Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
L1v3ruS
Мнения: 8
Регистриран на: 02 Яну 2021 08:43
Местоположение: Пловдив

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от L1v3ruS » 15 Апр 2021 13:40

Добър ден колеги,

Дайте моля съвет какви летни гуми да купя на королата 1.6 бензин.
В момента съм с тези, с които я взех от магазина преди почти година. Maxxis all season AP2
IMG_20210415_133726.jpg
IMG_20210415_133726.jpg (1.12 MiB) Преглеждано 1036 пъти
Май е добре да ги запазя за още една зима тези, да не ги прецаквам това лято.

Благодаря предварително.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 15 Апр 2021 14:03

Hursa написа: 14 Апр 2021 21:53 Както голф, така и корола се водят "градски" автомобили (дори у нас и особено когато се вземат с такъв малък двигател). (Това, че у нас вземаме автомобилите от този клас, като единствен или като "семеен" - показва разликата в стандарта на живот у нас и този в западна Европа.)
Явно само в твоите представи се води така. Ама нека все пак да се придържаме към "стандарта", а не към конкретното възприятие на човека.
Или по-конкретно - Голфа и Королата се позиционират точно в Ц сегмента (среден клас) или още наречен "Малки семейни автомобили". Както виждаш в името си съществува и директно "семейство" и няма нищо лошо семейството да използва такъв клас автомобил като единствен за разнообразни пътувания.
Б сегмент е този на Ярис, който отново не е позициониран като градски автомобил, защото градския автомобил по смисъла на позиционирането е приет да е "А" сегмента, където е позициониран Айгото, който сегмент се нарича още и "градски автомобили".
Така, че примерно твоите представи за това кой какъв автомобил е не са лоши, дай боже всеки му да си мисли, че най-малкия семеен автомобил е от "Д" сегмента, където са автомобилите като Камри, Мондео, Инсигниа, 508...
Лично за мен семеен автомобил по принцип е дори Е сегмента (А6, 5-ца и подобия комби варианти), ама това е съвсем друга тема, както споделих.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 15 Апр 2021 14:05

metoyo написа: 14 Апр 2021 15:51
Hybrid1stTime написа: 13 Апр 2021 17:33 Обиколих почти целия град с над 10 спирания по задачки и до обед бах навъртял почти 100км и през цялото време на борда пишеш впечатляващите 2.7л на 100км.
Е кво по-добре от това? За 100км. си свършил 10 задачи с разход от 5,50 лв.
Цитирах цялото изречение на колегата Hybrid1stTime . От него разбрах: навъртял почти 100км/ да приемем че са 100/ за деня до обяд. На борда пише 2,7/100. Е как и да го въртя за 100 км е изхарчил 2,7л х средно 2,03лв/л./с отстъпки и т.н/= 5.481 лв. Сега ако е изминал през деня 350км. е друго....
Hybrid1stTime написа: 13 Апр 2021 17:33 Миналата седмица направих 350км само градско в София и на колонката показа 5.5л средно. Не е никак лош разход, но в един от дните беше меко времето и тръгнах към 7 сутринта. Обиколих почти целия град с над 10 спирания по задачки и до обед бах навъртял почти 100км и през цялото време на борда пишеш впечатляващите 2.7л на 100км. Другите дни според борда пак не прескачах 4.7л.
Остават едни 250 км.х 4,7/100, а на колонка 5,5. При мен разликата в колонката и борда е около 200гр. за пълен резервоар от светването на лампата т.е. около 36л. заредени.
Последно промяна от metoyo на 15 Апр 2021 14:28, променено общо 1 път.

Аватар
metoyo
Мнения: 140
Регистриран на: 22 Юни 2020 11:00
Местоположение: София
Автомобил: COROLLA TS 1.8 HYBRID 2020

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от metoyo » 15 Апр 2021 14:13

Hybrid1stTime написа: 15 Апр 2021 12:36 За 350,но е извадено само половината изречение от колегата и хората са в шаш. За тези 350км разхода по борд, за всяко отделно пътуване, беше между 2.7 и 4.7,а на колонката 5.5
Е то ако така правим изводи за разход, аз съм правил от 1,5л/100 до 9,9/100 за отделно пътуване- от пазара до блока за 1 км. разтояние :D

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 15 Апр 2021 14:35

BOz написа: 15 Апр 2021 14:03 Явно само в твоите представи се води така.
Не знам вашите представи, гледам какви са представите на производителя - фолксваген в случая. Както и на неговите дилъри. А те определено не са заинтересовани да поставят модела си в по-долен клас. Явно не сте забелязали, че тази "буквена" класация отдавна се разми, особено след масовото навлизане на така наречените "сув" сред предпочитаните и за градско шофиране.
► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от BOz » 15 Апр 2021 14:40

Hursa написа: 15 Апр 2021 14:35 че тази "буквена" класация отдавна се разми
Ами не се е размила. Отдавна си го има и всеки производител си позиционира дадения модел в даден сегмент. И за това ги казах - като започнеш от Айгото, което е ясно в А сегмент, след това Ярис, Корола, Камри. Или Ъп, Поло, Голф, Пасат, ако трябва с любимата ти марка да ги сравняваме.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 15 Апр 2021 15:15

Всъщност за какво е спора? Добре - нека купуват голф за "дълги" пътувания - забележителен, изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2021 15:37

Hursa написа: 15 Апр 2021 13:25 Не германците, а така наричат класа в автоизданията, съвсем не само немскоезичните.
Конкретно кои издания освен немскоезичните или европейски наричат класа голфов?
Hursa написа: 15 Апр 2021 13:25 За да бъде емблематичен един модел, съвсем не трябва да е масов и не трябва да е „конфекция”, не трябва да е „ширпотреба”.
Това означава,че голфов клас не е емблематичен според обяснението ти. А кой е казал,че класа е емблематичен или модел е емблематичен?
Нещата се променят и Тойота изоставят в някои неща, а не изобщо,както обичаш да обобщаваш неправилно, Тойота продава най-ефективните хибриди, които работят чудесно и са много надеждни, най-надеждните в класовете си, Тойота отново продава хибриди,които са с най-добро съотношение цена/качество. А за да правиш такива хибриди, означава да си напред в технологично отношение,а не назад.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2021 15:40

Hursa написа: 15 Апр 2021 15:15 Всъщност за какво е спора? Добре - нека купуват голф за "дълги" пътувания - забележителен, изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
Колега, спор няма, има различни предположения. Но ,както в много случаи, ти спориш за неща,които дори не си прочел за какво се говори. Колегата hybrid1sttime написа,че от неговия опит 1.0 моторите на другите модели в класа на Корола са аналогично икономични на Корола хибрид при смесен режим на шофиране и дават съотносим разход на гориво. Което не се потвърждава от многото потребители,както показах в spritmonitor, Корола хибрид е с литър , литър и половина по-икономична от тези 1.0 модели.

Държа да споделиш пред всички ти сравняваш plug in hybrid Golf ,който се зарежда в контакта с ток и изминава само на електричество 60-80км. със стандартен hybrid Corolla? Правилно ли съм разбрал?

Ако е така, какво повече да говорим. Показах ти как трябва да се сравнява,като сравняваш plug in hybrid, сравняваш и двата модела да са plug in. Тоест Toyota Prius plug in e по-икономична и по-ефективна съответно от VW Golf plug in с над 1 литър /100км.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2021 15:56

Hursa написа: 15 Апр 2021 15:15 И вие ли смятате, че много германци - ще си купят еднолитров голф за "дълги" пътувания, а не най-вече за градски "семеен" автомобил? Дори в България, едва ли ще намерят такива клиенти.
И какво му е на Голф 1.0 110 коня за дълги пътувания като прави 200км/ч. на магистралата, а ограничението е 140км/ч. Интересното е,че масовият купувач ползва автомобила в смесен режим на шофиране,като преобладава градско/междуградско шофиране и от време на време магистрално. Какъв е проблемът? А защо да не си кпуи 1.5 TGI на метан,като ще му е по-евтин от дизел и на дълъг път,а колата е хубава със 130к.с.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 15 Апр 2021 15:57

Нека да видим сравненията, тестови сравнения, при практически еднакви условия, от един и същ водач, дадени от LEXUS:
https://youtu.be/rCPJUb2obAk?t=40
Как се представя корола хибрида със 122 кс:
https://youtu.be/v_Hi6-2c84Y?t=804
Та явно се потвърждава споделения опит от Hybrid1stTime.
Последно промяна от Hursa на 15 Апр 2021 15:59, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 15 Апр 2021 15:59

Hursa написа: 15 Апр 2021 15:15 Всъщност за какво е спора?
Мм даа за какво точно се спори? Дали королата е градски или не? И дали гофа е градски или не?
Hursa написа: 15 Апр 2021 15:15 изключителен разход за голф хибрид - с повече от литър по-нисък разход при сравнение със значително по-маломощната хибридна корола според spritmonitor.de, който се ползва за пример в случая.
Я дай конкретен линк защото по сайта който ти си посочил:
Golf - 6.12
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

Corolla - 5.46
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 15 Апр 2021 16:04

И значително по мощните
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Нормално, когато преимуществено пробега, който са въвели е от градско шофиране.
И когато всеки въвежда каквото му хрумне
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 92020.html
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2021 16:15

Hursa написа: 15 Апр 2021 15:57 Нека да видим сравненията, тестови сравнения, при практически еднакви условия, от един и същ водач, дадени от LEXUS:
https://youtu.be/rCPJUb2obAk?t=40
Как се представя корола хибрида със 122 кс:
https://youtu.be/v_Hi6-2c84Y?t=804
Та явно се потвърждава споделения опит от hybrid1sttime.
Затова има много източници,за да си прави всеки извод съобразно информацията, достоверността й, която се обосновава на много,различни непредубедени записи на разход.
Има две слаби места в тези два източника,които си посочил. Първото е първия източник,който , както спомена, го постнах аз, а там е съмнителния разход на градско за Голф 1.5 e-TSI от 4,9/100км. и това,че дава по-нисък разход от дизелово бмв 120д. А и никъде не е потвърдено или дори споменато при какви условия и доколко са били еднакви са визвършени тестовете. Но не казвам,че не е вярно. Все пак този Голф иам много модерен двигател по цикъл на Милър и деактивация на цилиндри.

Второто слабо място е във втория източник, а именно невъзможността да се оцени терена, наклона, въобще условията на шофиране. Разходът ми се вижда нереално висок и противоречи на многото потребители, които са посочили разхода си в spritmonitor. Корола хибрид дори да работи само на двигател на магистрала, двигателят е по-ефективен от стандартен Ото двигател,защото работи по цикъл на Аткинсън е е с много висока термчна ефективност, батериите не са тежки и не добавят значително тегло към автомобила.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от LEXUS » 15 Апр 2021 16:17

Hursa написа: 15 Апр 2021 16:04 И значително по мощните
https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2
Нормално, когато преимуществено пробега, който са въвели е от градско шофиране.
И когато всеки въвежда каквото му хрумне
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 92020.html
Абсурдно е това,което правиш, отделяш само източниците,които устройват тезата ти. Един източник няма достоверност за аргументация на теза. Спор за спорта? :D
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Zlatist и 76 госта