Нови изисквания за биогоривата

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Потребителски аватар
veso_hds
Мнения: 843
Регистриран: 13 май 2012 12:06
Репутация: 55
Местоположение: Бургас

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от veso_hds » 13 сеп 2018 21:43

Ето какво прие парламента на първо четене.Предполагам,че без проблеми ще мине и на второ.И влиза в сила от 01.09.2018г.
https://www.pariteni.bg/index.phtml?tid=40&oid=217853
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 13 сеп 2018 22:23

За бензина май увеличават биокомпонентата, но към момента нафтата не бе ли пак 6%?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tora
Мнения: 480
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 64
Местоположение: Ст. Загора

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от tora » 14 сеп 2018 06:50

В упътването на Аурис за дизела пише: "Използването на гориво с повече от 5% съдържание на FAME (B5) ще повреди горивната система на автомобила. Трябва да се уверите, че зареждането се извършва само от източник, при който може да се гарантира спецификацията и качеството на горивото. В случай на съмнение потърсете оторизиран дилър на Toyota или сервиз, или друг квалифициран и оборудван професионалист."
За бензиновите е 10%. В момента е 7%.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 14 сеп 2018 07:43

При мен на дизела пише допустимо 10%, но ако е над 5% да се прави ТО по на често..
Обаче прословутите 6% май бяха евродиректива и евростандарт - бях писал преди година-две точно по този въпрос - viewtopic.php?f=1&t=24631&p=338164&#p338164
И май и по нашенските и евростандарти това и в момента си е задължително (друг е въпросът дали заради по-ниската цена не караме 'нестандартно' - по-хубаво гориво без биокомпонента в сравнение със 'западните' държави)...
Като въпроса ми го инициира тази случка, дето я описах тук https://slowtraveler.net/?page_id=1457&lang=bg
Там в Германия бе дори 7% биокомпонента...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tora
Мнения: 480
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 64
Местоположение: Ст. Загора

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от tora » 14 сеп 2018 08:59

А всъщност какъв е проблема при увеличено съдържание? И кое е биото в дизела и бензина- олио от рапица в дизела и етилов спирт от захарна тръстика в бензина?

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 14 сеп 2018 09:17

Олио и етанол...
Проблемът - химическия състав и физичните параметри са различни и горят по различен начин. А ДВГ е проектиран за конкретно гориво..
Понася и друго гориво, но не винаги е 'доволен'... Знаеш, че някои хора карат изцяло на олио от фритюрници... Ама не с нови еко-дизели...
И не зимата :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1990
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 237
Местоположение: София

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от BOz » 14 сеп 2018 10:46

А бе в щатите си карат масово на 87 октанов (MON) с 10% етанол. Просто такъв им е стандарта.
Вие тук сте седнали да го мислите като проблем. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
centil
Мнения: 95
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 20
Местоположение: Germany

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от centil » 15 сеп 2018 10:50

В България Лукойл продава към момента три вида дизел:
1) с био-съдържание до 7% - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114208.pdf
2) с био-съдържание между 6% и 7% - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114214.pdf
3) с био-съдържание между 6% и 7% (изглежда като 2), не зная каква е разликата) - http://www.lukoil.ru/FileSystem/9/114216.pdf

В Германия мога да зареждам нафта без био-съставка (около мен има само една верига, която предлага) или до (bis zu) 7%.
Според мен дизела и в България, и в Германия е еднакво съдържание на FAME.

Общо взето в Германия масово се продават следните горива:
Бензин Е5 - съдържание на био-етанол до 5%.
Бензин Е10 - съдържание на био-етанол до 10%.
SuperPlus бензин - обикновено без етанол, но може също до 5% етанол.
Дизелово гориво (B7) - съдържание на био-дизел до 7%.

В България:
А95Н е бензин Е10 (по БДС 228).
А98Н е също Бензин Е10 (по БДС 228).
Дизела е само B7 - био-дизел до 7%.
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 15 сеп 2018 11:04

Дизела при нас не е ли само B6 - биодизел до 6%? Вчера зареждах в Лукойл във Варна и на колонката също ясно бе изписано биодизел 6%...
Не че въпросът е в 1%, но е изписано това, а не 7%...
Да, горе на снимката от Германия си личи ясно написано биодизел 7% и може наистина там това да им е стандарта....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
centil
Мнения: 95
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 20
Местоположение: Germany

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от centil » 15 сеп 2018 14:22

Както се вижда от фирмената техническа спецификация на ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас АД:
17. Съдържание на метилови естери на мастни киселини (FAME): (min 6,0%) max 7,0% (V/V)
Въпреки това, те си го водят
(със съдържание на биодизел – В6)
В Германия дизела с FAME max 7,0% (V/V) се води В7:
Изображение
което ме кара да си мисля, че ЛУКОЙЛ Нефтохим Бургас поставя подвеждаща информация в заглавието на своята своята спецификация.

В Германия преминаването от В5 към В7 е било наложено още на 31.01.2009.

За сравнение и една спецификация на OMV, където дизел с FAME от 6,6% до 7,0% е описан като Diesel B7: https://www.waermeaustria.com/uploads/l ... sel-b7.pdf
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 15 сеп 2018 14:42

Доколкото си спомням - въпреки, че е по-зле за двигателя според някои източници, био-горивото е по-скъпо от минералното...
Т.е. Б6 навярно съвсем коректно си е класифицирано така, защото реално означава 'не по-малко', каквото е задължението към производителя...
Иначе той би продавал Б6 без никакви био-компоненти просто защото така му е по-евтино..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
centil
Мнения: 95
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 20
Местоположение: Germany

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от centil » 15 сеп 2018 15:23

Био-дизела към момента е с 10 - 12 Cent/L по-евтин от нормалния.
През 2012 е бил 5 - 10 Cent/L по-евтин.

В някои страни извън ЕС (напр. Аржентина, Индонезия и т.н.) производството на соя, палми и др. е дотирано от съответните държави. По този начин един танкер с био-дизел от Аржентина е с около 2млн. по-евтино от съответното био-гориво, произведено от рапица отгледана в Германия.
Изображение
Yaris 1.5L 1NZ-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 15 сеп 2018 17:18

centil написа:
15 сеп 2018 15:23
Био-дизела към момента е с 10 - 12 Cent/L по-евтин от нормалния.
Хм... Сигурен ли си в твърдението си...
Ето например официална статистика от щатски държавен сайт, която сочи обратното: https://www.afdc.energy.gov/fuels/prices.html
Вижда се, че B99/100 е доста по-скъп от дизела... Дотирането на дадена тържава не може да определи глобалната разлика в себестойността - никоя държава няма ресурса да 'храни' и дотира останалият свят, а само може да помогне на конкретни свои производители.. Или на свои еко-цели... По-евтиният 'от оригинала' В20 и Е85 според мен говори за дотиране - няма логика Б20 да е много по-евтин едновременно от двата си компонента - нормалния дизел и от чистия биодизел..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tora
Мнения: 480
Регистриран: 22 яну 2016 11:37
Репутация: 64
Местоположение: Ст. Загора

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от tora » 15 сеп 2018 18:40

Не съм поглеждал дизеловите колонки, на бензиновите на лукойл пише 7%.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14831
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 627
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Нови изисквания за биогоривата

Мнение от slowtraveler » 15 сеп 2018 19:19

На дизела в Лукойл поне на изхода от Варна към АМ Хемус със сигурност пише 6%
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ico275, maestro75 и 2 госта