Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4923
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 25 Мар 2019 12:37

Звука могат да го модифицират и да звучи добре. Но при сумарна мощност от 180 кс, ако само двадесетина са от батерията - това е по скоро пародия на хибрид, колкото за да сложат емблемата. Мислех, че поне с този двигател, ел мощността ще бъде по-голяма, както бе дадено преди.
Поне по описание изглеждаше, че двигателя ще е с повишена мощност поради оптимизирано пълнене и оптимизирано подаване на гориво. Но като гледам високите му обороти - май повишената му мощност се дължи само на тях.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 31 Мар 2019 22:01

Ами погледни разхода, разликата между 122 к.с. и 180 к.с. е под половин литър,значи хибридът е ефективен и в двата варианта. При среден разход 3,7/100км. не знам какви кусури да му намеря откъм ефективност, а и откъм мощност.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4923
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 01 Апр 2019 13:09

Да видим реалните резултати от собственици. Все пак дадените от производителя цифри са от тестове, доста далеч от реалната експлоатация. Предимствата на хибрида, по отношение на консумацията, според мен, се виждат при по динамично шофиране (особено при такъв относително мощен автомобил) - съпроводено с честа смяна на режимите, чести ускорения и забавяния. Този чисто символичен хибрид, с толкова ограничена ел мощност - нито ще може да регенерира съществена част от енергията при забавяне, съответно нито ще може да даде съществена ел мощност при ускорение. При строго икономично тестово шофиране, със силно лимитирани ускорения и забавяния - тази ел мощност може и да е достатъчна. При такова тестово шофиране мощните двигатели, така или иначе, не показват съществени разлики спрямо по икономичните. Но целта на този по мощен хибрид не е икономичност при такова тестово шофиране, а повишена динамика и ефективност при по динамична експлоатация (според мен).
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 01 Апр 2019 21:01

Аз мисля.че всичко е въпрос на баланс. Баланс между тегло, динамика, поведение на пътя и ефективност на системата. Мисля си,че за по-мощни ел.мотори ще са необходими по-мощни акумулатори,които би трябвало да увеличат теглото, те и като цяло хибридната система. Вероятно трябва по-големи дискове, не съм наясно само предполагам, които да могат да акумулират повече кинетична енергия за акумулаторите при спиране и т.н. Общо взето това означава и по-висока цена. Мисля,че в Тойота са си направили сметката много точно как да продават най-добре хибридите. Разбира се, така мисля аз на базата на опита им в хибридните коли и продажбите на автомобили като цяло.

Мисля,че целевата група на по-мощния хибрид са хора,които търсят по-динамичен автомобил, а не много икономичен, този хибрид при всички положения е по-икономичен от бензиновите модели с подобна мощност, Тойота предлага високотехнологичен хибрид вместо бензинов вариант и така увеличава потенциалните си клиенти, търсещи по-мощни коли в този клас.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 01 Апр 2019 22:00

Днес зарибих един приятел, утре си поръчва Корола Хетчбек, 1.8, хибрид, Ниво Сол с 17" цолови джанти....за скромната сума от 51 200 лева wink.gif За мен са много пари, още повече ако са за жена ти...ама нейсе.
Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам... :thumbsup: и ще споделя първи впечатления.
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Hursa
Мнения: 4923
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 01 Апр 2019 22:45

LEXUS написа: 01 Апр 2019 21:01 Мисля,че целевата група на по-мощния хибрид са хора,които търсят по-динамичен автомобил, а не много икономичен, този хибрид при всички положения е по-икономичен от бензиновите модели с подобна мощност, Тойота предлага високотехнологичен хибрид вместо бензинов вариант и така увеличава потенциалните си клиенти, търсещи по-мощни коли в този клас.
По високотехнологичен е хибрида? В атмосферен бензинов двигател с два ел двигателя, съвсем не мисля, че са вложени повече технологии от колкото в съвременен турбодизелов двигател с роботизирана или автоматична скоростна кутия. Точно обратното, според мен, технологията на хибрида е по-опростена - това му е привлекателното. Но само това. Например голф гт с 184 кс дизелов двигател и роботизирана скоростна кутия - на цената на хибрида го дават с около една секунда по-добро ускорение - и това с относително по-тромавия и тежък дизелов двигател. При разход сравним с този на хибрида. Шкода и сеат с този двигател и скоростна кутия са чувствително по-евтини. Кой автомобил ще предпочетат хората „които търсят по динамичен автомобил”? Едва ли ще са много предпочели по-тромавия и по-скъп хибрид.
За да е по-икономичен и ефективен хибрида при по-голяма динамика, според мен, електрическата мощност трябва да е около половината на системната (близка до тази на ДВГ). Така ел двигателя работещ в генераторен режим ще успее да регенерира и съхрани значително по-голямо количество енергия при по-интензивно снижаване на скоростта. И съответно при по-интензивно ускорение ще може да отдаде тази енергия. Така ДВГ ще е много по-маломощен и по-икономичен. Ще работи в повечето случаи в почти неизменен режим - близък до най-икономичния за двигателя. (И няма да плащаме, данък като за двигател над 150 кс, а като за двигател под 100 кс.) Поне според мен е така. Може да греша, разбира се. Но какво ни предлагат в новата хибридна корола - по-маломощна батерия, което твърдите, че трябва да означава по-евтин автомобил. Стандартизирана платформа - което също би трябвало да снижи цената на производство. Ниско качество на интериора. А ни я предлагат на значително по-висока цена.
Защо да я предпочетем пред алтернативите?
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 00:44

Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 По високотехнологичен е хибрида? В атмосферен бензинов двигател с два ел двигателя, съвсем не мисля, че са вложени повече технологии от колкото в съвременен турбодизелов двигател с роботизирана или автоматична скоростна кутия.
Само като чуя словосъчетанието съвременен и дизелов и се чудя какво съвременно може да има в двигател, работещ като орехотрошачка, който е напълно безполезен откъм динамика без турбина. Също така дори германците признаха,че бъдещето не е на дизела/специално Фолксваген/, повечето авто-производители се отказват от производството му, ти говориш за съвременност. Нелепо. Колко далновиден трябва да е един купувач в ерата на електорниката,ел.автомобилите и хибридите да се обзаведе с тракаща кола-дизел, пък бил той и "съвременен". Кое е съвременно на дизела- филтрите, да, впръскването - да, и дотам. Принципът на работа на дизела е абсурдно демодиран, да, има КПД, но хибридът е с по-добро КПД. Какво става с този "технологичен и съвременен" дизел след 8-10 години експлоатация, когато филтри и катализатори са за смяна, дюзи чукат още по-силно, теста за емисии е провален, филтрите са безумно скъпи, турбото харчи масло заради нормални луфтове, маховик износен и вибрира. Що за далновидност да си купиш такава ретроградна кола, замаскирана зад няколко филтъра и високо налягане на впръскване с прецизна електроника на впръскване. Пълна глупост като покупка,камо ли за динамика. Дизел и динамика може ми значи въртящ момент в ниски обороти, но това е за търговски пътници по-скоро, дизеловият двигател е оскъпен като производство, той трябва да издържа високи налягания и съответно не може да се развърта до високи обороти и е досаден поне за мен. Тесен оборотен диапазон, нелепо тракане и вибрации. Това не може да бъде конкурент на тихо работещ хибрид, без вибрации, с плавна работа.

Разбира се, че един хибрид е по-високотехнологичен от дизелова кола. Хибридът изисква много повече електроника, опростен е механично и надали някой смята ,че високта технология се крие в чука и наковалнята, а не в компютъра. Хибридът изисква много по-прецизно компютърно управление и взаимодействие на два агрегата - бензинов по цикъл на Аткинсън и електромотор, това трябва да съчетава и интелогентно зареждане на неизползваната кинетична енергия при удобна ситуация и съотвтно подпомагане на бензиновия двигател в подходящ момент от ел.мотора. Доста повече задачи отколкото впръскване на нафта в цилиндрите.
Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 Точно обратното, според мен, технологията на хибрида е по-опростена - това му е привлекателното. Но само това.
ОПростен - да , но това не означава нискотехнологичен, напротив - понякога по-опростеният механизъм изисква повече усилия предвид по-висока надеждност и по-ниски разходи за производство. Понякога просто е по-лесно да измислиш нещо,което е по-усложнено, но не по-практично, това не означава,че е високотехнологично.

Просто няма как да се съглася,че само това е предимството на хибрида - дори 2км. или 3 км. да карам само на ток, е несравнимо предимство пред дизела,а в градски условия са просто несравними - никой дизел не може да се кара с 4/100км. градско както може хибрида. Никой дизел не работи гладко,без вибрации и тихо, направо е срамота това тракане от нови дизелови коли. Не съм чул хибрид да трака. По аналогия - всяка по-несъвършена техника е по-шумна и по-грубо работеща. Това означава,че или двигателят е изработен с по-големи луфтове и допуски, или принципът му на работа е по-несъвършен.
Привлекателно при хибрида е евтината поддръжка/ Това всъщност го отнасяме към опростеността на хибрида./като започнеш от почти никаквата смяна на накладки, няма ремъци, няма усложнена ск.кутия, няма скъпи дюзи,няма маховици,няма турбини, части, от които пряко завиди ефективната работа на дизела и които са скъп разход. При хибрида ако речем,че батериите са скъп разход, поне знаем,че са много издръжливи,а в най-новото поколение на Тойота има възможност да се подменят не цели батерии,а само повредената секция.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:20

Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 Например голф гт с 184 кс дизелов двигател и роботизирана скоростна кутия - на цената на хибрида го дават с около една секунда по-добро ускорение - и това с относително по-тромавия и тежък дизелов двигател. При разход сравним с този на хибрида. Шкода и сеат с този двигател и скоростна кутия са чувствително по-евтини. Кой автомобил ще предпочетат хората „които търсят по динамичен автомобил”? Едва ли ще са много предпочели по-тромавия и по-скъп хибрид.
Хибридът на Тойота нито е по-тромав,нито е по-скъп, на всичкото отгоре е и по-икономичен.
Аз доколкото погледнах Голф GTD 184 коня e 59 000 лева двувратка и с около 1л./100км. по-висок разход. Не е по-бърз дизеловия Голф - и Тойотата, и Голфа са 7,8 - 7,9 сек. 0-100км./ч., една стотна разлика. Голфът е скъп, с ретрограден двигател и с две врати, най-безсмислената кола за пример.Който иска динамичен Голф , няма да предпочете дизелов голф според мен,а по-скоро едно хубаво, пъргаво и по-леко TSI. Шкодата и тя е с тези показатели Октавия, иначе много смислена кола, но да не е дизел. Сеатът никога не се е отличавал с качествени материали, но изгоден като цена и динамичен. Хубави автомобили, всеки прави избор според критериите си. Бих казал хубави коли, но със старомодни дизелови двигатели, от които самият Фолксваген се отрече и пропагандира електрификацията и хибридизацията с GTE
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:33

Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 За да е по-икономичен и ефективен хибрида при по-голяма динамика, според мен, електрическата мощност трябва да е около половината на системната (близка до тази на ДВГ). Така ел двигателя работещ в генераторен режим ще успее да регенерира и съхрани значително по-голямо количество енергия при по-интензивно снижаване на скоростта. И съответно при по-интензивно ускорение ще може да отдаде тази енергия.
Въпросът е може ли да се регенерира толкова енергия за такава ел.мощност, без хибридът да е plug in.
Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 Така ДВГ ще е много по-маломощен и по-икономичен. Ще работи в повечето случаи в почти неизменен режим - близък до най-икономичния за двигателя.
Ако е по-маломощен дали ще може да осигури динамичните условия за интензивно зареждане на мощни ел.мотори и по-тежки батерии Както казах - баланс.
Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 (И няма да плащаме, данък като за двигател над 150 кс, а като за двигател под 100 кс.) Поне според мен е така. Може да греша, разбира се.
Това за данъците си прав, но ако аз пък не греша основният двигател на Приус и Аурис с изключение на 2.0 новия хибрид, е около 100к.с. Това е голямо предимсвто на хибрида, че данък се плаща не на системната мощност от 136 коня или 122 к.с., или 180к.с. както плащаш за всеки дизел,а само върху основния двигател,който е с вътрешно горене, плащаш данък за по-малък двигател,а караш доста по-мощна кола.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 02 Апр 2019 01:44

Hursa написа: 01 Апр 2019 22:45 Но какво ни предлагат в новата хибридна корола - по-маломощна батерия, което твърдите, че трябва да означава по-евтин автомобил. Стандартизирана платформа - което също би трябвало да снижи цената на производство. Ниско качество на интериора. А ни я предлагат на значително по-висока цена.
Защо да я предпочетем пред алтернативите?
Не знам дали клиентите се интересуват повече от мощността на батерията или от разхода на гориво. При положение,че новият хибрид е по-икономичен, не разбирам какъв е проблемът, целта е изпълнена.
Ниско качество на интериора - не мисля, все пак е субективно. На мен ми харесва. Но за значително по-високата цена не съм съгласен. Аналогичен хибрид на предишния е сегашният със 122к.с., разликата в цената е около 2000 лева.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
biro
Мнения: 2647
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 02 Апр 2019 09:09

maestro75 написа: 01 Апр 2019 22:00 Днес зарибих един приятел, утре си поръчва Корола Хетчбек, 1.8, хибрид, Ниво Сол с 17" цолови джанти....за скромната сума от 51 200 лева wink.gif За мен са много пари, още повече ако са за жена ти...ама нейсе.
Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам... :thumbsup: и ще споделя първи впечатления.
Новите короли нямат ниво Сол. Предполагам имаш впредвид Luxury. Това ниво е 50 490лв по ценова листа, а експонат, в който много хора са сядали и ръчкали би трябвало да е 10% надолу.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 4923
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 02 Апр 2019 09:31

LEXUS написа: 02 Апр 2019 01:44 Но за значително по-високата цена не съм съгласен.
Ако смятате, че "удавянето" с поредица от реплики ги прави по аргументирани - аз така не смятам smile.gif Явно "четем" от различни източници данните, както на дизела, така и на хибрида. Но най-вече, не считам, че новата корола си заслужава да и отделяме толкова "внимание", не и при такива цени.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 02 Апр 2019 20:05

biro написа: 02 Апр 2019 09:09
maestro75 написа: 01 Апр 2019 22:00 Днес зарибих един приятел, утре си поръчва Корола Хетчбек, 1.8, хибрид, Ниво Сол с 17" цолови джанти....за скромната сума от 51 200 лева wink.gif За мен са много пари, още повече ако са за жена ти...ама нейсе.
Взема мострения модел в шоурума. Другата седмица сигурно ще я покарам... :thumbsup: и ще споделя първи впечатления.
Новите короли нямат ниво Сол. Предполагам имаш впредвид Luxury. Това ниво е 50 490лв по ценова листа, а експонат, в който много хора са сядали и ръчкали би трябвало да е 10% надолу.
Да, сега видях, нивото е Luxury. Офертата я гледах, с 2,72% лихва и крайна цена 51 200лв. В сайта на Глобалкар излиза 52 880 лв, с цвят Oxyde Bronze (6X1): https://www.toyota.bg/new-cars/corolla- ... ption=cash
Не знам в другите градове колко е, в Стара Загора е това :thumbsup:
За тази точно кола става дума:
Прикачени файлове
55560574_836309443384718_3456304343668490240_n.jpg
55560574_836309443384718_3456304343668490240_n.jpg (99.01 KiB) Преглеждано 2292 пъти
56169772_605856339916257_1492283200129466368_n.jpg
56169772_605856339916257_1492283200129466368_n.jpg (97.12 KiB) Преглеждано 2292 пъти
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Аватар
biro
Мнения: 2647
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 69 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 02 Апр 2019 20:40

Тойота предлага 1500лв отстъпка по повод премиерата на модела: https://www.toyota.bg/download/cms/bgbg ... 612949.pdf
Със цвят металик излиза 51380лв. Това е национална цена, няма значение от Стара Загора. Обяснете го на дилъра да не би да се опитва да ви товари. Освен това отатъпка за експонат е задължителна. Ако наличната кола пипана от незнаен брой хора ви я продава по-скъпо от ценовата листа е голяма измама.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
maestro75
Мнения: 240
Регистриран на: 18 Окт 2017 20:12
Местоположение: Stara Zagora

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от maestro75 » 03 Апр 2019 07:28

Ами значи за едно и също нещо говорим - 51 200...51 380... близки са цените.Може би отстъпката излиза според дилъра 160 лева. Отделно моя човек иска наличната, за да не чака...гони годишнина от сватбата...нали е за жена му и не търси явно отстъпки... tooth.gif punk.gif
Toyota Corolla 1.6 E17 132 guns.gif ps

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], BOz, ccvetan, dracunculus, Google [Bot], Hursa, iovkito, mimojef и 75 госта