Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от centil » 09 Яну 2021 11:21

Автомобилите с Adaptive Cruise Control (АСС) използват задните спирачки за намаляване на скоростта при движение зад друго МПС.
Този ефект от бързо свършващи задни накладки се забелязва при всички марки с АСС.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 09 Яну 2021 11:41

Avensis T27 няма АСС
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2021 14:48

Himbo написа: 09 Яну 2021 10:20 Моето субективно усещане от тази кола е, че спира сравнително трудно. Досега съм го отдавал на немалката й маса
Масата няма нищо общо в случая... ЕСП - също (моят Т22 нямаше ЕСП)... Точно това усещане - 'тегавото спиране' - трудно е да се опише.. Спира, не да не спира, ама с по-странен интензитет и усещане на две фази в зависимост от интензитета - започва спирането без ентусиазъм, и явно след това променя баланса и започва ентусиазирано спиране, ама първият етап може да е притеснително по-продължителен при аварийно спиране...
Като видях износените задни спирачки и няколкото пъти ранно сработване на АБС, се убедих, че причината е точно калпавият баланс на спирачките - 'стандартно' спира прекалено със задните спирачки, и оправя баланса чак когато задните гуми започват да приплъзват... Веднага след Авенсиса си взех Мазда - там спирането винаги бе уверено и предвидимо... А след това преминах на Джипа, дето е в пъти по-тежък от Авенсиса и отново - спирането си бе предвидимо и уверено... И на двете баланса им бе ОК и смених първо предни накладки (на джипа - и дискове).. И при Кашкая отново усещането е на предвидимо и уверено спиране (и при него - първо предни накладки сменях).. Като за всичките автомобили става въпрос за нови от магазина..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от max-2 » 09 Яну 2021 16:56

Авенсис Т22 е след карина е. Карината спира добре само с хубави накладки отзад, а хубави накладки са рядкост. Предполагам, че затова са променили баланса на спирачната система, като англичаните са се престарали със спирачното усилие отзад.
Авенсис Т25 карах чисто нов на 22 километра. Спирачките бяха много зле, искаше сила на педала, за да започне да спира, но как е баланса не можах да преценя. Сигурно е трябвало да се сработят дискове и накладки, но като цяло-усещане за лоши спирачки.
Carina E 4AFE LB 1992

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 09 Яну 2021 16:59

Т27 спира напълно доволно за моите усещания (говоря за моя- последния ФЛ). Никога не съм имал усещане за недостатъчна спирачна сила. Просто задните накладки се износват. Може би наистина балансът е прекалено прехвърлен към задния мост.
Последно промяна от dracunculus на 09 Яну 2021 18:29, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от slowtraveler » 09 Яну 2021 17:48

Разбира се усещането е чисто субективно, но когато се насложи с 'техническият резултат по поддръжката' - за мен нещата са безспорни (шофирам икономично откъм спирачки - обикновено ги докарвам до около 90х.км до смяна, но пък особено при 'съмнително време' обичам да пробвам сцеплението - т.е. при удобно място и условия - да пробвам границата на приплъзване)...
Неслучайно на автомобилите предните спирачки са много по-големи, енергоемки, и по-бързо износващи се - все пак по принцип би трябвало да поемат над 60-80% от общото спирачно усилие... Промениш ли баланса - получаваш по-лошо спиране, и 'странно износване'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Himbo » 09 Яну 2021 18:49

slowtraveler, Доста си пофилософствал, типично за теб :) и няма да споря, не за друго, ами точно с тебе няма да го докарам доникъде. Като "майстор на перото", предполагам и
на други неща, почти си успял да опишеш чувството на спиране, но чак пък приплъзване на задните колела не бих казал... Разбира се, че е важна масата, когато спираш едно тяло, както и доста други неща, напр. скорост, наклон.. И най-вече в случая, гуми и накладки (някой по-горе правилно ги беше споменал - качествени накладки). Ако сравняваме маздата ти, джипа ти и т.н. е възможно тези фактори да са били различни спрямо тези на Авенсиса.
За "60-80%" спиране отпред ... От гл. т. на разпределение на масата отпред и отзад (все пак има и немалък багажник ;)), не мисля. Не и за такъв тип кола - седан, с дискове и отзад. Пък и задни накладки, чисто нови - за тази кола са на 80-90% от дебелината на предните. Поне такова ми е проучването на aftermarket части от различни марки.
За това дали в балансът е проблема. И аз мисля, че можеше да спира маалко по-бързо, но досега не ми е създавала чак проблеми. И аз шофирам спокойно и внимателно. Точно за такъв тип шофиране е създадена тази точно кола (тя и с подаването на газ е така - същата мудност и замисляне :)). Нито е мощна, нито е "спортна", даже и обратната връзка от пътя е доста слаба, вкл. заради асистиращите системи. Въпреки това има и достойнства, но те са други. ;)
Аз нямам нищо против да сменям повече задни, отколкото предни накладки, ако такъв й е баланса, хем са по-евтини :) Дисковете засега и отпред и отзад се износват еднакво. Само дето явно са твърди тези бошовски- заводските накладки и ядат дисковете, или пък дисковете са меки, но това е друга тема. Разни дискове и накладки на пазара бол. Всеки може да си избере какви да сложи.

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от centil » 09 Яну 2021 19:17

dracunculus написа: 09 Яну 2021 11:41 Avensis T27 няма АСС
unsure.gif :scratch:
Според немския Авенсис форум има и с АСС:
Den T27 gibts aber mit ACC. Da hat man auf der rechten Knopfseite am lenker unten ne Taste für (die welche links die Mode Taste ist). Aktivieren tut mans glaube indem man den Tempomathebel nach vorne drückt.
https://www.avensis-forum.de/threads/ab ... ost-370294
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 09 Яну 2021 19:41

Ами, нека се изкажат и другите колеги с Т27. Това копче, което описват, е копчето за ограничителя на скоростта. А и лостчето на темпомата не може да се натисне напред. А и никъде по него няма символ за АСС. Все пак за 118 000км си познавам колата tooth.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Himbo » 09 Яну 2021 19:52

И аз мисля, че няма. На моята със сигурност няма, но е ниво "executive". Мислех да не би най-високото ниво да го има и то за определени пазари, затова не се изказах :) Но от офертите навремето за всички нива в Бг нямам спомен да е имало такава екстра.

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 09 Яну 2021 20:40

То и моята е купувана в България, не знам как е за най-високото ниво в Германия, например. Но до колкото си спомням Тойота почнаха тази система да я вграждат в колите си след 2016. А моделът, т.е. фейслифтът на Авенсиса излезе 2015. Та, не знам. Но моята със сигурност не яде накладките поради това, просто защото няма АСС :) А и само за инфо- погледнах е сега в една брошура на Авенсис за БГ от тогава, търкаля се една тука...ами няма дори и в най-високото ниво.
Последно промяна от dracunculus на 09 Яну 2021 21:25, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от centil » 09 Яну 2021 21:11

Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

dracunculus
Мнения: 1206
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 54 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от dracunculus » 09 Яну 2021 21:32

Е сега ми направи впечатление един коментар в цитирания от колегата немски форум:

"Das hatte aber nur die TEC-Ausstattung beim VFL und beim FL1 (2.2 D4D Automatik). Das gibt es ab FL2 nicht mehr"....

Става дума за АСС. Идея си нямах, че преди ФЛ е имало такива нещо.... ohmy.gif
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line
-> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Himbo » 09 Яну 2021 21:39

Имало е най-вяроятно, ама в Германия, вероятно го има го и във фейслифта, но пак за там. За БГ пазар трябва да излиза по-евтинко и правят разни компромиси. Напр. ДВГ 1.6 бензин не се предлагаше в Авенсис за Германия, Англия и др., а само за Източна Европа (БГ и Румъния).

Аватар
Sandocan
Мнения: 281
Регистриран на: 31 Май 2020 20:09
Местоположение: Atlantic
Автомобил: Служебен

Първи впечатления от Avensis T27 Facelift 2017 1,8 Valvematic МТ

Мнение от Sandocan » 09 Яну 2021 21:51

Оакахте се с таз Германия вече.Ще яде някой вурста май. tooth.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 64 госта