Страница 13 от 15

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 10 Яну 2021 00:02
от Airfan
Авенсиса Т27 го продадох на 50 000 км и износването на предни и задни накладки беше с много малка разлика. Предните бяха по-износени и така на око имаха още 10-15 000 км максимум преди да изтънеят притеснително. Колата спираше повече от добре за моя вкус. Ръчната рядко я ползвах.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 10 Яну 2021 02:04
от slowtraveler
Himbo написа: 09 Яну 2021 18:49 За "60-80%" спиране отпред ... От гл. т. на разпределение на масата отпред и отзад (все пак има и немалък багажник ;))
Не става въпрос за философстване, а за прости физични закони... Загледай се в 'баланса' на спирачките например при преминаване на ГТП... А относно 'блокирането' на задните гуми - замисли се как действа EBD и сам ще си отговориш на въпроса... Вероятно на Авенсиса баланса е в долната граница - около 60% към предните, което води до ефекта... Колкото 'по-уличен/градски' е автомобила, с по-голям 'стандартен' товар на задната ос, толкова по-'равен' е баланса на предни/задни. Ама задницата на авенсиса си е лекичка, ако не си го натоварил с чували цимент :) Такъв 'по-равен' баланс на предни - задни се търси при спортните автомобили... При Ф1 можеш да наблюдаваш как си играят в порядъка 57-62%... И то при условие, че двигателя е отзад..

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 11 Яну 2021 10:37
от ufer
Слоу, имаш ли данни, какъв е балансът при МР2? :thumbsup:

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 11 Яну 2021 20:15
от slowtraveler
Не, нямам реални данни... Само косвени :) При Ф1 се вижда на дисплея като го пипат, ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
И да - динамичният баланс зависи и от други фактори - център на тежестта, окачване, натоварване и т.н...

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 12 Яну 2021 10:11
от ufer
Да, септември бях на преглед и ги гледах, но наесен ще си направя и снимки, че нашите юнаци нещо спряха да ми дават текстови отпечатък... :D

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 12 Яну 2021 10:23
от BOz
slowtraveler написа: 11 Яну 2021 20:15 ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
С една идея по-ориентиращо е кантара. Нали по време на ГТП-то минаваш на кантар на оста преди спирачките, за да може след това да се оцени дали въпросната ос има необходимото спирачно усилие.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 12 Яну 2021 20:40
от slowtraveler
Boz, комплексно е - ако центърът на тежестта е по-висок и окачването - по-меко, вероятността при спиране да прехвърли доста по-напред тежестта и нужда от промяна на 'идеалния баланс' е налице(просто виж векторите на силите) -..
Масата ще покаже само 'статичния' масов баланс, но не и спирачния...

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 13 Яну 2021 10:40
от BOz
slowtraveler написа: 12 Яну 2021 20:40 Boz, комплексно е
Комплексно е ако искаш да го направиш такова. Можем да влезем в разсъждения на вектори, усукващи моменти на окачването, тежестта и още хиляди неща, за да си пипаме клавиатурата.
Реално на ГТП-то нещата са много по-опростени. Там нямаш почти никакви динамични сили, които динамично да променят баланса на масата на осите по време на теста върху валците, като той остава почти изцяло статичен. Ако колата ти има разпределение на масата 50:50 (предна:задна ос) и усилието на спирачната система ще даде приблизително това съотношение.
Запиши си следващия път масата и силовите моменти на спиране по оси и сподели след това.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 13 Яну 2021 10:48
от ufer
Ако това се отнася до мен, септември ще си запиша данните. Моята машинка страшно върти задницата, но съм и свикнал и не ми пречи. Пък едно комшийче-състезател иска да му я дам, за да си прави дрифтове, но има да чака... :D

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 13 Яну 2021 10:57
от slowtraveler
Боз, май чешеш клавиатурата - в случая говорим за нуждата от доста по-голямо спирачно усилие на предната ос (дори при автомобили с развесовка 50/50), защо по принцип повечето автомобили износват по-активно предни спирачки, и защо поведението на Авенсиса при спиране (поне по мои впечатления), не ми харесва..
При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост. Може дори да видите, че гумата не блокира, така, както обикновено се случва с предните спирачки, и въпреки това е 'в зеления сектор'...

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 13 Яну 2021 11:35
от BOz
slowtraveler написа: 13 Яну 2021 10:57 При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост.
Това не е вярно.
Примерно БМВ-то ми беше в почти 50:50 съотношение и на ГТП това съотношение се запазваше и по време на теста на валяците.
Това е свързано и с други неща - като ефект за намаляване на "гмуркането", по-балансирано спиране и т.н. Точно тук идва и въпросното нещо, което спомена - ЕБД-то. И го инкорпорират в АБС модула, защото е много по-лесно да променяш баланса на спиране динамично, спрямо условията на пътя, промяна в масата на автомобила и т.н.. Защото е много по-ефективно да дадеш първоначално спирачна сила върху 4-те колела еднакво, вместо с превез на предната ос по презумпция. И ако задната ос загуби сцепление, всяка съвременна централа за АБС първоначално влиза в условие на ЕБД, а по-късно в условие на АБС.
Ама започваме да чешаме клавиатурата излишно. За това ти казах - виж разпределението на масата, след това на спирачното усилие и сподели. Ще се учудя ако има някакво кой знае какво разминаване между двете съотношения. А да не може да блокираш задните гуми по време на ГТП при автомобил с електронно ЕБД, ами сори, ама си прегледай спирачките.
Хибридите са малко по-различни, ама няма смисъл да задълбаваме, както казах.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 14 Яну 2021 10:33
от Hursa
Дали причината не може да е в твърде активна VSC система. До колкото знам - въздейства предимно на задните спирачки, най-вече когато не е необходима значителна намеса.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 14 Яну 2021 12:18
от dracunculus
VSC е наистина доста чувствителна (което е добре, държи колата доста точно в траекторията ѝ). Но това се случва само на сняг, т.е. 3-4 дни в годината и не може да довежда до износване на накладките.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 14 Яну 2021 13:17
от Hursa
Лампата на таблото, може би се включва само при ограничение на мощността към двигателни колела (за предотвратяване или ограничаване на прибуксуването). Като гледам по-тестовете (за много модели), дори след изключване на системата за управление на динамичната устойчивост - тестващите споделят, че системата се намесвала, без индикация.

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Публикувано на: 14 Яну 2021 13:24
от dracunculus
Това е възможно. Но имайки предвид, че миналата зима тук нямаше сняг (1 ден 3см... ако се брои), то означава, че колата е износила комплект накладки що годе на сухо (пролет-лято-есен) и мокро (въпросната зима), но не хлъзгаво.