Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Toshiro
Мнения: 7
Регистриран: 15 май 2018 11:58
Репутация: 2
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Toshiro » 06 дек 2018 14:15

nikdel написа:
06 дек 2018 10:44
С моите 86 коня не съм изпитвал липса на мощност за изпреварване, нито пък създавам трафик джем.
Ето тук https://www.google.com/maps/@40.2800886 ... 312!8i6656
86 коня се усещат как не стигат за нормално приджижване. За изпреварвания и дума да не става.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14973
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 642
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 06 дек 2018 14:45

E то по този път като гледам има две непрекъснати линии - явно има защо... За какво изпреварване става дума?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

netizen
Мнения: 10
Регистриран: 19 юли 2012 10:27
Репутация: 4
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: Yaris XP90

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от netizen » 06 дек 2018 15:32

Не знам каква е връзката между "каква мощност е необходима за изпреварване" и джигитлъка по пътищата :D но нещо се смесиха нещата в тая тема.
Верният отговор (за мен) е колкото повече - толкова повече. Другият момент е, че човек се адаптира към автомобила. След примерно 2 седмично каране само на яриса, като се кача на пасата и ми се вижда самолет... но след двуседмично каране на пасата... не ми достигат кончета :whistle:
Абсолютно поддържам мнението, че изпреварването трабва да се случва максимално бързо и добре преценено. Достатъчно много примери от ежедневието могат да се дадат за разни лежерни шофьори реализиращи епични изпреварвания с 10-15км/ч разлика от другият автомобил. Това разбира се не е правилно, освен, че е опасно.

Gandalf
Мнения: 72
Регистриран: 16 юни 2006 14:17
Репутация: 3

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Gandalf » 06 дек 2018 21:58

Как изпреварвате на магистрала? Оставате на темпомат на 140 или ускорявате до 150-160 за да изпреварите кола караща с около 100-110км/ч? Това при положение, че отзад няма никой. Карал съм в пакет с приятели и съм наблюдавал и двата подхода и май всеки се нерви на другия.
Corolla 1,4 D-4D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14973
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 642
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 06 дек 2018 22:14

Не бъркайте карането при добра инфраструктура... На магистрала много често съм на темпомат, и то не този, който спазва дистанция...
Разбира се - видя ли някой бързак - гледам да приключа бързо маневрата и затова ускорявам максимално така, че да освободя пътя без да затруднявам околните..
При добра инфраструктура рядко има нужда от изпреварване, дори и да е двупосочен пътя... Например във Финландия всички карат с еднаква скорост - ограничението +10км/ч... Камиони, леки коли - ВСИЧКИ...
Изпреварванията са наистина редки. И често представляват - 'газ до дупка'->изпреварване->'спирачки до дупка' за да изравниш скоростта до ограничените +10км/ч :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
alexander79
Мнения: 99
Регистриран: 02 сеп 2017 18:15
Репутация: 9
Местоположение: Варна

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от alexander79 » 06 дек 2018 22:33

Преди години в Швеция на магистралата ми направи впечатление, как автомобили с по над 200кс изпреварваха полека, полека автомобила в който се возих. Не смеят хората да превишават прекалено скоростта, докато у нас доста хора като застанат в лявата лента на магистралата забравят, че всъщност ограничението на скоростта е валидно. Онзи ден изпреварвайки със 140км/ч ме застигна БМВ вероятно с над 200км/ч. Колко бързо трябваше да изпреваря автомобила пред мен движещ се със 110 или 120км/ч? Този с БМВ-то намали едва преди да ме удари. Беше много далеч, като започнах изпреварване и имаше цялото време на света да ме изчака. Колко мощност ми трябваше в този момент?
Темата е много интересна! Карал съм не много, но с различна мощност автомобили и не съм имал проблем реша ли да изпреваря и с 60кс, и с 75, и сега с 132кс. Винаги се опитвам да маневрата да се извърши без да има опастност (поне видима) и си преценявам уастъкът да е с достатъчна видимост, за да е безопасно. Предполагам, че ако имам по-мощен автомобил, пак не бих си позволил да изпреваря опасно, на къс участък след който следва завой, просто вътрешно усещане! 10 -20 минути не ме бъркат, а и на прав участък си е най-добре! Единственото място където ми се налагало да настъпвам докрай е било в планината, но там скоростите са ниски и се спира по-бързо при нужда.
Toyota Corolla 50th Anniversary 2017

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9445
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 9
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 06 дек 2018 22:37

Нужната мощност е около 230-250Nm на около 3000-4000 оборота, но е хубаво колата ти да не е по-тежка от 1500 кг.
Последна промяна от Japanese_fever на 06 дек 2018 23:35, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14973
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 642
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 06 дек 2018 23:18

Нужната мощност е колкото повече - толкова повече tooth.gif
По-голямата мощност твърдо не означава по-опасно поведение. Но увеличава опциите - там, където с маломощен автомобил е опасно да изпревариш, можеш да го направиш напълно безопасно с мощен...
За Швеция, Финландия, Норвегия, дори и Гърция - там темпото е равномерно... Наистина можеш да изпреварваш с километри без да пречиш на никого - затова и по-горе споделих, че за мен едно от най-важните неща е инфраструктурата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9445
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 9
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 06 дек 2018 23:37


Не е баш така, защото рискът нараства с нарастване на скоростта - правило!

по-мощна кола -> по-бързо и агресивно шофиране -> по-голям риск (за теб и за тези около теб)

Виждам го много добре по себе си след като минах от 100 на 180 коня и от 140 на 235Nm. :D
Разбира се и теглото на колата нарастна от 1000 на 1400 кг. E, също така сега и спирачките ми са доста по-добри от преди.

2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14973
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 642
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 07 дек 2018 07:37

Japanese_fever написа:
06 дек 2018 23:37
по-мощна кола -> по-бързо и агресивно шофиране -> по-голям риск (за теб и за тези около теб)
Точно с това не съм съгласен - автомобилът не се кара сам...
И 1000к.с. да е - той се движи с такава скорост, с каквато го кара шофьора...
Т.е. всичко зависи от манталитета на шофьора.
Нормалната ми скорост и с 60к.с. и с 250 е що годе еднаква... Разликата е, че 250к.с. ми позволяват безопасни изпреварвания на места, на които и не бих си помислил да започна изпреварване с 60к.с.
Също така достигам нормалната си скорост по-бързо... Друго няма...
Да, технически мощният автомобил може да достигне много по-висока скорост (и съм го пробвал - без автомобили наоколо, по удобен път, сам в колата).. Разбира се в такъв случай риска е повишен с по-мощния автомобил - скоростта е по-висока.. Но това са изключения...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2013
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 243
Местоположение: София

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от BOz » 07 дек 2018 10:04

slowtraveler написа:
06 дек 2018 22:14
При добра инфраструктура рядко има нужда от изпреварване, дори и да е двупосочен пътя... Например във Финландия всички карат с еднаква скорост - ограничението +10км/ч... Камиони, леки коли - ВСИЧКИ...
Според мен добрата инфраструктура е второстепенна, а манталитета, често подтикнат от закона, е на първо място.
Карал съм доста в Швейцария. Там ограничението е 120 км/ч. Ами всички карат със 120 км/ч. Много, много рядко някой да кара над ограничението с 10 км/ч. В повечето случаи изпреварванията там стават с по 3-4 км/ч разлика, отдавайки го да кажем на заложената грешка на километража по-скоро, а не умишлено каране с +10км/ч над ограничението. Отделно инфраструктурата като такава ти позволява да кажем да минеш в лентата за надясно, за да продължиш направо, въпреки че 3-те ленти за направо за задръстени от големи колони, но всеки си знае, че като е за направо, то трябва да стои в тази лента, обозначена за направо и много-много рядко някой ще отиде най-отпред от лентата за надясно и да се бутне в тази за направо, въпреки, че дясната лента е абсолютно празна. Е, всеки път като го гледам това съм се чудил как така не оптимизират движението използвайки и другата лента. И всеки път едвам се сдържам аз да не оптимизирам движението (каквото и да означава това), но, както се каза, манталитета се превъзпитава лесно от закона и последствията. Сигурно след една година в този коловоз вече няма да ми минават такива мисли въобще. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Оги
Мнения: 665
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 66
Местоположение: Пазарджик

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Оги » 07 дек 2018 11:00

Времето за изпреварване е право пропорционално на бруто тегло и обратно пропорционално на мощността. Въртящия момент е прав с мощността, но е сила върху рамо и той не е достатъчен критерий за преместването от т. А до т. Б на еди коя си маса за 1-ца време. Уменията на шофьора също са от значение, освен това не е задължително във всеки случай да се изпревари отпред движещо се МПС веднага след като се е озовало пред моята кола. В обстановката всякога се импровизира, решенията могат да се променят за секунда и не винаги най-бързото изпреварване е най добро. Примерно, ако пътя е заледен- бързината и мощността се оказват врагове и с тях се печелят повече рискове. Номера е да познаваш възможностите си: от една страна на колата, от друга собствените си умения, при които се съобразиш и с пътната и метеорологична обстновка. Същото е като да си диригент пред симфоничен оркестър. Както въртиш пръчката- така свири музиката. Ако вдигнеш много темпото някоя цигулка може да скъса струните. Дано контрабаса е здрав, че е само един, то затова и струните му са дебели. wink.gif
С баба Корола /винаги с главно К/ дето е 86 к.с. мога да изпреваря 5 пъти по-добре от БМВ и Мерцедес и какви ли не атмосферни дизели примерно или 100 коньови коли с тара по тон и половина. Ако пък онез са и натоварени съм ги минал като пътен знак. bow.gif
На добър път и умната, после русата, накрая червенокоската ! smile.gif
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

Потребителски аватар
Japanese_fever
Мнения: 9445
Регистриран: 02 мар 2005 05:48
Репутация: 9
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Japanese_fever » 07 дек 2018 23:33

nikdel написа:С моите 86 коня не съм изпитвал липса на мощност за изпреварване, нито пък създавам трафик джем.
Toshiro написа:
06 дек 2018 14:15
Ето тук https://www.google.com/maps/@40.2800886 ... 312!8i6656
86 коня се усещат как не стигат за нормално приджижване. За изпреварвания и дума да не става.
slowtraveler написа: E то по този път като гледам има две непрекъснати линии - явно има защо... За какво изпреварване става дума?

Мила родна картинка. tooth.gif
Ей за това говорим. :D
Последна промяна от Japanese_fever на 08 дек 2018 00:19, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си, ги сложат обратно!

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14973
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 642
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от slowtraveler » 08 дек 2018 00:05

► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 665
Регистриран: 09 юли 2012 14:32
Репутация: 66
Местоположение: Пазарджик

Каква мощност ни е нужна за изпреварване

Мнение от Оги » 08 дек 2018 10:24

Около Псакудия /показания линк/, ако някой си позволи да изпреварва трябва да си приготви портфейла да се раздели със значителна част от съдържанието му. Едни 20-30 км. почти навсякъде е забранено. И там куките не са като нашите шкембелии. Едни млади момчета- краката им висят през прозорците, но като някой наруши са се изстреляли като тапа от шампанско и свалили предния номер.
Toyota Corolla E11 98г 1,3-86 кс; Yaris SCP90 2008 1,3-87 кс; Auris E15 2012г 1,33-99 кс + 1 Peugeot за спорта.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта