Идиотите на пътя...

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от chukich » 20 Ное 2018 15:46

biro, не се излагай. Закона се тълкува и има правилник по неговото прилагане. Какво искаш точно не ми става ясно. Както ти казах добре ги цитираш членовете от закона.
Не ги чети само, а ги тълкувай. Аз за това се опитах простичко да ти го обясня ама … ако не ги видиш сам нещата не става. Да не говорим и че си спомням лично какво инструкторът ни учеше едно време. Все още ми е прясно как завивахме в подобна ситуация. Загледай се някой път Учебен автомобил в такава ситуация какво прави..
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_7
на 100% конкретната ситуация не я намерих в листовка, но тука дават подобни примери.
Виж картинка 1. колата завива надясно в дясна лента. Не е в лява нали?
картинка 5. Колата завива наляво в лява лента.
Сега да предположим на картинка 5, че има и кола срещу него, която завива надясно. В такава ситуация, едната кола завива на ляво в лявата лента на платното без да отнема НИКАКВО предимство на отсрещната кола, която пък е задължена да завие надясно в дясна лента
( при условие, че имаме две ленти, както е на картинката)
На картинка 4, червената кола ТРЯБВА да изчака ако отсреща има кола завиваща на дясно, защото ще и отнеме предимството, но при синята не е така, защото влиза в лява лента.

BTW тези примери са точно по членовете от закона, които цитираш ! Хайде признай си сега, че не си бил прав wacko.gif
Последно промяна от chukich на 20 Ное 2018 15:58, променено общо 1 път.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от Akima » 20 Ное 2018 15:55

 ! Съобщение от: Akima
Замирисва на ръжда от катинара..
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от WoLF » 20 Ное 2018 18:41

Обсъжданата ситуация е тънка - правилно е да се завива точно така (от лява в лява и т.н.), но колко назад е останал другия автомобил, че да можеш безопасно и законно да навлезеш вдясно... Всеки си преценя ситуацията и после има адвокати за другото tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от biro » 20 Ное 2018 20:57

Длъжен си да изчакаш автомобила, завиващ на дясно. Няма как да знаеш той след десния завой няма да иска да смени дясната лента с лява. Също така на теб целта ти е била да навлезеш в дясна лента след завоя (поради последващ завой на дясно) при което пак си длъжен да осигуриш предимство на завиващия на дясно автомобил.
Дай снимка на кръстовището от гугъл мапс да видим.

Чукич, да те питам ако не е тайна от колко време имаш СУМПС и колко фишове и АУАН имаш до момента?
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Идиотите на пътя...

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2018 00:12

chukich написа: 20 Ное 2018 15:46 biro, не се излагай. Закона се тълкува и има правилник по неговото прилагане. Какво искаш точно не ми става ясно. Както ти казах добре ги цитираш членовете от закона.
Не ги чети само, а ги тълкувай. Аз за това се опитах простичко да ти го обясня ама … ако не ги видиш сам нещата не става. Да не говорим и че си спомням лично какво инструкторът ни учеше едно време. Все още ми е прясно как завивахме в подобна ситуация. Загледай се някой път Учебен автомобил в такава ситуация какво прави..
http://www.listovki-kat.com/zdp-chapter_2_7
на 100% конкретната ситуация не я намерих в листовка, но тука дават подобни примери.
Виж картинка 1. колата завива надясно в дясна лента. Не е в лява нали?
картинка 5. Колата завива наляво в лява лента.
Сега да предположим на картинка 5, че има и кола срещу него, която завива надясно. В такава ситуация, едната кола завива на ляво в лявата лента на платното без да отнема НИКАКВО предимство на отсрещната кола, която пък е задължена да завие надясно в дясна лента
( при условие, че имаме две ленти, както е на картинката)
На картинка 4, червената кола ТРЯБВА да изчака ако отсреща има кола завиваща на дясно, защото ще и отнеме предимството, но при синята не е така, защото влиза в лява лента.

BTW тези примери са точно по членовете от закона, които цитираш ! Хайде признай си сега, че не си бил прав wacko.gif

Горе удебеления текст е абсолютно неправилен като тълкуване! Този, който завива наляво трябва да изчака тези, коиот карат направо или надясно да си направят маневрата и ЧАК ТОГАВА да започне неговата си маневра! Ако завиеш наляво заедно с друг човек, който навлиза в същия път надясно значи му отнемаш предимството. НИКОГА не го правя и много мразя някой като го направи, но тук го правят доста рядко, за разлика на други глупости, които ги правят редовно.

Горе за ЗДП - ето го ключът за палатката, пак на картинка №5:
"(2)При завиване наляво за навлизане в път с двупосочно движение водачът на пътното превозно средство завива така, че да навлезе по възможно най-краткия път в дясната част на платното за движение."

Дясната част на платното за движение, значи да не влезеш в насрещното, а не да влезеш в най-дясната лента. Правиш ли разлика м/у дясна част на платното за движение и дясна лента?

На моите листовки (това може би вече да е остаряло), но когато завиваш надясно и новия път има 2 ленти (в едната посока) може да влезеш в най-дясната, но може да влезеш и в лявата, т.е. в която си решиш, защото когато завиваш на дясно не трябва да даваш предимство на никой, освен на пешеходците, които пресичат пътя, в който навлизаш.


2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
nikdel
Мнения: 129
Регистриран на: 11 Юли 2011 20:16
Местоположение: Пловдив

Идиотите на пътя...

Мнение от nikdel » 21 Ное 2018 08:19

Наистина завиващия на дясно е с предимство, но също така завой се прави по най-късата траектория(поне такива спомени имам от преди трийсетина години). В реална ситуация с пешеходци, не знам кой лявозавиващ при свободна лента ще изчака дяснозавиващия с "неговите пешеходци". Лявозавиващия и без това се изтегля на жълто от кръстовището и почти винаги е в нарушение. Добре че в Пловдив по-натоварените кръстовища ги направиха със секция за на ляво. Престоите са по-големи, но е по-безопасно завиването. Не знам как си взимаха изпитите преди кандидат-шофъорите, ако ги прекарат през такова кръстовище на ляво. Особенно с по-бавно изнасящо се мпс.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2018 09:13

Според обясненията - конфликтът съвсем не е бил при осигуряване на предимство - и двамата спокойно са навлезли в новият път след маневрата...
Конфликтът е възникнал при последващата маневра на изпреварване или престрояване...
А там нещата могат да се тълкуват многостранно - дали Чукич не е осигурил предимство на движещият се по съседната лента автомобил при опита си да се престрои в нея? Или изпреварваният автомобил е нарушил закона, като е попречил на изпреварващият го да завърши маневрата, ускорявайки рязко...
И навярно изводът от такъв анализ ще зависи много от малките детайли в ситуацията, и ще бъде силно субективен...

Така, че моля да се въздържаме от коментари кой откога има книжка - такива ситуации като горната рядко имат еднозначен отговор, а повече зависят от 'адвокатската пледоария', или наклона на мнението на катаджията :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от chukich » 21 Ное 2018 10:17

Темата е за Идиотите по пътя, а не за тълкуване на ЗДП. Въпреки, че двете са тясно свързани... :whistle: Но колега Akima, ясно ни сигнализира за "Катинар", защото темата се превръща в турски сериал или спор от типа кое е първо "Кокошката или Яицето" Предлагам, да не се раздува повече, но нека всеки един да се консултира с някой по-вещ в нещата или просто попитайте, без да се срамувате, някой инструктор. Аз вече го направих.
И мой съвет: При завой надясно завивайте винаги в най -дясна лента, ако навлезете в друга по-външна лента ( 2ра, 3та, 4та, 5та лента и т.н.) и ви блъсне кола завиваща наляво, може да се появите на видео в тази тема unsure.gif и ще изядете един АКТ от КАТ. :cheers:
И да добавя, че много специалисти тука, но на никой не му направи впечатление моето единствено нарушение в описаната ситуация... А то е че колите са длъжни да изчакат пешеходецът да премине на тротоара, а не както аз направих... да премине през моята лента и аз да потегля. Докато пешеходецът не освободи напълно пътното платно, колите нямат право да потеглят. Това рядко се спазва.( Това ми го припомни специалистът, който попитах за спора - леви и десни завой) Нека караме разумно.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от max-2 » 21 Ное 2018 14:36

Никой не спомена за РА. Те почти винаги са по средата на пътя извън града или карат между две ленти градско. Пътната маркировка трябва да е в средата на автомобила. bash.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
sstefan
Мнения: 185
Регистриран на: 23 Дек 2008 01:04
Местоположение: София

Идиотите на пътя...

Мнение от sstefan » 21 Ное 2018 14:39

От всички изброени регистрации,никъде не се споменава за С,СА,СВ-нищо за статистиката.
Следователно най-добрите водачи са с тези регистрации tooth.gif
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2018 15:19

Според статистиката в последните мнения във форума - явно си напълно прав :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
sstefan
Мнения: 185
Регистриран на: 23 Дек 2008 01:04
Местоположение: София

Идиотите на пътя...

Мнение от sstefan » 21 Ное 2018 16:06

slowtraveler написа: 21 Ное 2018 15:19 Според статистиката в последните мнения във форума - явно си напълно прав :)
Мнението е специално за теб/от статистиката/ като нереализиран столичанин tooth.gif А не е като да не си имал възвожност :whistle:
Toyota Avensis wagon 2002, 2.0 D-4D 110 hp-продадена
Toyota Avensis wagon 2009, 2.2 D-4D 150 hp-продадена
Toyota Yaris 2007, 1.4 D-4D 90 hp
Ford Mondeo 2017,2.0 150 hp
Hyundai I 30,2016,1.6 125 hp AT-служебна/държавна

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от slowtraveler » 21 Ное 2018 17:41

Радвам се, че постигнахме единомислие поне по един въпрос tooth.gif
А относно идиотите на пътя - чудя се дали има някаква цикличност, но се случват дни и периоди, през които идиотите по пътя явно са повечко...
Последните 2-3 дни направо се изумявам какви 'колежки' карат по пътя... no.gif
Вчера излизам от вкъщи и след 50м на едно кръстовище засичам маневрираща колежка. Която след умела многоходова маневра устойчиво запуши колега, който се опитваше да излезе от мястото си (в ръкав - т.е. колежката се нареди паралелно на спрелия колега, блокирайки му изцяло излаза)... Тъкмо щеше да си заключва колата, и колегата все пак отиде да се разправя с нея... Аз подминах...
Малко след това пред Спортна зала, там където по принцип има знаци 'забранено спирането', но едната страна е запълнена със спрели коли, млада колежка с Опел Антара или нещо подобно в час пик просто спря, включи аварийните на втори ред, блокирайки що годе главна улица и ... И това беше :) Да, малко се нервираше от клаксоните, но не и пречеха много :) Децата и нещо подскачаха на задната седалка, ама какво да се прави - тя си чака там пред супермаркета.....
Направо идиотско незачитане на правила, непукизъм и отсъствие на какъвто и да е нормален разум и разсъждения.... guns.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Идиотите на пътя...

Мнение от biro » 21 Ное 2018 19:19

Всичко е точно, просто тълкуване на закона и правилника bash.gif Щом е за 2 минути може на аварийки да затвори цяла улица, била тя главна.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Идиотите на пътя...

Мнение от Japanese_fever » 27 Ное 2018 03:29

chikich, ако караш ТИР и правиш десен завой, и трябва да изнесеш влекача максимално напред, т.е. в лявата лента (на пътя в който навлизаш), за да не ти се качат десните колела на ремаркето на тротоара - КАКВО ПРАВИМ?

Тази маневра, обикновено, се прави бавно от камиона и, ако някой умник като теб през това време бърза да завие наляво отсреща, може да стнае много интересно менгеме?

Ти някога карал ли си дълъг камион или ТИР?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта