Мнение
от peterhr » 21 Авг 2021 22:58
Според мен е изцяло сбъркана идеята на тези технически обслужвания. Те гледат да вземат едни пари, без оглед на техническите параметри на автомобила. Без оглед на това, да издържи повече, само и само да се вземат едни пари за каквото и да е.
1. Сменят спирачна течност на 2 години, а антифриз - НЕ. Да, едното е свързано с безопасност, другото с работа на двигателя. Но според мен - антифриза е по-важен от спирачната течност (като период на смяна).
2. Въздушни филтри - в някои от сервизите се опитват да сменят точно на ТО тип А, точно там не влиза в цената. Реално аз филтър на 1 година и да не е мръсен не съм виждал. Но защо не е включен в цената ??? За да може да дръпнат нещо допълнително...
3. При мен последния път искаха да сменят предни спирачни дискове. Накладки досега не са искали да сменят, направо дискове. Това ли е сегашното автомобилостроене или сервиза искат да вземат едни пари?
4. Казах им, че искам да ми проверят маслото в скоростната кутия, нямали процедура за това.
5. Никой досега при нито едно ТО, не и правил опит да провери светлини, спирачки, изгорели газове, кормилна уредба, въздушни възглавници, датчици за ESP/ABS или каквото и да е друго свързано с движението на автомобила и безопасността му. Кодове за грешки никой не е прочитал.
6. Миналата година бях на ТО тип Б, т.е. около 2 часа обещаха като време. Понеже пак има стъкло и ги гледах, та на 25тата минута бяха готови и след това още 5 минути си играха да гледат колата, защото имам монтирана предна камера, а реално този модел - няма. Та цъкаха предна скорост, задна, предна, задна, мръдват напред, мръдват назад и така 5 минути. Бяха се събрали целия сервиз да гледа. Иначе теоретично са много заети, записват часове за след 13-15 дни.
7. Ще видим догодина като излезе от гаранция какво ще искат да сменят.
НО това са официални сервизи и на никой не му пука за нищо.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT