на фолксваген, май също може да се управлява регенерацията, но от меню и не съм сигурен.
Ако и тук е подобно - ще може евентуално да се зарежда повече при спуск, но е условно. Например, спускате един наклон с пуснат педал, но без да понижавате степента. В края на наклона е заредило една "чертичка" и скоростта от 80 км/ч в началото на наклона се е увеличила до 90. Спускате същия наклон с понижаване на една степен - скоростта от 80 в края на наклона е станала примерно 60. Ще заредите например 2 "чертички" но за сметка на понижаване скоростта, вместо повишаването и.
Ако наклона, обаче е такъв, че без понижаване степента се налага задейставане и накладките за да се удържи нарастването на скоростта при спуск, то тогава увеличаването на степента на регенерация ще увеличи усвояването на енергия при спуск. (Но може степента на регенерация да се управлява и чрез педала на спирачката, преди задействане на накладките. Т. е. трябва да се разбере как работи конкретния модел автомобил. smile.gif)
Последно промяна от Hursa на 27 Май 2020 12:22, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:22

В английския форум имаше наскоро тема какво бихме искали да се подобри в Королите.
И някой беше писал как би било супер полезно да има някакъв индикатор на таблото, който показва кога се използва регенерация и кога се включват и накладките.
Примерно можеше преди зоната charge, в ляво от нея да има и друга brake и човек да може да види в зависимост от натискането на педала, кога подминава лимита на регенериця и започва да използва и накладки...

Hursa
Мнения: 4920
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2020 12:30

Но казвате, че оборотите се повишават при включване на по ниска степен. Ако не е заредена батерията - пак така ли ще реагира или ДВГ ще си остане "неподвижен".
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:34

Трябва да тествам пак, последно декември си играх с ръчните режими.
Но ако правилно помня, всеки път когато съм ги ползвал е било след препълване на батерията. Просто преди това винаги съм предпочитал да я напълня и тогава да ползвам моторна спирачка. Така, че нямам идея с непълна батерия как ще се държи.

PS. Май ще е добре да си купя Bluetooth ОБД2 и приложението Hybrid Assistant. С него се вижда страшно много информация за хибридната система и моментните й състояния.

Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 27 Май 2020 12:40

Да, със Hybrid Assistant се вижда кога регенерира и кога ползва накладки:


Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 154 госта