Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 346
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 66
Местоположение: София
Контакти:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 20 май 2020 13:10

Това стъкло е доооста здраво. Но аз лично не бих рискувал. То ще опре на една точка в гредата и цялата сила ще е на супер малка площ.
Ако ще ги ползваш да си занесеш нещо до село, т.е. да седят гредите няколко часа на покрива - и само ти си колата и НИКОЙ друг няма да има достъп до панела са управление на покрива - може би си заслужава риска.
Но ако ще ходиш на море с кутия - по-скоро не рискувай, а си вземи други греди.
Или намери начин да блокираш отварянето - дали електронно, програмируемо или да вадиш бушон...
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 131
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 19
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 20 май 2020 13:18

Ще возя съп борд по язовирите, че сега все карам приятел с неговата кола да ходим.
И понеже сега редовно карам с отворен, ме е страх да не се разсея някой път и по навик да тръгна да отварям с гредите...

Бих си купил други греди, обаче не знам как да съм сигурен, че захвата ще е различен от на тези моите.
Разгледах сайта на Туле. Там при избор на автомобила нямя опция да се укаже има ли панорамен покрив или не...Това дали със сигурност значи, че няма да опират така?
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 346
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 66
Местоположение: София
Контакти:

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от peterhr » 20 май 2020 14:01

Значи - на място и проба. Предполагам в SLS ще ти дадат да пробваш. Или си вземи старите греди и с тях сравнявай в самия магазин (ако не ти дадат да изнасяш новите не купени още).

Аз бях с универсални и те си стърчаха нагоре, та бяха далеч от покрива и люка.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 131
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 19
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 22 май 2020 12:46

Днес видях, че има ъпдейт на картата 2020v1 наличен за изтегляне от e-store-а на toyota.bg.
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

ismetadil
Мнения: 5
Регистриран: 23 яну 2020 09:07
Репутация: 1
Местоположение: Дулово
Автомобил: Корола

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ismetadil » 23 май 2020 14:10

Нещо чували се за андроид ауто?

method81
Мнения: 1
Регистриран: 25 май 2020 16:16
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: Corolla E210

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от method81 » 25 май 2020 16:21

Здравейте, отскоро съм собственик на Corolla 2020 г. седан Executive.
Имам въпрос относно digital+ скоростомера, някой подкарвал ли го е и на кои нива на оборудване е наличен?
Screen Shot 2020-05-25 at 16.20.44.png
Screen Shot 2020-05-25 at 16.20.44.png (117.97 KБ) Видяна 215 пъти

Hursa
Мнения: 1505
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 56
Местоположение: Козлодуй

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 25 май 2020 17:53

Някой намирал ли е - как въздействат "перата" на волана на хибридната система?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 131
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 19
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 25 май 2020 18:24

method81 написа:
25 май 2020 16:21
Здравейте, отскоро съм собственик на Corolla 2020 г. седан Executive.
Имам въпрос относно digital+ скоростомера, някой подкарвал ли го е и на кои нива на оборудване е наличен?
Screen Shot 2020-05-25 at 16.20.44.png
Моята го има. Luxury Pano roof
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 131
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 19
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 25 май 2020 18:28

Hursa написа:
25 май 2020 17:53
Някой намирал ли е - как въздействат "перата" на волана на хибридната система?
Аз съм ги използвал 2-3 пъти при дълги спускания когато батерията е вече пълна. Реално не намирам особено приложение. И някак странно работи - в някакви моменти колата сама решава да се върне на D.
Също не използвам и положението S на скоростния лост.
Като всеки автомат, който съм карал досега, кикдауна ми е достатъчен.
Преди имах кола с ДСГ - там също ръчната смяна на предавки съм използвал само за моторна спирачка при спускания...
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

Hursa
Мнения: 1505
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 56
Местоположение: Козлодуй

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 25 май 2020 18:39

Интересуваше ме на какво въздействат в работата и (на хибридната система), какво променят (- дали е описано от производителя).
"Брейк" режим двулитровия хибрид няма. Когато батерията се "зареди" при спуск - усещате ли "изчезване" на задържащия момент от страна на мотор-генератора. Като превключвате на "понижена" предавка - оборотите на ДВГ осезаемо ли се вдигат. Колко "степени" са реализирани.
nicktodorov написа:
25 май 2020 18:28
И някак странно работи - в някакви моменти колата сама решава да се върне на D.
Само това ли е странното или и друго ви е направило впечатление.
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 131
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 19
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от nicktodorov » 25 май 2020 20:59

За съжаление не съм достатъчно технически грамотен за да отговоря достатъчно детайлно. Мога само да опиша аз какво усещам като поведение на колата.

Смяната на “предавките” от перата или от лоста променят повече от осезаемо оборотите. Ако правилно си спомням, слизайки до първа на стръмно снежно спускане, подминаха 4500 оборота.
Странното за мен е, че при подаване на газ след като съм бил принудително на някоя “скорост” от перата, колата сама се връщаше на D. А аз просто искам леко да дам газ на по-равна отсечка преди последващо поредно спускане, но да си остана на тази “скорост”. А така като се върне на D, трябва отново от последната (мисля бяха 6 и винаги от нея ги реди надолу) да се върна до 2 на която съм бил. А това става с забавяне и реално минават някакви 4-5 секунди докато пак е на старата...За мен това е прекалено мудно ако човек иска да кара по-агресивно.

Когато батерията се зареди, започва да върти мотора за спирачка и си вдига оборотите спрямо скоростта и колко е стръмно. Не се усеща като да ти омекне педала на спирачката или колата изведнъж да се засили, дори по-скоро обратното.
Реално изчезване на задържащия момент на генератора аз усещам на всяко спиране в последните моменти като скоростта е вече под 5км/ч или нещо такова. Тогава някак се усеща, че накладките се включват и натиска на педала се променя малко.

Другото странно за мен, но то се отнася за всеки автомат с ръчен режим - някак прекалено изкуствено и забавено ми е. Винаги от момента на смяна от лоста/перата до промяната на оборотите минават 2-3 секунди някъде. И на мен лично ми е по-лесно и предвидимо да си ползвам кикдаун.
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

wachman
Мнения: 14
Регистриран: 02 ное 2019 06:10
Репутация: 2
Местоположение: Русе
Автомобил: Corolla 1.8L (HEV special)

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от wachman » 26 май 2020 11:52

method81 написа:
25 май 2020 16:21
Здравейте, отскоро съм собственик на Corolla 2020 г. седан Executive.
Имам въпрос относно digital+ скоростомера, някой подкарвал ли го е и на кои нива на оборудване е наличен?
Този скоростомер го има само при Luxury модификацията. Аз съм с Exclusive+ и го нямам. По-назад в темата беше дискутирано това.
+ ходих да питам в представителството. От там ми потвърдиха горното.
Corolla 2019 1.8L (HEV special)

Hursa
Мнения: 1505
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 56
Местоположение: Козлодуй

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 26 май 2020 21:35

nicktodorov написа:
25 май 2020 20:59
Другото странно за мен, но то се отнася за всеки автомат с ръчен режим - някак прекалено изкуствено и забавено ми е. Винаги от момента на смяна от лоста/перата до промяната на оборотите минават 2-3 секунди някъде. И на мен лично ми е по-лесно и предвидимо да си ползвам кикдаун.
Странно ми се вижда, че са решили да симулират степени при трансмисия в която няма изменение на „предавателното число”. Но мисля, че ще е любопитно да опитате (поне на мен) - да ускорите с „кикдаун” от не много висока скорост – например – 30 - 50 км/ч до към 90 – 100, но като предварително „превключите” на по-ниска „степен”, изчакате да се вдигнат оборотите и чак тогава „настъпите”. Така двигателя, преди ускорението, вече ще работи на повишени обороти, желателно близки до тези, при които двигателя може да даде максималния си момент (4500 мисля, че бяха). Това би трябвало, да доведе до по-бърза реакция на ДВГ, а в следствие и на цялата хибридна система.
Разликата от ускорение без подобно „превключване” няма да е особено голяма – защото „захранването” на ел двигателя (МГ2 - до голяма степен от него зависи ускорението при ниска скорост) от страна на ДВГ ще е подпомагано от батерията и при двата „варианта” . Ефекта няма да е толкова осезаем и по сравнение с автомобил на който трансмисията изменя предавателното число, ако „включи на по-ниска предавка”. Но мисля, че ще има забележима разлика (най-вече, поради относително маломощната батерия).
(Според мен, това ще е полезно, когато се движите зад бавно движещо се превозно средство (особено при изкачване) и изчаквате „прозорец” в насрещния трафик, за да го изпреварите. Но да превключите (на по-ниска степен), движейки се зад него, не непосредствено преди изпреварване, а по-рано – давайки време на системата да „направи” прехода.)
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
ToyotaPassion
Мнения: 157
Регистриран: 18 апр 2011 20:57
Репутация: 21
Местоположение: София

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от ToyotaPassion » 26 май 2020 22:13

Не знам как е при новите Короли, но при мен работата в позиция "S" на скоростния лост влияе единствено върху работата на двигателя по време на рекуперация. Тогава оборотите се качват на колкото по-ниска "предавка" сляза (от 1 до 6). Но даже и от S1 при натискане на педала на газта няма никаква разлика спрямо "D". Така или иначе, ускорението си е достатъчно добро - просто не мога да свикна обаче с това, че за целта оборотите трябва да са доста високи.
Изображение Lexus RX 450h 2010 299hp

Hursa
Мнения: 1505
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 56
Местоположение: Козлодуй

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Мнение от Hursa » 26 май 2020 22:37

ToyotaPassion написа:
26 май 2020 22:13
единствено върху работата на двигателя по време на рекуперация
В какъв смисъл? Когато сте "пуснали" падала на "газта"?
Auris Е15 Hybrid

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: biro и 3 госта