Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 27 Май 2022 14:31

Hursa написа: 27 Май 2022 13:04 2.0 двигателя е модифициран на база 1.8 двигателя
M20A-FXS (2.0 D-4S DVVT-iE) e модифициран на база на A25A-FXS (2.5 D-4S DVVT-iE) и няма много общо с 2ZR-FXE (1.8 EFI VVT).
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2022 15:10

Вижте диаметрите на цилиндри и бутала. Вижте схемата на разположението на цилиндрите и каналите за охладителната течност. Блока е същия, поне според мен - като при 1.8.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 27 Май 2022 15:29

Аз какво трябва да гледам съм го видял. Вие може да си гледате каквото и където искате, но моля не заблуждавайте с грешни заключения.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2022 15:39

D-4S DVVT-iE - това се отнася към захранването и газоразпределението.
Ако е вярно - по-добре (че и "моята" е такава smile.gif ). Но дали е вярно.

пс
centil написа: 27 Май 2022 14:31 M20A-FXS (2.0 D-4S DVVT-iE) e модифициран на база на A25A-FXS (2.5 D-4S DVVT-iE) и няма много общо с 2ZR-FXE (1.8 EFI VVT).
Явно сте прав.
Лошото е - оказва се, това че "M20A-FXS e модифициран на база на A25A-FXS" - май не трябва да ме радва. Поне по отношение на надеждността - а все пак за това съм взел тойота.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 27 Май 2022 17:48

Hursa написа: 27 Май 2022 15:39 Лошото е - оказва се, това че "M20A-FXS e модифициран на база на A25A-FXS" - май не трябва да ме радва. Поне по отношение на надеждността - а все пак за това съм взел тойота.
Тук малко нероден петко приказката.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2022 17:52

За съжаление е "роден" - и съм го придобил петкото smile.gif Макар, че се надявам все пак да не съжалявам - но надеждата тлее слабо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

centil
Мнения: 934
Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
Местоположение: Germany
Получена  благодарност: 18 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от centil » 27 Май 2022 18:40

За мен Corolla 2.0 с M20A-FXS има само едно огромно предимство - наличие на EHR (Exhaust Heat Recovery). Изпитаната NiMH батерия, повечето мощност и по-"спокойния" ДВГ не са чак толкова от голямо значение. Багажника му е по-малък, защото там е скожен 12V акумулатор. Наличието на директно впръскване води при някои шофьори през зимата при къси разстояния до попадане на гориво в картера.

Във всяко едно друго отношение Corolla 1.8 с 2ZR-FXE има само преимущества - липсва директното впръскване (по-малко чупливи детайли), по-нисък разход (около 0,5л/100км),но пък по-шумен ДВГ. По-голям багажник и 12V акумулатор в двигателния отсег.

Лично мнение - който търси мощност - A25A-FXS в Camry или Lexus. За (почти) всички останали 2ZR-FXE е напълно достатъчен.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 27 Май 2022 19:46

Поне не се самонавих да взема нещо значително по-скъпо. smile.gif Акумулатора е отзад, но поне е леснодостъпен за зареждане (или смяна) - а не като при ауриса. Багажник голям не ми трябва, но разстоянието между предните и задни седалки е необичайно малко. Или просто предните седалки са с много по-дълъг ход и съм ги изтеглил твърде назад.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 28 Май 2022 06:02

За нероден петко визирам проблемите. Ако вече пък си патил от тези ти притеснения, разбирам

GringoBG
Мнения: 136
Регистриран на: 08 Авг 2021 21:25
Местоположение: Sofia

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от GringoBG » 28 Май 2022 11:55

За темата с климатика. Пише в книжката на Ситроена, кола '98 набор, 10 мин преди да се изгаси колата се спира компресора на климатика и оставяш на вентилатор как си е да махне конденза. При Тойотата не го правих това поне досега, признавам. Като пълен тежкар карам с климатика до точката на спиране. По едно време имаше малко странна миризма. Веднъж щото бях на външен въздух, втория бях на циркулация ама пътя беше гаден и клатеше, може да съм размърдал някакво гнездо на влага tooth.gif . Проблемът и в двата случая се реши още докато карам, без климатик, отварям на външен въздух и давам жега на вентилатора за 10-15 мин и се оправя. Колата я държа почти винаги на затворен клапан за отвън, даже като я паркирам. Не усещам никакви миризми (Слава Богу, надявам се и така да продължи), климатика не мърда от 23 градуса. Т. Е. мисля че от време на време трябва да се даде малко италиански тунинг на системата, без компресора да работи, да изпари гадостите.

Моя теория. Колкото по-голяма е жегата, и колкото по-ниска е температурата на климатика, толкова повече влага и шанс да си имате я мухъл, я плесен да ви се завъди в системата и да си ги дишате.
Toyota Corolla TS MY21, 1.8 HSD

travelboy1965
Мнения: 203
Регистриран на: 04 Окт 2021 12:15
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2,Корола 1.8 хибрид
Получена  благодарност: 1 път

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от travelboy1965 » 28 Май 2022 23:39

Днес реших да видя колко икономично мога да карам.Нулирах показанията и карах от Варна до Кранево(където спряхме да обядваме) и обратно до Варна(52 км).Изнервих бая шофьори предимно с голф и бмв3.Резултата беше учудващ за мен-2.9/100.Оказа се че колкото повече баири има нагоре надолу разхода пада.

Аватар
iovkito
Мнения: 2831
Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
Местоположение: Добрич
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от iovkito » 29 Май 2022 08:55

Откакто поскъпнаха горивата, извънградско движението е доста по-спокойно. Колите са много по-малко и тези, които карат постоянно със 160-180 и ти се лепват за задната броня, също изчезнаха. Дори се случва камиони да карат с 90 и колите зад тях да поддържат скоростта без да се мъчат да ги изпреварват.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Krachunov » 29 Май 2022 10:25

хахах уцелил си някакъв късмет. Всички празници е преселение на народите. В София е час пик по 20 часа на ден

Аватар
FearSoft
Мнения: 365
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 49 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от FearSoft » 29 Май 2022 12:10

Привет!

Темата е доста жива и затова реших, че няма смисъл да отварям нова.
Имам няколко чуденки по повод предстоящо закупуване на Corolla Sedan Hybrid 1.8 (колебая се между нея и Hatchback/Touring Sports, ама малко орязани ми се виждат...), Ето за какво става дума:
1. Поръчаната версия е Еx+ и тя идва с така наречения "Smart key". Което мааалко ме притеснява. За кражба говоря, много умници се навъдиха напоследък... Така че, дали е възможно това "умно" нещо да се ползва само в режим на обикновено дистанционно, с Lock/Unlock функцията на бутоните си, без да си "чати" непрекъснато с колата? То и без това ефирът е достатъчно замърсен :).
2. По спецификации колата е с минимален просвет 130 мм - как да го разбирам това, като е натоварена ли? Ако е така - тогава колко е нормалният просвет при празен автомобил (с шофьора само)? Дали има някой с реални впечатления как стоят нещата в действителност? И това не е ли твърде малко за нашите пътища, особено зимно време с ледените кратери, които се образуват?
3. Тъй като реших да я взимам на лизинг (парите ги има, но не ми се изсипват всичките накуп). А да тегля кредит определено се оказва доста по-скъпо от лизинга. Плюс това, че след 5 години тия пари (остатъчната стойност) изобщо няма да са това, което са сега. Та - задължително ли е лизингът да е от избрана от Тойота лизингова компания или може аз да си избера такава?
4. Задължително пълно автокаско - ОК, ясно. Но пак ли трябва Тойота да ми го определи или мога аз да си избера застраховател?
Май това е засега, ако се сетя нещо допълнително (а това е много възможно, по разбираеми причини) - ще драсна пак няколко реда.
И благодаря на всички, които ще си загубят времето да ми четат коментара и евентуално да му отговорят! :cheers:
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от biro » 29 Май 2022 12:36

В менюто на колата има опция да се забрани отключването и стартирането със смарт кий. Но това съвсем не пречи да ти откраднат колата. Ако някой си я хареса на платформа ще я качи та дори и да сложиш бастун на волана. За чатенето не си прав съвсем не работи по този начин системата. Има сензор за допир в дръжките, при дойосване изпраща запитване за ключ и ако има правилен отговор отключва. Същото е и с натискане на старт бутона, но запитването е чрез вътрешна антена и не работи ако ключа е отвън.

Просветът се дава на празен автомобил.

Винаги можеш да си избереш лизингодател, той купува колата в пълен размер от тойота и ти я дава за ползване срещу условия по договор. Друг е въптосът до колко са изгодни условията. Авто дилърите имат преференциална лихва, защото обемът на лизингите при тях е по-голям отколкото ти сам би генерирал (освен ако не си собственик на фирма с много активи на лизинг и нямаш и ти преференции).

Тойота не ти определя застрахователя, а лизингодателя, защото той е собственик на актива до изплащане на висчки суми по договор.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 73 госта