Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 03 Мар 2021 22:33

Hybrid1stTime написа: 03 Мар 2021 17:18 И аз с моите 5 стотинки. Това е личното ми впечатление от 1 месец и 3000 километра с 1.8 хибридна корола.
За мен това е колата " на ръба". Всичко и е на косъм от това да ме вбеси, но това ми беше и впечатлението от тестовото шофиране - реших, че слизайки от съвсем малко по-голяма дизелова кола ще се адаптирам бързо към това чудо на надеждността.

Първото, което за мен не е нормално е вътрешното пространство - в никакъв случай не е 5 местна. Аз съм 190см и на шофьорското място съм добре, но зад мен положението е на косъм. Жени и деца - да, но до там.
На задната седалка бедрата ми опират в подлакътника и във вратата. Ако кара жената, която е доста дребна, зад нея съм добре, но само ако е вдигнат подлакътника. Също ми направи впечатление, че на задната седалка шума от пътя почти не се чува, и ако не си разбия главата, буквално, там ми идва по-приятното място в колата. Наложи се да махна подглавника на пасажерската седалка защото детено не вижда абсолютно нищо и съответно вкисва супер бързо. Задните врати не се отварят достатъчно за да се напъха голяма детска седалка лесно, но с пиниз влиза. Колана на детвно не може да се закопчае ако е пуснат подлакътника.
Другото, което за мен е неприемливо е липсата на обратна връзка от колата. Спирането е адски непрецизно - опитвайки се да я напъхам на тясно, на косъм от стените - не става.Просто не може да я мръднеш с 1см. Лашка и скърца при спиране,не винаги, но достатъчно често за да ме дразни.
Дава усещане за по-висока скорост защото е схлупена и ниско до пътя. С 30 имам усещане, че съм с 50. От 40 до 100 тресе / клати като от ексцентрик при ускорение- ходих до няколко сервиза да балансират гумите и все същото. Според мен не е от гумите защото не се случва винаги и усещането е едно и също при различни скорости.
Аз лично не мога да подържам постоянна скорост на педал - просто няма никаква връзка между натиска на педала и какво се случва в действителност - карам само на круз.
Мученето при ускорение сякаш не ме дразни и трябва да призная, че с "междуселско" не е уморително. Стъпването на магистралата е следващият ужасТ.
Докато докара до 145 ( с толкова карам винаги) е гоооолям зор. И съответно подържането на тази скорост е сериозна драма, което е видно и при разхода 8.5 - 9 литра бензин 95.
Това на което най-много разчитах е асистента за дълги светлини и сътветно най-много ме дразни - тотално неадекватен. Пътувам често по тракия и винаги след 23 часа вечер, което означава сравнително малко трафик и основно тирове в продължение на 300км. Според мен защото колата е супер ниска и "не вижда" насрещните тирове а да не говорим за коли. Трябва някой да е на дълги за да го отрази. Да, понякога сработва, но определно ако се разчита на асистента е много опсано и вредно за останалите участници в движението.
Чистачките оставят едно много финно замазано точно пред мен, което не се вижда в първия момент, но след няколко мин се появява с натрупването на прах. Автоматичната им функция е неадекватна понеже не реагира на промени в околната среда - ако минеш покрай тир в дъжда не реагира по никакъв начин. Старата кола винаги засилваше интервала в такава ситуация. Във виелицата чистачките замръзват понеже не са скрити под капака.
Климатроника - до сега, след жигулата, не ми се случвало в кола с автоматичен климатик да ми се налага да го пипам. Обикновено го правя на 22 при покупката на колата и там не се пипа, но не и тук. В снежните дни ми се потяха стъклата на магистралата, ту ми ставаше топло, ту студено - това в нормален режим,не в еко.
Детската защита вече е коментирана, но и аз да кажа, че ако има "накакво копче" в обсега ще бъде накликано.
Тавана и колоните са облицовани с някакъв рециклиран черничък картон, който имаше нужда от понаместване на места.
Няма никакво място за съхранение - имам един чадър, който си го мъкна в колите и досега винаги се е побирал в джоба на вратата, дори на Дачията ( сандеро), но тук едва се побра "напреки" в жабката. И тя се изчерпа. В подлакътника не се побират очила дори, но намерих място до чадъра.
За настройката на шасито няма и да говоря.
Инфотеймънта няма да го коментирам много - скала на звука до 60 като реално през около 15 еденици се случва нещо. Има доволно копчета, но да превключиш от спотифай на радио с едно натискане на бутон няма как да стане. И при нощно шофиране намаляйки таблото и амбиентното осветление екрана продължава да ти вади очите.

Предполагам, че има значение на какво си свикнал, но преди 10 години Мондеото беше колкото S класата по размери, но на други пари. Преди 5 години избрах Дачия вместо Октавия. Всичките ми покупки са базирани на какво получаваш за парите си и никога не ме е вълнувало каквъв бранд е колата.

За мен Королата, за съжаление, ми идва на нивото на дачията. Както беше написал колегата по-горе - за 34 хиляди хибрид за хора със спокоен начин на шофиране и малко километри на месец/ година е страхотен избор, но всеки трябва да прецени дали иска да свикне с това "нещо". А за 54к аз лично я определям като грешен избор, но направен от мен.

Ако не успея да я разменя с разумна загуба - ще свиквам и аз.
С почти нито едно нещо не мога да се съглася. Тресене, значи имаш някакъв проблем - намери го къде е. Но не е от колата по принцип.
Разход 8,5-9 ohmy.gif w00t.gif no.gif
Как по дяволите?!?!? Бест кейс съм докарвал 8 и то в една посока в софия, само изкачване студено сутрин.
На магистрала и аз карам 140 на темпомат, но дори когато карам 150 по темпомат не минава повече от 6.5. Говоря за пълна кола 4ма възрастни багаж до тавана и дете.
Спотифая и радио се минава с едно копче MODE на волана.
Подлакътника, събира доволно боклуци. Не е като при камри но си е ок. Жабката освен тефтера с всички книжки с които идва колата седи кутийката от секретните болтове и голям пакет мокри кърпи.Та мисля че е приемлив.
Само за мястото мога да се съглася че е тесничко от зад и ако са 3ма или 2ма с дете е ад..за тоя в средата.
По въпроса с автоматичните дълги, като изключим тировете, което по обективни причини не хваща, не съм имал ядове никакви за вече година и 15к км
И спиране и тръгването е достатъчно прецизно за да напъхам колата между други две и от двете страни да има по около 2 пръста. По моите разбирания достатъчно прецизно. На моменти ми липсва парктроник, ама свиква се и се преживява.
Обратната връзка както се изрази е задоволителна, без усилие ускорявам да речем до 73 км и пускам круз.
Защо 70 и 3...защото установих с даш камера с gps, че километража ми показва с 3 км по бързо.и реално карам с 3 км под ограничението например.
По въпроса с нощтното осветление, ползвам в 99% от времето андроид ауто и този проблем не съм го имал. Но дори когато цъкам менютата, няма такива драми

Enwor
Мнения: 173
Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
Местоположение: София
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Enwor » 04 Мар 2021 00:35

И аз не съм зябелязвял подобни (д)ефекти, сякаш става дума за друг модел. Вярно отзад е ниско и 3ма възрастни са малко на сардини. Но да друса абсурд, жената започна да заспива по пътя - не се е случвало досега. В жабката събирам маските с все кутията, очилата и кабели Чадъра го държа на.задния прозорец защото не се сгъва, във вратата ми стои четката за снега.
Разход над 6 ми е съмнителен, последно като я юрках със 160 ми даваше толкова. От тогава над 5 средна зимна не съм качил, лятно средно 3.9.
Облегалките ме изненадаха колко са високи и на по-косо кръстовище не виждам през задното стъкло да. За радиото въобще не си махам ръцете от волана - само за да го спра (щото няма мют). Чистачките са като на старата корола, понякога даже ги спирам на по-ситен дъжд, понеже се престарават. Аз отзад на врата освен копчето за стъклото друго нямам. Активирам ли защита та и то спира да работи, та не виждам какъв е проблема. Има си друго, което се превключва при отворена врата..
Автоматичните дълги са малко особени, но за мен работят добре като за автоматика - рядко ги ползвям но и не минавям по магистралата.
климатика само веднъж не е смогвал да оправи стъклата тази зима, ама вън беше -15 и валеше насреща. След 30 мин всичко се оправи. След това трябвяше да спирам да чистя предницата от лед, ама това е друга бира.
Спирачките при маневриране наистина стържат, ама то само тогава ги и ползвам, дозират си нормално.
За парктроника не тъжа, и преди нямах - сега камерата даже ми дава по-широк обзор отзад.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от dracunculus » 04 Мар 2021 07:28

Колега Hybrid1stTime, сега пак погледнах и ми прави впечатление, че говориш за разход 9 по магистрала от морето до София. Ами имай предвид, че изкачваш 500-550мнв. карайки до София. Обратното 7,5 пак ми се струва много, но в никакъв случай не е невъзможно, ако караш константно със 145-150. Не знам колко е релевантно, но при мен на Лексуса разходът спадна драстично чак след 3500км, явно все пак има наистина някакъв ефект на рзработване. Не знам, само предположения са това....Все пак при положение, че аз с 1,7т кола над 8,5 разход и то при зверско юркане не съм видял, твоите стойности са ми силно необясними
Последно промяна от dracunculus на 04 Мар 2021 07:54, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 04 Мар 2021 07:50

Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:33 Спотифая и радио се минава с едно копче MODE на волана.
Това ще го тествам, но като е пусната навигацията през андроид ауто и искам да сменя "сорса" на музиката е голямо кликане и се усещам, че ще изпусна пътя.
Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:33 150 по темпомат не минава повече от 6.5. Говоря за пълна кола 4ма възрастни багаж до тавана и дете
Аз основно пътувам сам.
Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:33 Подлакътника, събира доволно боклуци.
"Боклуци" и дреболии - да, но нямайки място за очилата на тавана другото достъпно място, поне за мен е подлакътника. А там мястото е нулево. Да не говорим, че ако си включил кабел + зарядно за да имаш 2ри кабел за 2те места отзад и за боклуци няма място.
Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:33 Само за мястото мога да се съглася че е тесничко от зад и ако са 3ма или 2ма с дете е ад..за тоя в средата
Детското столче е от тези със седалка и облегалка, и монтирано на изофикса. До него седнаха 2ма по около 160см и под 60 кила. Ефекта беше на всеки легнал полицай човека до врата си удяше главата в ръкохватката на тавана. Аз като се возя там до дето между моят задник и неговата седалка има под 1 педя. И пак в завой или през полицай главата се засилва към ръкохватката.
Krachunov написа: 03 Мар 2021 22:33 Обратната връзка както се изрази е задоволителна, без усилие ускорявам да речем до 73 км и пускам круз.
Това не е обратна връзка според мен. И аз мога да ускоря, но не мога да задържа константна скорост само с крак. За незнайните ми километри зад волана имам доста прецизен крак, и при едно усилие получавам различна мощ според това дали съм само на ток, в режим генератор ( 1500 оборота на мотора, но пак се движиш на ток), само на двг или в пълен хибриден режим. И като си по път с постоянна денивелация и става дискотека - трябва да компенсираш наклона, това какво е решила колата в момента, а тя уж пъргаво ги сменя, но и пътя "си върви" и то пак е време за корекция на педала и колата пак започва да се нагажда и ако не пусна круза ще я пусна умишлено в канавката.
Enwor написа: 04 Мар 2021 00:35 За парктроника не тъжа, и преди нямах - сега камерата даже ми дава по-широк обзор отзад.
Тук хубаво не подсетихте. При мен има и там не е домислено. Има зумери за предните и задните датчици, но някак ми звучат като да са само 2 броя. Отпред в ляво и отзад в дясно. Може и да съм в грешка. Та датчиците отпред на предната броня са свързани за предния зумер а този на предния калник активира задния зумер ( не 2та едновременно както беше на старата кола). Реално звуково те обърква вместо да ти помага. А аз бях свикнал да вярвам на звука. Иначе винаги си паркирам на огледала, въпреки камери и датчици, но за прецизното финализиране слушах звука.
Камерата лъже много - гледайки на екрана изглежда, че ще бутна врата на гаража, но гледайки в огледалото си имам 2 пръста да мина спокойно.

И последно - автоматичното паркиране за сега е единствената функция, която бих казал, че работи доста добре. Сама се напъхва на доста тесни места, но трябва да се прчупиш да и се довериш. В началото за мен поне е голяма паника да гледам как смело навива волана. Но паркира със същия брой маневри сама сравнено с мен на същите места.

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 04 Мар 2021 08:04

dracunculus написа: 04 Мар 2021 07:28 разходът спадна драстично чак след 3500км, явно все пак има наистина някакъв ефект на рзработване
Дано да е така. До края на седмицата ще съм ги минал.

Не искам да звуча, като някой, който е тук да разваля идилята. Просто много четене му ударих преди да се спра на тази кола и за сега има тотално разминаване.

Приемам, че проблема е в мен и в това как аз шофирам и ползвам колата. За пример имам още 2 коли, които са минавали същите отсечки безброй пъти. 900 кубиков бензин, който давс същия разход и 2 литров дизел, който магистрално харчи около 7, в София 9, а междуградски под 5.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 04 Мар 2021 08:52

Как усещате поведението на предното окачване? Моето усещане е че е много директно- всяка резка на пътя, кръпка и т.н. я усещам на пода и волана. Направо ми стана ОКР, постоянно си играя с налягането в гумите. Засега май на 2,4 е най- поносимо. Имаме служебни Версо/от последните/, супер меко поемат неравностите.

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2021 10:19

Hybrid1stTime написа: 04 Мар 2021 07:50 Това не е обратна връзка според мен. И аз мога да ускоря, но не мога да задържа константна скорост само с крак. За незнайните ми километри зад волана имам доста прецизен крак, и при едно усилие получавам различна мощ според това дали съм само на ток, в режим генератор ( 1500 оборота на мотора, но пак се движиш на ток), само на двг или в пълен хибриден режим. И като си по път с постоянна денивелация и става дискотека - трябва да компенсираш наклона, това какво е решила колата в момента, а тя уж пъргаво ги сменя, но и пътя "си върви" и то пак е време за корекция на педала и колата пак започва да се нагажда и ако не пусна круза ще я пусна умишлено в канавката.
Специално заради тебе drunk.gif днес карах без круз... нямам проблеми с поддържането на всякаква скорост. Единственото което може би се доближава до твоите "болежки" е малкия лаг, когато настъпиш педала на газта. А ако включиш на СПОРТ става доста по респонсив.
Това с различната мощ също не мога да се съглася, когато и както съм натискал газта съм получавал винаги един и същи отговор от колата. Дали спря, по равно или голям наклон, дали рязко ускорение от 0 при включване в главен път... общо взето ВИНАГИ се държи по един и същи начин и единственото, което казах е този лаг, за около половин секунда когато настъпиш а си се движил на ток преди това.
За боклуците в подлакътника събирам очила, както хоризонтално така и вертикално, отделно чукче за стъкло, зарядно в запалката за даш камерата, 1-2 пакета лукчета, още няколко пакетчета с размера на (барни - мечетата детските кексчета) и има място за още. Ако държиш ще го снимам по - късно ;)

Аватар
Not_active_user_2
Мнения: 67
Регистриран на: 03 Яну 2021 18:20
Местоположение: България
Автомобил: Corolla

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Not_active_user_2 » 04 Мар 2021 11:03

Krachunov написа: 04 Мар 2021 10:19 Специално заради тебе днес карах без круз...
Оценяеам го! Опитай някой път извън града за 50-80 км пробег. Знам, че за това е круза, но не винаги е оптимален вариант и се налага да се ползва добрия стар крак. Поне при мен.
За другото предлагам някой ден да изпием по едно кафе на някоя бензиностация и да си ги мерим...... Под подлакътниците.

Dimitar38
Мнения: 61
Регистриран на: 21 Апр 2020 15:06
Местоположение: Plovdiv
Автомобил: Toyota Corolla 2019
Благодарил/а: 2 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Dimitar38 » 04 Мар 2021 11:31

Колеги, незнам кой ви е казал, че с круиз се кара по икономично. Пробвал съм го доста пъти, и за морето и за Германия. Круиз дава икономия, ако караш на що годе равен път или магистрала. Спускаш ли, има моменти в които натиска спирачка, а ти губиш инерция. След това идва равно, после почваш да катериш и чак тогава газта се активира, но отива на пълна газ . Не се получава плавно ускорение както ти го правиш с крака. От там губиш в икономията. Така сам го забелязал аз с моят стил на каране

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2021 11:33

Hybrid1stTime написа: 04 Мар 2021 11:03
Krachunov написа: 04 Мар 2021 10:19 Специално заради тебе днес карах без круз...
Оценяеам го! Опитай някой път извън града за 50-80 км пробег. Знам, че за това е круза, но не винаги е оптимален вариант и се налага да се ползва добрия стар крак. Поне при мен.
За другото предлагам някой ден да изпием по едно кафе на някоя бензиностация и да си ги мерим...... Под подлакътниците.
Предполагам няма да е удобно да караш по - далеч от 5-10 км... НО сам го каза, круза е за това. Аз се родих след като се качих на королата. Изключително го ползвам в града и трафика, това че хваща от 0 км най - много ми допада. А пък извън града круза го ползвам главно защото лека полека почвам да ускорявам неволно.
Съгласен съм че не работи оптимално във всички от ситуациите, но все пак не се води автономен автомобил. Ако караш само на круз разхода значително се увеличи поне при мен. Круза прихваща автомобила пред теб и почва да намалява, след което логично трябва да ускориш и е положение газ спирачка, но се свиква.

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 04 Мар 2021 11:51

Разхода на магистрала е интересна тема. Всеки споделя някакви числа но лиспва допълнителна информация която може да обясни висок/нисък разход. Ще дам два примера. Измерването е след качване на магистралата ускоряване до желаната скорост и нулиране на разхода. Средния разход е засечен преди слизание от магистралата преди да започна намаляване на скоростта.

Бургас - Стара Загора, 120 км/ч на круз контрол без допълнителни ускорения през целия участък. Скорост по GPS 119 км/ч. Температура 6 градуса. Колата е пълна с хора и багаж. Разход 7.1
Сливен - Бургас, 120 на круз. Скорост по GPS 119 км/ч. Температура 7 градуса. Колата е пълна с хора и багаж. Разход 6.9

Определено може да се постигне по-нисък разход със същата средна скорост, но не трябва да се кара на круз контрол.

След 120 км/ч няма как да бъде постигнат нисък разход. FYI: Королата е 2.0
Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2021 12:08

van написа: 04 Мар 2021 11:51 Разхода на магистрала е интересна тема. Всеки споделя някакви числа но лиспва допълнителна информация която може да обясни висок/нисък разход. Ще дам два примера. Измерването е след качване на магистралата ускоряване до желаната скорост и нулиране на разхода. Средния разход е засечен преди слизание от магистралата преди да започна намаляване на скоростта.

Бургас - Стара Загора, 120 км/ч на круз контрол без допълнителни ускорения през целия участък. Скорост по GPS 119 км/ч. Температура 6 градуса. Колата е пълна с хора и багаж. Разход 7.1
Сливен - Бургас, 120 на круз. Скорост по GPS 119 км/ч. Температура 7 градуса. Колата е пълна с хора и багаж. Разход 6.9

Определено може да се постигне по-нисък разход със същата средна скорост, но не трябва да се кара на круз контрол.

След 120 км/ч няма как да бъде постигнат нисък разход. FYI: Королата е 2.0
Не знам до колко това би оказало въздействие повече от 100-200 мл за цялото пътуване. Да речем София - Бургас, дори и да не нулираш разхода точно на табелата за начало и край на магистрала, когато си вдигнал 140 км примерно. На фона на 380 km 10 км в вътре в София и 10 км вътре в Бургас, КОЛКО да окажат влияние... същата работа, като в друга тема. Или дали не беше в тази? За температурата на горивото в резервоара и видиш ли ти снижавало изкуствено разхода, когато заредиш веднага след пристигане на крайната дестинация, заради по - топлото гориво в резервоара, което се разширявало. а реално за 20 литра е под 200 мл въпросното разширяване.
Та идеята ми е, ако за целия трип разхода ти е 6.5, надали само магистралата ше е да речем 7 или 8... тоест пренебрежимо малко е разликата.
Това което при мен оказа огромно влияние типа на гумите, зимни/летни. Със зимните е литър на горе, винаги ги карам на 2.5 атмосфери и винаги преди път си ги проверявам. Също така Дали е била пълна или празна колата.
Относно външната температура, на магистрала така или иначе двигателя работи през 99.9% от времето и поради тази причина не се включва САМО за да топли купето, както зимата в града. Климатика не съм установил дали вдига разход на дълъг път, но пък така или иначе не е препоръчително в жегите да караш на свалени джамове при 30 градуса...все пак батерията се охлажда от въздуха в купето, така че климатика е по - скоро константа.
А да и вече споменатия круз. Ако оставиш само той да те движи, доста вдига разхода, поне при мен в началото преди да свикна с колата, беше нещо от сорта на половин литър. Нормално газ спирачка, спускане, изкачване. Колата не знае и не я интересува идващия наклон. Нея я интересува дистанцията и скоростта.

Аватар
stereo_man
Мнения: 221
Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 4 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от stereo_man » 04 Мар 2021 12:23

Според мен разхода се вдига от круиза, понеже поддържа по-високи обороти (предполагам за оптимална мощност на двигателя). Като съм го ползвал по магистрала например ме дразни, понеже на моменти ако намали после при ускорение е все едно си дал газ до дупка. Реално като съм без круиз, мога да си ускоря постепенно, съответно да не доближавам оборотите до червеното.
Аз към момента съм на 30500 км и съм с реален разход 5.0. Сигурен съм в това понеже откакто имам колата, си въвеждам всяко зареждане в едно приложение. Най-високия разход, който съм реализирал е 6.1 (нямам предвид моментен, а разход между две пълни зареждания на резервоара). Част от карането ми е по магистрала (около 50%), като почти всички пътувания са с двама възрастни, дете и багаж до козирката
Corolla E12;
Corolla E210

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от van » 04 Мар 2021 13:52

Krachunov написа: 04 Мар 2021 12:08 Не знам до колко това би оказало въздействие повече от 100-200 мл за цялото пътуване.
Варна - Шумен разликата е литър сравнено с круз на 120 км/ч. Общо взето при изкачване се кара с по-ниска сравнено с зададената скорост или с намаляваща такава. Т.е. движиш се със 130 и накрая на изкачването си със 115. При спускане се ускорява плавно и се постига по-висока сравнено с зададената на круз скорост, което няма как да стане на круз. Това е, но си е играчка особено ако те чакат много км.
Изображение

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 04 Мар 2021 14:12

van написа: 04 Мар 2021 13:52
Krachunov написа: 04 Мар 2021 12:08 Не знам до колко това би оказало въздействие повече от 100-200 мл за цялото пътуване.
Варна - Шумен разликата е литър сравнено с круз на 120 км/ч. Общо взето при изкачване се кара с по-ниска сравнено с зададената скорост или с намаляваща такава. Т.е. движиш се със 130 и накрая на изкачването си със 115. При спускане се ускорява плавно и се постига по-висока сравнено с зададената на круз скорост, което няма как да стане на круз. Това е, но си е играчка особено ако те чакат много км.
Идеята ми беше за това, че не засичаш разхода от табелата начало на магистрала до табела край на магистрала. А по - скоро Тръгваш си от точка дадена точка в Град Х - минаваш УУУ километри по магистрала и после имаш още някакви малко километри до дадена точка в Град Б. Тези километри преди и след магистралата, ми е идеята че не оказват съществено значение.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта