Идиотите на пътя...
-
- Мнения: 934
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 18 пъти
Идиотите на пътя...
Наложи ми се за този уикенд да дойда до България. Кацнахв София, взех автомобил под наем и по Хемус към Плевен..
Вярно няма такива знаци в българския ЗДвП и правилника към него но за всеки средно интелигентен човек трябва да е ясно какво се прави. За съжаление на нито един българин не му беше ясно.
Караме си по магистралата, аз в лява лента, застигам този от дясната, като си мисля, че както е видно на табелата той ще премине в дяната (аварийната). Стигайки вече до 10-15м преди ограничителните табели (С4.1 "Ограничителна табела") и виждайки, че автомобила в дясната лента не си промена посоката на движение трябваше да предприема екстремно понижаване на моята скорост на движение, за да избегна ПТП. Престроих се зад идиота, който си продължи движението направо (дясна лента -> дясна лента) вместо да премине надясно (дясна лента -> аварийна лента) и започнах да наблюдавам в огледалото как ще се предвижват останалите. И всички до един си продължаваха направо без да спазят указанието на пътния знак.
По пътя навръщане се повтори същата ситуация - 100% от българите не знаят как правилно да се престроят при такива табели.
Още по-лошо впечатление ми направи ситуацията при която от две платната се събираха в едно (на немски - Reißverschlussverfahren, на английски - Merge (traffic), на български - не зная, но предполагам "цип-принцип"). Ето една графика, която описва как е правилно (зелени и сини автомобили) и как е грешно (червени и сини автомобили)
Излишно е да казвам как се престрояваха автомобилите по Хемус. То не беше каране "броня в броня", "калник в калник".. решиш да пусна един, то после не можеш да потеглиш, цяла върволица се нанизва след него.
А ето и защо се нарича "цип-принцип":
Вярно няма такива знаци в българския ЗДвП и правилника към него но за всеки средно интелигентен човек трябва да е ясно какво се прави. За съжаление на нито един българин не му беше ясно.
Караме си по магистралата, аз в лява лента, застигам този от дясната, като си мисля, че както е видно на табелата той ще премине в дяната (аварийната). Стигайки вече до 10-15м преди ограничителните табели (С4.1 "Ограничителна табела") и виждайки, че автомобила в дясната лента не си промена посоката на движение трябваше да предприема екстремно понижаване на моята скорост на движение, за да избегна ПТП. Престроих се зад идиота, който си продължи движението направо (дясна лента -> дясна лента) вместо да премине надясно (дясна лента -> аварийна лента) и започнах да наблюдавам в огледалото как ще се предвижват останалите. И всички до един си продължаваха направо без да спазят указанието на пътния знак.
По пътя навръщане се повтори същата ситуация - 100% от българите не знаят как правилно да се престроят при такива табели.
Още по-лошо впечатление ми направи ситуацията при която от две платната се събираха в едно (на немски - Reißverschlussverfahren, на английски - Merge (traffic), на български - не зная, но предполагам "цип-принцип"). Ето една графика, която описва как е правилно (зелени и сини автомобили) и как е грешно (червени и сини автомобили)
Излишно е да казвам как се престрояваха автомобилите по Хемус. То не беше каране "броня в броня", "калник в калник".. решиш да пусна един, то после не можеш да потеглиш, цяла върволица се нанизва след него.
А ето и защо се нарича "цип-принцип":
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Идиотите на пътя...
На времето доколкото се сещам при ученето на ЗДвП, и тук имаше правилото 'който е в кръга е с предимство', но след това това правило бе премахнато...
Което рязко измени приоритетите в кръговото (да не се подлъже някой по клипчето на Кики, че ако няма знаци - този, който е в кръговото е с предимство - това не е така - гледа се правилото за дясностоящият)..
Което рязко измени приоритетите в кръговото (да не се подлъже някой по клипчето на Кики, че ако няма знаци - този, който е в кръговото е с предимство - това не е така - гледа се правилото за дясностоящият)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Идиотите на пътя...
Може и да има някъде, но не съм видял в България кръгово без знаци.slowtraveler написа: ↑22 Юли 2019 20:49 който е в кръговото е с предимство - това не е така - гледа се правилото за дясностоящият)..
Ти представяш ли си какво задръстване ще стане, ако този който е вече в кръговото е без предимство.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Идиотите на пътя...
Слоу, забележи как и руснаците при табела за движение направо за дясна лента в кръговото, не позволяват да се въртиш.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Идиотите на пътя...
Абе аз забелязвам как се престрояват към дясна лента преди излизането.... Подаваш мигач, минаваш в по-дясна лента... Още веднъж - още по-дясна...
И излизаш от вътрешна лента престроявайки се през две ленти, и чак тогава - извън кръговото
Я сега пробвай да направиш подобна маневра на 'микрокръговите' у нашенско
Кръговите, които преминавах в Русия бяха сигурно с диаметър поне 250-300 метра... За сравнение обсъжданото кръгово във Варна е с диаметър под 40м. (a онези на ул.Девня са 30м).. Т.е. при нас при движение направо изминаваш около 30-40м, а в големите кръгови - около 400-450м...
Във време, при движение с 50км/ч това означава от влизане до излизане на нашенско кръгово - около 3 секунди. Влизаш/излизаш, мигачи и т.н. - при по-неопитен шофьор е практически невъзможно...
При големите кръгови този маршрут ще ти отнеме 40 секунди - имаш време и кафе да си направиш... Това е разликата...
А предупреждението да не стоиш в мъртвата точка на лявостоящия съвсем не е лишено от здрав разум - лявостоящият може да реши да ти се хвърли в лентата без да ти осигури предимство защото просто не те е видял (колко банално нали? ...
И излизаш от вътрешна лента престроявайки се през две ленти, и чак тогава - извън кръговото
Я сега пробвай да направиш подобна маневра на 'микрокръговите' у нашенско
Кръговите, които преминавах в Русия бяха сигурно с диаметър поне 250-300 метра... За сравнение обсъжданото кръгово във Варна е с диаметър под 40м. (a онези на ул.Девня са 30м).. Т.е. при нас при движение направо изминаваш около 30-40м, а в големите кръгови - около 400-450м...
Във време, при движение с 50км/ч това означава от влизане до излизане на нашенско кръгово - около 3 секунди. Влизаш/излизаш, мигачи и т.н. - при по-неопитен шофьор е практически невъзможно...
При големите кръгови този маршрут ще ти отнеме 40 секунди - имаш време и кафе да си направиш... Това е разликата...
А предупреждението да не стоиш в мъртвата точка на лявостоящия съвсем не е лишено от здрав разум - лявостоящият може да реши да ти се хвърли в лентата без да ти осигури предимство защото просто не те е видял (колко банално нали? ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- liav_dolen_(no)pedal
- Мнения: 248
- Регистриран на: 31 Окт 2015 01:58
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 2 пъти
Идиотите на пътя...
Искам да видя такова чудо в България
Toyota Corolla E11 05.10.2001 SEDAN 110 кс/81 kW + Toyota Corolla E181 21.02.2017 SEDAN 132 кс/98 kW
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
Engine: 3ZZ-FE 1600CC 16-VALVE
Engine oil: Pentosin Pentosynth HC 5W-40 --> RAVENOL VST USVO SAE 5W-40 ---> ROWE HIGHTEC SYNT RSi SAE 5W-40 HC
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Идиотите на пътя...
Отново опираме до заета площ... Сравни като размери с настоящите примери
Съвсем не съм убеден, че такова сложно съоръжение ще помогне за трафика - представете си сега едно нормално кръгово с такива размери - колите ще се движат с 40-50км/ч по него и ще се изнасят много по-бързо, като вливанията и 'отливанията' могат да стават на достатъчно голяма скорост....
Съвсем не съм убеден, че такова сложно съоръжение ще помогне за трафика - представете си сега едно нормално кръгово с такива размери - колите ще се движат с 40-50км/ч по него и ще се изнасят много по-бързо, като вливанията и 'отливанията' могат да стават на достатъчно голяма скорост....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Идиотите на пътя...
Аз те разбирам напълно. Сигурно 90% от шофьорите в България си нямат ни най-малка идея нито от правилниците нито имат етика на шофиране. Това, според мен, се дължи главно на липса на контрол през годините от страна контролните органи. Тука правиш нарушение пред ченгетата и те не си вдигат дори главата. Иначе сигурно сме страната с най-много поставени знаци на пътя.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Идиотите на пътя...
Винаги ми е правило впечатление, че дори при руснаците - видят ли нарушение, пускат буркана, въртят на пътя и погват нарушителя....
Тук - гледат на другата страна...
Или си 'забучват' някой безмислен знак (или изоставен от някой ремонт), и чакат като рибари някой да им се хване на въдичката...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Идиотите на пътя...
Живущи в кв. Аспарухово ми казаха, че на Аспрухов мост имало зачохлен знак с ограничение 30км/ч, на който ченгетата махали чохала/торабата, само когато поставяли триногата камера. Така ли е?
В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- slowtraveler
- Мнения: 4857
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 141 пъти
- Получена благодарност: 135 пъти
Идиотите на пътя...
Има зачохлени с найлонови торбички знаци, като торбичките периодично биват издухани от вятъра...
Има и триноги, но не съм чувал някой да е бил глобяван за това 30км/ч, защото там доколкото се сещам знаците бяха свързани с други знаци за затваряне на платното в една посока и преминаване в другото платно на моста..
Дебнат си за стандартните 50км/ч, защото пътя позволява и двойно по-висока скорост (стига да няма дъжд, лед, или неориентиран трафик)..
Има и триноги, но не съм чувал някой да е бил глобяван за това 30км/ч, защото там доколкото се сещам знаците бяха свързани с други знаци за затваряне на платното в една посока и преминаване в другото платно на моста..
Дебнат си за стандартните 50км/ч, защото пътя позволява и двойно по-висока скорост (стига да няма дъжд, лед, или неориентиран трафик)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Идиотите на пътя...
Преди 2 години взех кола от приятел, който живее там и обиколихме страната. Та като ми даде ключовете ме предупреди - набюдавай велоалеите и внимавай с дясностоящите. Има много пътища, които изглеждат главни, но не са регулирани и дясностоящият влиза в кръстовището дори без да се огледа, защото не той трябва да внимава, а на теб ще ти скъсат шортите. Това правило има голям дисциплиниращ ефект и освен, че кара хората много повече да внимават, има ефект и на ограничаване на скоростта по естествен път.chukich написа: ↑23 Юли 2019 16:05 В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
T25 2.2 150 hp 2008
-
- Мнения: 603
- Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Идиотите на пътя...
Абсолютно е така. Излизам от малка квартална уличка и гледаш как по булевара колите намалят и ме пускат. Винаги си концентриран и гледаш кой е дясностоящ на теб.rovers написа: ↑24 Юли 2019 15:28Преди 2 години взех кола от приятел, който живее там и обиколихме страната. Та като ми даде ключовете ме предупреди - набюдавай велоалеите и внимавай с дясностоящите. Има много пътища, които изглеждат главни, но не са регулирани и дясностоящият влиза в кръстовището дори без да се огледа, защото не той трябва да внимава, а на теб ще ти скъсат шортите. Това правило има голям дисциплиниращ ефект и освен, че кара хората много повече да внимават, има ефект и на ограничаване на скоростта по естествен път.chukich написа: ↑23 Юли 2019 16:05 В Брюксел съм живял две години. Там пътни знаци почти няма. Слагат само нужните. Примерно знак стоп или за предимство ги няма почти на никое кръстовище/пресечка. Правилото на дясностоящия важи с пълна сила и няма значение по каква улица/булевард се движиш. Всичко е толкова елементарно, но и там хората са научени. Ако нарушат правилата, почти сигурно ги санкционират.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD
- ufer
- Мнения: 2589
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Идиотите на пътя...
Елате в Бургас да видите какво значи дясностоящ! Преди 2 месеца един таксиметров шофьор (извинявам се, такива някои хора ги наричат бакшиши) даже ме наруга, че не познавам правилника и той имал предимство, а аз си бях десен на нерегулирано кръстовище...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 56 госта