Страница 44 от 46

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Юли 2018 12:25
от slowtraveler
chukich написа: 12 Юли 2018 10:46 Слоу, в доста по-натоварен трафик карам всеки ден и ср.разход е 8л. Приемете факта, че дизела е минало
Чукич, въобще не ми се щеше да влизам в спор дизел/бензин... И на децата (а не само на учените) е ясно, че по-ниският разход на дизелака е химически и термодинамично обоснован... Дали е минало или не - ще видим.. Но вероятно и бензинката е минало и по принцип ДВГ ще си вървят ръка за ръка до финала :) Като дизела има по-голям шанс да остане дори по-дълго поне при по-тежката техника..
'Доста по-натоварения' трафик е нещо относително - многократно съм го споменавал... А относно бензинката - навярно знаеш, че имам аналогична бензинка (Кашкай 2.0), която в града около моя район трудно мога да я накарам да гори под 13л/100км...
А среден разход в града 8л/100км при мен е бил АБСОЛЮТНО недостижим с бензинка над 100к.с.. Авенсиса 110к.с. ми харчеше около 9-10, а Маздичката 2.0 - 9.5л/100км чисто градско, и то когато бях в по-периферен квартал. Същата количка в сегашния ми район подскочи над 12-13л/100км..

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Юли 2018 16:07
от chukich
slowtraveler написа: 12 Юли 2018 12:25
chukich написа: 12 Юли 2018 10:46 Слоу, в доста по-натоварен трафик карам всеки ден и ср.разход е 8л. Приемете факта, че дизела е минало
А среден разход в града 8л/100км при мен е бил АБСОЛЮТНО недостижим с бензинка над 100к.с.. Авенсиса 110к.с. ми харчеше около 9-10, а Маздичката 2.0 - 9.5л/100км чисто градско, и то когато бях в по-периферен квартал. Същата количка в сегашния ми район подскочи над 12-13л/100км..
Нормално... ако караш по 3км сутрин и 3км вечер...и то само в трафик... това и с хибрид да караш пак ще се вдигне разхода.
И на малките деца са ясни предимствата на дизелите, но не са по-икономични от съвременните бензинови двигатели с технология като Валвматик или подобни.

По книга разходът на 2л бензинова равка е 5,6 извън гр./6,5 комбиниран / 8,2 градско
По книга разходът на 2.2л дизелова равка е 5,9 извън гр./6,7 комбиниран / 8,1 градско
По книга разходът на 2.5л хибрид равка е 4,9 извън гр./5,0 комбиниран / 5,1 градско


Разход от 12л съм правил само когато съм влизал в тежки задръствания от рода на 2-3км за 1ч. В повечето време разходът ми варира около тези стойности. Дори при много пенсионерско каране съм докарвал и по-ниски цифри.
Корола 1.6 бензин VVT-I ( 16 годишна) ми даваше по-висок разход от този на Рав4., което е нормално...
Излишни спорове и въпрос на гледна точка. Просто исках да покажа тест в реални условия как хибридите показват отличен разход спрямо "икономичните" дизели

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Юли 2018 16:57
от boyanmt
Колега,Chukich,
Жена ми казва че разхода в градско,с пуснат климатик+режим "тръгни-спри",т.е пиковото време,на Равката скача на 11/100,пък нека да е хибрид.Визирам и подчертавам,че жена ми кара много разумно!
Не искам да си помися,какъв ли разход ще даде Лексуса.
Ще го поразходи добре,и ще пиша после,но очаквам..поне 16/100,в същия режим.
Преди,с дизелаците,средно 20/100 при тежък режим( би турбо/4.2 тди) и към 13/100(2.0 тди).

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 12 Юли 2018 23:01
от slowtraveler
chukich написа: 12 Юли 2018 16:07 И на малките деца са ясни предимствата на дизелите, но не са по-икономични от съвременните бензинови двигатели с технология като Валвматик или подобни.
Напротив - продължават да са по-икономични... Единствено, което донякъде би компенсирало преимуществото в горивото би било по-старата технология/по-лошото управление на горенето...
Обаче съвременните дизели са по-съвършени от съвременните бензинки защото са с доста години напред (поради нуждата да се изцежда мощност и екология)...
Спомни си кога започват да разработват директното впръскване при бензинките, и откога се използва впръскването под изключително високо налягане при дизела...
Като добавиш и над 7 впръсквания само за един работен такт за по-презицно управление на горивния процес, и ще се убедиш, че нещата съвсем не са такива, каквито ги представяш :)
На равно със 105км/ч дизелака ми е давал уверено под 7л/100км в продължение на стотици километри. А тук с доста повече изпреварвания и неравномерно шофиране е около 8л/100км...
Разбира се не бих се съревновавал с хибрид в града - всяко изделие си има преимущества и недостатъци...

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 00:14
от BOz
chukich написа: 12 Юли 2018 16:07Разход от 12л съм правил само когато съм влизал в тежки задръствания от рода на 2-3км за 1ч.
Ункална равка имаш. Извънземна. Примерно с Приуса като мина това разстояние за съответното време, разхода му е около 30л/100км. tooth.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 09:15
от chukich
BOz написа: 13 Юли 2018 00:14
chukich написа: 12 Юли 2018 16:07Разход от 12л съм правил само когато съм влизал в тежки задръствания от рода на 2-3км за 1ч.
Ункална равка имаш. Извънземна. Примерно с Приуса като мина това разстояние за съответното време, разхода му е около 30л/100км. tooth.gif

Това е ср.разход за целия маршрут, а не моментен Г-н BOz tooth.gif Аз под 10км с колата рядко изминавам. … Бъдещето е в електромобилите. Дори вчера четох, че в Англия вече има изискване всяка нова сграда да има изведено табло за зареждане на електромобили. Това важало и за новите улични стълбове.
slowtraveler написа: 12 Юли 2018 23:01
chukich написа: 12 Юли 2018 16:07 И на малките деца са ясни предимствата на дизелите, но не са по-икономични от съвременните бензинови двигатели с технология като Валвматик или подобни.
Напротив - продължават да са по-икономични... Единствено, което донякъде би компенсирало преимуществото в горивото би било по-старата технология/по-лошото управление на горенето...
Обаче съвременните дизели са по-съвършени от съвременните бензинки защото са с доста години напред (поради нуждата да се изцежда мощност и екология)...
Разбира се не бих се съревновавал с хибрид в града - всяко изделие си има преимущества и недостатъци...
Колега слоу, японаците са си написали какъв е разхода.... Никой не се съмнява във въртящия момент на дизела и предимствата, които той дава, но това се усеща най-вече на магистрала, където се кара с много високи скорости. В нормални условия градско, смесено, извънградско новите бензинки са по-икономични. Факт ! Иначе и аз се кефя да изрежа дизелака на магистралата ама до там... Да не говорим и за новите бензинови турбо двигатели.... ПРеди седмица карах на един приятел Субару Леворг 1.6 бензин с турбо. Еми…. какво да ти кажа....като ракета. Ср. разход на Леворга около 7л/100км ..
Не вярвам в бъдещето на дизела за леки коли, освен ако технологията не се измени драстично. Хибридите и бензинките имат бъдеще до масовото навлизане на електромобилите

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 09:33
от BOz
chukich написа: 13 Юли 2018 09:15Факт
tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 09:55
от slowtraveler
chukich написа: 13 Юли 2018 09:15 В нормални условия градско, смесено, извънградско новите бензинки са по-икономични. Факт !
Като стана въпрос за 'японците са го написали' - отварям спецификациите например на Авенсис, и що да видя - Валвматик 132к.с. бензинка с разход 6л/100км. Дизел 143к.с. - разход 4.5л/100км...
На кое да вярвам - твърденията ти за фактите, или на писмената спецификация ? :whistle: :whistle: :thumbsup:

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 10:46
от ufer
chukich написа: 13 Юли 2018 09:15 Бъдещето е в електромобилите. Дори вчера четох, че в Англия вече има изискване всяка нова сграда да има изведено табло за зареждане на електромобили. Това важало и за новите улични стълбове.
Ако това стане у нас, трябва да очакваме до всеки стълб ариец с грил да прави скара... tooth.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 10:50
от chukich
slowtraveler написа: 13 Юли 2018 09:55
chukich написа: 13 Юли 2018 09:15 В нормални условия градско, смесено, извънградско новите бензинки са по-икономични. Факт !
Като стана въпрос за 'японците са го написали' - отварям спецификациите например на Авенсис, и що да видя - Валвматик 132к.с. бензинка с разход 6л/100км. Дизел 143к.с. - разход 4.5л/100км...
На кое да вярвам - твърденията ти за фактите, или на писмената спецификация ? :whistle: :whistle: :thumbsup:
Прав си. Факт cool.gif , както са факт и данните за Рав4, които съм ти написал... :thumbsup: Така или иначе скоро Тойота с дизелов двигател няма да се продава.. Така че спорът е безсмислен. Ще се предлагат само хибрид и бензин.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 11:09
от slowtraveler
Честно казано - не знам откъде са ти данните, защото за аналогични мощности аз намирам следното за RAV фейслифт след 2015г в Аутодата...
Бензинка 2.0 151к.с.: 8.5/5.7/6.7
Дизел 2.0 143к.с.: 5.4/4.3/4.7

Преди фейслифта, пак РАВ 4:
Бензинка 2.0 151к.с.: 9.3/6.0/7.2
Дизел 2.2 150к.с.: 6.7/5.0/5.6

Просто са различен порядък...


Иначе за предлагането - струва ми се, че електричките много бързо ще навлязат през следващите 10 години...

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Юли 2018 19:09
от chukich
Slow, вече равка дизел в БГ/Европа не се предлага. Както споменах, това ще стане и с др. модели. Ако не се лъжа 2.2 дизел беше на БМВ. Разходът го видях от украинския сайт на Тойота, където все още се предлага като двигател. Все пак Украйа е извън ЕС. Може да го видиш и на други места като мобиле.де и тн. от модели2015- 2016г
2.0 D4D е уникален двигател и изключително икономичен.
2.2 си лапа нафта като нафтова печка. но стига сме говорили за разход на дизел в тема за хибриди.
Относно моята равка съм поствил снимки в темата за Разход на гориво и темата с ревю на първите 20000км. Аз лично никога не съм си мислил, че равка 4х4 ще дава ср разход по-нисък от старата ми корола и дизелови модели, но съм приятно изненадан.

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 26 Юли 2018 00:09
от Рошко
boyanmt написа: 10 Юли 2018 20:13 В Япония,99,9% са стари,но супер поддържани TOYOTA LPG.
Явно сме посещавали различни Японии.. cool.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 26 Юли 2018 12:15
от boyanmt
Рошко,
Еми,сигурно...различни Японии сме посещавали.
На снимката,от Осака,колко стари да са такситата....2016-2017.. ppp.gif

Икономически изгодни ли са хибридите? (разделена)

Публикувано на: 13 Авг 2018 22:05
от ivied
Малко статистика за 2-та хибридни автомобила:
Rav 4 - 197 к.с - 4Х4
от април 2016 - до сега
изминати км - 64.677
литри - 4084
среден разход - 6,31 л/100 км

CH-R - 122 к.с. 4Х2
от септември 2017 до сега
изминати км - 21.362
литри - 1060
среден разход - 4,96 л./100 км

Вече спрях да смятам - сезон-зимни летни гуми-градско-извънградско-магистрали...
CH-R зареждаш и забравяш до следващия месец - напр. последно зареждане е било на 19.07, преди това на 30.06, преди това 01.06 и т.н. При RAV-ката е 3-4 пъти в месеца. Събирам още надлежно бележките и чат пат ги смятам... преди след всяко зареждане, сега в месеца веднъж (и то, защото трябва да ги отчитам на RAV-та всеки месец)