Избор на семеен автомобил

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
FearSoft
Мнения: 365
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 49 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от FearSoft » 21 Мар 2023 21:01

Hursa написа: 21 Мар 2023 18:53 неадекватен избор
Ай ся, неадекватен избор... Това е избор на човек, който знае какво иска, проверил е какво друго има на пазара и е преценил, че това му харесва повече. И му е по джоба! Да, цените скочиха много. Но с всичко е така. А и не съм съвсем съгласен, че в България деряли повече от другите държави. Ненапразно някои хора си купиха автомобила от тук и си го закараха към Германия tooth.gif Щото на цената на топ екстри тук ще вземе същата там, само че на ниво между базовия и следващия. Приблизително. Така че - въпрос на сметки и възможности. smile.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 21 Мар 2023 21:27

Именно.
stipppox написа: 21 Мар 2023 11:43 Общо взето масово статии и тестове дават лек превес на някоя от Sportage, Rav4, Honda CR-V, Nissan Rogue или Quashqai (да му имам и името...), разминават се коя е на първо място, но наистина съветват, че е до предпочитание и тези автомобили са малко или много сходни до еднакви.
Проверил е. Моделите според тестващите - са приблизително еднакви. Какво би оправдало да заплати над 21000 лв повече за рав, вместо да вземе спортидж (или там както се чете). Та това е с 40% повече, кое оправдава тази висока цена на тойотата. Адекватно ли е да заплати тази по-висока цена, какво ще получи в повече срещу тези над 21000 лв.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
FearSoft
Мнения: 365
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 49 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от FearSoft » 21 Мар 2023 23:19

Ще получи Тойота :whistle:
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

stipppox
Мнения: 39
Регистриран на: 20 Мар 2023 16:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от stipppox » 21 Мар 2023 23:24

Hursa написа: 21 Мар 2023 21:27 Проверил е. Моделите според тестващите - са приблизително еднакви. Какво би оправдало да заплати над 21000 лв повече за рав, вместо да вземе спортидж (или там както се чете). Та това е с 40% повече, кое оправдава тази висока цена на тойотата. Адекватно ли е да заплати тази по-висока цена, какво ще получи в повече срещу тези над 21000 лв.
Еднакви е съкратената версия, по-точно е, че всеки модел има някои предимства, които другият няма.
RAV4 - по-добра икономия на бензиновия двигател и plug-in хибрид. По-малка загуба на стойност с времето. По-малки разходи за поддръжка. Реноме на издържливи и качествени автомобили. Доста тестващи харесват повече динамиката на шофиране
Kia Sportage - по-добра икономия на mild хибрид. По-изпипан интериор, повече "екстри" дори в базовата конфигурация. По-голям багажник. Много по-ниска начална цена. Дизайн, който се отличава. Ребандирани, според последни ревюта този модел е също много здрав. След като е пето поколение, също има славата на издържлива кола. По-евтини части

Ето едно много подробно сравнение:
https://www.drive.com.au/reviews/should ... a-rav4-gx/

Резюме: Let's get this out of the way first: both these options are strong representatives of what a medium SUV should be. You're a winner no matter what. However, one of these cars is more of a winner than the other...дават малко предимство за Sportage.

В този случай Кията натежава все повече най-вече заради началната цена. В САЩ двата модела са доста по-изравнени, защото Toyota RAV4 е с около 1000-1500 долара по-скъпа, а не 14 000лв както в Европа

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 21 Мар 2023 23:46

По-малка загуба на стойност - докато бяха относително евтини тойотите (спрямо алтернативите). Но не и когато се приближават по цена до премиум марките, а такива се обезценяват много по-значимо. Издръжливи и качествени за относително ниската цена на която се предлагаха. Хибрида е по-мощен от спортидж, но и по-тежък, а какво ще кажете за стойността му когато навърти километри и батерията му стане за смяна. Да, ако ценовата разлика е две три хиляди лева, нека са и 5, но тя е значително по-голяма.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от BOz » 22 Мар 2023 09:53

Като говорите такива цени и разлики между РАВ-а и Спортиджа, вярвате ли си? Никоя марка/модел няма да оцелее продавайки аналогичен автомобил спрямо преките му конкуренти с такава ценова разлика. И понеже съм убеден в това реших набързо да метна и аз едно око на две еднакви конфигурации, с аналогични екстри, аналогично задвижване и т.н.
Цената на РАВ4 Executive AWD е 84к, а н а Спортидж Executive 79k. Много добре сметната и направена цена, която е съизмерима с конкурента. Нали, предвид продажбите в глобален мащаб, е напълно очаквано да се пробваш да вземеш от пазара със стока, която е със 6% по-евтина. Иначе няма как да се получат нещата.
А това, че е могло да си вземеш Спортидж с 15к по-евтино, така е. Но започваш да сравняваш ябълки с круши, а не ябълки с ябълки. То и БМВ М5 е два пъти по-скъпо от Е200, ама това не означава, че БМВ-то било по-скъпо. Сравнявайте аналогични модели, задвижвания и екстри и тогава навдигайте вой, че РАВ-а бил много скъп. Ами като е скъп, купувате Спортидж гол и бос, с базово задвижване и се радвате, че сте прецакали системата. А най-добре и един Дъстър. Хем същата работа ще върши, хем и двойно по-евтино, за относително аналогичен автомобил, като вид. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

krasimir77
Мнения: 131
Регистриран на: 07 Дек 2018 12:38
Местоположение: Sofia
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Избор на семеен автомобил

Мнение от krasimir77 » 22 Мар 2023 10:27

И моите 5 стинки по темата - ако имах възможност бих си взел новата Kia Niro /plug-in/ - като многофункционална и предимно градска кола. За петчленното ни семейство се вписва във всички критерии - сравнително най-къса, сравнително висок клиренс, градски разход на ток /зареждане в гаража/, безпроблемни разходки до гръцко /около 10-15 пъти годишно/ и достатъчно място за багаж. Единствен минус е може би DSG скоростната кутия спрямо CVT при Toyota, но не сериозен минус.
Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 22 Мар 2023 11:14

Не знам за ябълките и крушите - но гледаме базовите нива smile.gif. Все пак това е което предлагат, като основа. Ниво комфорт. Човека търси да замени микра на сув, сравнително компактен, нормално е да сравняваме най-евтините предложения на едните и другите - базата. Спортидж - 53190, рав - 74490 - няма и не се предлага по-евтин. Разлика 21300 лева. (Следващите нива executive 67680 спортидж милд хибрид, 79490 рав - разлика 11810 лв.) Не виждам да е споменавал, че търси хибрид - по-мощния хибрид на кия. Нито пък автомобил 4wd - със смешното представяне на рав.
(Но ако все пак търси нещо по-скъпо - спортидж хибрид гт 89660, рав гр - 104000 - разлика над 14000 лв.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Monster
Мнения: 331
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 80 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Monster » 22 Мар 2023 11:57

Hursa написа: 22 Мар 2023 11:14 Не знам за ябълките и крушите - но гледаме базовите нива
И да и не. Преди месец един приятел обмисляше да купува базовото ниво Rav4 и тогава наистина беше базово (чист бензин, само с предно предаване и механична скоростна кутия). По спомен цената беше малко под 60 хил лв. Сега отворих ценовата листа - явно от Тойота вече са решили да махнат това базово ниво и вече продават само хибриди, AWD-i, e-CVT. Ако stipppox търси точно такава кола (да не е 4x4, 150 к.с., голям разход на бензин градско), заради значително по-евтината първоначална цена, тогава Kia Sportage печели. По същество аз съм съгласен с твърдението, че и двете коли са хубави и трябва да избере тази, която му е повече по сърцето. За мен лично не винаги всичко опира до пари и ме притеснява идеята за градска кола да се взима нещо, което ще гори 3 пъти повече лайна в градския въздух спрямо хибридните версии, но разбирам и ответната финансова аргументация.

Вече ако сравняваме хибридните версии - "базовата" на Kia Sportage е 4wd и е към 80 хил лв. Само 4 хил. лв по-евтино от базовата Rav4 AWD-i. А Rav4 предлагат още по-базова (FWD), която е по-евтина от Kia Sportage Hybrid с 5 хил. лв. То ест ако гледаме хибридните версии Тойота печели дори по цена, а със сигурност предлага и по-добра хибридна технология. Тези Mild-Hybrid на Kia със 136 к.с. изобщо не ги гледам и коментирам.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от slowtraveler » 22 Мар 2023 11:59

На времето като обикалях за нов автомобил минах и през Кия (същите модели, както Хюндай, но на по-евтина цена). Колега си бе взел по-предходния чисто бензинов модел на Киа...
'На книга' всичко бе прекрасно - екстри 'нечувани' за този тип автомобили по него време - дисплеи в огледалото или на таблото, пиано-лак и т.н... Автоматик...
Като влязох вътре - уж всичкото на място, ама гледам - 'пиано-лака' разтекъл на капки, дисплея - почти не се вижда, копчетата - разкривени. Просто така си стоят.. Автомобилът - на 0км...
Да, колата си върви вече 10г почти безпроблемно (тя почти не се кара де) - гори като ЗМЕЙ (под 10л/100 е почти изключено да слезе извън града заради куцият автоматик)...
Та общо взето - личните ми впечатления са негативни... Т.е. - за мен са в различна категория в сравнение с Тойота...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 22 Мар 2023 12:09

А на качествените тойоти - релсите се веят и сменят през ден избелели лайсни smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 22 Мар 2023 12:45

Hursa написа: 21 Мар 2023 18:53
StRaTeGa написа: 21 Мар 2023 10:14 ...най-продаваната такава в света.
Най-продаваната - защото на другите пазари, значително по-големи от европейския - тойота се продава на цената на дачия тук. Това, че тук надуват толкова цените на марката - не я прави по-добра. Прави я неадекватен избор.
Хайде да се постараем да бъдем обективни!
Истината е, че на европейския пазар цената на всички автомобили е около 30% по-висока. Не конкретно на Тойота или на Корола. На всички!
Значително по-евтини са в САЩ и Канада. А в супер развитата Япония, цените са "гледаш и не вярваш на ушите си". В Китай само дето не ги слагат в Зрънчо.
За това си има обективни причини, които няма смисъл да изреждам, но те далеч не са, че тези изедници автомобилните компании ги взимат тези 30% от клетите европейци.
В крайна сметка този, на който най-важното нещо в живота му е да си купи нова кола по-евтино, спокойно може да се пресели в някоя друга държава.

Липсата на базови нива, което води до оскъпяване на автомобилите, също има желязна логика.
Един чип може да се вложи в кола базово ниво и в най-скъпата. Когато нямаш достатъчно от него, ти какво ще избереш? Да направиш по-евтината кола, от която ще спечелиш по-малко или по-скъпата?
Риторичен въпрос, на който огромна част от производителите вече са си отговорили.
Тойота първоналано не бяха толкова засегнати от този проблем, колкото европейските марки, но вече и при тях настъпи тази криза.
Корейските марки имат шанса да имат собствено производство на електроника и са по-малко засегнати от този проблем. Може би за това все още успяват да предлагат по-базови и "евтини" коли. Въпрос на време е и те да се усетят. Истината е, че в България базови коли се купуват основно за служебни или дългосрочен наем. В западна европа далеч не е така. Като пътувам виждам много базови коли и много рядко най-високите нива. Но там и хората не държат толкова много на желязото.

Лично аз съм скептичен, че някога колите ще повтинеят в Европа. По-скоро трябва да свикнем с новата реалност или да спрем да ги купуваме (т.е. да започнем да ги наемаме)!
Последно промяна от StRaTeGa на 22 Мар 2023 12:56, променено общо 2 пъти.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от Hursa » 22 Мар 2023 12:51

О обективен съм - вижте колко е по-скъпа тойота на свиващия се европазар. И вижте колко по-скъпи са другите марки. Това, че има причини - има и част от тях са да съдерат по-голяма печалба.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

StRaTeGa
Мнения: 40
Регистриран на: 28 Юни 2022 14:20
Местоположение: София
Автомобил: Honda E Advance 17", RAV4 PHEV
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от StRaTeGa » 22 Мар 2023 13:17

Ще се наложи още един път да те коригирам. Европейския пазар не се свива, а расте! Свиваше се предишните 2 години и нещо. Първо заради Ковид кризата, а след това и заради войната.

Надявам се, че никой не ти е сложил пистолета на челото и не ти казал "купувай или живота"!
Ако нещо ти е скъпо, просто не го купувай. Ако се съберат достатъчно много като теб, продукта ще започне да залежава. В резултат на това производителя ще се принуди да намали цената или дори да го продаде под себестойност.
Аз например не си купувам Лексус, Мерцедес, БМВ и т.н. защото ми е скъпо и не мога да си го позволя.
Купувам си Тойота и Сузуки. Върши ми работа, надеждно е и ми е по-джоба. Не си падам по псевдо лукса на другите марки.

Само дето нито Тойота е залежала, нито по-скъпите марки. Напротив.
А с общи приказки в некЪф форум за изедници, съдиране на задници, ебане и т.н. със сигурност няма да променим света. Това става за сутрешен блок по някоя телевизия. Нещо в стил Мая Манолова, Корнелия Нинова... :)

Идеята на тази тема не е ли да се помогне на човека в избора на подходящ автомобил? Да се обсъждат някакви технически характеристики. Да се дадът съвети придобити от опит.
В крайна сметка всеки ще плати толкова, колко може и прецени че е разумно. Според мен отдавна сме го отчаяли и е избягал. :)

stipppox
Мнения: 39
Регистриран на: 20 Мар 2023 16:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 10 пъти

Избор на семеен автомобил

Мнение от stipppox » 22 Мар 2023 13:24

BOz написа: 22 Мар 2023 09:53 Като говорите такива цени и разлики между РАВ-а и Спортиджа, вярвате ли си? Никоя марка/модел няма да оцелее продавайки аналогичен автомобил спрямо преките му конкуренти с такава ценова разлика. И понеже съм убеден в това реших набързо да метна и аз едно око на две еднакви конфигурации, с аналогични екстри, аналогично задвижване и т.н.
Цената на РАВ4 Executive AWD е 84к, а н а Спортидж Executive 79k. Много добре сметната и направена цена, която е съизмерима с конкурента. Нали, предвид продажбите в глобален мащаб, е напълно очаквано да се пробваш да вземеш от пазара със стока, която е със 6% по-евтина. Иначе няма как да се получат нещата.
А това, че е могло да си вземеш Спортидж с 15к по-евтино, така е. Но започваш да сравняваш ябълки с круши, а не ябълки с ябълки

Това е вярно донякъде. Но хората, които имат достъп до автомобилите тестват еднакви конфигурации , обикновено или AWD с всички екстри, plugin и т.н. или най-базовото оборудване с най-слабия бензинов двигател (в САЩ).

В България Тойота няма тези по-орязнани конфигурации. При тях Кията води и защото предлага повече "екстри". А по-високите просто не мисля, че са ми нужни, а и ще ударят прекалено бюджета. Той не е строго фиксиран, но е съобразен с доходите. Ако автомобил е по-скъп, но много по-добър с нещо, бих платил повече-стига да си заслужава. В случая не съм убеден

Другото са личните ми предпочитания, начин на шофиране и употреба. Не искам показност, а нещо, което върши работа и е приятно за каране. Търся семеен автмобил, в който ще пътуваме с детето/децата си, т.е. няма нужда от толкова много конски сили. Да, нека да не е underpowered/strained, както описват някои двигатели. Да мога да изпреваря на главен път, без да се чудя дали онази кола на майната си в далечната няма да е вече тук, докато набера още 10-20 км/ч. С 200 по магистрала обаче няма да го настъпвам. AWD-хубаво на теория, обаче нито един от тези автомобили не е истински офроуд, нито ще го карам в гората. Ще е добре за най-трагичните ни пътища, но като цяло само ще гори повече без да използвам това 4х4 и не ми трябва за МОЯ начин на употреба. Не искам и да е прекалено дълъг като комби/някои седани заради липсата на място в София, но все пак да има място за багаж. С малка градска кола като Микрата (3.71м ) знаете ли колко пъти сме паркирали на места, където други не се събират...Да, на "една боя" разстояние, но сме успели за този час, който трябва. За скоростната кутия не исках да споменавам, защото половината тук ще ме изядете :D Искам автоматик-просто е по-удобна в тежък градски трафик. Ако е малко по-спокоен ми доставя удоволствие механичната, но в София е уличен мазаляк. Това е една "екстра", на която държа. Бензин или дизел-не мисля, че потенциалната икономия по магистрала ще оправдае по-високата цена. По същата причина + липсата на гараж plugin май също не става. Определено не ми харесва колко ще се изгаря и отделя във въздуха в града, но и нямам сумата.

Посмятах малко и съвсем грубо. При пробег 10-11 000км на година, баланс 33/66% градско/извънградско и цена на бензина 3лв, за 15г. период разликата между ДВГ и plugin е 16-17 000лв (закръглено и само от гориво). Не е оправдано, стига да не съм пропуснал нещо и АКО дадените стойности за разход са верни.

Относно надежността: корейците са напреднали доста в това отношение според написаното от много хора, докато японците леко са занижили качеството-Тойота включително. Важало особено за последните 5-10 години. Не знам дали е вярно. Аз не мога да дам коректно мнение за нов автомобил, а и не съм ползвал корейски.Освен това едва ли ще има сериозни проблеми с която и да е от двете нови коли в първите 1-2-3 години освен ако не съм истински карък. Въпросът е какво ли става след това?

Питам във форум точно за личните впечатления. Според характеристики всичко е "цветя и рози" :D

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 48 госта