Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Airfan
Мнения: 1452
Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
Местоположение: Пловдив
Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
Обратна връзка:

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Airfan » 10 Яну 2021 00:02

Авенсиса Т27 го продадох на 50 000 км и износването на предни и задни накладки беше с много малка разлика. Предните бяха по-износени и така на око имаха още 10-15 000 км максимум преди да изтънеят притеснително. Колата спираше повече от добре за моя вкус. Ръчната рядко я ползвах.
Изображение Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 10 Яну 2021 02:04

Himbo написа: 09 Яну 2021 18:49 За "60-80%" спиране отпред ... От гл. т. на разпределение на масата отпред и отзад (все пак има и немалък багажник ;))
Не става въпрос за философстване, а за прости физични закони... Загледай се в 'баланса' на спирачките например при преминаване на ГТП... А относно 'блокирането' на задните гуми - замисли се как действа EBD и сам ще си отговориш на въпроса... Вероятно на Авенсиса баланса е в долната граница - около 60% към предните, което води до ефекта... Колкото 'по-уличен/градски' е автомобила, с по-голям 'стандартен' товар на задната ос, толкова по-'равен' е баланса на предни/задни. Ама задницата на авенсиса си е лекичка, ако не си го натоварил с чували цимент :) Такъв 'по-равен' баланс на предни - задни се търси при спортните автомобили... При Ф1 можеш да наблюдаваш как си играят в порядъка 57-62%... И то при условие, че двигателя е отзад..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от ufer » 11 Яну 2021 10:37

Слоу, имаш ли данни, какъв е балансът при МР2? :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 11 Яну 2021 20:15

Не, нямам реални данни... Само косвени :) При Ф1 се вижда на дисплея като го пипат, ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
И да - динамичният баланс зависи и от други фактори - център на тежестта, окачване, натоварване и т.н...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от ufer » 12 Яну 2021 10:11

Да, септември бях на преглед и ги гледах, но наесен ще си направя и снимки, че нашите юнаци нещо спряха да ми дават текстови отпечатък... :D

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от BOz » 12 Яну 2021 10:23

slowtraveler написа: 11 Яну 2021 20:15 ама при леките автомобили можеш да направиш оценка за статичният баланс като си видиш спирачните усилия при ГТП...
С една идея по-ориентиращо е кантара. Нали по време на ГТП-то минаваш на кантар на оста преди спирачките, за да може след това да се оцени дали въпросната ос има необходимото спирачно усилие.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 12 Яну 2021 20:40

Boz, комплексно е - ако центърът на тежестта е по-висок и окачването - по-меко, вероятността при спиране да прехвърли доста по-напред тежестта и нужда от промяна на 'идеалния баланс' е налице(просто виж векторите на силите) -..
Масата ще покаже само 'статичния' масов баланс, но не и спирачния...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от BOz » 13 Яну 2021 10:40

slowtraveler написа: 12 Яну 2021 20:40 Boz, комплексно е
Комплексно е ако искаш да го направиш такова. Можем да влезем в разсъждения на вектори, усукващи моменти на окачването, тежестта и още хиляди неща, за да си пипаме клавиатурата.
Реално на ГТП-то нещата са много по-опростени. Там нямаш почти никакви динамични сили, които динамично да променят баланса на масата на осите по време на теста върху валците, като той остава почти изцяло статичен. Ако колата ти има разпределение на масата 50:50 (предна:задна ос) и усилието на спирачната система ще даде приблизително това съотношение.
Запиши си следващия път масата и силовите моменти на спиране по оси и сподели след това.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от ufer » 13 Яну 2021 10:48

Ако това се отнася до мен, септември ще си запиша данните. Моята машинка страшно върти задницата, но съм и свикнал и не ми пречи. Пък едно комшийче-състезател иска да му я дам, за да си прави дрифтове, но има да чака... :D

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 13 Яну 2021 10:57

Боз, май чешеш клавиатурата - в случая говорим за нуждата от доста по-голямо спирачно усилие на предната ос (дори при автомобили с развесовка 50/50), защо по принцип повечето автомобили износват по-активно предни спирачки, и защо поведението на Авенсиса при спиране (поне по мои впечатления), не ми харесва..
При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост. Може дори да видите, че гумата не блокира, така, както обикновено се случва с предните спирачки, и въпреки това е 'в зеления сектор'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от BOz » 13 Яну 2021 11:35

slowtraveler написа: 13 Яну 2021 10:57 При тестовете на ГТП при развесовка близка до 50/50 обикновено се наблюдава много по-малко спирачно усилие на задния мост.
Това не е вярно.
Примерно БМВ-то ми беше в почти 50:50 съотношение и на ГТП това съотношение се запазваше и по време на теста на валяците.
Това е свързано и с други неща - като ефект за намаляване на "гмуркането", по-балансирано спиране и т.н. Точно тук идва и въпросното нещо, което спомена - ЕБД-то. И го инкорпорират в АБС модула, защото е много по-лесно да променяш баланса на спиране динамично, спрямо условията на пътя, промяна в масата на автомобила и т.н.. Защото е много по-ефективно да дадеш първоначално спирачна сила върху 4-те колела еднакво, вместо с превез на предната ос по презумпция. И ако задната ос загуби сцепление, всяка съвременна централа за АБС първоначално влиза в условие на ЕБД, а по-късно в условие на АБС.
Ама започваме да чешаме клавиатурата излишно. За това ти казах - виж разпределението на масата, след това на спирачното усилие и сподели. Ще се учудя ако има някакво кой знае какво разминаване между двете съотношения. А да не може да блокираш задните гуми по време на ГТП при автомобил с електронно ЕБД, ами сори, ама си прегледай спирачките.
Хибридите са малко по-различни, ама няма смисъл да задълбаваме, както казах.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Hursa » 14 Яну 2021 10:33

Дали причината не може да е в твърде активна VSC система. До колкото знам - въздейства предимно на задните спирачки, най-вече когато не е необходима значителна намеса.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 14 Яну 2021 12:18

VSC е наистина доста чувствителна (което е добре, държи колата доста точно в траекторията ѝ). Но това се случва само на сняг, т.е. 3-4 дни в годината и не може да довежда до износване на накладките.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Hursa » 14 Яну 2021 13:17

Лампата на таблото, може би се включва само при ограничение на мощността към двигателни колела (за предотвратяване или ограничаване на прибуксуването). Като гледам по-тестовете (за много модели), дори след изключване на системата за управление на динамичната устойчивост - тестващите споделят, че системата се намесвала, без индикация.
Последно промяна от Hursa на 14 Яну 2021 13:53, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 14 Яну 2021 13:24

Това е възможно. Но имайки предвид, че миналата зима тук нямаше сняг (1 ден 3см... ако се брои), то означава, че колата е износила комплект накладки що годе на сухо (пролет-лято-есен) и мокро (въпросната зима), но не хлъзгаво.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 62 госта