Hursa написа: ↑24 Мар 2023 09:57
дори при 5 разход за града на рав (дори производителя му дава по-висок разход) - пак излиза много под 7000 за 6 години. А при извънградско, където 1,5 литровия двигател с изключване на цилиндри - ще даде сравним разход, при "магистрално" дори по-нисък.
Без да целя "наливане на масло в огъня", но моите лични впечатления са, че Тойота дават доста песимистични официални данни за разходите на моделите си, които при повечето собственици, каращи с икономичен стил на шофиране, се подобряват значително. За разлика от VW Group, a и други автомобилни производители, които откровено лъжат с официално споменатите разходи на гориво и дори при супер старателно каране по щадящ маршрут, пак се получава разход малко над официалния. И за да не съм голословен ще цитирам няколко мнения на потребители от този форум, които ако преценят могат да се включат дискусията. Ще драсна мой коментар под всяко от цитираните мнения и вече в движение ако някой иска да се сподели повече подробности за опита си, може да продължим дискусията в специализираната
тема за разход на гориво. От това, което намерих в интернет, специално за Rav4 Hybrid официалните данни са 5.8 литра на 100 км градско, което за мен се доказва като доста песимистично от споделените долу лични наблюдения на различни колеги във форума.
Monster написа: ↑20 Яну 2023 15:07
При хибриден режим мога да обобщя, че разходът на бензин е около 5 литра извънградско и между 7 и 8 литра на магистрала със 140 км/ч. За градско мисля, че разходът е около 4 л/100 км, като впечатленията са ми от едно по-дълго пътуване в чужбина, тъй като през останалото време в града съм карал изцяло в електрически режим.
Възможно е тези стойности, които съм споделил, да са по-ниски при плъг-ин хибрида, спрямо обикновения хибрид, поради по-голямата му батерия и възможността да се движи по-дълго на ток, съхранявайки повече регенерирана енергия дори в хибриден режим. Стойността за градско е споделена по впечатления от борд компютър при едно пътуване в чужбина, където не бях намерил възможност да заредя батерията от контакта. Според мен тази стойност реалистично се движи между 4 и 5, но категорично е под 5 от моя опит и стил на шофиране.
OVI написа: ↑04 Яну 2023 16:08
RAV4, 2.5 HSD Luxury, получена на 15-декември-2022.
До момента изминати 1 660 километра, с приблизителна разбивка:
(1) Магистрала и извънградско: 620 километра;
(2) Околоградско: 640 километра;
(3) Градско: 400 километра.
Разходът на гориво е както следва:
за (1): Усреднено между 6 и 6.5 на 100 км, по колонка. Борд компютъра докладва с +/- 300 ml разлика. В 95% от пътуванията е без юркане и настъпване, по магистралата съм поддържал 120 км/ч, и 90-100 км/ч по шосето. Е, тествах и малко по-агресивно и динамично шофиране до към 160 км/ч, и показанията по борд компютър отидоха на и над 10/100.
за (2): По околовръстното на София /до работа и обратно основно, сумарно 52 км/ - 5.5/100 по колонка; толкова и по борд компютър. Каране почти стриктно в ограниченията (80-90 км/ч), и хибридната система си даде отражение.
за (3): малко над 5/100. Старт/стоп и хибридната системи помагат доста.
Резултатите ще ги потвърждавам с времето и изминатите километри.
Това са стойности при първите километри на чисто нова неразработена Rav4 Hybrid. Ще е любопитно
OVI, а и други колеги с такава кола, да споделят дали има промяна в положителна посока на разхода, когато колата се разработи и да кажем вече след първата смяна на масло. Особено ми е интересно дали градския разход пада под 5 или това е по-скоро рядкост.
Jorjeta Bogoeva написа: ↑23 Мар 2023 12:06
Моята в момента ,откакто се стопли времето ,показва 4,2 .Модела е 4Х4.Зимата ми харчеше 5-5,1.Изкачвам байр,живеем в планинско селце.
В случая става въпрос за чисто нова Corolla Cross, която е съвсем малко по-малка от Rav4 по външни размери. В този ред на мисли не знам защо не я бяхме включили досега в дискусията като възможен вариант за случаите на
stipppox и
IvGor. Най-вече при
stipppox мисля, че отговаря на критериите за компактна градска кола, като в случая разликата между Kia Sportage и базовата Corolla Cross е около 6000 лв, които ще се избият от икономията на гориво и дори королата ще излезе по-евтино. Интересно ще е ако
Jorjeta Bogoeva може да сподели в някакъв момент разбивка на разхода - градско и извънградско.
iovkito написа: ↑04 Яну 2023 16:16
През последните две седмици карам тигуан плъг ин хибрид 2022г. Шофирам доста внимателно, никакви резки ускорения, трафикът не е натоварен. Разходът е между 9.5 и 10/100. На ток само изминава 31-32км, затова и изобщо не го зареждам. Не съм впечатлен изобщо.
Това е един чудесен пример от света на VW Group, потвърждаващ лично за мен мнението ми, че само Тойота имат истинска и ефективно работеща хибридна система, а другите автомобилни производители, фокусирали се върху пълната електрификация, произвеждат хибриди, колкото да отбият номера. Въпросният тигуан е със същия 1.5 TSI двигател като обсъжданата в тази дискусия версия на Шкода Кодиак. Мислите ли, че в официалните данни на VW/Skoda слагат такива числа за разхода? Пишат едни красиви 6-7 литра градско, които очевидно са далече от истината. Примерът с изключващите се цилиндри с цел икономия на гориво за мен също е показателен за разликата в подхода. При Тойота хибридната система е направена, така че по всяко време да можеш да разчиташ на пълните си конски сили, тъй като e-CVT гарантира, че двигателя винаги ще регенерира ток в батерията и никога няма да останеш без ток (както при обикновения хибрид, така и при плъг-ин хибридите на Тойота). При VW хибрида има пълните си конски сили само ако батерията е заредена от контакта, а от споделения разход на колегата се вижда, че като свърши тока колата остава да работи само с бензиновия двигател. Резултатът е по-малко конски сили и за капак - ужасно голям градски разход. Икономията при Тойота идва от непрекъснатото редуване на бензин и ток без да се прави компромис с мощността на колата по никое време. Примерът за изключващите цилиндри при VW е точно обратното - допълнително скопяване на и без това скопения турбонизиран двигател и цялостно скопената от мощност хибридна система след свършване на батерията. Да не говорим, че Tiguan Plug-in се предлага само с предно. Колкото и да не му харесва на някой AWD-i при Rav4, със сигурност носи повече сигурност и стабилност на колата (и през зимата, но и при други пътни условия), когато можеш разчиташ на задвижване на всички колела, сравнено само с колелата на предната ос.