Нов дизел за Тойота

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от slowtraveler » 17 Мар 2014 06:58

prius 3 написа:Учудвам се, че има колеги, които явно не са чували за резба „диаметрал питч“. Дори им е нещо смешно. Едно време в машиностроителните специалности, като литературата беше много на руски, трябва да сме се заливали от смях като чуем „питчевую резьбу“... tooth.gif
Ами то винаги е било 'цолова резба' и цолова предавка...
Руснаците пък никога не са казвали питчевую резьбу, защото както знаеш - pitch не означава типа на резбата ppp.gif
При тях се ползва 'дюймовая', като трябва да се има предвид, че те също са ползвали дюйм (само че десетичен - линия=10 дюйма)...
Неслучайно едно от най-известните им оръжия от началото на миналия век се казва 'трехлинейка' :whistle:
Е, това едва ли спомага за дизела на Тойота де...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Not_active_user_1 » 17 Мар 2014 17:52

Пусни търсачката да видиш дали не ползват! Между другото, ако си виждал български или руски струг забележи какво пише над лирата (има занитена алуминиева табела) за нагласянето на стъпките при нарязването на резби! Говоря за стругове произведени преди 1989г. След това не знам как стои въпроса и какви понятия са ползвани. Този вид резба е има също в учебниците на машиностроителните специалности по „Рязане на металите“. Както и да е, въпросът и сравнението бяха в съвсем друг смисъл, който явно остана неразбран. smile.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от slowtraveler » 17 Мар 2014 18:08

На времето съм работил на С5, ама бе мноооого отдавна - забравил съм надписите...
А с руснаци работя ежедневно от около 20г точно в подобна 'железарска' тематика, като последно им докарвахме и комплект щатски инструменти (разбирай съндък 1х1х1метър :) ) че да си човъркат един ДВГ... Та от тях правя извод какво ползват...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от nowyaris » 17 Мар 2014 21:23

Руснаците ползват Макаров,Калашников и РПГ . Гледам че са решили напоследък да ползват и украинки от граничните райони tooth.gif . Иначе мен ме вълнуваше някой знае ли нещо,в смисъл дали е ползвал специално този дизелов агрегат на БМВ и дали според него ще е достатъчен за едно сравнително тежко Версо и дали си струва човек да си купи такова с такъв двигател.Щом е съвместно с Пежо,ще е икономичен,то е ясно.Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Scott » 17 Мар 2014 23:13

nowyaris написа: ...Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif
Щом Форд слагат 1.6 TDCi 115к.с. на S-max, Пежо на 5008, Опел на Зафира, Версото не ще е по-бавно от тях. Явно такова се търси от многодетните семейства.

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от martod » 18 Мар 2014 08:17

nowyaris написа: Иначе мен ме вълнуваше някой знае ли нещо,в смисъл дали е ползвал специално този дизелов агрегат на БМВ и дали според него ще е достатъчен за едно сравнително тежко Версо и дали си струва човек да си купи такова с такъв двигател.Щом е съвместно с Пежо,ще е икономичен,то е ясно.Ама дали ще е достатъчен - 112 коня за такова добиче... sad.gif
На този въпрос най добре ще ти отговори дядо ти, biggrin.gif който повече мощ от 70 коня и ВМ около стотина Nm в колата си не е виждал, пък те и жигулките и москвичите бяха над тон, та за тон и половина машина и двигател с около 240- 250 нютона въртящ момент, не виждам някаква причина да не е достатъчен, освен ако не си открил някой баир с 70% наклон за катерене .. biggrin.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от nowyaris » 18 Мар 2014 11:13

Аз,Марто , съм сираче и нямам кого да питам в моето семейство за пътните качества на Москвич и Жигула. Аз пък като пораснах направо на Лада четворка седнах 1500 с пет скорости. За това питам знаещите от форума - Скоти,Джапито и най-вече тебе biggrin.gif . Все пак благодаря за компетентните отговори :thumbsup:
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от martod » 18 Мар 2014 12:13

Е щом си започнал на лада, значи разбираш за какво говоря .. smile.gif
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Not_active_user_1 » 18 Мар 2014 13:27

Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид! Отговора се намира в тази статия, която потвърждава много неща, които съм споменавал, казвал и писал до сега. Много хора подхождат предубедено и с недоверие, но написаното в АБ, би трябвало поне малко да им промени погрешната нагласа. Наблягам на това:
Но дори и при по-агресивно натискане на педала на газта разходът на гориво в града не се покачи много над 5 л/100 км – наистина забележително постижение.
Казвал съм го няколко пъти, но все излиза някой „специалист“, който да каже обратното без да се е качвал в колата. А най-интересното е че дори и колегата от Испания с многото Приуси пишеше, че (по памет), че 7-8 харчела, ако настъпваш. Аз лично подобен разход никога не съм виждал на колата както и да е карам.
Другото нещо на което ще заостря вниманието е:
Инженерите на Toyota явно са обърнали сериозно внимание на реакциите на безстепенната автоматична трансмисия, която вече реагира доста по-директно и пъргаво...
Потвърждавам и съм го казвал много пъти, че колата (Приуса, който е малко по-динамичен от Аурис с 0,5 сек до 100) е доста динамична от 0 до около 60 км/ч. Просто те изстрелва и много коли ги оставяш на точка в града въпреки по-големите мощности, които имат. Докато те настигнат и дошъл следващия светофар и така...
Та нека някой ми каже защо би предпочел дизел с много неизвестни, пред доказаната техника на хибрида?
Ето статията:
ЦЪК

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Vesko » 18 Мар 2014 13:37

prius 3 написа:Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид! Отговора се намира в тази статия, която потвърждава много неща, които съм споменавал, казвал и писал до сега. Много хора подхождат предубедено и с недоверие, но написаното в АБ, би трябвало поне малко да им промени погрешната нагласа. Наблягам на това:
Но дори и при по-агресивно натискане на педала на газта разходът на гориво в града не се покачи много над 5 л/100 км – наистина забележително постижение.
Казвал съм го няколко пъти, но все излиза някой „специалист“, който да каже обратното без да се е качвал в колата. А най-интересното е че дори и колегата от Испания с многото Приуси пишеше, че (по памет), че 7-8 харчела, ако настъпваш. Аз лично подобен разход никога не съм виждал на колата както и да е карам.
Другото нещо на което ще заостря вниманието е:
Инженерите на Toyota явно са обърнали сериозно внимание на реакциите на безстепенната автоматична трансмисия, която вече реагира доста по-директно и пъргаво...
Потвърждавам и съм го казвал много пъти, че колата (Приуса, който е малко по-динамичен от Аурис с 0,5 сек до 100) е доста динамична от 0 до около 60 км/ч. Просто те изстрелва и много коли ги оставяш на точка в града въпреки по-големите мощности, които имат. Докато те настигнат и дошъл следващия светофар и така...
Та нека някой ми каже защо би предпочел дизел с много неизвестни, пред доказаната техника на хибрида?
Ето статията:
ЦЪК
Приус, не знам за хибрид различн от РХ. Ама имам снимки как харчи 6л/100 и как е с 27л/100. Това е около 5 ПЪТИ разлика punk.gif tooth.gif

ПП: И не че не вярвам, че приеус е икономичен... ама се чудя тойота на кого ли да дали д апроектира РХ-а че нищо от положителният опит при приус не са използвали tooth.gif punk.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Not_active_user_1 » 18 Мар 2014 14:23

Хората са ти го написали бе Веско. Хайде аз лъжа, ама как така това, което преди време съм го писал сега и други го разбират!
Колкото до сравнението ти Приус/РХ пак се мъчиш да сравниш ябълки с домати. biggrin.gif
Е няма как да ги сравняваме, при условие, че еднат е тон и нещо, а другата е два тона и нещо, едната е 136 к.с., а другата 300 к.с., едната е СУВ 4х4, а другата лек автомобил с предно. Много пъти ти ги писахме тези неща, но ти пак и пак. Сравнявай с други СУВ-ове с идентични характеристики! Там да видим какво излиза. Всъщност защо ли да го правим, като има http://www.spritmonitor.de/. Там се вижда, че колата ти е най-икономична спрямо останалите, както и Приус/Аурис-хибрид меджу другото. Та какво искаше да кажеш не разбрах с твоето сравнение? И двата модела са най-икономични в класовете си и това е показателно, че от Тойота са ги направили добре и са изпълнили целта си.
В случая обаче да не размиваме темата с твоя разход, защото знаем, че в твоите ръце, няма автомобил, който да харчи нормално...
Та да се върнем на основното и да се замислим за маломощен, тракащ, канцерогенен дизел - срещу модерен, икономичен, безшумен и чист хибрид и двете на една цена. При увеличени продажби на хибридите ми се струва, че и цената им още ще пада. Съвсем скоро при това положение очаквам статия: „Хибрида уби дизела“. tooth.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Vesko » 18 Мар 2014 14:32

prius 3 написа:Съвсем скоро при това положение очаквам статия: „Хибрида уби дизела“. tooth.gif
Няма как да се получи, при положение че за 1/3 от цената си копуваш 2.2 150/170к.с авенсис доста по-икономичен от РХ-са tooth.gif punk.gif

ПП: И ако трябва да бъда обективен с дизеловият авенсис стигах по-бръзо от софия до добрич. Така че коя кола е "по-добра"? tooth.gif
Преди: Авенсис 1.6 4АФЕ/1999г, Авенсис 1.8/2003г, Ярис 1.3 Авт/2004г, Авенсис 2.2Д4Д/2005г
Изображение

nowyaris
Мнения: 4515
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 1 път

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от nowyaris » 18 Мар 2014 15:39

Тук,в Австрия,дизела е евро и трийсе,заплатите са над три хиляди евра и пенсиите са над хиляда и петстотин евра.И по тази причина 90% са на дизелови коли,поне около мен.Няма начин Тойота да пробият пазара в немскоговорящите страни без дизелов двигател,който е разработка на познат автомобилен производител . Тук навиците и имиджа играят важна роля . От своя страна баварците се нуждаят от проверена и надеждна хибридна система на задвижване за американския си пазар.Затова двата колоса са си стиснали ръчичките,после са се потупали братски по раменцата и са спретнали далаверката cool.gif . Пък и щом Марто каза,че моторчето става за Версо , всичко вече е съвсем ясно.
Живота е като Чевермето - колкото повече те върти,толкова по-пекан ставаш....

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от Scott » 18 Мар 2014 16:04

prius 3 написа:Дали има смисъл от дизелите в този клас при наличието на Аурис Хибрид!..
През цялото време иде реч за Тойота Версо, тъй че Аурис хибрид не е най-доброто сравнение, мисля че трябва да намесим 7-местния Приус. Иначе почти ме убеди, остава и многодетните мами да бъдат убедени, че е по-добре да похарчат над 4000 евра повече за Приус7, при положение че 1.6 дизеловото Версо има 0.1л/100км по-висок разход и 18г/км повече СО2, т.е. попада под същата схема за акциз.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Re: Нов дизел за Тойота

Мнение от slowtraveler » 18 Мар 2014 17:20

Я то и в темата за нов дизел на Тойота пак се оказало, че хибрида е най-икономичен tooth.gif

За мощността - не знам какво сте карали, ама аз започнах 'шоферлъка с 27к.с., седнал в краката на чичо ми (ЗАЗ 965)...
Като взех книжка бе голям кеф особено когато успее да вдигне 80км/ч и трансмисията започне приятно да свирука....
След това се метнах направо на 44к.с. която дори понякога вдигаше 100км, ама не винаги, защото шкодичката със задния радиатор си грееше...
Така, че в зависимост от човека може да му хареса и да му е достатъчно, а може и да му е отвратително да кара такъв автомобил...
Разхода пък - обратно пропорционален...
Това е като менюто - или избираш нещо хубаво, ама ти излиза по-скъпо, или избираш нещо евтино, ама то пък излиза не съвсем хубаво...
Но като си гладен - и евтиното ще те засити...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 76 госта