EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Cealtex
Мнения: 362
Регистриран на: 12 Май 2014 20:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T25 2.0 D4D
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

EURO категорията и свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от Cealtex » 11 Фев 2022 14:33

Здравейте, колеги,

Реших да споделя отново една история от живия живот, че иначе кво ще правим! tooth.gif

Всичко започна със смяната на адресната ми регистрация и последващото посещение на КАТ, с цел подняма на големия и малкия талон или т.нар процедура по пререгистрация на МПС, при която може да не си сменяте номера, ако е от друга област. След като стигнах до канала, попитах служителите на КАТ, какво адже ба трябва да направя, за да се появи EURO категорията в тези толкова важни талони? Отговорът, може би беше лаконичен или подигравателен, но не мога да преценя... с две думи ми казаха, че трябва да отида до представителство на Тойота и да си взема удостоверение от там и дали ще тръгвам сега, веднага, защото иначе ще трябва да сменя талоните пак... Мисля, че на всички е ясно за кво иде реч, когато КАТ не е кой да е, а КАТ София! Разбира се, отказах на това мило предложение и продължих по процедурата. Взех си талоните и след няколко дни отидох до общината, където любезна служителка ми сподели, че нямам вписана EURO категория, набързо ѝ обянсих, че в КАТ могат да изнамерят по кода на мотора някоя друга Тойота и да я впишат, ама нали трябва да ги мързи... както и да е, може и само в моите очи да изглежда толкова лесно. В крайна сметка, служителката завърши с това, че ако все пак я впиша някога, данък МПС ще ми бъде намален и ето тук започна да ми става интересно... Отделно се замислих, че с тия нови ЕКО норми (новите стикери от ГТП) и липсващата EURO категория в моя талон, хич да не, ама на следващия ГТП ще ми лепнат една 1-ца, което щеше да наруши спокойното ми състояние. В крайна сметка си изкарах служебна бележка, точно така... не е удостоверение или нещо по-официално и готино, а служебна бележка от Тойота, в която фигурираше освен номер на рамата, дата на производство и т.н. и категорията - EURO 4 :whistle:

Минах пак КАТ, а преди малко се върнах и от общината. В крайна сметка след скучното изложение идва и интересната/статистическата част...

Стандартно, тоест без отстъпката от 5% при плащане до 31 март и липсваща EURO 4 в талоните, данък МПС ми възлизаше на 204,81 лева, а след направените разходи от 36 лева за служебна бележка и 20 лева за преиздаване на голям и малък талон на КАТ и без никакви такси в общината, данък МПС вече ми е 146,29 лева и понеже го платих и днес, крайната сума възлиза на 138,98 лева.

И сега малко и комична част... 204,81 - 138,98 - 36 - 20 = 9,83 ... като дръпна чертата излиза, че съм с 9 лева и 83 стотинки напред от цялата тази инициатива tooth.gif tooth.gif tooth.gif

Като съвет към всички тук, проверете си талоните и при наличие на * на позиция (V.9) вместо EURO X, може би е добра идея да минете по моя път и да си спестите едни около 28,6% от скъпия данък МПС, който сте плащали до сега.

Дано да съм бил полезен на някой и да вземе да почерпи една биряга с парите, с които и той е излезнал напред tooth.gif tooth.gif tooth.gif

И като допълнение - https://cartax.uslugi.io/ - това работи правилно най-малкото в моя случай :whistle:
Последно промяна от Akima на 11 Фев 2022 15:08, променено общо 1 път.
Причина: Преместено мнение в правилната тема.Търсачката.
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV 2008

Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от mapamop » 11 Фев 2022 18:56

Правих нго тоя филм лятото. Имам пувствотонче русенските общински к*ви не ми върнаха надвзетото за 2021. Тия дни ще трябва да ида да им набивам кухите канчета, на вечно сърдитите бабички. Единственото удоволствие като ходя в Местни данъци и такси, е че винаги намирам повод за скандал и успявам качествено да изпусна налягането.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от Ивайло Димов » 11 Фев 2022 19:01

То по-интересно е защо няма данъчни облекчения за автомобили на LPG и CNG .

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от BOz » 11 Фев 2022 19:18

Cealtex написа: 11 Фев 2022 14:33 като дръпна чертата излиза, че съм с 9 лева и 83 стотинки напред от цялата тази инициатива
Това сега. Ама след 10 години, ще си с 500 лв. напред. Демек с това упражнение ще може да си сменяш всички акумулатори на колата "без пари". След 100 години само от спестените пари колата ще ти излезе безплатна. tooth.gif
Cealtex написа: 11 Фев 2022 14:33 Отделно се замислих, че с тия нови ЕКО норми (новите стикери от ГТП) и липсващата EURO категория в моя талон, хич да не, ама на следващия ГТП ще ми лепнат една 1-ца, което щеше да наруши спокойното ми състояние.
Иначе:
Чл. 37а. (Нов - ДВ, бр. 80 от 2020 г., в сила от 12.07.2021 г.) (1) Моторните превозни средства от категории М1 и N1 се определят в пет екологични групи във връзка със степента на отрицателното им въздействие върху околната среда и качеството на атмосферния въздух, в зависимост от екологичната им категория (EURO) или датата на първата им регистрация, ако няма екологична категория (EURO), и съдържанието на въглероден оксид (СО) в отработилите газове на МПС с двигатели с принудително възпламеняване на работната смес или стойността на коефициента на поглъщане на светлината (димност) за МПС с двигатели със самозапалване чрез сгъстяване на работната смес, установени чрез измерване по чл. 31, ал. 8 в контролно-технически пункт, както следва:
Демек липсата на евро категория в талона не би ти оказало негативно влияние на теста, спрямо текущата наредба.
Или ако автомобила ти е произведен след 1.01.2007 г. би влязъл в графата на максималната Евро-4 - 3-та екологична група.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от mapamop » 12 Фев 2022 07:52

BOz, тъпнята е че ми смятат данъка не спрямо Еко-група, а спрямо Евро-категорията. Което ме замисля "за къф чеп" ги родиха тия еко-групи, като можеха простичко да групират евро-категориите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

bikerbull
Мнения: 1
Регистриран на: 11 Дек 2023 14:40
Местоположение: Burgas
Автомобил: FJ Cruiser

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от bikerbull » 11 Дек 2023 14:49

Cealtex написа: 11 Фев 2022 14:33 В крайна сметка си изкарах служебна бележка, точно така... не е удостоверение или нещо по-официално и готино, а служебна бележка от Тойота, в която фигурираше освен номер на рамата, дата на производство и т.н. и категорията - EURO 4
Колега колата ти от къде е внесена? На мен от Тойота ми отказват да ми издадат такава сл. бележка за ЕВРО кат., защото моята е внос от Канада.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

EURO 4 категория в Свидетелството за регистрация (голям/малък талон)

Мнение от mapamop » 11 Дек 2023 15:22

bikerbull написа: 11 Дек 2023 14:49ЕВРО кат.
Ами то неслучайно се казва "Евро" - автомобилите предназначени за други пазари, може изобщо да не са проектирани да се вписват в европейските екологични регулации. Т.е. може да са по-зле, или по-добре откъм емисии, но много вероятно при използването на конкретни горива за които са сертифицирани. За автомобил несертифициран за европейският пазар, мисля единствения вариант е да се докаже съвместимосста откъм екологии и изобщо за движение по европейските пътища, да се мине сертификация през "технотест". От там вече да издадат нужните документи доколко този автомобил е подходящ за европейските пътища - безопасност, светлини, емисии на вредни газове и т.н.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] и 62 госта